LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Vandaag keek ik voor de lol eens bij Otto. Tot mijn grote verbazing zie ik dat de maat kleding je hebt, nogal veel lijkt uit te maken hoeveel je voor een shirtje moet betalen. Dit gebeurt wel vaker, maar meestal is het verschil in prijs niet veel groter dan 2 euro, dat kan ik nog hebben. Je hebt ook wat meer stof nodig om het shirtje te maken.

Maar bij otto zag ik dat als je maatje 34-36 slechts 20 euro betaald voor een shirtje. Maar ben je wat steviger, dan komt er 15 euro bij. Als je al voorbij de maat 40 bent, mag je dit extra bedrag betalen. Ik vind dit best schandalig. Ik ben benieuwd wat andere mensen op het forum hiervan vinden.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan laat je het toch lekker liggen? Kledingwinkels zat, zou ik zeggen.

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

o dat was ik ook zeker van plan ;)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Je kunt het ook andersom bekijken: mensen die maar een klein maatje hebben hoeven niet voor de stof te betalen die ze niet nodig hebben. :-)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door bprosman »

Zal ook wel te maken hebben met omzetsnelheid en voorraden.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef:omzetsnelheid
Een dergelijk prijsverschil lijkt mij juist de oorzaak van lage een omzetsnelheid.
Er is immers genoeg markt voor grote maten: half Nederland heeft overgewicht, bijna 15% obesitas.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door bprosman »

Er is immers genoeg markt voor grote maten: half Nederland heeft overgewicht, bijna 15% obesitas
Misschien niet in de leeftijdscategorie van TS ?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik denk zelfs dat veel mensen met obesitas maar wat graag via het web bestellen... Als je zo zwaar bent kan zo'n pashokje in een doorsnee kledingzaak niet leuk zijn.....

Een paar euro extra vanwege de extra stof.... nou vooruit, maar 15 euro voor maat 42??? En dat terwijl een maatje meer je doelgroep moet zijn..... Vreemde marketing is het wel.

mh73

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door mh73 »

Eindelijk een bedrijf dat actief bezig is om een gezond gewicht te promoten???

Annemieke27
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2015 15:33

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door Annemieke27 »

Ik vind dit schandalig. In de winkels maar ook bij postorderbedrijven kom je dit tegen. Ik zal daar dus niet snel een kledingstuk kopen.

peetje2
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2013 11:08

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door peetje2 »

dat is ook de reden dat ik nooit bij otto bestel. en dan heb ik maat 38. de prijzen die je ziet zijn vaak alleen voor maatje 34/36. bij andere webwinkels is dat niet!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door bprosman »

Van 34->40 is ook bijna 18% ;-)

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door Moneyman »

Annemieke27 schreef:Ik vind dit schandalig. In de winkels maar ook bij postorderbedrijven kom je dit tegen. Ik zal daar dus niet snel een kledingstuk kopen.
en hoe kom je dan wel aan je kleding? Op de markt, of maak je t zelf?

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door witte angora »

Annemieke27 schreef:Ik vind dit schandalig. In de winkels maar ook bij postorderbedrijven kom je dit tegen. Ik zal daar dus niet snel een kledingstuk kopen.
Ik weet niet, maar als ik als man met mijn postuur en 'rondingen' kleding koop betaal ik net zoveel (of net zo weinig) als degenen die iets minder geposteerd zijn en geen 'rondingen' hebben. In al die jaren heb ik nog nooit een stuiver meer moeten betalen dan een ander.

Ook niet voor mijn schoenen (maat 45) trouwens, maar dat is natuurlijk off-topic.

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door tortle »

witte angora schreef:
Annemieke27 schreef:Ik vind dit schandalig. In de winkels maar ook bij postorderbedrijven kom je dit tegen. Ik zal daar dus niet snel een kledingstuk kopen.
Ik weet niet, maar als ik als man met mijn postuur en 'rondingen' kleding koop betaal ik net zoveel (of net zo weinig) als degenen die iets minder geposteerd zijn en geen 'rondingen' hebben. In al die jaren heb ik nog nooit een stuiver meer moeten betalen dan een ander.

Ook niet voor mijn schoenen (maat 45) trouwens, maar dat is natuurlijk off-topic.
Ik kreeg juist de indruk dat u op te grote voet leeft :D

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door witte angora »

Valt wel mee, tortle, maat 45 is gelukkig redelijk gangbaar voor mannen.

Pergawaaiertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:05

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door Pergawaaiertje »

witte angora schreef:Dan laat je het toch lekker liggen? Kledingwinkels zat, zou ik zeggen.
Makkelijk praten met een maat 36/38 /S/M! Wij die een maat 40+ hebben vinden geen leuke, passende kleding, voor 10 tot 15 euro! daar begint het pas, als je geluk hebt... Heb je maat 46+ ben je helemaal het haasje, je moet haast bij wijze van spreken, of Miljonair zijn, of een bank beroven :wink: , wil je bij een Reguliere winkel een leuke jurk(je)/rok(je) kunnen kopen. En er zijn mensen die er weinig aan kunnen doen, aan hun gewicht/kledingmaat. Denk aan Medicijnen, slik je ook niet voor jan met de korte achternaam, ik althans niet! Er zijn winkels op internet, Bon Prix b.v hebben kleding min. tot maat 54, ook zijn er kledingstukken te vinden in maat 56 en 58 , maar dat staat er bij, maar daar hoef je niet de Lotto , Staatsloterij, Post code loterij o.i.d. Ik b.v heb maat 48/50 en ben door ziekte 80/100 procent afgekeurd, geloof me dat is geen vetpot, en heb daar regelmatig, leuke kleding gevonden, en ook voor een leuke prijs! shirtjurkjes bv 6.50 . of nou 36 of 50 prijs is gelijk!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Pergawaaiertje schreef:Heb je maat 46+ ben je helemaal het haasje, je moet haast bij wijze van spreken, of Miljonair zijn, of een bank beroven :wink: , wil je bij een Reguliere winkel een leuke jurk(je)/rok(je) kunnen kopen. En er zijn mensen die er weinig aan kunnen doen, aan hun gewicht/kledingmaat. Denk aan Medicijnen, slik je ook niet voor jan met de korte achternaam, ik althans niet!
En voor de meerderheid van de mensen die dergelijke maten hebben ligt het niet aan medicatie maar aan het eetpatroon en gebrek aan beweging. Het is misschien vervelend als je er zelf echt niets aan kan doen, maar voor veel mensen is het een keuze.

Een verschil van € 15 is best extreem, maar als principe valt er wel wat te zeggen voor duurdere kleding als deze van meer stof gemaakt zijn.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door ruud_a »

Je zit natuurlijk ook met het op voorraad moeten hebben van die maten.
De omzet is waarschijnlijk laag, maar je moet er wel een plek voor reserveren in het pakhuis.
De inkoop en verkoop van die artikelen zijn ook weer een apart onderdeel binnen je administratie.
Die paar grote maten komen ook weer in een aparte doos aan.
Per kledingstuk zitten er dus waarschijnlijk veel meer kosten aan, dan aan een kledingstuk waarvan er veel verkocht worden.
Dat vind je dan weer terug in de prijs.
Of dat dan 15 Euro moet zijn, is dan weer een ander verhaal.
Dat kan ik niet inschatten.
Maar voor een kledingstuk van een dure stof, zal ook de prijs van de stof mee gaan spelen.

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: 15 euro meer voor een maatje meer bij otto

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Ja maar 15 euro, voor dat shirtje gold dat al vanaf maat 40. 42 schijnt ook gemiddeld te zijn.

Gesloten