LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket ontvangen volgens track'n'trace maar niet ontvangen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Koen Schone
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 okt 2014 19:32

Pakket ontvangen volgens track'n'trace maar niet ontvangen

Ongelezen bericht door Koen Schone » 03 jun 2015 22:41

Ik heb onlangs een aantal pakketten besteld bij zalando, betaald via paypal via mijn creditcard. Ik heb 1 pakket echter niet ontvangen, volgens de track and trace van de PTT is dit echter wel ontvangen. Ik heb ook geen niet thuis ontvangen.

Ik heb toen onmiddelijk een geschil geopend bij paypal, zij kennen echter het geschil niet aan mij toe omdat volgens de track and trace het pakket is afgeleverd. Geen van mijn buren hebben mijn pakket/zeggen het te hebben ontvangen. De PTT beweert bij hoog en laag dat het bij mij in het studentenhuis is afgeleverd aan een huisgenoot (ik woon niet in een studentenhuis en ik heb geen huisgenoten!!!!)

Wat nu, als zelfs paypal de claim afwijst voel ik me echt machteloos :( Paypal verwijst me naar de PTT, Zalando ook, mijn creditcard naar paypal en de PTT naar de eerlijkheid van hun bezorger!!!

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Pakket ontvangen volgens track'n'trace maar niet ontvangen

Ongelezen bericht door sweet-devil » 03 jun 2015 22:52

Was het adres wel goed dan?

alfatrion
Berichten: 15821
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakket ontvangen volgens track'n'trace maar niet ontvangen

Ongelezen bericht door alfatrion » 04 jun 2015 02:28

Je moet bij de verkoper zijn. Als er geen handtekening is gezet dan kunnen ze niet bewijzen dat er geleverd is. En als dat wel is gezet dan kun je deze vergelijken met je eigen handtekening.

borawie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2013 18:59

Re: Pakket ontvangen volgens track'n'trace maar niet ontvangen

Ongelezen bericht door borawie » 05 jun 2015 16:19

Lijkt me ook sterk dat het via de PTT komt , die bestaat al meer dan 10 jaar niet meer....
Misschien handig als je de ' juiste ' vervoerder bij naam noemt en van daaruit een zoek opdracht laat plaatsvinden..... Hun zullen met het bewijs moeten komen van de handtekening.

Tuihanti
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2015 20:49

Re: Pakket ontvangen volgens track'n'trace maar niet ontvangen

Ongelezen bericht door Tuihanti » 05 jun 2015 17:16

Neem eens contact op met Zalando. Zij zijn de opdrachtgever en een grote ook nog.
Die klant willen ze niet verliezen. Als jij de klacht bij Zalando neerlegt neemt Zalando contact op met de vervoerder. Jij hebt eigenlijk niets te maken met de vervoerder. Jij hebt zaken gedaan met Zalando en Zalando met de vervoerder. Ik zou het via Zalando proberen opgelost te krijgen. Kies ook altijd voor verzenden met handtekening!!.

ellocin
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2005 12:50

Re: Pakket ontvangen volgens track'n'trace maar niet ontvangen

Ongelezen bericht door ellocin » 05 jun 2015 18:57

ik heb, als klant nog nooit kunnen kiezen om wel of niet een handtekening te zetten, dat ligt aan het bedrif wat verzend, en hun keuze van verzending.
De manier waarop je je handtekening moet zetten, op zo'n kastje werkt natuurlijk niet, er komt een heel onduidelijke krabbel te staan die in de verste verte niet op je eigen handtekening op papier lijkt.
Dus de handtekening op het kastje vergelijken met die op papier is onzin.
Ik neem aan dat meneer als eerste contact op heeft genomen met Zalando, maar in ieder geval staat er dat Zalando hem doorverwijst naar PostNL. Ik denk dat de klant er uiteindelijk de dupe van is.....

(overigens zit ik nu met een zelfde probleem maar dan via DHL, dit wordt nog uitgezocht).

peggy_1964
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:21

Re: Pakket ontvangen volgens track'n'trace maar niet ontvangen

Ongelezen bericht door peggy_1964 » 05 jun 2015 19:41

Volgens de wet is de verkoper verantwoordelijk voor het gekochte tot en met ontvangst door de koper. Zalando is in dit geval degene die zal moeten aantonen dat het gekochte daadwerkelijk door jou is ontvangen. Zonder jouw handtekening, kunnen zij dat niet aantonen. Verzendwijze is hun keus geweest, dus gevolgen van geen handtekening vragen is ook hun probleem.

Ik raad je aan je situatie voor te leggen aan Consuwijzer.nl Die vertellen je precies wat je rechten en plichten zijn als consument zijnde.

Overigens heet PTT al geruime tijd PostNL. Wel zo handig om de juiste naam te vermelden als je het meldt bij Consuwijzer.nl

Als je van Consuwijzer.nl hebt ontvangen, kun je deze weer gebruiken in je communicatie met PayPal. Zij zijn namelijk degenen die jouw geld terug moeten halen bij Zalando in geval je gelijk blijkt te hebben.

Ik wens je succes en vooral heel veel geduld!

Gesloten