LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ditisTV

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
HansieV
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2015 09:43

ditisTV

Ongelezen bericht door HansieV »

Heeft iemand slechte ervaring webwinkel DitisTV ?
Ik wel.
Heb op 2augustus een Fulltime HD Led Beamer besteld . Deze bestelling werd al meer dan 3 weken vertraagd opgestuurd. Op 25 augustus ontving ik de Beamer. Hierna alleen maar ellende gehad m.b.t. De communicatie met DitisTV. De beschrijving die er werd bijgeleverd was heel summier en de 3/4 van de toetsen op de afstandsbediening deden het niet.Moest soms meer dan een week wachten voordat ik antwoord kreeg op mijn vele vragen. Bellen deed ik niet want de kosten die zijn daarvoor rekenen waren extreem hoog. € 0,80 per minuut met een maximum van € 40 . Op het laatst heb ik toch maar gebeld ( 5oktober ?!?) , maar zij namen gewoon niet op. Om een heel lang verhaal kort te maken. DitisTv levert niet wat zij op hun reclame site schrijven. Het beeld was niet scherp te krijgen en de kleuren liepen in elkaar over.
Door hun vertragingstactiek ben je zo over het zichttermijn van 14 heen. Op mijn laatste uitgebreide mail van 6 oktober totaal geen antwoord gekregen. Ik overweeg om mijn vrienden en familie op Facebook te waarschuwen voor deze praktijken van DitisTV.

lozevisser
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 dec 2011 22:54

Re: ditisTV

Ongelezen bericht door lozevisser »


johndevries1959
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2016 12:04

Re: ditisTV

Ongelezen bericht door johndevries1959 »

Eigenlijk geen klacht. Ik heb nl. geen klacht ingediend. Telefonisch kost me dat een vermogen, en uit ervaring weet ik inmiddels dat men niet adequaat reageert op berichten per e-mail.

De gelikte reclame van Dit is TV heeft mij overgehaald om de snelste versie van de TV-box te kopen: de 4K box. Ik zag dat als een alternatief voor Netflex, HBO of Videoland.
Dat is het zeer zeker niet.

Installatie
Installatie zou in een paar seconden gerealiseerd moeten zijn. Dat lukte niet.
Er is geen duidelijke handleiding aanwezig. Wel een verwijzing naar internet, waarop een installatiehandleiding staat. Met behulp daarvan lukte het ook niet.
Na telefonisch contact werd een handleiding per e-mail toegezonden. Ook daarmee lukte het nog niet.
Weer telefonisch contact opgenomen: het installeren lukte nu wel. Kosten: ca 35 minuten à 80 cent.

Contact per telefoon
Ik heb diverse keren contact per telefoon gehad. In alle gevallen werd ik na ca 5 minuten tot 20 minuten geholpen. Het wachten kost 80 cent per minuut. De hulp bij installatie, meerdere keren gebeld (en opgehangen) heeft mij naar schatting zo’n € 45,- gekost.

Kwaliteit van materiaal
Het kastje en handleiding die worden toegezonden zijn gemaakt van licht plastic en voelen erg goedkoop aan. Niet te vergelijken met bv. het kastje en afstandsbediening van Telfort of KPN. Voor het bedrag dat het kastje kostte had ik verwacht dat batterijen zouden worden bijgeleverd, maar dat was niet zo. Het overige materiaal dat wel werd geleverd, zag er trouwens goed uit.

Bestelling
Zou binnen 8 dagen moeten zijn verzonden en ontvangen. Omdat geen bericht van verhindering was ontvangen diverse keren berichtjes verzonden via de site en gebeld. Iedere keer excuses, maar intussen wel 80 cent per minuut gebeld. En die kosten worden niet vergoed. Voor excuses koop ik niet.

