LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door A.niem »

Zoals ik het zie zijn er 2 scenario's:

1. TS besteld pakket voor adres ..straat 22.
Brickshop geeft opdracht aan PostNL om pakket af te leveren op ..straat 22. Eigenaar ..straat 22 doet de deur open voor PostNL en weigert pakket. Pakket wordt mee retour genomen en wordt op kosten van Brickshop weer naar Brickshop gezonden / Pakket wordt bij postkantoor neer gelegd, waar het drie! weken blijft liggen waarna het op kosten van Brickshop weer naar Brickshop wordt verzonden.

2. TS besteld pakket voor adres ..straat 22.
Brickshop geeft opdracht aan PostNL om pakket af te leveren op ..straat 22. Eigenaar ..straat 22 doet de deur open en neemt pakket aan. (Track en trace bevestigd dit?!) TS komt week later bij de ..straat 22 om te vragen naar pakket. Eigenaar ..straat 22 heeft misschien pakket weggegooid/weggegeven/etc. maar wil dit niet vertellen aan TS. Zegt het pakket te hebben geweigerd. Danwel heeft man pakket aangenomen en vrouw weet hier niks van en zegt te hebben geweigerd of v.v.

In beide gevallen heeft Brickshop het pakket verzonden, zoals in de overeenkomst staat (naar het adres die in de overeenkomst staat) en PostNL heeft het pakket vervoerd en afgeleverd/aangeboden op het adres wat in hun overeenkomst staat. Beide geen fout gemaakt.

Tip: Vraag eens bij het locale PostNL-punt of daar het pakket ligt. Daar blijven pakketten 3 weken liggen als de ontvanger 2 keer niet thuis was, danwel het pakket wordt geweigerd aan de deur.

hidr
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2015 19:01

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door hidr »

Volgens mij moet Brickshop gewoon het pakketje opnieuw opsturen.

TS geeft aan dat huisnummer 2 zowel in de straatnaam als op het huisnummerveld door hem is ingevuld. Alsdan krijg je niet 22 maar 2 2. Het zou verbasterd kunnen worden naar 22 maar dat is zijn aanname die hij meldt aan brickshop. Hiermee geeft hij brickshop een troef in handen die daar dankbaar gebruik van maakt.
m.j.dekker schreef:Ook volgens de PostNL is het op huisnummer 22 afgegeven. U bent zelf verantwoordelijk voor het invoeren van een correct adres. Mocht het pakje retour komen dan stellen wij u hiervan op de hoogte en vragen wij u opnieuw verzendkosten te betalen en uw adres te corrigeren. Wij doen dit uit coulance, en zijn per wet niets verplicht.
Je ziet wat een arrogantie dit bedrijf heeft. Als het pakketje terugkomt willen ze tegen verzendkosten uit coulance het opnieuw toesturen. Ze zouden het per wet niet verplicht zijn. O nee, mag je dan het pakje houden van de wet? Is toch minimaal normale bedrijfsvoering of vergis ik me?

Zou me niks verbazen als ze met zo'n houding het retour gekomen pakketje gewoon stiekem achterover gedrukt hebben.

m.j.dekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015 05:44

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door m.j.dekker »

hidr schreef:Volgens mij moet Brickshop gewoon het pakketje opnieuw opsturen.

TS geeft aan dat huisnummer 2 zowel in de straatnaam als op het huisnummerveld door hem is ingevuld. Alsdan krijg je niet 22 maar 2 2. Het zou verbasterd kunnen worden naar 22 maar dat is zijn aanname die hij meldt aan brickshop. Hiermee geeft hij brickshop een troef in handen die daar dankbaar gebruik van maakt.
m.j.dekker schreef:Ook volgens de PostNL is het op huisnummer 22 afgegeven. U bent zelf verantwoordelijk voor het invoeren van een correct adres. Mocht het pakje retour komen dan stellen wij u hiervan op de hoogte en vragen wij u opnieuw verzendkosten te betalen en uw adres te corrigeren. Wij doen dit uit coulance, en zijn per wet niets verplicht.
Je ziet wat een arrogantie dit bedrijf heeft. Als het pakketje terugkomt willen ze tegen verzendkosten uit coulance het opnieuw toesturen. Ze zouden het per wet niet verplicht zijn. O nee, mag je dan het pakje houden van de wet? Is toch minimaal normale bedrijfsvoering of vergis ik me?

