LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door Julie4444 »

vandev schreef:Zojuist ontvang ik een pakket van minci detox wat ik geheel niet heb besteld. er zit geen begeleidend schrijven in of afleverbon en het is niet duidelijk hoe deze te retourneren. Ook de website van deze organisatie verschaft geen telefoonnummer. Klaarblijkelijk besteld op mijn adres door een grapjas of iemand die dit had willen onderscheppen.. geen idee wat nu te doen
Als jij niets hebt besteld hoef je het ook niet te betalen. Zij moeten aantonen dat er iets besteld is, niet andersom.
Wanneer bedrijven ongevraagd producten opsturen die niet besteld of gewenst zijn mag je het pakket volgens de wet houden en hoef je niet te betalen.

Mochten ze contact opnemen geef je gewoon aan dat je niets hebt besteld en dus ook niet zal betalen, en dat ze het zelf mogen kopen ophalen op afspraak.

Cocobogos
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2016 20:48

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door Cocobogos »

Goedenavond,

Ik heb met min stomme kop een bestelling geplaatst bij Minco Detox, later las ik alle klachten die te zien waren over Minci detox dus wil ik zo snel mogelijk mijn bestelling annuleren.

Ik heb een mail verzonden naar de klantenservice van minci detox en bij klarna een melding achter gelaten dat ik graag mijn bestelling wil annuleren.

kunt u mij hier over meer informatie geven, zijn zij nou wettelijk verplicht mijn bestelling te annuleren?


ik heb zo spijt van mijn bestelling bij Minco Detox.

graag jullie terugkoppeling hierover!

Alvast enorm bedankt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Bij internetaankopen is in principe de wet koop op afstand van toepassing, welke stelt dat tot 14 dagen na ontvangst van het product de consument zonder opgave van reden de koop kan ontbinden en het product kan retourneren. De verkoper dient dan binnen 15 dagen het betaalde bedrag terug te geven.

Dus ja, in principe zijn ze wettelijk verplicht die annulering te accepteren al dan niet de koop na levering ongedaan te maken. Of ze het zullen doen is een ander verhaal.

Als je nog niet betaald hebt kun je het pakket weigeren en retour laten sturen. Dan zou het goed moeten komen.

Diana-K
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2016 14:06

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door Diana-K »

Ook ik heb een pakje geaccepteerd, bleek dus ook van minci detox te zijn. Niemand weet iets van een bestelling af, nog nooit een mail van hun heb gehad, in het doosje zat een doosje, met een zakje kruiden ofzoiets. Wat het koste weet ik niet, er zat niets bij, geen brief, geen informatie.
Teruggestuurd naar de post in maart. Nu kreeg ik gisteren een aanmaning in de brievenbus. Ik gebeld naar Klarna en die weten niets, niets doorgekregen van mincidetox. Hij bleef vriendelijk en gaf me een telefoonnummervan minci detox, maar op dit nummer krijg ik alleen maar een bandje met keuzes, en die werken ook niet. Ik heb ook geen idee wat ik hiermee moet.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door tijger1 »

Wat u moet? Helemaal niets. Gewoon negeren.

Désirée
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2016 11:30

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door Désirée »

Goedemorgen allemaal,

Helaas ben ook ik in de oplichting van Minci Detox getrapt. Op het eerste oog ziet de site er betrouwbaar uit en na een korte Google actie leek het product ook betrouwbaar. Ik schaam me door dat ik in dit verhaal ben getrapt, gezien het feit dat ik een jurist ben en beter had moeten weten. Maar goed.

Naar aanleiding van de factuur, met een onjuist en veel hoger factuurbedrag vertrouwde ik het niet en ben ik op zoek gegaan naar de achtergrond. Ik vond onder andere deze berichten en heb daarom direct de bestelling ontbonden.
Dit heb ik gedaan per e-mail, door het contactformulier op de website in te vullen, door tevens het contact formulier van de ogenschijnlijke bovenliggende BV Kundalini Lifestyle BV in te vullen. Maar tevens heb ik de ontbinding per brief per gewone en aangetekende post verzonden.
Ook Klarna BV heb ik per e-mail en aangetekende brief geïnformeerd over de ontbinding van de koop op afstand (zo heet dit juridisch). Juridisch gezien mag je als consument een koop op afstand binnen 7/14 dagen ontbinden. De webwinkel is verplicht een aantal gegevens/informatie aan consumenten te verschaffen. Wanneer zij dit niet doen kan de ontbindingstermijn zelfs oplopen naar 3 tot 12 maanden (uiteraard allemaal afhankelijk van de omstandigheden van het geval). Op de website vermelden ze wel een deel van deze verplichte informatie, maar niet alles. Bovendien wordt door Mince Detox op geen enkel moment verwezen naar de voorwaarden op de website.

