LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waardeloze Lil.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door muppet-81 »

Mijn ouders hebben op 24 Oktober een bestelling geplaatst bij Lil.nl voor €99,- Een grote stap voor hun want het bestellen via internet is voor hun vrij onbekend en dus eng.
Vooraf hebben ze gegoogeld op Lil.nl en dat zag er betrouwbaar uit, hoe anders blijkt de waarheid.

Dus 24 Oktober besteld en betaald via Ideal, 29 Oktober gebeld omdat nog niks binnen was en het binnen 2 werkdagen geleverd zou worden.
Mevrouw het is niet meer te leveren, heel vervelend zegt mijn moeder maar kunt u ook niks aan doen. Maar wij maken u het geld dit weekend over.
De woensdag erna, 5 November, nog niets binnen. Weer gebeld, wat vervelend we gaan het alsnog overmaken.
U raadt het al, er is nog steeds niks overgemaakt.
12 November teruggebeld, mevrouw het is maandag naar u overgemaakt, maar het is er nog steeds niet zegt mijn moeder. Advies is even geduld te hebben.
Toen was ik het zat en heb vandaag gebeld.
Het is maandag overgemaakt wist de meneer te vertellen, nou zeg ik het is er toch nog steeds niet.
Hij gaat overleggen met een collega en komt terug met de mededeling dat het inderdaad nog niet is overgeschreven naar de rekening, duhh dat zei ik al.
Hij heeft beloofd dat het vandaag overgemaakt zou worden en dat wij het vandaag nog op de rekening zouden hebben, we hebben immers dezelfde bank volgens de meneer.
Tot op heden 16.00uur is er echter nog niks.

Waardeloze afspraken! Mijn persoonlijke advies, blijf weg bij Lil.nl

PatriciaB
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2015 07:27

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door PatriciaB »

Ik heb dezelfde ervaring met Lil.nl. Het item dat ik had besteld is wel geleverd, maar het bleek dat we de verkeerde maat hadden besteld. De volgende dag retour gestuurd en redelijk snel een bericht gekregen dat het geld terug gestort zou worden. Dit was eind juli/begin augustus. Ik heb al ettelijke malen contact met de klantenservice gehad en iedere keer krijg ik te horen dat het meteen zal worden overgeboekt. De laatste keer was dat op 31 Augustus.
Wederom niks op mijn rekening. Ik heb nu een mail gekregen dat het bedrag al op 25 Augustus is overgemaakt (maar ik heb niks ontvangen), nadat ik dit gemeld had, krijg ik een mail dat de klacht telefonisch is opgelost. Ik weet van niks en heb nog steeds geen cent van ze terug ontvangen.

Dijkslag
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2016 16:23

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door Dijkslag »

Niets bestellen bij Lil.nl, drie en halve maand moeten wachten op een messensetje wat nooit geleverd is. Zit nu 2 weken te wachten op mijn geld wat teruggestort zou worden, ook hier hebben ze zich niet aan gehouden. Het enige wat je krijgt is flauwe kul smoesjes dat de fout bij de fabrikant ligt Dit klopt niet want hetzelfde setje heb ik bij een andere webwinkel besteld en werd netjes binnen 24 uur thuis bezorgd. Enorme afrader deze webshop, niet doen dus. Bij klachten thuiswinkel.org inschakelen, daar zijn ze nogal gevoelig voor en komen dan wel in actie.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Dijkslag schreef:Niets bestellen bij Lil.nl, drie en halve maand moeten wachten op een messensetje wat nooit geleverd is.
tja, dat advies is 2 jaar geleden hier al gegeven, schijnbaar dus nog niets veranderd. Helaas lezen mensen deze adviezen vaak pas nadat er iets mis gaat en niet vooraf. :cru:

verder geven ze op hun website aan dat ze binnen 14 dagen geld terug zouden storten. Wat ook wettelijk geregeld is.

Wel aardig dat ze de bedenktermijn oprekken van 14 dagen naar 30 dagen.