Zou me niks verbazen als ze met zo'n houding het retour gekomen pakketje gewoon stiekem achterover gedrukt hebben.
Helemaal juist. Op de factuur stond ook ......straat2 2

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door Har06 »

m.j.dekker schreef:
hidr schreef:Volgens mij moet Brickshop gewoon het pakketje opnieuw opsturen.

TS geeft aan dat huisnummer 2 zowel in de straatnaam als op het huisnummerveld door hem is ingevuld. Alsdan krijg je niet 22 maar 2 2. Het zou verbasterd kunnen worden naar 22 maar dat is zijn aanname die hij meldt aan brickshop. Hiermee geeft hij brickshop een troef in handen die daar dankbaar gebruik van maakt.
m.j.dekker schreef:Ook volgens de PostNL is het op huisnummer 22 afgegeven. U bent zelf verantwoordelijk voor het invoeren van een correct adres. Mocht het pakje retour komen dan stellen wij u hiervan op de hoogte en vragen wij u opnieuw verzendkosten te betalen en uw adres te corrigeren. Wij doen dit uit coulance, en zijn per wet niets verplicht.
Je ziet wat een arrogantie dit bedrijf heeft. Als het pakketje terugkomt willen ze tegen verzendkosten uit coulance het opnieuw toesturen. Ze zouden het per wet niet verplicht zijn. O nee, mag je dan het pakje houden van de wet? Is toch minimaal normale bedrijfsvoering of vergis ik me?

Zou me niks verbazen als ze met zo'n houding het retour gekomen pakketje gewoon stiekem achterover gedrukt hebben.
Helemaal juist. Op de factuur stond ook ......straat2 2
Nu wordt Brickshop verdacht van fraude/diefstal?, moet niet gekker worden :oops:

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door F.van Holten »

F.van Holten schreef:TS
Er spelen verschillende zaken, u besteld iets op u eigen adres, terwijl u weet dat u op vakantie gaat/bent, had even gewacht.
U vult een verkeerd adres in, en verwacht dan dat het wel goed komt.
Daarna claimt u een nieuwe/tweede verzending, anders gaat u maatregelen nemen, en beroept u zich op u "rechten" ik weet niet met welke.
Er is bij u van alles fout gegaan, ik denk dat u weinig kans maakt, misschien dat het nog een keer bij de post retour komt, dan krijgt u bericht, of toch achter de poort gezet, en "gevonden"
M.J.Dekker
Nogmaar een keer mijn relaas,
of u bent hardleers, of u begrijpt het niet, of u kan het niet begrijpen, of als laatste u gelooft in sprookjes/geesten/spoken.

Als er van alles bij u verkeerd gaat, verwacht u wel een soepele afhandeling van u fouten, en misschien een raad voor een volgende keer, bestel van alles, maar zorg wel dat u op vakantie bent, en vul ook niet het juiste huisnummer in, maar beroep u vooral op u "rechten"
Een hele prettige avond, voor mij einde nonsens topic.

mh73

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door mh73 »

hidr schreef:Volgens mij moet Brickshop gewoon het pakketje opnieuw opsturen.

