LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
Onlangs heb ik leren paardrijlaarzen gekocht via T.O.M. bv Bladel. Dit vanwege de leuke prijs en de goede reviews op de site. Ik kreeg ze een dag later binnen, dat was super snel dus tot dat moment was ik zeer tevreden. Ik kreeg een enorme doos met een losse schoenendoos erin. De schoenendoos zag er al niet meer nieuw uit. Toen haalde ik de laarzen uit de doos, mijn vader vroeg meteen of ik tweedehands laarzen had gekocht, omdat ze er niet nieuw uitzagen.
Ik pastte ze zittend op de bank met mijn voeten op het tapijt. Ze bleken echter véél te groot, dus ik heb ze meteen weer ingepakt om terug te sturen. Dit gedaan binnen het termijn van 2 weken.
Toen begon het gezeur, ik kreeg een mail dat de retourzending was afgekeurd ivm beschadiging. Ik verbaasd teruggemaild dat ik deze niet heb beschadigd. Vervolgens sturen ze mij foto's van de zool, waar te zien is dat ze duidelijk al gebruikt zijn.
Ik meteen teruggemaild met de uitleg hoe ik ze heb gepast. De laarzen moeten al beschadigd naar mij zijn verzonden.
Toch keuren ze het af, omdat ze naar eigen zeggen alleen nieuwe ongebruikte producten versturen. Ze kunnen deze laarzen nu niet meer verkopen.
Ik wilde een beoordeling geven op de website, negatief ivm de slechte klantenservice. Een laag cijfer komt klaarblijkelijk niet op de website terecht. Deze blijft onzichtbaar.
Ik voel me echt heel erg opgelicht, want ik ben echt geen persoon die schoenen zou gaan dragen en vervolgens terugsturen. Ik heb ze zelfs netter gepast dan je zou doen in een schoenenwinkel. Het is voor mij ook een te groot bedrag om te denken 'laat maar zitten'.
Wie weet wat ik nu kan doen of met wie ik verder contact kan opnemen?
Ik pastte ze zittend op de bank met mijn voeten op het tapijt. Ze bleken echter véél te groot, dus ik heb ze meteen weer ingepakt om terug te sturen. Dit gedaan binnen het termijn van 2 weken.
Toen begon het gezeur, ik kreeg een mail dat de retourzending was afgekeurd ivm beschadiging. Ik verbaasd teruggemaild dat ik deze niet heb beschadigd. Vervolgens sturen ze mij foto's van de zool, waar te zien is dat ze duidelijk al gebruikt zijn.
Ik meteen teruggemaild met de uitleg hoe ik ze heb gepast. De laarzen moeten al beschadigd naar mij zijn verzonden.
Toch keuren ze het af, omdat ze naar eigen zeggen alleen nieuwe ongebruikte producten versturen. Ze kunnen deze laarzen nu niet meer verkopen.
Ik wilde een beoordeling geven op de website, negatief ivm de slechte klantenservice. Een laag cijfer komt klaarblijkelijk niet op de website terecht. Deze blijft onzichtbaar.
Ik voel me echt heel erg opgelicht, want ik ben echt geen persoon die schoenen zou gaan dragen en vervolgens terugsturen. Ik heb ze zelfs netter gepast dan je zou doen in een schoenenwinkel. Het is voor mij ook een te groot bedrag om te denken 'laat maar zitten'.
Wie weet wat ik nu kan doen of met wie ik verder contact kan opnemen?
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
Beklaag u, stuur een getuigenverklaring (van uw vader) mee. Zet uw klacht ook op klachtenkompas.nl en/of klacht.nl. Vaak komt men dan wel in beweging.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
waarom niet meteen foto's gemaakt op het moment dat je ze binnenkreeg, van de doos en de zool. dan had je sterker bewijs gehad dat ze gebruikt waren.
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
En waarom ze niet direct teruggestuurd met de klacht dat ze gebruikt waren?
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
Dat lijkt me inderdaad het meest logisch. Waarom dat niet gedaan? Ieder ander excuus geeft ruimte voor discussie.
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
Als uw vader meteen al veronderstelde dat ze niet nieuw waren, begrijp ik niet dat u ze niet direct heeft onderworpen aan een nader onderzoek onderwerp en ze ook nog gaat passen.
