LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
adelaar01
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2016 12:12

Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door adelaar01 »

Beste mensen,

Weer een leuke.
Wie kent deze of heeft ervaring hiermee?
Deals and Travels.
Hier vind u meer dan 25000 producten tegen inkoopprijs, een keuze tussen twee exclusieve reizen en kortingen op honderden bekende winkelketens.
€ 100.- per jaar.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

zelfde principe als viewtopic.php?f=69&t=163639

Blijf er maar weg.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door newmikey »

Vóór dat ieman denkt om even de site te bezoeken: onze IT bedrijfsbeveiliging reageerde als volgt op de site

We hebben een beveiligingsrisico op deze pagina ontdekt.
We hebben het kunnen stoppen voordat het schade kon aanrichten.
U probeerde de volgende URL te bezoeken:
http:SLASHSLASHwwwDOTtravelanddealsDOTcom/
Detected possible Adware/Spyware traffic (response).

(heb de URL even aangepast voor alle zekerheid)

minou125
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2016 09:33

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door minou125 »

onlangs kreeg mijn man telefoon op het werk van een dame van Deals & Travels, uit tijdsgebrek zei mijn man om alles door te mailen op zijn mailadres.
natuurlijk is hij het vergeten na te kijken.
2 weken later ontvangt hij een mail van Credit & control dat er 100 € dient te worden betaald, een openstaande factuur van Deals & Travels !!
ik reageer negatief op deze mail en blokkeer de afzender.
vandaag open ik onze home bank en wat zie ik! er is een domiciliëring aangeboden voor 100 € via Pay.NL in naam van Deals and Travels voor 29/04
ik heb Pay.NL geblokkeerd en de domiciliëring geweigerd natuurlijk! hoe komen deze mensen aan ons rek.nummer????
ik hoop dat dit snel voorbij is. wel straf! wat een praktijken !!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

minou125 schreef:onlangs kreeg mijn man telefoon op het werk van een dame van Deals & Travels, uit tijdsgebrek zei mijn man om alles door te mailen op zijn mailadres.
natuurlijk is hij het vergeten na te kijken.
2 weken later ontvangt hij een mail van Credit & control dat er 100 € dient te worden betaald, een openstaande factuur van Deals & Travels !!
ik reageer negatief op deze mail en blokkeer de afzender.
vandaag open ik onze home bank en wat zie ik! er is een domiciliëring aangeboden voor 100 € via Pay.NL in naam van Deals and Travels voor 29/04
ik heb Pay.NL geblokkeerd en de domiciliëring geweigerd natuurlijk! hoe komen deze mensen aan ons rek.nummer????
ik hoop dat dit snel voorbij is. wel straf! wat een praktijken !!
Ik neem aan dat "domiciliëring" hetzelfde is als 'automatische incasso' ?
In dat geval - er is nooit een incasso machtiging gegeven, en zijn ze dus onrechtmatig bezig.
Hiermee is deze club m.i. op het 'duistere pad' - en lijkt mij mijn advies van hierboven helemaal gerechtvaardigd.
Wel curieus dat 'pay.nl' zomaar probeert te incasseren zonder dat ze een machtiging hebben - en mocht pay.nl van mening zijn dat ze dit wel hebben, werpt dat helemaal vragen op over hun 'administratie'...
Overweeg aangifte te doen - onrechtmatige poging tot incasso - misschien handig om die administratie (van beide bedrijven) te laten doorlichten - want de gedachte aan valsheid in geschrifte mbt incassomachtigingen dringt zich hier wel op...

minou125
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2016 09:33

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door minou125 »

Inderdaad, heb al het nodige gedaan naar de FOD justitie toe en morgen gaan we klacht neerleggen bij de politie. Ik heb ook al een mail aan Pay.nl gedaan hieromtrent. Ben benieuwd wat het antwoord zal zijn. Dat iedereen goed gewaarschuwd is! Meteen afleggen als ze opbellen.

minou125
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2016 09:33

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door minou125 »

en het stopt niet mensen!! nu zit incassonet.nl al achter ons aan!!
dit is toch ongelooflijk.
Hoe geraken wij van deze fraudeurs af!!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

minou125 schreef:hoe komen deze mensen aan ons rek.nummer????
Heeft je man die "in de haast" ook gegeven net als zijn emailadres?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door berndv »

minou125 schreef:en het stopt niet mensen!! nu zit incassonet.nl al achter ons aan!!
dit is toch ongelooflijk.
Hoe geraken wij van deze fraudeurs af!!
wat is er gebeurd na uw aangifte? Wat heeft de politie en de FOD gedaan? Op grond waarvan concluderen zij dat er een overeenkomst zou zijn? Wat heeft uw man in de haast allemaal doorgegeven aan de telefoon?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

minou125 schreef:en het stopt niet mensen!! nu zit incassonet.nl al achter ons aan!!
dit is toch ongelooflijk.
Hoe geraken wij van deze fraudeurs af!!
Als u al aangifte hebt gedaan - gewoon mail aan incassonet.nl sturen met een kopie/scan daarvan - en vragen of U de aangifte moet uitbreiden naar hen toe ook.