TS geeft aan dat huisnummer 2 zowel in de straatnaam als op het huisnummerveld door hem is ingevuld. Alsdan krijg je niet 22 maar 2 2. Het zou verbasterd kunnen worden naar 22 maar dat is zijn aanname die hij meldt aan brickshop. Hiermee geeft hij brickshop een troef in handen die daar dankbaar gebruik van maakt.
Dit is onzin en ook niet zoals TS het aangeeft. Eérst komt Brickshop met de opmerking dat er waarschijnlijk een verkeerd adres is ingevuld, en dan pas valt het kwartje bij TS. Dat TS dus Brickshop een troef in handen geeft is onzin.
m.j.dekker schreef:Ook volgens de PostNL is het op huisnummer 22 afgegeven. U bent zelf verantwoordelijk voor het invoeren van een correct adres. Mocht het pakje retour komen dan stellen wij u hiervan op de hoogte en vragen wij u opnieuw verzendkosten te betalen en uw adres te corrigeren. Wij doen dit uit coulance, en zijn per wet niets verplicht.
hidr schreef:Je ziet wat een arrogantie dit bedrijf heeft. Als het pakketje terugkomt willen ze tegen verzendkosten uit coulance het opnieuw toesturen. Ze zouden het per wet niet verplicht zijn. O nee, mag je dan het pakje houden van de wet? Is toch minimaal normale bedrijfsvoering of vergis ik me?
Hoezo arrogantie? Is het Brickshop die het nummer verkeerd heeft ingevuld? Nee, dat is de verantwoordelijkheid van TS. Als het pakketje opnieuw moet worden opgestuurd is dat enkel en alleen door de gemaakte fout van TS. Waarom daar Brickshop voor laten opdraaien?
hidr schreef:Zou me niks verbazen als ze met zo'n houding het retour gekomen pakketje gewoon stiekem achterover gedrukt hebben.
Het zou mij niets verbazen als mensen zoals u en TS ervoor zorgen dat de prijzen van de webshops de komende jaren flink gaan stijgen. Want uiteindelijk is dat wat er gebeurd. De webwinkel draait echt niet zelf op voor die kosten, maar berekent die door aan de klant. Is dat wat wij willen? Dat wij opdraaien voor de fouten van een ander? Dacht het niet.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door prem »

m.j.dekker schreef:
riddert schreef:
alfatrion schreef:Het komt voor dat de track en trace code aangeeft dat het pakket is bezorgd, terwijl het pakket nooit is aangekomen omdat de postbode het pakket heeft ontvreemd. Een handtekening kan hier uitsluitsel over geven.
Dat is in dit geval niet van toepassing, TS heeft reeds aldaar geinformeerd, op nr. 22, en deze mensen hadden én de postbode, én het pakket aan de deur gehad. Echter geweigerd, en dus heeft de postbode deze weer meegenomen, en word het pakket op kosten van de Brickshop retour Brickshop gestuurd.
Overigens raken pakketten wel eens zoek, maar zelden door stelende postbodes. Vaak door verkeerde adresseringen, zoals in dit geval, überhaupt niet verzenden, danwel op slechte wijze verpakt/slechte etikettering, zodat het pakket eenvoudig niet bezorgd kan worden. Maar dit terzijde.
Adres is toch niet verkeerd alleen huisnummer. Ik blijf erbij dat PostNL hierin de fout heeft gemaakt.
Maar brickshop handelt het niet goed af. Ze moeten het pakket nogmaals aanbieden op hun kosten, en van mijn part sturen ze het opnieuw naar nummer 22. Dan haal ik het toch daar op. Ze zijn nu op de hoogte.
Brickshop hoeft niet het risico van een verdwenen postpakket op de klant af te schuiven. Dat is het enige punt wat ik aan wil geven. Verder blijft het gewoon een waardeloze webshop. Kijk maar naar de reviews, allemaal tevreden. De slechte worden er gewoon uit gefilterd. Wedde dat die van mij er niet tussen komt te staan.
Kijk naar uzelf, is dat zo moeilijk?
Iets bestellen en dan weggaan.
Een verkeerd adres ( nr. Of straat maakt niet uit), en dan deugt het bedrijf niet?
Wat een onzin!

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door Josephien12 »

TS heeft achter de straatnaam een cijfer gezet, hij is daar dus op een gruwelijke manier schandalig mee in de fout gegaan. Volledig terecht dat die brickshop het pakketje niet meer wil leveren. Die straf is nog licht. Beter is om volk als m.j. dekker ook nog 10 jaar de gevangenis in te smijten. Dat zal hem leren.
Laatst gewijzigd door Josephien12 op 28 jan 2015 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door alfatrion »

