LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordelig winkelen.online

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Julie4444 »

DennisE schreef:
Julie4444 schreef: Het schriftelijkheidsvereiste geldt voor maar een paar gevallen, zoals telefoonabbonementen en energiecontracten (lees bijvoorbeeld deze pagina nog eens na).

Het programma radar geeft wel vaker extreem gekleurde en onjuiste informatie.
Ik zou zeggen: lees de pagina zelf nog maar eens na, want er staat duidelijk:

U moet schriftelijk instemmen als u ingaat op een aanbod voor:

Het regelmatig leveren van diensten. Bijvoorbeeld een telefoonabonnement of een contract met een glazenwasser die iedere maand uw ramen komt zemen. Maar bijvoorbeeld ook een abonnement op kortingen bij online winkelen.
Dus? Mijn punt was dat Berndv gelijk had in dat het schriftelijkheidsvereiste niet geldt voor letterlijk alle overeenkomsten. Een mondelinge overeenkomst is gewoon geldig.

Is het aanbod van deze lui een abonnement, dan sure. Is het geen abonnement maar gewoon een eenmalig aanbod, geldt het dus helemaal niet.

ingrid.bouma-witzand
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2017 15:53
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door ingrid.bouma-witzand »

BartvdB schreef:
Nachtdienst schreef:Wie kan mij helpen. Mij is hetzelfde overkomen zoals iedereen beschrijft. Ook ik heb vriendelijk via mail gereageerd dat ik nooit iets heb ontvangen en ook niet van plan ben om iets te betalen. Na de 1ste mail kreeg ik een telefoontje dat er een vergissing in het spel was met excuses. Enkele weken later kreeg ik een mail van een incassobureau en het bedrag is inmiddels opgelopen over de 100,-. Ook op deze mail heb ik hetzelfde gereageerd. Vandaag kreeg ik weer een mail, waarin in wordt verzocht om het bedrag te betalen anders wordt het een rechtszaak. Hiervan schrik ik toch wel. Ondanks dat ik nooit iets heb ontvangen of ondertekend ben ik geenszins van plan dit bedrag te betalen. Hoe nu verder. Heeft er iemand een idee, help
Geen zorgen, dit heb ik ook allemaal gehad. mijn laatste mailtje dateert van 28 december 2016. Ik weet dat dit nog niet heel lang geleden is maar sindsdien niks meer van deze oplichters gehoord. Dit was het mailtje wat ik kreeg:

(Persoonlijke informatie heb ik weg gelaten)'

Zutphen, 28 december 2016


Onderwerp: Voordelig Winkelen Online / Buy2Fly / Van Den Besselaar
Dossiernummer: D121626390
Telefoon:

Online betalen: http://www.nederlandseincassocentrale.nl/debiteur (Inloggegevens: 26409 / fok1a9hf)


BERICHT VAN DAGVAARDING

Geachte heer / mevrouw (Persoonlijke naam),

U bent zowel door Voordelig Winkelen Online / Buy2Fly als door ons diverse keren in de gelegenheid gesteld om aan uw betalingsverplichtingen te voldoen. Ondanks betalingsherinneringen voldoet u echter niet aan uw financiële verplichtingen. Vanzelfsprekend nemen wij daar geen genoegen mee.

Namens én in overleg met Voordelig Winkelen Online / Buy2Fly is besloten een juridische procedure tegen u op te starten. U ontvangt een dagvaarding van één van de gerechtsdeurwaarderskantoren waar wij mee samenwerken. U wordt daarbij gesommeerd ter zitting te verschijnen bij de Rechtbank.

Voor de goede orde wijzen wij u erop dat met een gerechtelijke procedure aanzienlijke proces- en explootkosten zijn gemoeid, welke tevens van u gevorderd zullen gaan worden.

Indien uw betaling inmiddels heeft plaatsgevonden en wilt voorkomen alsnog geconfronteerd te worden met (na)kosten van de gerechtsdeurwaarder neem dan telefonisch contact met ons op.

In overige gevallen kunt u een gerechtelijke procedure en hoge kosten voorkomen door:

het hele openstaande bedrag van € 110,39 over te maken
binnen 4 dagen na 28 december 2016
naar rekeningnummer NL42 SNSB 0852 5986 53
ten name van Stichting Derdengelden Incasso Service
onder vermelding van dossiernummer: D121626390

Met vriendelijke groet,



Nederlandse Incasso Centrale


U heeft denk ik (ongeveer) hetzelfde mailtje gehad? Ik ga in ieder geval niet betalen aangezien ik geen contract o.i.d. afgesloten heb. Ik adviseer u om dat ook niet te doen.

Deze heb ik van de week ook gekregen. Heeft u hier nog wat over gehoord?