minou125
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2016 09:33

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door minou125 »

incassonet.nl heeft nog niet gereageerd tot op heden, heb dezelfde dag ook eenzelfde mail aan Deals & Travels verstuurd, ook geen reactie tot nu. ik moet hen misschien factureren voor alle tijd die ik hier al heb ingestoken!!
Mijn man zal zeker geen persoonlijke gegevens hebben doorgegeven, buiten dan zijn mail adres.
De politie vermoed dat ze aan onze gegevens zijn gekomen (rek.nr. dus) door eventuele hacking van online webshop.
Hopelijk eindigt dit snel, maar we zijn blijkbaar zeker niet de enigen! kijk maar eens rond op 'klachtenkompas.nl'. Gedupeerden genoeg spijtig genoeg.

minou125
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2016 09:33

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door minou125 »

Guardian 72, bedankt voor de nuchtere kijk op de situatie, anderen trekken hier blijkbaar de "doorgegeven gegevens" aan telefoon in twijfel.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door berndv »

minou125 schreef:anderen trekken hier blijkbaar de "doorgegeven gegevens" aan telefoon in twijfel.
geef dan zelf ook duidelijkheid en draai niet overal omheen, dat kan helpen :?
minou125 schreef: Mijn man zal zeker geen persoonlijke gegevens hebben doorgegeven, buiten dan zijn mail adres.
anderen stellen vragen waar u helaas niet op in gaat, op basis van de vragen kunnen de anderen u wellicht van adviezen voorzien. Ik trek helemaal niets in twijfel, maar niet ingaan op gestelde vragen brengt wel enige twijfel inderdaad.
minou125 schreef:De politie vermoed dat ze aan onze gegevens zijn gekomen (rek.nr. dus) door eventuele hacking van online webshop.
en dit kwam uit het onderzoek nadat u aangifte heeft gedaan?

En wat zei de FOD?

En op grond waarvan concludeert het incassobureau dat er een overeenkomst is?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

berndv schreef:En op grond waarvan concludeert het incassobureau dat er een overeenkomst is?
Dat is dus de vraag - want (zoals meer vage cowboys) zijn ze snel met stellen dat iemand moet betalen - echter het waarom laten ze vaak achterwege.
Bewijs? Neuh, niet nodig, betaal nu maar, en snel een beetje - lijkt een beetje het standaardantwoord te zijn.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Guardian72 schreef:
berndv schreef:En op grond waarvan concludeert het incassobureau dat er een overeenkomst is?
Dat is dus de vraag - want (zoals meer vage cowboys) zijn ze snel met stellen dat iemand moet betalen - echter het waarom laten ze vaak achterwege.
Bewijs? Neuh, niet nodig, betaal nu maar, en snel een beetje - lijkt een beetje het standaardantwoord te zijn.
Maar zolang dat het antwoord blijft weet je genoeg. Als zij het bewijs achterwege laten, kun jij betalen achterwege laten,

Peetje50
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2016 22:59

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door Peetje50 »