riddert schreef:
alfatrion schreef:Het komt voor dat de track en trace code aangeeft dat het pakket is bezorgd, terwijl het pakket nooit is aangekomen omdat de postbode het pakket heeft ontvreemd. Een handtekening kan hier uitsluitsel over geven.
Dat is in dit geval niet van toepassing, (...)
PostNL geeft aan dat het pakketje is afgeleverd, terwijl de bewoners van 22 aangeven dat zij het pakketje hebben geweigerd.
riddert schreef:Overigens raken pakketten wel eens zoek, maar zelden door stelende postbodes. Vaak door verkeerde adresseringen, zoals in dit geval, überhaupt niet verzenden, danwel op slechte wijze verpakt/slechte etikettering, zodat het pakket eenvoudig niet bezorgd kan worden. Maar dit terzijde.
Een pakket dat zoek raakt nadat deze aan de deur is geweigerd, is niet zoek geraakt omdat het adres verkeert is opgegeven, maar omdat PostNL met het pakket niet met gepaste zorg is omgegaan.
A.niem schreef:In beide gevallen heeft Brickshop het pakket verzonden, zoals in de overeenkomst staat (naar het adres die in de overeenkomst staat) en PostNL heeft het pakket vervoerd en afgeleverd/aangeboden op het adres wat in hun overeenkomst staat.
Aangeboden ja, afgeleverd nee. Voor dit laatste moet het pakket in de macht van de koper worden gebracht (art. 7:9 BW).
mh73 schreef:Is het Brickshop die het nummer verkeerd heeft ingevuld? Nee, dat is de verantwoordelijkheid van TS. Als het pakketje opnieuw moet worden opgestuurd is dat enkel en alleen door de gemaakte fout van TS. Waarom daar Brickshop voor laten opdraaien?
Herroepingsrecht. De verzendkosten heen zijn voor rekening van de verkoper. De directe verzendkosten retour (als deze gemaakt zijn) komen voor rekening van de verkoper als hij niet voor de koop op duidelijke en begrijpbare wijze heeft aangegeven dat deze voor de koper zijn.

mh73

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door mh73 »

alfatrion schreef:
mh73 schreef:Is het Brickshop die het nummer verkeerd heeft ingevuld? Nee, dat is de verantwoordelijkheid van TS. Als het pakketje opnieuw moet worden opgestuurd is dat enkel en alleen door de gemaakte fout van TS. Waarom daar Brickshop voor laten opdraaien?
Herroepingsrecht. De verzendkosten heen zijn voor rekening van de verkoper. De directe verzendkosten retour (als deze gemaakt zijn) komen voor rekening van de verkoper als hij niet voor de koop op duidelijke en begrijpbare wijze heeft aangegeven dat deze voor de koper zijn.
Herroepingsrecht? Dat is toch wel de grootste blunder tot nu toe, Alfatrion. Het pakje is teruggegaan omdat het huisnummer er niet goed op stond, niet omdat de klant het niet wil hebben.
Daarbij is, bij het beroepen op herroepingsrecht, de klant verantwoordelijk voor het pakje totdat het in goede orde is ontvangen door de webshop. Zolang dat niet het geval is, zal er sowieso geen geld teruggegeven worden.

m.j.dekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015 05:44

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door m.j.dekker »

Ik zie wel dat er hier een hoop mensen zijn die zich graag laten oplichten.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door Josephien12 »

mh73 schreef: Het pakje is teruggegaan omdat het huisnummer er niet goed op stond, niet omdat de klant het niet wil hebben.
Aha, dus de brickshop heeft gewoon het pakketje. Mooi, op kosten van Ts opnieuw versturen dan en als ze het kwijt gemaakt hebben gewoon het geld teruggeven. Daar kan TS tenslotte niets aan doen.

m.j.dekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015 05:44

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door m.j.dekker »

mh73 schreef:
alfatrion schreef:
mh73 schreef:Is het Brickshop die het nummer verkeerd heeft ingevuld? Nee, dat is de verantwoordelijkheid van TS. Als het pakketje opnieuw moet worden opgestuurd is dat enkel en alleen door de gemaakte fout van TS. Waarom daar Brickshop voor laten opdraaien?
Herroepingsrecht. De verzendkosten heen zijn voor rekening van de verkoper. De directe verzendkosten retour (als deze gemaakt zijn) komen voor rekening van de verkoper als hij niet voor de koop op duidelijke en begrijpbare wijze heeft aangegeven dat deze voor de koper zijn.
Herroepingsrecht? Dat is toch wel de grootste blunder tot nu toe, Alfatrion. Het pakje is teruggegaan omdat het huisnummer er niet goed op stond, niet omdat de klant het niet wil hebben.
Daarbij is, bij het beroepen op herroepingsrecht, de klant verantwoordelijk voor het pakje totdat het in goede orde is ontvangen door de webshop. Zolang dat niet het geval is, zal er sowieso geen geld teruggegeven worden.
Huisnummer is toch goed. Zover ik mij herinner heb ik toch echt 2 ingevuld bij huisnummer. En in straatnamen komen NOOIT cijfers in voor

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Nu wel 2 ingevuld ? :roll:

m.j.dekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015 05:44

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door m.j.dekker »

Altijd. Lees maar terug

mh73

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik zou zeggen: open een geschil. Ik weet al hoe dat afloopt.