BartvdB
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2016 18:40

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door BartvdB »

Nee, heb niks meer gehoord. Ik zag in een uitzending van Radar een paar maanden geleden dat je NIET moet betalen want ze kunnen je toch niks maken, het zijn oplichters...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

BartvdB schreef:Nee, heb niks meer gehoord. Ik zag in een uitzending van Radar een paar maanden geleden dat je NIET moet betalen want ze kunnen je toch niks maken, het zijn oplichters...
Maar de cowboys bij de incasso centrale zullen dat nooit toegeven, en er zullen door hun bluf en blafbrieven sommige mensen tot betalen weten te bewegen.

vanchemo
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2016 17:05

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door vanchemo »

Gelukkig VOORDELIG WINKELEN BESTAAT NIET MEER!!!!!!!!!

miek49
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2016 17:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door miek49 »

Vandaag dus weer een telefoontje gehad van het incassobureau VOORDELIG WINKELEN
"Ik heb nog steeds mijn rekening niet betaald en daarom belden ze mij."
Het was in eerste instantie niet te verstaan wie er belde en waarvoor pas nadat ik daar duidelijk om vroeg
kreeg ik dat te horen en de naam van de beller ook moeilijk maar dat zou aan mijn oren kunnen liggen.
De naam ALEX GONZALES werd opgegeven als de Beller.
Ik heb het kort gehouden maar toch een keer :( ja gezegd in het gesprek.
Gevraagd oom een mail en dat die dan weer door zou gaan naar mijn rechtsbijstandsverzekering.
Wat een LASTPOSTEN

DennisE
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2017 11:21

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door DennisE »

Ik ben 2 dagen geleden ook weer gebeld door een incassobureau met de naam mediationagency. Met de mededeling dat ik een factuur open had staan bij voordeligwinkelen. Hij begon al meteen op een agressieve manier tegen mij te praten.
Dus ik heb ze maar weer de email doorgestuurd (die al een jaar in mijn inbox staat).
Ze bestaan niet meer? Blijkbaar nog wel.

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Speedy123 »

adelaar01 schreef:Wie heeft ervaring met Voordeligwinkelen.online

Het zou als volgt moeten werken.

Na registratie en betaling van € 59,50 of € 95,50 per jaar, krijg je direct korting op je aankopen bij de meer dan 2.500 aangesloten winkels. Als je een aankoop hebt gedaan bij een aangesloten winkel, dan wordt dit geregistreerd in jouw account op voordeligwinkelen.online en ontvang je het vermelde bedrag aan korting van voordeligwinkelen.online terug.
Ik kan in dit soort zaken maar één advies geven, nooit doen. Echt zonde van je geld. Gewoon op internet zoeken naar de laagste prijs van een product i.p.v. altijd bij geselecteerde zaken te moeten kijken, is mijn inziens veel voordeliger.

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Speedy123 »

DennisE schreef:Ik ben 2 dagen geleden ook weer gebeld door een incassobureau met de naam mediationagency. Met de mededeling dat ik een factuur open had staan bij voordeligwinkelen. Hij begon al meteen op een agressieve manier tegen mij te praten.
Dus ik heb ze maar weer de email doorgestuurd (die al een jaar in mijn inbox staat).
Ze bestaan niet meer? Blijkbaar nog wel.
De werkwijze van incasso bureau's is bekend. Ben je van mening dat de incasso poging niet terecht is, dan maak je gewoon schriftelijk bezwaar. De eisende partij zal dan naar de rechter moeten gaan om hun gelijk te halen. De eisende partij zal bij de rechter aan moeten tonen dat je een geldige overeenkomst had en dat je de factuur niet betaald hebt en dat je een aanmaning hebt ontvangen die je minimaal veertien dagen de tijd gaf om alsnog te betalen.

Alle andere dreigementen anders dan dat ze naar de rechter willen stappen, kan je gewoon compleet negeren.

Is de incasso medeling wel terecht, dan moet je goed controleren of de bijkomende kosten goed berekend zijn en of je een schriftelijke aanmaning hebt ontvangen die inmiddels is verlopen (dus meer dan veertien dagen na ontvangst). In dat geval adviseer ik de zaak niet voor te laten komen want dat is zonde van je geld.

Nijogeth
Berichten: 9962
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Speedy, veel incassobureau's zijn nauw verbonden met zulke firma's. Men zal dus niet stoppen met brieven sturen/bellen. Men draait het zo dat de firma in zijn recht staat en de mensen die het geloven trappen er dan in. Kassa! De stap verder zullen ze echter nooit maken, omdat dan blijkt dat ze niet in hun recht staan.

Het makkelijkste antwoord is 'tot bij de rechtbank dan maar'. Dan weten ze duidelijk genoeg dat je niet gaat betalen en sterk in je schoenen staat.

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Nijogeth schreef:Speedy, veel incassobureau's zijn nauw verbonden met zulke firma's. Men zal dus niet stoppen met brieven sturen/bellen. Men draait het zo dat de firma in zijn recht staat en de mensen die het geloven trappen er dan in. Kassa! De stap verder zullen ze echter nooit maken, omdat dan blijkt dat ze niet in hun recht staan.

