LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordelig winkelen.online

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
monique.jonker
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2016 09:46
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door monique.jonker »

Ja heb het net nog geluisterd denk wel dat dat het geval is

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Julie4444 »

@monique: je zegt dat ze ook niets hebben geleverd. Je kan ze dan schriftelijk in gebreke stellen en 14 dagen geven om alsnog het beloofde te leveren. Geef aan dat je na levering zal betalen.

Ik verwacht dat ze niets kunnen en dus niets zullen leveren, dan kun je de overeenkomst op grond van wanprestatie nietig verklaren.

monique.jonker
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2016 09:46
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door monique.jonker »

Ze reageren niet op mail en aan de telefoon hang je maar in de wacht. Wordt er echt moedeloos van. Heb wel het incasso burea gebeld en verteld dat ze dit bedrijf een sonder de loep moeten nemen. Als iedereen het incasso belt gaan ze mischien wel nadenken met wat voor klant ze te maken hebben. Ik heb verteld dat we niet de enige zijn en dar beaamde ze.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Julie4444 »

monique.jonker schreef:Ze reageren niet op mail en aan de telefoon hang je maar in de wacht. Wordt er echt moedeloos van. Heb wel het incasso burea gebeld en verteld dat ze dit bedrijf een sonder de loep moeten nemen. Als iedereen het incasso belt gaan ze mischien wel nadenken met wat voor klant ze te maken hebben. Ik heb verteld dat we niet de enige zijn en dar beaamde ze.
Lees mijn vorige post nog een keer. Doe dat via mail. Dan hebben ze letterlijk geen poot om op te staan en kun je enige incassobrieven verder negeren.

Dus: nu die mail sturen en over 14 dagen eentje waarin je de vermeende overeenkomst op grond van wanprestatie nietig verklaart.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier is waarschijnlijk sprake van een misleidende en oneerlijke handelspraktijk. Op grond daarvan kun je de overeenkomst vernietigen.

Je dochter is waarschijnlijk niet geïnformeerd over het herroepingsrecht. Op grond daarvan kun je de overeenkomst 12 maanden lang ontbinden.

Er is mogelijk ook sprake van tekort schieten in de overeenkomst. Na het sturen van een ingebrekestelling (zie de reactie van Julie4444) en verstrijken van de gestelde termijn is er sprake van een wanprestatie. Op grond daarvan kun je de overeenkomst ook ontbinden, mits het gebrek daar ernstig genoeg voor is.
Julie4444 schreef:Ik verwacht dat ze niets kunnen en dus niets zullen leveren, dan kun je de overeenkomst op grond van wanprestatie nietig verklaren.
Alleen rechters kunnen een overeenkomst nietig verklaren en dat is gereserveerd voor o.a. de illegale handel in wapens.

monique.jonker
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2016 09:46
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door monique.jonker »

Ik ben heel slecht in dit alles, heb maar betaald om verdere problemen te voorkomen. Nu belde ik weer om te zeggen dat ze nooit een mail heeft ontvangen, en dat ik nu betaaltd heb en een registratiemail wil.mwe hebben er gister al eentje verstuurd. Nou echt niet. Op aandringen ging ze contact opnemen met haar leidinggevende. "Ik stuur hem u op kunt u dat controleren zei ze. En inderdaad nu kreeg mijn dochter een mail. Dus ik weer, dit is dus de eerste mail die jullie haar sturen. Ja die van gisteren was nog niet verstuurd zei ze. Dus hebben jullie die andere ws ook niet verstuurd zei ik weer. Ze bleef maar zeggen dat het niet zo was en dat dit het bewijs was dat ze hem verstuurd hadden. U heeft al zoveel keer gebeld en zoveel uitleg gehad zei ze nog. Je komt er echt niet met ze uit, Echt hier gaan je haren van overeind staan

fasteddie009
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2016 09:12

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door fasteddie009 »

Ook ik heb aan dagvaarding ontvangen van voordelig winkelen online.
mensen trap er niet in ! Een antwoord op een band is niet altijd een overeenkomst. Dezelfde boeven van voordelig winkelen online hebben alweer gebeld. Voordelig weekendje weg oid. Zou ik hier gebruik van maken dan zou ik daarna lid kunnen worden van kortingsacties (25% bij AH, Hornbach etc). Deze winkels geven geen korting!!
Het incassobureau is waarschijnlijk een man die aan hetzelfde bureau zit als de dame van Voordelig winkelen. Ze hebben hetzelfde doorkiesnummer. Allemaal Nep.
Ze kwamen bij mij met een verhaal dat de mail dan terecht komt in de spambox en dat dat mijn probleem dan is. Volgens mij leven we in 2016 en kan je deze verhaaltjes niet meer ophangen.