Hoe werkt het in de praktijk
Ik heb de snelste box gekocht: de 4K. Dat ding is rete-langzaam. Wil je een film kijken dan ben je snel een kwartier kwijt met het doorlopen van alle schermen, het zoeken van een stream en het zoeken van een Nederlandse vertaling. Ik ben zelf een keer een half uur bezig geweest met het opstarten van een film.

Deadpool kon op 13 februari niet worden gestreamd. Trouwens nog steeds niet. De oorzaak daarvan is niet bekend. Er wordt verwezen naar een log, maar omdat geen handleiding beschikbaar is weet ik niet waar ik moet zoeken en/of wat ik er aan kan doen.
Als bij een film een vertaling aanwezig is, krijg je die niet altijd bij de film, of de vertaling komt wel maar loopt niet synchroon met het gesprokene.

Ik heb aanvankelijk een kwartier gekeken naar de film Sicario. Werkte prima, Engels gesproken met de Nederlandse vertaling synchroon met het beeld. Een dag later wild eik verder kijken, maar kreeg ik het niet voor elkaar om een stream te vinden. Uiteindelijk vond ik een stream die wel werkte, maar toen bleek het Spaans te zijn nagesynchroniseerd. Uiteindelijk, na een half uurtje, toch gelukt.

Het scherm loopt vaak vast. Dan maar weer uitzetten en opnieuw opstarten.



Kortom
Leuk voor erbij, maar zeker geen vervanger voor Netflix, HBO of Videoland. Zeker niet te vergelijken met het oude Popcorntime.
DitisTV is gewoon een slecht product van een slechte leverancier met peperduur klantcontactcenter. Heb je problemen dan red je jezelf maar. Staan wel snel klaar met excuses.

Advies
Besteed je geld maar aan een gerenommeerde partij (Videoland, HBO, KPN, Netflix) of neem vaker de bioscoop voor het bedrag dat je voor de box, en telefoonkosten, betaalt.

DitisTV doet denken aan de grammafoon. De voorbereidingen voor het actief luisteren van een plaat waren vaak leuker dan het luisteren zelf. Wil je de sfeer van nostalgie terug, neem dan DitisTV.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: ditisTV

Ongelezen bericht door HADES2001 »

johndevries1959 schreef:Eigenlijk geen klacht. Ik heb nl. geen klacht ingediend. Telefonisch kost me dat een vermogen, en uit ervaring weet ik inmiddels dat men niet adequaat reageert op berichten per e-mail.

De gelikte reclame van Dit is TV heeft mij overgehaald om de snelste versie van de TV-box te kopen: de 4K box. Ik zag dat als een alternatief voor Netflex, HBO of Videoland.
Dat is het zeer zeker niet.

Installatie
Installatie zou in een paar seconden gerealiseerd moeten zijn. Dat lukte niet.
Er is geen duidelijke handleiding aanwezig. Wel een verwijzing naar internet, waarop een installatiehandleiding staat. Met behulp daarvan lukte het ook niet.
Na telefonisch contact werd een handleiding per e-mail toegezonden. Ook daarmee lukte het nog niet.
Weer telefonisch contact opgenomen: het installeren lukte nu wel. Kosten: ca 35 minuten à 80 cent.

Contact per telefoon
Ik heb diverse keren contact per telefoon gehad. In alle gevallen werd ik na ca 5 minuten tot 20 minuten geholpen. Het wachten kost 80 cent per minuut. De hulp bij installatie, meerdere keren gebeld (en opgehangen) heeft mij naar schatting zo’n € 45,- gekost.

Kwaliteit van materiaal
Het kastje en handleiding die worden toegezonden zijn gemaakt van licht plastic en voelen erg goedkoop aan. Niet te vergelijken met bv. het kastje en afstandsbediening van Telfort of KPN. Voor het bedrag dat het kastje kostte had ik verwacht dat batterijen zouden worden bijgeleverd, maar dat was niet zo. Het overige materiaal dat wel werd geleverd, zag er trouwens goed uit.