Ik werd meerdere malen gebeld door deze organisatie. Omdat ik steeds of boodschappen aan het doen was of op de markt liep, vroeg ik later terug te bellen. Tenslotte belde deze meneer we weer terwijl ik met een oud collega zat te lunchen. Om hem niet weer terug te laten bellen, besloot ik een korte tijd naar zijn verhaal te luisteren. Hij zei dat hij wat aan te bieden had: korting op artikelen welke ik via internet zou kopen. Ik zei hem dat ik bijna niets via de computer kocht, maar volgens hem had ik het er al naar enkele aankopen uit. Dat leek me wel wat. Hij zei ook dat ik een mailtje zou ontvangen instructies hoe ik dat dan moest doen en dat ik 2 weken bedenktijd kreeg. Hij startte een bandje waarbij hij mijn gegevens opnam en telkens vroeg of ik het begreep. Hij sprak daarbij zeer snel en ik wilde weer terug naar mijn bezoek, dus stelde geen vragen. Na afloop van dat gesprek had ik er al spijt van.
Ik had het gevoel dat ik opgelicht werd. Dus elke avond keek ik in mijn mailbox waar ik geen bericht van deze organisatie ontving. Tot mijn stomme verbazing werd er kort geleden € 100,- van mijn bank afgeschreven voor een bedrijf dat ik niet herkende, Ik liet het geld terug storten. Een week later werd ik gebeld. Het bleek de man van deals and travels te zijn, dus toch.... Ik reageerde boos, want ik had geen mail ontvangen. Hij vroeg me of ik in mijn spambox had gekeken.... Nee, dat is volgens mij voor reklame en daar kijk ik nooit in. De man aan de telefoon vond dat ik me misdroeg en had daarom geen medelijden met me. Hij zei dat hij bewijs had en dat ik maar moest betalen. Hij zou me een mail met de bewijsstukken toesturen. Ik vroeg de 2 weken bedenktijd, want ik wilde niet meer, maar hij dreigde met de deurwaarder en de rechter en de kosten die ik moest betalen.
Ik wil niet betalen noch gebruik maken van hun diensten... Kan ik er onderuit komen? Hij zei trouwens ook dat die 100 euro eenmalig waren, klopt dit?
Hopelijk kunt u me helpen met een goed advies, want ik weet echt niet wat ik moet doen.
Met vriendelijke groeten, Petra Visser
Bijlagen
bewijsstukdeals.pdf
ik snap niet wat voor bewijs dit is. Hij stuurde ook een kopie van het bandje, dat langzamer liep dan de werkelijkheid.
(87.66 KiB) 299 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lijkt erop dat dat "bewijs" is van het hebben verstuurd van een e-mail. In principe ben je een overeenkomst aangegaan en is het lezen van mails (ook als deze in de ongewenst box komen) je eigen verantwoordelijkheid.

Maar aangezien dit bedrijf waarschijnlijk niet deugt zal het wel mogelijk zijn zonder betalen weg te komen. Immers moeten zij leveren waarvoor ze betaald willen krijgen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Peetje50 schreef:Ik werd meerdere malen gebeld door deze organisatie. Omdat ik steeds of boodschappen aan het doen was of op de markt liep, vroeg ik later terug te bellen. Tenslotte belde deze meneer we weer terwijl ik met een oud collega zat te lunchen. Om hem niet weer terug te laten bellen, besloot ik een korte tijd naar zijn verhaal te luisteren. Hij zei dat hij wat aan te bieden had: korting op artikelen welke ik via internet zou kopen. Ik zei hem dat ik bijna niets via de computer kocht, maar volgens hem had ik het er al naar enkele aankopen uit. Dat leek me wel wat. Hij zei ook dat ik een mailtje zou ontvangen instructies hoe ik dat dan moest doen en dat ik 2 weken bedenktijd kreeg. Hij startte een bandje waarbij hij mijn gegevens opnam en telkens vroeg of ik het begreep. Hij sprak daarbij zeer snel en ik wilde weer terug naar mijn bezoek, dus stelde geen vragen. Na afloop van dat gesprek had ik er al spijt van.
Ik had het gevoel dat ik opgelicht werd. Dus elke avond keek ik in mijn mailbox waar ik geen bericht van deze organisatie ontving. Tot mijn stomme verbazing werd er kort geleden € 100,- van mijn bank afgeschreven voor een bedrijf dat ik niet herkende, Ik liet het geld terug storten. Een week later werd ik gebeld. Het bleek de man van deals and travels te zijn, dus toch.... Ik reageerde boos, want ik had geen mail ontvangen. Hij vroeg me of ik in mijn spambox had gekeken.... Nee, dat is volgens mij voor reklame en daar kijk ik nooit in. De man aan de telefoon vond dat ik me misdroeg en had daarom geen medelijden met me. Hij zei dat hij bewijs had en dat ik maar moest betalen. Hij zou me een mail met de bewijsstukken toesturen. Ik vroeg de 2 weken bedenktijd, want ik wilde niet meer, maar hij dreigde met de deurwaarder en de rechter en de kosten die ik moest betalen.
Ik wil niet betalen noch gebruik maken van hun diensten... Kan ik er onderuit komen? Hij zei trouwens ook dat die 100 euro eenmalig waren, klopt dit?
Hopelijk kunt u me helpen met een goed advies, want ik weet echt niet wat ik moet doen.
Met vriendelijke groeten, Petra Visser
Je zit op een openbaar forum. Als je altijd zo onzorgvuldig met je gegevens omgaat zal je nog wel vaker met fraudeurs te maken krijgen. Snel je email adres veranderen in een "anonieme" username (als dat kan).

Peetje50
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2016 22:59

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door Peetje50 »

Hoe moet ik mijn gebruikersnaam veranderen? (nu mijn e-mailadres)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Wie heeft ervaring met Deals and Travels?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Neem even contact op met de moderatie:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=4464

Gesloten