U had direct moeten bellen, want dan was het aannemelijk(er) geweest dat ze in de korte tijdspanne tussen levering en het direct indienen van de telefonische klacht niet zijn gebruikt.
U had direct moeten bellen, want dan was het aannemelijk(er) geweest dat ze in de korte tijdspanne tussen levering en het direct indienen van de telefonische klacht niet zijn gebruikt.
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
Hebben ze geen keurmerk of iets dergelijks? Wellicht kun je je daartoe wenden.
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
Ze moeten die laarzen gewoon accepteren en dan mogen zij de kosten verhalen van het verkoopbaar maken van de laarzen. Als de laarzen er in dermate uitzien dat die optie niet meer mogelijk is snap ik dat ze de laarzen niet accepteren.
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
Dat een winkel een keurmerk heeft, stelt totaal niets voor.
Ik kocht ooit een geheugenkaartje en had van te voren via email gevraagd of het ècht het kaartje was dat op de foto stond. Ik ontving de bevestiging dat dit daadwerkelijk zo was. Prompt ontving ik heen ander kaartje.
Ik heb dit direct gemeld en kon het artikel terug zenden. Gedaan maart geen geld retour ontvangen. Derhalve gemeld bij Thuiswinkel Waarborg. Nimmer enige reactie ontvangen, ook niet na herinneringen. Na vele maanden, veel mailtjes aan de Internet-winkel en evenzovele toezeggingen kreeg ik uiteindelijk restitutie.
Ik koop dit soort zaken derhalve nu al jaren via eBay; zo'n 30 tot 40 maal per jaar. Veel goedkoper. Los van het feit dat betaling via PayPal garantie is, vrezen verkopers dermate voor negatieve reviews dat de enkele keer dat iets niet 100% in orde is, het zelfs buiten PayPal om ALTIJD perfect wordt geregeld.
Ik kocht ooit een geheugenkaartje en had van te voren via email gevraagd of het ècht het kaartje was dat op de foto stond. Ik ontving de bevestiging dat dit daadwerkelijk zo was. Prompt ontving ik heen ander kaartje.
Ik heb dit direct gemeld en kon het artikel terug zenden. Gedaan maart geen geld retour ontvangen. Derhalve gemeld bij Thuiswinkel Waarborg. Nimmer enige reactie ontvangen, ook niet na herinneringen. Na vele maanden, veel mailtjes aan de Internet-winkel en evenzovele toezeggingen kreeg ik uiteindelijk restitutie.
Ik koop dit soort zaken derhalve nu al jaren via eBay; zo'n 30 tot 40 maal per jaar. Veel goedkoper. Los van het feit dat betaling via PayPal garantie is, vrezen verkopers dermate voor negatieve reviews dat de enkele keer dat iets niet 100% in orde is, het zelfs buiten PayPal om ALTIJD perfect wordt geregeld.
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
[quote="Esceha"]Dat een winkel een keurmerk heeft, stelt totaal niets voor.
Wat een onzinnige reactie. Wellicht heb je je gelijk niet gehaald en ga je daarom hier je frustraties uiten?
Het Thuiswinkel waarborg is een instantie die jaarlijks controleert of shops financieel gezond zijn, zich aan de nederlandse wetgeving houdt, en ze op de vingers tikt als dit niet zo is. Verder bemiddelen ze bij klachten, en zijn aangesloten bij een geschillencomissie. De consumentenbond is ook zeer positief over deze instantie.
Als je koopt bij een shop die hier aangesloten is, zou ik nog steeds adviseren om het waarborg te benaderen in plaats van hier te discussieren.
Wat een onzinnige reactie. Wellicht heb je je gelijk niet gehaald en ga je daarom hier je frustraties uiten?
Het Thuiswinkel waarborg is een instantie die jaarlijks controleert of shops financieel gezond zijn, zich aan de nederlandse wetgeving houdt, en ze op de vingers tikt als dit niet zo is. Verder bemiddelen ze bij klachten, en zijn aangesloten bij een geschillencomissie. De consumentenbond is ook zeer positief over deze instantie.
Als je koopt bij een shop die hier aangesloten is, zou ik nog steeds adviseren om het waarborg te benaderen in plaats van hier te discussieren.
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
@ WinterL
Quod scripsi, scripsi: Als u mijn reactie goed leest, had u kunnen destilleren dat ik wèl mijn gelijk heb kunnen halen, doch zonder intermediair van de organisatie Thuiszorg Waarborg......