Tot op heden heb ik geen bevestiging van de bestelling, noch een bevestiging van mijn ontbinding ontvangen. Wel ontving ik gisteren het bericht dat de producten naar mij verzonden zijn. Inmiddels is via PostNL bekend wanneer de producten worden afgeleverd.

Vanochtend heb ik daarom tevens telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Minci Detox. Wat blijkt, dit betreft een extern kantoor wat enkel de telefonisch contacten afhandelt. De mensen die je aan de telefoon krijgt van de klantenservice kunnen daarom weinig. Zij maken een notering aan in een systeem en Mincidetox behoort dit verder af te handelen. Wederom een signaal dat er sprake is van oplichting. Sterker nog vanuit de klantenservice kreeg ik bevestiging dat er hier sprake kan zijn/is van fraude. Dit staat overigens niet in de telefoonnotitie. Wel heb ik de klantenservice medewerker gevraagd het gesprek per e-mail aan mij te bevestigen. Deze bevestiging heb ik inmiddels ontvangen.

Wanneer het product geleverd wordt zal ik dit niet zoals de klantenservicemedewerker aanraadde retour sturen met de bezorgen. Je hebt dan immers weinig tot geen bewijs dat je dit doet. Het product neem ik in ontvangst en zal ik vervolgens aangetekend en verzekert retour sturen. Zodoende kunnen ze niet beweren het niet te hebben ontvangen of dat het zoek is geraakt in de post. Het product wordt afgeleverd met handtekening van ontvangst. Wanneer er iets mis gaat is het bovendien verzekerd.

Indien ik na retourzending nog geen bevestiging van de ontbinding heb ontvangen zal ik eerst nagaan bij Klarna of zij al bericht hebben ontvangen van de annulering. Mocht dit tevens niet het geval zijn dan zal ik bij de politie aangifte doen van oplichting. Mijn advies, doe bij oplichting altijd aangifte bij de politie. Zelfs wanneer de politie niets doet met je individuele aangifte kan het altijd van pas komen. Wanneer men namelijk aangifte doet stapelen de aantallen zich op en wordt de kans dat de politie hier is mee doet en kan doen toe.

Overigens heb ik met wat speurwerk achterhaalt wie er achter Kundalini Lifestyle BV zit. Aangezien Minci Detox onder Kundalini Lifestyle BV valt zou het zo maar kunnen dat deze persoon uiteindelijke aansprakelijk kan worden gesteld. Reden te meer dus om aangifte te doen indien je bent opgelicht.

Overigens zorg ik met printscreens etc voor bewijsmiddelen. Mocht het nodig zijn dan zal ik dit namelijk tot de rechter toe aanvechten. Nu is dit voor mij makkelijk praten als jurist zijnde. Ik hoop dat ik met mijn verhaal wat hulp heb kunnen bieden.

Groeten,

Désirée

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jeetje Désirée; waarom jij jezelf zo op kosten jaagt met al die dubbele brieven waarvan de helft aangetekend is en dan ook nog eens het pakket wenst aan te nemen en verzekerd en aangetekend terug te sturen, is mij een raadsel.

Als je het pakket gewoon weigert (want je hebt immers duidelijk je bestelling ongedaan gemaakt en kan dit bewijzen), zal er geen probleem zijn. Ze kunnen immers niet bewijzen dat het door jou is ontvangen.

En anders neem je het aan en bericht je ze dat ze het mogen komen ophalen, of dat je het wel wil opsturen nadat zij de portokosten overmaken...

Oh, en dat"7/14" dagenverhaal is gewoon 14 dagen hoor, wanneer je dingen via internet bestelt.

leenencis
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2016 10:32

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door leenencis »

Hoi allemaal

Nou, ik ben er ook ingestonken. Pakketje besteld en ontvangen. Wil het terugsturen maar geen idee waar naar toe. Heb op de site van Mincidetox gekeken. Daar kan je mailtje sturen met de vraag of je kan retourneren. Je snapt het al, geen antwoord. En Klarna maar zeuren over betaling. Weet iemand misschien het retouradres van Mincidetox? Dan ga ik het aangetekend verzenden.

Met vriendelijke groet,
Cisca

wendyspekman
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2016 14:05

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door wendyspekman »

Ik heb vandaag een sms ontvangen van de deurwaarder gebeld waarom kreeg ik te horen dat ik bij klarna een factuur heb open staan van 96 euro nooit wat besteld nooit wat ontvangen alleen nu een sms aan de heer spekman terwijl ik echt een vrouw ben

Gesloten