Het makkelijkste antwoord is 'tot bij de rechtbank dan maar'. Dan weten ze duidelijk genoeg dat je niet gaat betalen en sterk in je schoenen staat.
Dat is inderdaad een prima antwoord.

miek49
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2016 17:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door miek49 »

HALLO!!!
Ze zijn er weer.
Vandaag een telefoontje van incassobureau Voordelig winkelen.
Ik zou een afspraak over reizen hebben gemaakt en niet afgezegd hebben. € 38,00.
Of ik dat maar even zou betalen.
Nee meneer ik heb met Voordelig Winkelen geen afspraken gemaakt.
"Wij hebben een bewijs hoor mevrouw. Ik stuur u wel een mail"
Ja doe dat vooral dan gaat die meteen weer door naar mijn rechtsbijstandsverzekering.
Doei.

Carena
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2017 22:10

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Carena »

inderdaad, ze zijn weer actief. Nu via Mediationagency bv.com! Ben vandaag weer eens gebeld nu met tel.nr. 0235689152. Zelfde verhaal als voorheen van de Nederlandse Incasso Centrale en uit naam van Weekendje genieten. Alsdat er een openstaande rekening zou zijn. Heb gemeld dat er reeds voldoende aandacht aan is geschonken (heb zelf diverse mails gestuurd en mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld) en zal verder zeker niet betalen.
Zou mail met bewijsmateriaal ontvangen. Niet dus.
Ga verder niet reageren en tel.nr blokkeren

Rowan38
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2017 10:40

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Rowan38 »

Ik heb me nooit aangemeld hiervoor
Ik blijf betalingsherrineringsmails en s,mesjes ontvangen dat ik per direct 220 euro over moet maken ben al een jaar bezig ik heb t voor de zekerheid oprijd voordat t betaald moest worden opgezegd daar heb ik bevestigingsemails van ze blijven bellen mailen en sms'en ik vertik het om te betalen voor iets wat ik niet wil en waar ik me niet voor aangemeld heb ben vorige week nog gebeld heel de situatie uitgelegd de opzeggingsmail doorgestuurd hij zou t uitzoeken en me terug bellen maar nu twee a drie weken verder en nog niks gehoord hun mailen gaat ook niet want beide mailadressen werken niet krijg m'n mailtjes steeds terug met melding dat de mailadressen niet goed zijn ik weet niet meer wat ik moet doen en ga niet betalen maar zit er ook niet op te wachten dat ik dadelijk een incassobrief of iemand van een incassobureau aan de deur krijg het is nu al een dik jaar bezig ben t nu wel ZAT!!!!!!!!! Heft ieman hier meer ervaring mee ik snap ook niet hoe ze aan m'n gegevens komen ik maak ook nooit geen gebruik van hun en ook nooit gedaan Mvg r blokx

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Rowan38 schreef:Ik heb me nooit aangemeld hiervoor
en
Rowan38 schreef:ik heb t voor de zekerheid oprijd voordat t betaald moest worden opgezegd
Welke is het nu? Wel of niet aangemeld? Want waarom anders opzeggen als je je niet hebt aangemeld.

Maichel
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2018 17:06

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Maichel »

ik ben in een warrige bui zo dom geweest om hier in te trappen in 2016.
Keurig betaald en tot nu tot al 2 incasso bureau's achter me aan omdat ik niet betaald zou hebben.
Uiteraard hadden ze geen poot om op te staan.
weet iemand wat ik hieraan kan doe? zou graag iets van een proces opstarten om geld bij hun vandaan te trekken voor hun misdaad praktijken?

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maichel schreef:ik ben in een warrige bui zo dom geweest om hier in te trappen in 2016.
Keurig betaald en tot nu tot al 2 incasso bureau's achter me aan omdat ik niet betaald zou hebben.
Uiteraard hadden ze geen poot om op te staan.
weet iemand wat ik hieraan kan doe? zou graag iets van een proces opstarten om geld bij hun vandaan te trekken voor hun misdaad praktijken?
En waarom zouden ze jou moeten betalen?

InezPB
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2018 14:34

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door InezPB »

@fasteddie009 en @desilde.bosma
Ik heb net weer een z.g. incassobureau aan de telefoon gehad (betreffende openstaande rekeningen van voordelig winkelen, de beste korting en ecodienst.nl of zoiets)! Het incasso bureau heet AMK company (die kan ik al niet vinden op internet of kvk) en ik heb via klachtencompas al een schriftelijk bewijs van hun voorstel tot afhandeling gehad.
Maar nu dus weer een bureau die mijn vader (oude kwetsbare) man heeft gebeld en naar mij is verwezen. Ben zo boos geworden. Maar ze gaan terugbellen maandag omdat ik zei dat dit allang allemaal klaar is... En toch staat er een rekening van 1492,- open volgens die lui.
Mijn vraag aan jullie, hoe is het bij jullie afgelopen (gezien je een dagvaarding hebt gehad in 2016)..
Volgens mij is het fraude! Heb ook op internet een stuk van Radar uitgeprint dat de Politie de praktijken van ecodients.online aan het onderzoeken is. Dat er luxe goederen en banktegoeden reeds in beslag genomen zijn en aanhoudingen worden verwacht. Voordeling winkelen en de beste korting worden ook o.a. genoemd.
Toch wil ik graag weten hoe het bij jullie is afgelopen. Ik krijg hier echt hoofdpijn van!
Hopelijk lezen jullie dit. Vriendelijke groetjes, Inez

Gesloten