Bestelling
Zou binnen 8 dagen moeten zijn verzonden en ontvangen. Omdat geen bericht van verhindering was ontvangen diverse keren berichtjes verzonden via de site en gebeld. Iedere keer excuses, maar intussen wel 80 cent per minuut gebeld. En die kosten worden niet vergoed. Voor excuses koop ik niet.

Hoe werkt het in de praktijk
Ik heb de snelste box gekocht: de 4K. Dat ding is rete-langzaam. Wil je een film kijken dan ben je snel een kwartier kwijt met het doorlopen van alle schermen, het zoeken van een stream en het zoeken van een Nederlandse vertaling. Ik ben zelf een keer een half uur bezig geweest met het opstarten van een film.

Deadpool kon op 13 februari niet worden gestreamd. Trouwens nog steeds niet. De oorzaak daarvan is niet bekend. Er wordt verwezen naar een log, maar omdat geen handleiding beschikbaar is weet ik niet waar ik moet zoeken en/of wat ik er aan kan doen.
Als bij een film een vertaling aanwezig is, krijg je die niet altijd bij de film, of de vertaling komt wel maar loopt niet synchroon met het gesprokene.

Ik heb aanvankelijk een kwartier gekeken naar de film Sicario. Werkte prima, Engels gesproken met de Nederlandse vertaling synchroon met het beeld. Een dag later wild eik verder kijken, maar kreeg ik het niet voor elkaar om een stream te vinden. Uiteindelijk vond ik een stream die wel werkte, maar toen bleek het Spaans te zijn nagesynchroniseerd. Uiteindelijk, na een half uurtje, toch gelukt.

Het scherm loopt vaak vast. Dan maar weer uitzetten en opnieuw opstarten.



Kortom
Leuk voor erbij, maar zeker geen vervanger voor Netflix, HBO of Videoland. Zeker niet te vergelijken met het oude Popcorntime.
DitisTV is gewoon een slecht product van een slechte leverancier met peperduur klantcontactcenter. Heb je problemen dan red je jezelf maar. Staan wel snel klaar met excuses.

Advies
Besteed je geld maar aan een gerenommeerde partij (Videoland, HBO, KPN, Netflix) of neem vaker de bioscoop voor het bedrag dat je voor de box, en telefoonkosten, betaalt.

DitisTV doet denken aan de grammafoon. De voorbereidingen voor het actief luisteren van een plaat waren vaak leuker dan het luisteren zelf. Wil je de sfeer van nostalgie terug, neem dan DitisTV.
Deadpool kon je op 13 februari niet kijken? NEE gek he die draait net in de bioscoop, je maakt gebruik van een product die u toegang bied tot illigale diensten!
Als dat soort kastje van stream is allemaal grote oplichterij je kan exact hetzelfde met je PC, maar het blijft verboden.

johndevries1959
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2016 12:04

Re: ditisTV

Ongelezen bericht door johndevries1959 »

Bedankt HADES2001, voor je snelle reactie.
Na telefonische navraag bij DITISTV.NL werd bevestigd dat het kastje dat ze leveren legaal is, in tegenstelling tot het gebruik van Popcorntime.
Klopt inderdaad dat je ook via de pc kunt streamen, maar het voordeel van het kastje zou zijn (vertelde de klantenservice mij) dat je al die streamdiensten overal ter wereld nu op 1 plaats hebt. En dat je met één klik de gewenste ondertiteling krijgt.
In het schermpje van DITISTV.NL is ook Deadpool opgenomen, net als The Boy. Beide nieuwe films. Beide werkten niet. Daarom heb ik aangegeven dat je veel van de nieuwere films niet kunt zien. Of je kunt ze wel zien, maar dan nagesynchroniseerd (in bv Spaans), of zonder ondertiteling of met ondertiteling die niet synchroon loopt.
Ik denk dat we beide dezelfde conclusie hebben: NIET AAN BEGINNEN !