fasteddie009
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2016 09:12

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door fasteddie009 »

monique.jonker schreef:Mijn dochter is gebeld in mei van dit jaar , ze heeft wel op alles ja gezegd maar daarna nooit iets ontvangen. Nu krijgt ze dreig mail van icasso bureau. Volgens de consumenten bond is een band opname geen overeenkomst, zou dit schriftelijk moeten. Heb contact gehad met online winkelen en gevraagd om een bevestiging daarvan. Nooit geen reactie. Heb een voorbeeld brief naar ze toegestuurd dat zonder schriftlijke bevestiging geen overeenkomst is, geen reactie. Nu is er gister iemand aan de deur geweest om een gerechtelijke brief te brenegn, maar omdat mijn dochte niet thuis was moet ze nu een afspraak maken om die persoonlijk in ontvangst te nemen en te tekenen voor ontvangst. Word hier wel een beetje moe van al die dreigementen
Is je dochter meerderjarig ? Als ze onder de 18 is mag ze niet eens overeenkomsten afsluiten. Zou ik op grond daarvan weer bellen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Julie4444 »

monique.jonker schreef:Ik ben heel slecht in dit alles, heb maar betaald om verdere problemen te voorkomen. Nu belde ik weer om te zeggen dat ze nooit een mail heeft ontvangen, en dat ik nu betaaltd heb en een registratiemail wil.mwe hebben er gister al eentje verstuurd. Nou echt niet. Op aandringen ging ze contact opnemen met haar leidinggevende. "Ik stuur hem u op kunt u dat controleren zei ze. En inderdaad nu kreeg mijn dochter een mail. Dus ik weer, dit is dus de eerste mail die jullie haar sturen. Ja die van gisteren was nog niet verstuurd zei ze. Dus hebben jullie die andere ws ook niet verstuurd zei ik weer. Ze bleef maar zeggen dat het niet zo was en dat dit het bewijs was dat ze hem verstuurd hadden. U heeft al zoveel keer gebeld en zoveel uitleg gehad zei ze nog. Je komt er echt niet met ze uit, Echt hier gaan je haren van overeind staan
Dat was niet verstandig. Je had niet moeten betalen. Maar goed, zie het maar als leergeld.

snakeeye
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2016 00:12

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door snakeeye »

geachte lezers ik heb sinds 9-9-2016 ook het probleem dat ik in eens een
betalingsherinnering krijg in verband met een nog openstaande factuur van Voordelig Winkelen Online
maar ik weet nergens zo van af ik heb nooit een mail van hun gehad wat moet ik nu doen heb al eens
gemaild met hun maar geen respons

Mvg Arno

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Julie4444 »

snakeeye schreef:geachte lezers ik heb sinds 9-9-2016 ook het probleem dat ik in eens een
betalingsherinnering krijg in verband met een nog openstaande factuur van Voordelig Winkelen Online
maar ik weet nergens zo van af ik heb nooit een mail van hun gehad wat moet ik nu doen heb al eens
gemaild met hun maar geen respons

Mvg Arno
Als je al hebt aangegeven geen overeenkomst te hebben met hen, de vordering om die reden betwist en dus ook niets te zullen betalen kun je ze negeren.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:
snakeeye schreef:geachte lezers ik heb sinds 9-9-2016 ook het probleem dat ik in eens een
betalingsherinnering krijg in verband met een nog openstaande factuur van Voordelig Winkelen Online
maar ik weet nergens zo van af ik heb nooit een mail van hun gehad wat moet ik nu doen heb al eens
gemaild met hun maar geen respons

Mvg Arno
Als je al hebt aangegeven geen overeenkomst te hebben met hen, de vordering om die reden betwist en dus ook niets te zullen betalen kun je ze negeren.

oh oh de deurwaarder
staat dan op de stoep

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Julie4444 »

En die gaat ook meteen weer weg als er geen bewijs is van een vordering.

fasteddie009
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2016 09:12

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door fasteddie009 »

Deurwaarder.. dacht het niet. In dat geval moeten zij openheid van zaken geven. Ik denk niet dat zij het lef hebben om de bedrijven op papier te zetten die ze in het telefoongesprek noemen. Ahold zou gehakt van ze maken.

Wilmavanderlinde
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2016 21:11

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Wilmavanderlinde »

Hallo ik heb sinds 9 september een rekening gehad via stidiris over voordelig winkelen online terwijl ik van niks weet. Nu vandaag kreeg ik een rekening van een incassoburo dat ik binnen 10 dagen.moet betalen want mijn factuur dateert al van 14 juli volgens hun!!! Ik heb niks gekocht of wat dan ook......Help wat kan ik hieraan doen. Heb jullie stukjes ook gelezen maar weet ff niet te doen. Dus bedankt voor de antwoorden evt oplossingen. Groetjes wilma