Csje
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2017 00:43

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door Csje »

Waardeloos!!!! Tot 2 keer toe zelf moeten informeren waarom mijn bestelde tafel nog niet geleverd was en 2 keer uitstel van meerdere weken! Hierover uiteraard klachten ingediend.
Ik werd niet op de hoogte gehouden van deze onacceptabele vertraging. Nadat ik zelf om korting op mijn andere wel geleverde product vroeg kreeg ik ter compensatie van de vertragingen 10%. Ook dit moet vanuit de klant komen.
Nu heb ik het artikel geannuleerd en moet ik 10 werkdagen op MIJN geld van het niet geleverde product en de compensatie korting van maar liefst 13 euro wachten! Wederom een klacht ingediend maar ik word fijntjes verwezen naar de geldende voorwaarden van Lil.nl
En "NEE het is niet mogelijk om dit te voor u te versnellen" !!!
Belachelijk slecht

Csje
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2017 00:43

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door Csje »

Ik ben uiteraard ZELF moeten VRAGEN om een verlenging van de retourtijd
Maar de tafel komt volgens mij sowieso nooit aangezien er weer een vertraging was waar IK weer naar moest vragen

Marceik
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2017 21:44

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door Marceik »

Hier dezelfde ervaring

Op 25 augustus een bank besteld (7-15 dagen levertijd), deze zou 11 september geleverd worden. Na navraag of dit nog doorging kregen we te horen dat het half oktober zou worden ivm leveringsproblemen bij de leverancier. Nu half oktober is de status dat de bank 'als het goed is' half november wordt geleverd ivm leveringsproblemen bij de leverancier, maar wat dat is 'kunnen we u niet mededelen'.
Lil.nl informeert zijn klanten niet pro actief en je moet er zelf achterkomen dat ze niet leveren. "Ik snap u..." en vervolgens gebeurt er niets. Geen alternatieven geen actieve houding. Het is wat het is. Helaas.
Oh ja, de bank staat nog gewoon te koop op de site met een levertijd tussen 7 en 15 dagen en het label best verkocht. (zou bij moeten: maar niet geleverd). De prijs is nu wel 300 euro hoger dan wij betaald hebben. Zou dat er iets mee te maken hebben?

Anne17
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2017 19:28

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door Anne17 »

Wij hebben hier hetzelfde probleem en overwegen om juridische stappen te ondernemen. In de recensies hier en op trustpilot lezen wij nergens of mensen hun geld terug hebben ontvangen. Wij zijn erg benieuwd of er mensen zijn die hun geld na het annuleren van een bestelling uiteindelijk hebben ontvangen.

Sofie1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2017 12:08

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door Sofie1988 »

Geachte redactie van Radar,

[Tekst verwijderd door de Moderator]

Ik wilde een bepaalde spiegel bestellen en google geeft Lil.nl aan als topresultaat. Lil.nl biedt de spiegel ook nog eens net drie euro goedkoper aan dan een ander, wel legitiem, bedrijf dat in de google resultaten naar boven kwam. De keuze is dan snel gemaakt. Tijdens het invullen van mijn gegevens (leveradres etc) bekruipt me echter een naar gevoel en ik besluit direct lil.nl te gaan googlen: direct verschijnt daar een Radar pagina en je weet hoe laat het is. Ik heb het scherm direct gesloten, maar ik krijg niettemin een 'bevestiging van de bestelling' toegestuurd (ik was al ver met het invullen van mijn gegevens maar ik heb NOOIT op 'bevestigen' gedrukt, ik was enkel nog maar bezig met invullen). Een paar minuten later krijg ik een betaalverzoek omdat er nog niet betaald is. Werkelijk ongelooflijk, ik ben nergens mee akkoord gegaan en er is geenszins een overeenkomst tot stand gekomen. Ik snap niet waarom dit bedrijf nog actief is, ik zie hier op de Radar pagina klachten die dateren van 2015. Ook snap ik niet dat google een platform biedt aan dit bedrijf en dit bedrijf er kennelijk voor kan betalen om bovenaan de zoekpagina te verschijnen.

Even voor de duidelijkheid en ter bescherming van andere consumenten die wel een bestelling hebben geplaatst en hebben betaald; dat ik een naar gevoel kreeg vóórdat er uberhaupt een overeenkomst tot stand kwam komt omdat ik advocaat ben. Van een gemiddelde niet jurist consument is het zeker te verwachten dat zij hierin 'trappen', want de site komt wonderbaarlijk echt en professioneel over. Ik zou Radar toch aanraden hier een prioriteit van te maken want wat een spoor van ellende laat dit bedrijf na... Zoals ik net al zei kan ik gewoon niet geloven dat een bedrijf zo lang actief kan zijn. Ik overweeg ook om aangifte te doen.