Quod scripsi, scripsi: Als u mijn reactie goed leest, had u kunnen destilleren dat ik wèl mijn gelijk heb kunnen halen, doch zonder intermediair van de organisatie Thuiszorg Waarborg......
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
Er zit wel een kern van waarheid in het standpunt van Escaha.WinterL schreef:Wat een onzinnige reactie. Wellicht heb je je gelijk niet gehaald en ga je daarom hier je frustraties uiten?Esceha schreef:Dat een winkel een keurmerk heeft, stelt totaal niets voor.
Ik heb een procedure lopen bij de Reclame Code Commissie tegen Scheer & Foppen en wat jij hier aangeeft was hun verweer. De voorzitter (hoogleraar recht te Amsterdam) gaf o.a. aan dat Scheer & Foppen door op hun site neer zetten dat consumenten het herroepingsrecht verliezen indien dit wordt gebruikt en dat dit verweer dat niet anders maakt. De uitspraak wordt over enige tijd gepubliceerd.WinterL schreef:Het Thuiswinkel waarborg is een instantie die jaarlijks controleert of shops financieel gezond zijn, zich aan de nederlandse wetgeving houdt, en ze op de vingers tikt als dit niet zo is. Verder bemiddelen ze bij klachten, en zijn aangesloten bij een geschillencomissie. De consumentenbond is ook zeer positief over deze instantie.
Daarnaast heb ik de Thuiswinkel waarborg wel eens benaderd ter bemiddeling in een geschil met een winkel omdat ik vond dat ik niet hoefde op te draaien voor de (aangetekende) verzendkosten van een non-conform product en daar heb ik nooit reactie op gehad. De winkel had een paar weken eerder dit verzoek ook neergelegd bij de Thuiswinkel waarborg.
-
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
Chan92 schreef:Onlangs heb ik leren paardrijlaarzen gekocht via T.O.M. bv Bladel. Dit vanwege de leuke prijs en de goede reviews op de site. Ik kreeg ze een dag later binnen, dat was super snel dus tot dat moment was ik zeer tevreden. Ik kreeg een enorme doos met een losse schoenendoos erin. De schoenendoos zag er al niet meer nieuw uit. Toen haalde ik de laarzen uit de doos, mijn vader vroeg meteen of ik tweedehands laarzen had gekocht, omdat ze er niet nieuw uitzagen.
Ik pastte ze zittend op de bank met mijn voeten op het tapijt. Ze bleken echter véél te groot, dus ik heb ze meteen weer ingepakt om terug te sturen. Dit gedaan binnen het termijn van 2 weken.
Toen begon het gezeur, ik kreeg een mail dat de retourzending was afgekeurd ivm beschadiging. Ik verbaasd teruggemaild dat ik deze niet heb beschadigd. Vervolgens sturen ze mij foto's van de zool, waar te zien is dat ze duidelijk al gebruikt zijn.
Ik meteen teruggemaild met de uitleg hoe ik ze heb gepast. De laarzen moeten al beschadigd naar mij zijn verzonden.
Toch keuren ze het af, omdat ze naar eigen zeggen alleen nieuwe ongebruikte producten versturen. Ze kunnen deze laarzen nu niet meer verkopen.
Ik wilde een beoordeling geven op de website, negatief ivm de slechte klantenservice. Een laag cijfer komt klaarblijkelijk niet op de website terecht. Deze blijft onzichtbaar.
Ik voel me echt heel erg opgelicht, want ik ben echt geen persoon die schoenen zou gaan dragen en vervolgens terugsturen. Ik heb ze zelfs netter gepast dan je zou doen in een schoenenwinkel. Het is voor mij ook een te groot bedrag om te denken 'laat maar zitten'.
Wie weet wat ik nu kan doen of met wie ik verder contact kan opnemen?
Ai Ai Ai......dit is een "bekende" van trosradar namelijk dezelfde eignaar als internetbikes. Een grote internet cowboy waar zelfs een uitzending van is geweest.
Eens met de vorige posters dat beter was om eerst kenbaar te maken dat je een beschadigde/ niet als nieuw oid zending hebt ontvangen. En bekend is dat alleen positieve reacties ( al dan niet zelf geplaatst door de eigenaar ) worden geplaatst.
Jammer dat deze internet cowboy nog steeds dezelfde streken vertoond.