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ditisTV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

johndevries1959 schreef:Bedankt HADES2001, voor je snelle reactie.
Na telefonische navraag bij DITISTV.NL werd bevestigd dat het kastje dat ze leveren legaal is, in tegenstelling tot het gebruik van Popcorntime.
Het kastje is legaal.
Maar om Deadpool als voorbeeld aan te houden - deze word nog niet aangeboden als streaming video - althans niet via legale/officiele kanalen.
Het gebruik van het kastje op deze wijze is dus als illegaal te bestempelen, het bezit ervan mogelijk niet, omdat ook legitieme toepassingen mogelijk zouden kunnen zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ditisTV

Ongelezen bericht door bprosman »

Het kastje is legaal.
Kastje zelf is helemaal legaal, zelf gebruik ik m om NetFlix te kijken.

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: ditisTV

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Die kastjes van hun zijn gewoon mediaplayers met Kodi erop geïnstalleerd. Als je dat zelf koopt en erop zet ben je veel goedkoper uit. Overigens zijn de streams met nieuwe films illegaal ongeacht wat hun zeggen. Ze komen namelijk via illegale torrents of weblinks binnen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: ditisTV

Ongelezen bericht door newmikey »

marcogroningen schreef:Die kastjes van hun zijn gewoon mediaplayers met Kodi erop geïnstalleerd. Als je dat zelf koopt en erop zet ben je veel goedkoper uit. Overigens zijn de streams met nieuwe films illegaal ongeacht wat hun zeggen. Ze komen namelijk via illegale torrents of weblinks binnen.
+1

Eindelijk iemand die het snapt. Voor €35 heb je een Raspberry Pi en Kodi is uiteraard gratis, want open-source. Als je nog een oud laptopje hebt staan wat te langzaam is voor Windows heb je ook al een nog goedkoper alternatief. Resultaat is ongeveer hetzelfde. Of je zelf illegaal bezig wilt zijn met illegale torrents is aan ieder maar een bedrijf moet daar niet mee willen adverteren.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ditisTV

Ongelezen bericht door olaf79 »

Guardian72 schreef:
johndevries1959 schreef:Bedankt HADES2001, voor je snelle reactie.
Na telefonische navraag bij DITISTV.NL werd bevestigd dat het kastje dat ze leveren legaal is, in tegenstelling tot het gebruik van Popcorntime.
Het kastje is legaal.
Nee dat is het dus niet. Als er op het kastje door de leverancier doelbewust software of firmware wordt geinstalleerd is, die illegaal is, dan is daarmee het hele product illegaal.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: ditisTV

Ongelezen bericht door newmikey »

olaf79 schreef:
Guardian72 schreef:
johndevries1959 schreef:Bedankt HADES2001, voor je snelle reactie.
Na telefonische navraag bij DITISTV.NL werd bevestigd dat het kastje dat ze leveren legaal is, in tegenstelling tot het gebruik van Popcorntime.
Het kastje is legaal.
Nee dat is het dus niet. Als er op het kastje door de leverancier doelbewust software of firmware wordt geinstalleerd is, die illegaal is, dan is daarmee het hele product illegaal.
Er is niets illegaals aan de software of firmware, het is gewoon Kodi. De streaming sources zijn illegaal maar die kan je ook gewoon met een Windows of OSX PC benaderen en dat maakt deze besturingssytemen ook niet illegaal.

[EDIT]Je kunt ook auto's kopen waarmee je 200km/u kan rijden. Dat maakt de motoren van deze autos niet illegaal.

xrosaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2016 13:18

Re: ditisTV

Ongelezen bericht door xrosaa »