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wilmavanderlinde schreef:Hallo ik heb sinds 9 september een rekening gehad via stidiris over voordelig winkelen online terwijl ik van niks weet. Nu vandaag kreeg ik een rekening van een incassoburo dat ik binnen 10 dagen.moet betalen want mijn factuur dateert al van 14 juli volgens hun!!! Ik heb niks gekocht of wat dan ook......Help wat kan ik hieraan doen. Heb jullie stukjes ook gelezen maar weet ff niet te doen. Dus bedankt voor de antwoorden evt oplossingen. Groetjes wilma
Contact opnemen (mail / fax / brief) met de incassocowboy.
Geef aan dat je geen overeenkomst hebt, en daarom niet tot betaling zult overgaan.
Geef aan dat als zij van mening zijn dat deze er wel is, zij rechtsgeldig bewijs zullen moeten overleggen om dit aan te tonen.
Meld gelijk dat je binnen redelijke termijn (10 werkdagen / 2 weken) sluitend antwoord van hen verwacht, en bij geen antwoord zij dus te kennen geven dat de vordering berust op een abuis.

Doe NIETS per telefoon - dit schriftelijk doen voor dossiervorming. (mochten ze doorzeuren en zo)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Rubina76 schreef:Ik ben telefonisch benaderd. Ik zou een mail krijgen met daarin een link waar ik mijn account kon activeren. Dan zou ik 14 dagen het gratis kunnen proberen.
Ook zou alles daarin staan wat ik moest doen enzo.
Mail niet gekregen dus ook niets geactiveerd.
Eerste mail dat ik kreeg was een herinnering van een incassobureau of ik even 59,50 wilde overmaken. Daar stond een telefoonnummer die heb ik gelijk gebeld. Ik kreeg tot mijn verbazing dat callcentrum aan de lijn ipv incassobureau. Ik heb nu meerdere malen gemaild dat ik niets geactiveerd heb, omdat ik niets ontvangen heb. Tot heden 0 reacties teruggehad. Dame van callcentrum meldt dat er wel een mail verstuurd is en heeft mij een mail gestuurd met daarbij de datum.
Zou het dus wel gekregen moeten hebben, maar niets gezien en zeker niets geactiveerd.
Zei meld dat datum geldt van de mail en niet belangrijk is of je account activeer of niet.
Kan dit zomaar?
Je boft als je niets hebt ontvangen en niets hebt geactiveerd.

Wilmavanderlinde
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2016 21:11

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Wilmavanderlinde »

[/b]
Guardian72 schreef:
Wilmavanderlinde schreef:Hallo ik heb sinds 9 september een rekening gehad via stidiris over voordelig winkelen online terwijl ik van niks weet. Nu vandaag kreeg ik een rekening van een incassoburo dat ik binnen 10 dagen.moet betalen want mijn factuur dateert al van 14 juli volgens hun!!! Ik heb niks gekocht of wat dan ook......Help wat kan ik hieraan doen. Heb jullie stukjes ook gelezen maar weet ff niet te doen. Dus bedankt voor de antwoorden evt oplossingen. Groetjes wilma
Contact opnemen (mail / fax / brief) met de incassocowboy.
Geef aan dat je geen overeenkomst hebt, en daarom niet tot betaling zult overgaan.
Geef aan dat als zij van mening zijn dat deze er wel is, zij rechtsgeldig bewijs zullen moeten overleggen om dit aan te tonen.
Meld gelijk dat je binnen redelijke termijn (10 werkdagen / 2 weken) sluitend antwoord van hen verwacht, en bij geen antwoord zij dus te kennen geven dat de vordering berust op een abuis.

Doe NIETS per telefoon - dit schriftelijk doen voor dossiervorming. (mochten ze doorzeuren en zo)
Dank u wel voor uw antwoord heb idd net een mail gestuurd over de zaken die u benoemde. Hoop dat het gelukt is. Heb ze ook 10 dagen de tijd gegeven en heb eigenlijk de mail van de incasso beantwoord met uw tips. In ieder geval bedankt voor uw hulp.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wilmavanderlinde schreef:
Dank u wel voor uw antwoord heb idd net een mail gestuurd over de zaken die u benoemde. Hoop dat het gelukt is. Heb ze ook 10 dagen de tijd gegeven en heb eigenlijk de mail van de incasso beantwoord met uw tips. In ieder geval bedankt voor uw hulp.
Mocht men toch blijven doorgaan - bewaar de brieven - samen met kopie van uw eigen brief aan hen (of print van de mail, verzendkopie fax) en neem contact op met uw rechtsbijstand, of met het juridisch loket.

fasteddie009
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2016 09:12

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door fasteddie009 »

Ga in ieder geval nooit betalen. Het incassobureau bestaat gewoon niet en speelt samen met voordelig winkelen online de firma list en bedrog. ZE GEBRUIKEN INMIDDELS OOK ANDERE NAMEN.
Stuur ze een mail en vraag ze om een kopie van de overeenkomst, het bezoekadres, verkoopvoorwaarden en een overzicht van de bedrijven waar je korting kunt krijgen. Geef ze twee weken de tijd om te reageren.

Gesloten