LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Richard1993
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2014 13:51

Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Richard1993 »

Dinsdag 9-9 heb ik een tv besteld via Conrad.nl. Ik heb vervolgens een mail ontvangen van postnl dat deze vrijdagmiddag 12-9 afgeleverd zou worden. Indien ik niet thuis zou zijn, zou ik een nieuwe afspraak kunnen maken voor het afleveren. Ik woon in een studentenhuis en ben het weekend dus naar huis gegaan. Tot mijn verbazing zag ik echter staat dat de tv 12-9 is afgeleverd. Ik was dus niet thuis, maar ging er vanuit dat 1 van mijn huisgenoten de tv had aangenomen. En inderdaad, dit was het geval. Zondagavond 14-9 kwam ik echter weer aan in het studentenhuis en er was nergens een tv te bekennen. Mijn huisgenoot was zo slim geweest om hem gewoon in de hal te laten staan en waarschijnlijk is de tv dus (door wie dan ook) meegenomen. Meteen maar contact opnemen met Conrad en Postnl dus, aangezien mijn huisgenoot er niet eens voor hoefde te tekenen. Conrad heb ik eerst mee geconfronteerd, maar zij gaven te kennen dat mijn huisgenoot de tv heeft aangenomen en er dus logistiek niks is mis gegaan. Het feit dat er niet getekend hoeft te worden en de tv dus zomaar aan iemand wordt gegeven, doet mij echter anders denken. Maar goed, Conrad kan (lees wil) dus niks doen. Bij Postnl maar proberen dus. Zij geven echter aan dat zij van Conrad de opdracht hebben gekregen en dat zij niet iemand hoefde te laten tekenen. Postnl kan/wil dus ook niks doen. Dit heeft mij doen besluiten om aangifte proberen te doen. Gebeld met de politie en ik kan dus op bureau komen om aangifte te doen. Echter krijg ik met aangifte mijn tv ook niet terug. Tevens is het zo dat er vanwege het feit dat er niet getekend hoefde te worden, niks mogelijk is voor verder onderzoek. Geld terughalen is ook geen optie aangezien het geld door mij zelf is overgeboekt.
Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt of weet iemand wat er verder nog mogelijk is?

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

In mijn ogen heeft Conrad de tv verzonden en geleverd, dus werk gedaan. PostNL heeft (zowaar, applausje!!) ook zijn werk naar behoren gedaan en de tv afgeleverd, nog op het goede adres ook. De enige die een fout heeft gemaakt is je huisgenoot die de tv op een niet echt veilige plek heeft laten staan.

Volgens mij is hier sprake van diefstal en nog verwijtbaar ook door nalatigheid. Ik vermoed dat ook een verzekering dit niet zal vergoeden aangezien die tv "voor het grijpen" is weggezet. Sorry, kan het niet mooier maken vrees ik. Aangifte doen van diefstal dus.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door berndv »

Richard1993 schreef:Dinsdag 9-9 heb ik een tv besteld via Conrad.nl. Ik heb vervolgens een mail ontvangen van postnl dat deze vrijdagmiddag 12-9 afgeleverd zou worden. Indien ik niet thuis zou zijn, zou ik een nieuwe afspraak kunnen maken voor het afleveren. Ik woon in een studentenhuis en ben het weekend dus naar huis gegaan. Tot mijn verbazing zag ik echter staat dat de tv 12-9 is afgeleverd. Ik was dus niet thuis, maar ging er vanuit dat 1 van mijn huisgenoten de tv had aangenomen. En inderdaad, dit was het geval. Zondagavond 14-9 kwam ik echter weer aan in het studentenhuis en er was nergens een tv te bekennen. Mijn huisgenoot was zo slim geweest om hem gewoon in de hal te laten staan en waarschijnlijk is de tv dus (door wie dan ook) meegenomen. Meteen maar contact opnemen met Conrad en Postnl dus, aangezien mijn huisgenoot er niet eens voor hoefde te tekenen. Conrad heb ik eerst mee geconfronteerd, maar zij gaven te kennen dat mijn huisgenoot de tv heeft aangenomen en er dus logistiek niks is mis gegaan. Het feit dat er niet getekend hoeft te worden en de tv dus zomaar aan iemand wordt gegeven, doet mij echter anders denken. Maar goed, Conrad kan (lees wil) dus niks doen. Bij Postnl maar proberen dus. Zij geven echter aan dat zij van Conrad de opdracht hebben gekregen en dat zij niet iemand hoefde te laten tekenen. Postnl kan/wil dus ook niks doen. Dit heeft mij doen besluiten om aangifte proberen te doen. Gebeld met de politie en ik kan dus op bureau komen om aangifte te doen. Echter krijg ik met aangifte mijn tv ook niet terug. Tevens is het zo dat er vanwege het feit dat er niet getekend hoefde te worden, niks mogelijk is voor verder onderzoek. Geld terughalen is ook geen optie aangezien het geld door mij zelf is overgeboekt.
Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt of weet iemand wat er verder nog mogelijk is?
Even veiligstellen