Ik zal er nog één ding over zeggen: mijn dochter kreeg op de middelbare school een 1 voor een proefwerk, als haar naam er niet boven stond. Omdat men vond dat je op die leeftijd wel in staat was om dat te kunnen.

Men kan een cijfer niet uitsluiten in een straatnaam, omdat er wel degelijk straatnamen zijn met een nummer er in. Ik heb even gegoogeld en ik kwam er zo al een paar tegen: Plein 1960 in Amstelveen, Plein '40-'45 in Amsterdam, Plein 1813 in Den Haag, Plein 1944 in Nijmegen, Plein 1992 in Maastricht, Plein 1953 in Rotterdam. Nee hoor, in straatnamen komen NOOIT cijfers voor.
Bovendien ga je dan uit van de Nederlandse situatie, maar het zou zomaar kunnen dat de webshop ook naar het buitenland verzend en daar kan dat heel anders zijn. Zo lees ik dat er in het centrum van het Duitse Mannheim straten zijn met de naam A3, B5 enz.
Dus nogmaals, nee hoor, in straatnamen komen NOOIT cijfers voor.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door riddert »

m.j.dekker schreef: Huisnummer is toch goed. Zover ik mij herinner heb ik toch echt 2 ingevuld bij huisnummer. En in straatnamen komen NOOIT cijfers in voor
Zeg nooit nooit!
Voorbeeldje; Het (zegt men) lelijkste plein van Nederland; Plein 1944 in Nijmegen.

Maar was u al op het postkantoor danwel servicepunt langsgeweest of het pakketje daar ligt?

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door A.niem »

m.j.dekker schreef:Ik zie wel dat er hier een hoop mensen zijn die zich graag laten oplichten.
Ik denk dat u bedoeld, dat er hier een hoop mensen zijn die wel hun gegevens controleren voordat ze de bestelling plaatsen. Of die even contact met de webshop opnemen over de levertijd voordat ze een bestelling plaatsen. Of die de orderbevestiging nog even door lezen nadat deze ontvangen is en direct actie ondernemen vanwege een fout adres. Want inderdaad, de meeste mensen zouden dat doen. Maar u hoeft dit blijkbaar niet te doen :?
alfatrion schreef:
A.niem schreef:In beide gevallen heeft Brickshop het pakket verzonden, zoals in de overeenkomst staat (naar het adres die in de overeenkomst staat) en PostNL heeft het pakket vervoerd en afgeleverd/aangeboden op het adres wat in hun overeenkomst staat.
Aangeboden ja, afgeleverd nee. Voor dit laatste moet het pakket in de macht van de koper worden gebracht (art. 7:9 BW).
Ik zou de tekst nogmaals doorlezen Alfa. Ik heb 2 situaties geschetst. Bij situatie 1 is het pakket aangeboden maar geweigerd, en bij situatie 2 is het pakket afgeleverd op het adres die TS opgegeven heeft. De postbode kan niet zien wie het pakketje besteld heeft, en dan nog: het had ook een cadeautje voor die aardige mensen op nr. 22 kunnen zijn.

m.j.dekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015 05:44

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door m.j.dekker »

riddert schreef:
m.j.dekker schreef: Huisnummer is toch goed. Zover ik mij herinner heb ik toch echt 2 ingevuld bij huisnummer. En in straatnamen komen NOOIT cijfers in voor
Zeg nooit nooit!
Voorbeeldje; Het (zegt men) lelijkste plein van Nederland; Plein 1944 in Nijmegen.

Maar was u al op het postkantoor danwel servicepunt langsgeweest of het pakketje daar ligt?
Ja daar ben ik al meerdere keren geweest.
Dus al iemand op plein 1944 op huisnummer 2 stuur brickshop het naar plein huisnummer 19442 en dan komt het terug omdat dat adres niet bestaat

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door stfwlk »

Helemaal niet, de lokale postbode kent heus de naam van dat plein wel.

Gesloten