Met groet,
Fieke van Overbeeke
Laatst gewijzigd door Radar op 06 dec 2017 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebrek aan onderbouwing, te kort door de bocht

Artie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2018 22:23

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door Artie »

Bovenstaande punten komen sterk overeen met datgene wat wij ook hebben meegemaakt bij Lil.nl. Iets bestellen wat vervolgens niet op voorraad is ( maar wel gewoon op hun site staat ) Na weken van wachten en toch maar eens vragen hoe het er voor staat ? "Sorry" 't wordt toch later geleverd ? Wordt nog eens 2 maanden later maar je kunt wel een cadeaubon krijgen, ehh nee hoeven we niet. Sorry, na wederom twee maanden wachten zijn de spullen er nog niet ? Wanneer wordt er dan wel geleverd ? ehhh smoes, smoes, smoes. Weet je wat we willen na maanden van wachten de bestelling annuleren," ja jullie wachten ook als zo lang "was de reactie." Binnen 14 dagen wettelijke terugbetaaltermijn heb je het geld terug " ( en we wachten als 3,5 maanden ! ) jaja, na uiteindelijk zo vaak bellen en na nog eens 1 maand wachten gelukkig ons geld terug gekregen. Lil.nl opereert in een criminele sfeer waar je behendig van het kastje naar de muur wordt gestuurd. De echte verdienste voor dit "bedrijf" ligt ( volgens mij ) aan het verdienen van geld aan mensen die het uiteindelijk opgeven om actie te ondernemen tegen dit soort "internet bedrijven " Het grappige aan alles is dat je via Google Earth kunt zien dat het bedrijf letterlijk gevestigd is aan een doodlopende straat en dat er in de wijde omtrek geen enkel meubelbedrijf bestaat maar puur een aantekening/ postcode nr bij een groot transportbedrijf heeft waar waarschijnlijk niemand weet heeft dat Lil daar gevestigd is ? Mensen kijk uit voor Lil.nl, dit soort bedrijven teert op de ellende van normale hardwerkende mensen en als dergelijke bedrijven aangepakt worden dan is de vogel al lang gevlogen. Kortom : Zeker niets bestellen bij Lil.nl

carlamenno
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2018 09:23

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door carlamenno »

Ik denk dat het belangrijk is dat deze zogenaamde LIL "woonwebwinkel" ontmaskerd gaat worden. Internet staat vol met gedupeerde mensen. Ik heb zelf ook begin januari 2 barkrukken bestelt en betaald. Levertijd zou 5-10 dagen zijn. na 10 dagen nog niets. op mail wordt niet gereageerd, bij bellen blijven er wachtende voor je en kom je er niet doorheen. ik kan ook niet meer inloggen op de site om mijn bestelhistorie te bekijken. De krukken die ik bestelt heb zijn ook niet meer op de site te vinden. Er staat een thuiswinkelwaarborg op de site, maar op de officiële site van thuiswinkelwaarborg blijkt dat LIL woonwebwinkel niet is aangesloten. Alle positieve reacties kloppen helemaal niet. op de site van trustpilot staan de werkelijke reacties van mensen te lezen. Hier staan al 200 reacties van mensen die opgelicht zijn. het wordt echt tijd dat we de krachten gaan bundelen en de site van het internet afkrijgen !!!

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

carlamenno schreef:Er staat een thuiswinkelwaarborg op de site, maar op de officiële site van thuiswinkelwaarborg blijkt dat LIL woonwebwinkel niet is aangesloten.
O ja, is dat zo? Op https://www.thuiswinkel.org/leden/lil.nl lees ik toch wat anders.

Rechteerst77
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2018 15:02

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door Rechteerst77 »