Richard1993
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2014 13:51

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Richard1993 »

Conrad en/of POSTNL hebben niemand laten tekenen en in principe is er dus geen bewijs dat de tv uberhaupt afgeleverd is. Als we het dan over nalatigheid hebben, gaan zij ook zeker niet vrij uit. Plus het feit dat er een nieuwe afspraak gemaakt zou worden indien ik niet thuis zou zijn. Dit is beloofd en ook niet gebeurd. Als ik wist dat het niet zou gebeuren had ik meteen een andere afspraak gemaakt op een moment dat ik wel thuis zou zijn. Mijn inziens gaan zij dus ook zeker niet vrijuit.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door encore »

Kansloos. Je huisgenoot heeft al bekend dat de tv in ontvangst is genomen door hem en dat hij naltig is geweest. Dus als je iemand de schuld van je GeenTV wil geven mag je dat fijn aan het adres van je huisgenoot doen. Bovendien is hij Wettelijk Aansprakelijk omdat hij de TV zomaar onbeheerd heeft achtergelaten terwijl de TV niet eens voor hem was maar voor jou. Wellicht kun je zijn WA-verzekering erop aanspreken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door berndv »

Richard1993 schreef:Conrad en/of POSTNL hebben niemand laten tekenen en in principe is er dus geen bewijs dat de tv uberhaupt afgeleverd is. Als we het dan over nalatigheid hebben, gaan zij ook zeker niet vrij uit. Plus het feit dat er een nieuwe afspraak gemaakt zou worden indien ik niet thuis zou zijn. Dit is beloofd en ook niet gebeurd. Als ik wist dat het niet zou gebeuren had ik meteen een andere afspraak gemaakt op een moment dat ik wel thuis zou zijn. Mijn inziens gaan zij dus ook zeker niet vrijuit.
En al was er wel een handtekening gezet, had je nog niets gekund, want dan was nog de tv onbeheerd achter gelaten. De tv moest afgeleverd worden op adres x, en dat is gebeurt, aangezien de meeste studentenhuizen 1 huisnummer hebben is daaraan voldaan.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

PostNL vraagt niet om een ID bewijs. Die moeten op een bepaald adres afleveren en als daar iemand is, leveren ze. Aangezien je spreekt over je huisgenoot, leidt ik er uit af dat er op dat adres dus iemand thuis was. Dus ze hebben geleverd.
Op een pakket zit altijd een Track & Trace nummer, plus je hebt hier net zelf verklaard dat er WEL is bezorgd. (dank voor het veilig stellen, berndv ) Dus er is voldoende bewijs dat er is bezorgd. Volgens mij houdt daar de verantwoording van Conrad en PostNL op. Al zet je dat ding daarna gelijk bij de vuilnisbak neer, het is feitelijk hun probleem niet meer.

Richard1993
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2014 13:51

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Richard1993 »

Dus met andere woorden kan iedereen mijn tv aannemen? Gaat hier toch niet om een klein bedrag. Maar bedankt voor jullie reacties in ieder geval.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door rattaplan »

De vraag is of je met bestellen van de tv bij Conrad en de keuze van Conrad om de tv via Postnl als bezorgdienst, je je als besteller ook conformeert aan de algemene voorwaarden die Postnl stelt. Want het staat wel in de voorwaarden van Postnl dat ze bij de buren (ook huisgenoten) mogen afleveren en dat hiermee dan levering is afgerond.