S6 met de afwikkeling. Wees blij dat je geen electrische fiets hebt gekocht.......
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
Fappant dat Bol.com dan met dit bedrijf samenwerkt.
https://www.bol.com/nl/m/voorwaarden/pa ... index.html#
https://www.bol.com/nl/m/voorwaarden/pa ... index.html#
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
Ik ben het hier nou weer niet mee eens. Het Thuiswinkel Waarborg Keurmerk is, net als alle andere keurmerken, een instantie die betaald wordt door de webwinkels die erbij aangesloten zijn. Niet de consument maar de webwinkel is de klant van het keurmerk. Dat beperkt dit soort instanties tegelijk in hun objectiviteit.WinterL schreef:Wat een onzinnige reactie. Wellicht heb je je gelijk niet gehaald en ga je daarom hier je frustraties uiten?
Het Thuiswinkel waarborg is een instantie die jaarlijks controleert of shops financieel gezond zijn, zich aan de nederlandse wetgeving houdt, en ze op de vingers tikt als dit niet zo is. Verder bemiddelen ze bij klachten, en zijn aangesloten bij een geschillencomissie. De consumentenbond is ook zeer positief over deze instantie.
Als je koopt bij een shop die hier aangesloten is, zou ik nog steeds adviseren om het waarborg te benaderen in plaats van hier te discussieren.
De reden dat webwinkels zich aansluiten bij een keurmerk is het uitstralen van betrouwbaarheid, waardoor ze meer klanten hopen te trekken. Dat is de enige reden, het kost potdorie € 540 per jaar!
Daarbij gebeurt het vaker dat klachten door dit keurmerk niet serieus worden genomen of niet goed worden afgehandeld. Of ze zeggen: kijk het nog even aan.
Terugkomend op dit geval: wat moet een keurmerk hiermee? De klant heeft geen bewijzen dat de schoenen gedragen waren, heeft dit zelfs niet vermeld als reden van retourneren als ik de OP goed begrijp. Moet het keurmerk de klant dan maar zomaar op haar blauwe ogen geloven?
En, als dit een dubieus bedrijf is zoals Teunbosseman zegt, hoe kan het dan dat alle websites op T.O.M. bv dit keurmerk hebben? Even gecheckt, maar ze zijn inderdaad aangesloten.
-
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
mh73 schreef:Ik ben het hier nou weer niet mee eens. Het Thuiswinkel Waarborg Keurmerk is, net als alle andere keurmerken, een instantie die betaald wordt door de webwinkels die erbij aangesloten zijn. Niet de consument maar de webwinkel is de klant van het keurmerk. Dat beperkt dit soort instanties tegelijk in hun objectiviteit.WinterL schreef:Wat een onzinnige reactie. Wellicht heb je je gelijk niet gehaald en ga je daarom hier je frustraties uiten?
Het Thuiswinkel waarborg is een instantie die jaarlijks controleert of shops financieel gezond zijn, zich aan de nederlandse wetgeving houdt, en ze op de vingers tikt als dit niet zo is. Verder bemiddelen ze bij klachten, en zijn aangesloten bij een geschillencomissie. De consumentenbond is ook zeer positief over deze instantie.
Als je koopt bij een shop die hier aangesloten is, zou ik nog steeds adviseren om het waarborg te benaderen in plaats van hier te discussieren.
De reden dat webwinkels zich aansluiten bij een keurmerk is het uitstralen van betrouwbaarheid, waardoor ze meer klanten hopen te trekken. Dat is de enige reden, het kost potdorie € 540 per jaar!
Daarbij gebeurt het vaker dat klachten door dit keurmerk niet serieus worden genomen of niet goed worden afgehandeld. Of ze zeggen: kijk het nog even aan.
Terugkomend op dit geval: wat moet een keurmerk hiermee? De klant heeft geen bewijzen dat de schoenen gedragen waren, heeft dit zelfs niet vermeld als reden van retourneren als ik de OP goed begrijp. Moet het keurmerk de klant dan maar zomaar op haar blauwe ogen geloven?
En, als dit een dubieus bedrijf is zoals Teunbosseman zegt, hoe kan het dan dat alle websites op T.O.M. bv dit keurmerk hebben? Even gecheckt, maar ze zijn inderdaad aangesloten.
Tsja, ik spreek uit eigen ervaring, leden welke hier al wat langer meelopen weten precies waarom ik dit bedrijf als internetcowboy neerzette.
