LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgepast koop niet op Telemediawebshop

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
cruzdoll
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2016 10:39

Opgepast koop niet op Telemediawebshop

Ongelezen bericht door cruzdoll »

Opgepast! In december vond ik het leuk idee om een playstation 4 te kopen voor mijn broertje. Buiten de bekende websites had ik nog nergens anders op internet iets besteld. Ik kwam op deze site terecht en vond de aanbieding die erop stond geweldig, aangezien ik niet veel te besteden heb en iets grootst wilde kopen voor hem. Ik had de site wat onderzocht en vond een kamer van koophandel nummer, bankrekeningnummers en een postadres. Ik heb toen direct besteld en 396euro betaald inclusief verzendkosten via post nl.

28-12 stuurde ik een email met de vraag of ik de track en trace code kon krijgen zodat ik mijn pakket kon volgen. Toen begon mijn nachtmerrie. De dag erna zou het pakket verstuurd worden en ik zou dan pas track en trace code krijgen. Uiteraard gebeurde dat niet en kreeg ik een mail waarin stond dat ze geen voorraad meer hadden van de playstations en dat door de strengere controles bij douane ivm terroristische bedreigingen, ze mij een andere spel gratis erbij wilde aanbieden. Door die mail ging er een belletje rinkelen en dacht ik al dat het niet goed nieuws ging zijn.

Ik vroeg of ik kon annuleren aangezien ze geen voorraad hadden en ik graag zsm een ps4 wilde hebben. Dat was mogelijk zeiden ze maar het was niet nodig want die weekend zou de ps4 binnen zijn. Puntje bij paaltje = geen ps4. Toen was de smoes dat ze geen spellen meer hadden en dat ze die in Engeland gingen halen. Dus stuurde ik dat ik heel graag mijn geld terug wilde. Stuurde hij dat ik naar de voorwaarden moest lezen en dat daarin stond dat ik 3 weken na mijn bestelling moest wachten om te kunnen annuleren. Je raadt het al. Geen geld en geen mails meer na die 3 weken.

Ik stuur iedere dag 3 mails, maar reageren doet HIJ niet. Als je onder een andere naam stuurt met een ander emailadres, reageert hij wel. Totdat je vraagt hoe lang het duurt om je bestelling binnen te krijgen, want daar heeft hij geen antwoord voor omdat hij toch niet van plan is je bestelling of geld (terug) te geven.

Echter staat de website online en kan je nog steeds bestellen! Die website moet de lucht uit! Dus mensen koop niet! Ik ben waarschuwingsadvertenties aan het plaatsten op alle bekende plaatsen zoals marktplaats,...

Inmiddels heb ik aangifte gedaan en hoop ik dat er snel iets gedaan kan worden aan deze situatie en dat degene die dit allemaal heeft veroorzaakt snel wordt aangepakt.

Zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en die misschien meer weten om die website uit de lucht te kunnen halen?

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Opgepast koop niet op Telemediawebshop

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Kijk eens op whoismind.com
Hier staan de gegevens van de eigenaar
Tevens staan hier ook de gegevens van de Registar welke eventueel de website uit de lucht kan halen


Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opgepast koop niet op Telemediawebshop

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kans is groot dat de gegevens niet kloppen.
http://whois.domaintools.com/telemediawebshop.com

Key Systems - de registrar - registreert wel meer vage sites, en doet niets met klachten.
Aangifte doen - en andere benadeelden verzoeken hetzelfde te doen.

Rogiero
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 aug 2014 17:19

Re: Opgepast koop niet op Telemediawebshop

Ongelezen bericht door Rogiero »

Ik zie dat de webshop offline is. Hoe is je dat gelukt!?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opgepast koop niet op Telemediawebshop

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Rogiero schreef:Ik zie dat de webshop offline is. Hoe is je dat gelukt!?
Ik denk dat deze eigenaar hem zelf offline heeft gehaald, en bezig is een nieuwe naam te bedenken om opnieuw te beginnen. Zie je helaas wel vaker.
Zeker als de naam op begint te borrelen in klachtenfora en consumenten sites.

Gesloten