Wel apart dat dan de huisgenoot ook niet in kennis wordt gesteld van deze voorwaarden maar dat Postnl schijnbaar hier zonder uitleg iemand mee opzadelt. Tuurlijk kan de huisgenoot ook weigeren, maar niemand gaat ervan uit dat het zo'n impact kan hebben. Ook voor de huisgenoot misschien die hiermee misschien wel aansprakelijk wordt.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Iedereen woonachtig op dat adres ja. Jij geeft Conrad een tv af te leveren op adres X. PostNL levert op adres X. Taak volbracht.
Ik snap dat dat in een studentenhuis niet altijd even handig is, omdat iedereen woonachtig in dat huis je tv aan kan pakken. Maar als PostNL pakketbezorgers bij elk pakket eerst een ID moeten gaan controleren, gaan de kosten weer omhoog bij PostNL.

Richard1993
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2014 13:51

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Richard1993 »

Het gaat mij er vooral om dat ik een mail heb gehad waarin stond dat er een nieuwe bezorgafspraak gemaakt zal worden indien ik niet thuis zou zijn. Wist niet dat andere bewoners dit ook konden aannemen. Mijn ervaring is dan echter nog altijd geweest dat wanneer er een dergelijk pakket aangenomen wordt door iemand anders dat er op z'n minst om een handtekening wordt gevraagd. Maar dan zal ik dat dus wel mis hebben.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ligt eraan hoe Conrad het heeft verzonden. ;) Als Conrad de opdracht geeft voor met handtekening, wordt er een handtekening gevraagd. Geven ze die opdracht niet, wordt er ook geen handtekening gevraagd. Maar zelfs dan had je huisgenoot gewoon mogen tekenen om vervolgens de tv onbeheerd in de gang te laten staan.

Richard1993
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2014 13:51

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Richard1993 »

Postnl, Conrad en politie geven aan dat wanneer er niet getekend is er verder geen onderzoek kan worden gedaan. Dus wanneer er wel getekend was, was er op z'n minst onderzoek mogelijk. Vind het zeer raar dat er voor een tv niet getekend hoeft te worden. Het gaat hier niet om iets van een paar euro. En door het feit dat er dus niet getekend is, is er dus niks meer mogelijk. Maar ik zal kijken of er via de verzekering van mijn huisgenoot iets geregeld kan worden.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door rattaplan »

Wat ik al aangaf is dat dat wel in de Algemene voorwaarden staat van Postnl. Dat er niet getekend hoeft te worden als het pakket is verzonden zonder aanvullende dienst. Aanvullende dienst kan zijn dat er een handtekening gevraagd moet worden.

--Aflevering vindt plaats op het op de Zending vermelde
adres, dan wel op een door de Geadresseerde
opgegeven ander adres.PostNL Pakketservice heeft in
dat geval het recht om een (Binnenlandse) Zending
zonder Aanvullende dienst, een Binnenlandse Zending
met “handtekening voor ontvangst” of een
Internationale Zending die niet op het (woon-) adres
van de Geadresseerde kan worden afgeleverd, uit te
reiken aan één van zijn buren*. In een dergelijk geval
wordt hiervan in de brievenbus van de Geadresseerde
een schriftelijke mededeling achtergelaten. Bij uitreiking
aan buren zal het vervoer en de verantwoordelijkheid
van PostNL Pakketservice onder de Vervoerovereenkomst
zijn geëindigd.Als uitreiking aan één van zijn
buren evenmin mogelijk blijkt, of indien het een Zending
betreft met een Aanvullende dienst, dan wordt in de
brievenbus van de Geadresseerde een schriftelijke
mededeling achtergelaten, waarop is aangegeven op
welke wijze en binnen welke termijn hij zich in het bezit
van de Zending kan stellen--

Onder buren wordt ook huisgenoten verstaan.