Ook ik heb problemen gehad met deze webshop.
Doordat ze veel reclame op fb maakte ben ik toch maar even gaan kijken op hun site. Het leek mij een goede vervanger voor netflix/videoland, en aangezien ze op de site duidelijk aangegeven hebben dat het kastje volledig legaal is heb ik de 4k box besteld voor €119.
De bestelling heb ik op 22-01-2016 gedaan. 15 Dagen later (06-02-2016) had ik nog steeds geen bericht gehad dat ik mijn pakket op kon halen bij het dhl afhaalpunt en heb ze gemaild. Vervolgens kreeg ik per sms een bericht van dhl: HERRINGERING 1 dhl zending ligt voor u klaar op het afhaalpunt. Best raar want ik had nooit eerder een bericht gehad.
Ik was blij dat mijn pakket er eindelijk was en heb deze op gehaald. Toen ik de verzenddoos open maakte zat er een doos in (duidelijk al een keer eerder open gemaakt) met het kastje en benodigde accessoires. Het kastje en afstandbediening zagen er heel goedkoop uit, en de handleiding die was meegeleverd was gewoon een gekopieerd blaadje echt heel onprofessioneel.
Toch alles maar aangesloten en begonnen met de installatie. Dat was allemaal goed gegaan.
Vervolgens heb ik geprobeerd een film of serie te kijken en na heel veel zoeken kon ik eindelijk een film starten. Hij moest om de 2 min laden, de ondertiteling klopte niet en het beeld werd na enige tijd blauw. Ik hoopte dat dit met een paar instelling opgelost kon worden en heb ditistv benaderd via fb of ze hier een oplossing voor hadden.
Ik kreeg geen reactie en heb uiteindelijk besloten de box retour te sturen. De retour aanvraag duurde erg lang. Na een aantal dagen (23-02-2016) was deze goed gekeurd en heb ik hem meteen op de post gedaan. Met post NL kon ik mijn pakket volgen en zag dat het pakket op maandag 29-02-2016 was bezorgd bij ditistv. Ik zou mijn geld terug gestort krijgen binnen 14 dagen na mijn retour aanvraag. Helaas na 19 dagen was dit nog steeds niet het geval en besloot toch maar even naar hun MEGA dure klantenservice (€0,80 p.m.) te bellen omdat ik op mailtjes nog niet eerder antwoord had gehad. Toen kreeg ik te horen dat ze mijn pakket zogenaamd niet binnen hadden gekregen en er werd om het track en trace nummer gevraagd. Deze had ik meteen via de mail toe gestuurd en na een week had ik er nog niets van gehoord. Dus weer bellen, er werd een mail naar het magazijn gestuurd en ze zouden weer van zich laten horen. NIET DUS! Een week later weer gebeld, en ze stuurde weer een mail naar het magazijn én naar de leidinggevende. Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds geen mail ontvangen en nog steeds mijn geld niet terug.
Mailtjes worden expres niet beantwoord en op telefoontjes word niet gereageerd. Inmiddels ben in €119 kwijt door de box en min. €20 aan telefoonkosten.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 apr 2016 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ditisTV

Ongelezen bericht door bprosman »

er werd een mail naar het magazijn gestuurd en ze zouden weer van zich laten horen. NIET DUS! Een week later weer gebeld, en ze stuurde weer een mail naar het magazijn én naar de leidinggevende.
Lol, dus een mail naar de slaapkamer EN de logeerkamer :lol: Ze doen net of het een multinational is.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: ditisTV

Ongelezen bericht door newmikey »

olaf79 schreef:
Guardian72 schreef:
johndevries1959 schreef:Bedankt HADES2001, voor je snelle reactie.
Na telefonische navraag bij DITISTV.NL werd bevestigd dat het kastje dat ze leveren legaal is, in tegenstelling tot het gebruik van Popcorntime.
Het kastje is legaal.
Nee dat is het dus niet. Als er op het kastje door de leverancier doelbewust software of firmware wordt geinstalleerd is, die illegaal is, dan is daarmee het hele product illegaal.
Nog even voor jou de link naar de uitspraak waarin bevestigd wordt dat het kastje niet illegaal is. Brein is wel in beroep gegaan dus wordt vervolgd...

http://www.ie-forum.nl/backoffice/uploa ... er_nl).pdf

Gesloten