Helaas door de zogenaamde goede reviews wordt een nieuwe klant snel over de twijfel heen gehaald.
Zie dat TS ook reeds een google recensie heeft achtergelaten. Ik heb er ook 1 vanmiddag geplaatst
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
Ik geloof je zo. Maar dat geeft dus gelijk de 'betrouwbaarheid' aan van (sommige) webwinkels met een keurmerk. En dus de waarde van het keurmerk.
-
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
mh73 schreef:Ik geloof je zo. Maar dat geeft dus gelijk de 'betrouwbaarheid' aan van (sommige) webwinkels met een keurmerk. En dus de waarde van het keurmerk.
Yup, ze zullen best aangesloten zijn, maar tis wij van de wc eend he
Re: Gebruikte schoenen gestuurd als nieuw
Hallo, Mij is net zo iets overkomen, ook met rijlaarzen van de firma TOM Internet sport and casuals.
Ik kreeg de laarzen slordig verpakt in een niet originele doos thuis. De laarzen paste niet omdat er een onlogische maatvoering werd gehanteerd. Ik de laarzen in dezelfde doos verpakt als zij ze hadden opgestuurd en dit keer wel netjes dicht geplakt en nu zit ik al vanaf half mei te wachten op mijn geld. Zij geven bij mij als reden aan dat ik de laarzen niet in een originele doos heb terug gestuurd, maar als die er niet bij zit kun je ze daar ook niet in terug sturen. Je kunt alleen communiceren via de mail en ze sturen je gewoonweg geen bericht meer terug en ik ben echt niet onredelijk geweest.
Heb ze vorige week maar weer een bericht gestuurd dat nu de maat echt vol was en dan krijg je een laconiek mailtje terug dat ze vanaf 22 augustus weer contact met me zouden kunnen gaan opnemen. Ik begrijp nu volkomen waarom ze geen telefonische klantenservice hebben, ik kan me goed voorstellen dat als je zo met klanten omgaat dat je dan hele radeloze boze gefrustreerde gesprekken krijgt. Heb er besteld onder andere omdat ze goede beoordelingen hadden, maar nu blijkt dat ze slechte beoordelingen niet hoeven te publiceren, die van mij hebben ze in ieder geval nog niet gepubliceerd, wat is dan systeem van Kiyoh nog waard als winkels ze zelf kunnen verwijderen Ik ben benieuwd of ik mijn geld nog terug krijg, zo ja dan zal ik dit melden. De reden dat ik reageer is dat ik andere mensen voor deze winkel wil waarschuwen, koop hier niet want de klantenservice deugt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kreeg de laarzen slordig verpakt in een niet originele doos thuis. De laarzen paste niet omdat er een onlogische maatvoering werd gehanteerd. Ik de laarzen in dezelfde doos verpakt als zij ze hadden opgestuurd en dit keer wel netjes dicht geplakt en nu zit ik al vanaf half mei te wachten op mijn geld. Zij geven bij mij als reden aan dat ik de laarzen niet in een originele doos heb terug gestuurd, maar als die er niet bij zit kun je ze daar ook niet in terug sturen. Je kunt alleen communiceren via de mail en ze sturen je gewoonweg geen bericht meer terug en ik ben echt niet onredelijk geweest.
Heb ze vorige week maar weer een bericht gestuurd dat nu de maat echt vol was en dan krijg je een laconiek mailtje terug dat ze vanaf 22 augustus weer contact met me zouden kunnen gaan opnemen. Ik begrijp nu volkomen waarom ze geen telefonische klantenservice hebben, ik kan me goed voorstellen dat als je zo met klanten omgaat dat je dan hele radeloze boze gefrustreerde gesprekken krijgt. Heb er besteld onder andere omdat ze goede beoordelingen hadden, maar nu blijkt dat ze slechte beoordelingen niet hoeven te publiceren, die van mij hebben ze in ieder geval nog niet gepubliceerd, wat is dan systeem van Kiyoh nog waard als winkels ze zelf kunnen verwijderen Ik ben benieuwd of ik mijn geld nog terug krijg, zo ja dan zal ik dit melden. De reden dat ik reageer is dat ik andere mensen voor deze winkel wil waarschuwen, koop hier niet want de klantenservice deugt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 20 aug 2016 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: duidelijkere titel
Reden: duidelijkere titel