Op 24-01-2018 een kleed besteld van 179 euro en meteen betaald via iDeal. Op de website stond een levertijd van 5 tot 12 dagen. Na 12 (werk!) dagen geen kleed ontvangen. Op 11-02-2018 een mail gestuurd om te vragen wanneer ik het kleed kon verwachten; geen reactie dus op 14-02-2018 nog een keer dezelfde mail gestuurd. Lil verteld in de reactie dat de verwachte levering begin maart zal zijn, eigenlijk vind ik dat veel te lang, maar ik besluit het af te wachten. Ze beloven mij op de hoogte te houden. Na de eerste week van maart weer contact opgenomen, via de mail en via de telefoon. Ze vertellen dat de leverancier het kleed niet op voorraad heeft en dat zij het kleed ongeveer drie week later ontvangen en het dan naar ons sturen. Al met al zou dat nog drie tot vier week langer duren. Ik annuleer de bestelling op 6-03-2018 en vraag mijn geld terug. Lil komt met geen enkele tegemoetkoming voor het lange wachten en blijkbaar hebben ze ook geen haast met het terug betalen. In de mail staat: uiterlijk binnen 14 dagen. Ook die zijn inmiddels voorbij en ik heb nog steeds niets ontvangen. Inmiddels dus 8 week verder, geen levering en MIJN geld nog niet terug. Een dag na de door lil genoemde datum (zowel op de mail als aan de telefoon) wederom lil gebeld. Na 26 minuten in de wacht de situatie uitgelegd. Geen excuses, geen tegemoetkoming maar; het had gister overgemaakt moeten zijn. Mevrouw zou contact opnemen met de financiële afdeling en die gaat volgens haar vandaag of morgen geld overmaken. Ik hoop van harte dan eindelijk mijn geld terug te hebben na 2 maanden! Mocht dat niet het geval zijn, doe ik aangifte.

Rechteerst77
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2018 15:02

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door Rechteerst77 »

[/quote]
O ja, is dat zo? Op https://www.thuiswinkel.org/leden/lil.nl lees ik toch wat anders.[/quote]

Die link bestaat niet!

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door arvandongen »

De eigenaar is een waardeloze LiL ?

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nee, nu niet meer, zie ik. Toen ik hem plaatste nog wel natuurlijk.
Dat kan betekenen dat lil.nl geen lid meer is en nu dus ten onrechte het keurmerk voert.
Een andere mogelijkheid heid zou kunnen zijn dat het moederbedrijf van lil.nl, als dat er is, wél lid is.
Ik voel me niet geroepen het uit te zoeken, want ik koop nooit iets bij lil.

GedupeerdenLil
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2018 16:16

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door GedupeerdenLil »

Via deze weg wil ik in contact komen met andere gedupeerden. Samen staan we sterk!

Ik krijg nog steeds € 419,96 van Lil, en ik wil dat graag gaan ophalen. Het liefst gezamenlijk met andere gedupeerden en het liefst in bij zijn van de pers. Laten we ervoor zorgen dat Lil geen anderen meer kan duperen. Het mooiste zou natuurlijk zijn als een consumentenprogramma of de politie een aandacht aan besteed.. Maar die tonen tot dusver nog geen interesse.

Wil je ook de krachten bundelen?
Stuur dan een korte email naar:
GedupeerdenLil @ outlook.com (geen spaties gebruiken)

En dan kunnen we Lil gezamenlijk aanpakken

JanWilma54
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2018 12:04

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door JanWilma54 »

Ik heb in september 2017 via de site een buitenstopcontact besteld, deze was niet direct beschikbaar werd mij gezegd per telefoon. Na 2 maanden nog geen bestelling heb ik de bestelling telefonische geannuleerd. Na enige discussie werd mij toe gezegd dat er een nieuwe lichting kwam en 19 januari 2018 zou ik als nog mijn bestelling krijgen. Het is nu bijna April en ik heb nog steeds geen levering, afgelopen periode heb ik herhaaldelijk gebeld gemaild en via de chat gevraagd wanneer ik mijn geld terug mag ontvangen. Na gemiddeld een uur in de wacht te hebben gezeten wordt je met 5 minuten te woord gestaan met " we maken er spoed van komt eraan". Nog steeds niets op mijn rekening.

Ik zou het fijn vinden als het een standaard regel is dat je achteraf kan betalen want dit is werkelijk onbeschrijflijk

GedupeerdenLil
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2018 16:16

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door GedupeerdenLil »

Na de uitzending van Radar gisteren (ik was die dame die nog wat wilde zeggen) heb ik uitgebreid gesproken met de eigenaren. Dit ging op een plezierige manier, waardoor het vertrouwen enigszins is hersteld. Over een half jaar nog maar eens proberen of de service daadwerkelijk is verbeterd. Voor nu ben ik blij dat ik mijn geld in ieder geval terug heb en dat ze bij Lil goed zijn wakker geschud.

Ze hebben beterschap beloofd voor de toekomst. Het e-mailadres wat ik heb opengesteld is bij deze afgesloten,

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waardeloze Lil.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Daar koop je toch nooit meer.

Gesloten