Ik vind het wel raar dat Conrad (en alle andere webwinkels) je niet van te voren waarschuwen dat je met het aangaan van de bestelling bij de winkel zelf en het aanvaarden van de voorwaarden van die winkel, dat je dan ook de voorwaarden van de bezorgdienst accepteert. Misschien logisch, maar voor de duidelijkheid wel zo handig. Je zou dan nog voor een andere manier van afleveren kunnen kiezen of zelfs een andere aanbieder, in het geval van TS met zijn huisgenoten situatie. Kan me voorstellen dat je dan misschien wat minder risico wilt lopen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

Ik heb diverse malen spullen besteld bij Conrad, alles geleverd gekregen vlg afspraak, bij claim makkelijk om te ruilen
Laatst gewijzigd door Radar op 22 sep 2014 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote

stofzuigertje

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je eerder of later had besteld was je wel thuis geweest.
Op vrijdag weggaan terwijl er iets onderweg is loop je een risico.

Een studentenhuis is geen veilige plek en elke willekeurige mag dit aannemen.
Er zijn ook diverse online bedrijven die op een afhaalpunt bezorgen en dan kun je na krijgen E mail daar afhalen en dat is veiliger.
Alleen voor grote apparaten lastiger maar het kan dus wel, veilig op je eigen tijd ergens in jou buurt ophalen.
Vaak een bouwmarkt of supermarkt met aparte hoek.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Het is duidelijk niet de schuld van de verkoper of de bezorger, maar van je huisgenoot die nalatig is geweest. Je huisgenoot is dus verantwoordelijk en zou dus je TV moeten vergoeden, eventueel via een aansprakelijkheidsverzekering.

Bij die bedrijven aankloppen voor een nieuwe (gratis) TV of geld terug geeft dus de indruk die Encore lijkt te hebben.

Als je in een studentenhuis woont weet je dus dat als je iets besteld hebt je of thuis moet zijn, of je huisgenoten moet informeren dat er een pakket bezorgd gaat worden en waar dat heen moet.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 sep 2014 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door thecure »

Richard1993 schreef:Postnl, Conrad en politie geven aan dat wanneer er niet getekend is er verder geen onderzoek kan worden gedaan. Dus wanneer er wel getekend was, was er op z'n minst onderzoek mogelijk. Vind het zeer raar dat er voor een tv niet getekend hoeft te worden. Het gaat hier niet om iets van een paar euro. En door het feit dat er dus niet getekend is, is er dus niks meer mogelijk. Maar ik zal kijken of er via de verzekering van mijn huisgenoot iets geregeld kan worden.
Heb je je huisgenoot er ook op aangesproken waarom hij de tv niet even op een veilige plek heeft neergezet? Wat was zijn/haar reactie?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door newmikey »

Richard1993 schreef:...ging er vanuit dat 1 van mijn huisgenoten de tv had aangenomen. En inderdaad, dit was het geval. ...Mijn huisgenoot was zo slim geweest om hem gewoon in de hal te laten staan
Dit topic zou dus eigenlijk de volgende titel moeten krijgen:

"TV Besteld bij conrad, ook netjes ontvangen maar vervolgens door onzorgvuldig handelen kwijtgeraakt."

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door VCampen »

Richard1993 schreef:Het gaat mij er vooral om dat ik een mail heb gehad waarin stond dat er een nieuwe bezorgafspraak gemaakt zal worden indien ik niet thuis zou zijn. Wist niet dat andere bewoners dit ook konden aannemen. Mijn ervaring is dan echter nog altijd geweest dat wanneer er een dergelijk pakket aangenomen wordt door iemand anders dat er op z'n minst om een handtekening wordt gevraagd. Maar dan zal ik dat dus wel mis hebben.
Mail bewaren om aan te tonen welke afspraak je had omtrent levering.
Misschien consuwijzer bellen?
Julie4444 schreef: Het is duidelijk niet de schuld van de verkoper of de bezorger, maar van je huisgenoot die nalatig is geweest. Je huisgenoot is dus verantwoordelijk en zou dus je TV moeten vergoeden, eventueel via een aansprakelijkheidsverzekering.
Buren zijn vriendelijk en nemen daarom een pakket aan voor een andere buur maar eigenlijk beseffen ze niet welke verantwoordelijkheid ze aanvaarden.
Eigenlijk zou PostNL mensen niet met deze verantwoordelijkheid mogen opzadelen.

Gesloten