Pagina 1 van 2

Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 12:45
door lambda16
Ik ben al jarenlang klant bij Wehkamp en kies steeds voor achteraf betalen. (het volledige bedrag ineens na ontvangst) En omdat ik tevreden ben over hun gisteren een laserprinter besteld. Ondanks dat die elders goedkoper te krijgen was maar ik vind dat tevredenheid ook mag worden getoond. Tot mijn verbazing bleek achteraf betalen plots niet mogelijk voor mij. Heb hierover contact gehad met de klantenservice en die vertelden mij dat die mogelijkheid er niet was omdat ik al ruim een jaar niets had besteld. Heb uitgelegd dat dit was vanwege ziekte van mijn partner en we wel belangrijker dingen aan ons hoofd hadden dan aankopen doen! Maar daar was geen begrip voor, de mogelijkheid tot achteraf betalen komt er pas weer als ik regelmatig ga bestellen. Ik vind het ontzettend onfatsoenlijk dat ik als trouwe klant zo wordt behandeld! Altijd alles netjes direct betaald na ontvangst en al tientallen jaren behoorlijk wat besteld. En nu ben ik plots voor Wehkamp geen goede klant meer omdat ik wegens omstandigheden afgelopen jaar niets heb besteld…

Ik wil dat Wehkamp direct zorgt dat ik weer kan bestellen met de mogelijkheid om achteraf te betalen. En ik eis excuses voor hun onbeschofte gedrag naar mij als trouwe klant toe!

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 13:17
door Brahms
lambda16 schreef:....Ik wil dat Wehkamp direct zorgt dat ik weer kan bestellen met de mogelijkheid om achteraf te betalen. En ik eis excuses voor hun onbeschofte gedrag naar mij als trouwe klant toe!....
Dit komt natuurlijk voor u niet klantvriendelijk over, maar regels zijn regels. Bij achteraf betalen loopt Wehkamp een zeker risico, en dat dekken ze in. Maar om nu excuses te gaan eisen omdat je vooraf moet betalen en niet achteraf, vind ik een storm in een glas water. Ook in de gewone analoge winkel betaal je altijd vooraf, en krijgt dan de spullen mee. En wat maakt het uit, betalen moet je toch wel.......

Verder is de printer elders goedkoer, dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Een kleine winkelier wil ik nog wel eens een plezier doen door het daar te kopen, maar de wehkamp, daar heb ik geen medelijden mee..........
Daar ben je maar een klantennummer :shock:

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 14:37
door GJvdZ
Als je zo graag als gewaardeerde klant behandeld wilt worden moet je sowieso niet bij die grote bedrijven kopen, maar bij de lokale middenstander. Dan snijdt het mes aan diverse kanten. Je wordt als klant goed behandeld, je helpt de lokale middenstander aan een inkomen zodat hij zijn gezin kan onderhouden i.p.v. dat je het 3e vakantiehuis van de CEO van de investeringsmaatschappij financiert en je zorgt ervoor dat je eigen stad/dorp aantrekkelijk blijft.

De keuze lijkt me makkelijk.

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 14:52
door Brahms
lambda16 schreef:......En omdat ik tevreden ben over hun..........
Dat was in 2010 wel anders: viewtopic.php?f=69&t=84442&p=1034189#p1034189

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 14:59
door alfatrion
Brahms schreef:Ook in de gewone analoge winkel betaal je altijd vooraf, en krijgt dan de spullen mee.
In een gewone winkel wordt niet vooruit noch achteraf betaald. In een gewone winkel wordt bij aflevering betaald. In de wet staat dat de verkoper niet per algemene voorwaarden kan bedingen dat een consument meer dan 50% vooruit moet betalen (art. 7:26 BW). Een algemene voorwaarden is een beding dat bestemd is om in een aantal overeenkomsten te worden opgenomen. De voorwaarde dat slechte klanten achteraf moeten betalen is daarom een algemene voorwaarden.
Brahms schreef:En wat maakt het uit, betalen moet je toch wel.......
Dat maakt veel uit als het bedrijf failliet gaat nadat jij vooruit hebt betaald. Ga bijvoorbeeld eens praten met de oud klanten van Dixon, MyCom, It's of V&D en die vooruit hadden betaald. Soms komt de winkel bij een doorstart deze overeenkomsten later alsnog na, maar meestal gebeurt dat niet.

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 15:04
door scontra
Meer reacties n.a.v. deze klacht zijn te vinden bij "vraag & antwoord"op de site van VARA-Kassa.

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 15:08
door lambda16
Dit is voor mij een principekwestie. Ik ben jarenlang klant geweest bij Wehkamp maar omdat ik door omstandigheden een jaar niets bestelde wordt dat plots "vergeten". En daarom gaat de printer retour en is deze reeds besteld bij de lokale computerwinkel bij ons in de buurt. Ik betaal liever wat meer aan hun dan aan een bedrijf als Wehkamp dat zich zo arrogant opstelt. En de lokale winkel behandelde mij wel als klant, er was geen vooruitbetaling nodig en de printer wordt deze week ook nog als service afgeleverd aan huis.

Het verbaast me dat steeds meer mensen het tegenwoordig normaal vinden om onfatsoenlijk te worden behandeld...

@alfatrion Helemaal mee eens, juist omdat bedrijven failliet kunnen gaan is wel degelijk van belang of je vooruit betaald. En Wehkamp vraagt geen aanbetaling maar het volledige bedrag en dat mag wettelijk niet.

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 15:20
door Faye1971
lambda16 schreef:Dit is voor mij een principekwestie. Ik ben jarenlang klant geweest bij Wehkamp maar omdat ik door omstandigheden een jaar niets bestelde wordt dat plots "vergeten". En daarom gaat de printer retour en is deze reeds besteld bij de lokale computerwinkel bij ons in de buurt. Ik betaal liever wat meer aan hun dan aan een bedrijf als Wehkamp dat zich zo arrogant opstelt. En de lokale winkel behandelde mij wel als klant, er was geen vooruitbetaling nodig en de printer wordt deze week ook nog als service afgeleverd aan huis.

Het verbaast me dat steeds meer mensen het tegenwoordig normaal vinden om onfatsoenlijk te worden behandeld...

@alfatrion Helemaal mee eens, juist omdat bedrijven failliet kunnen gaan is wel degelijk van belang of je vooruit betaald. En Wehkamp vraagt geen aanbetaling maar het volledige bedrag en dat mag wettelijk niet.
Wehkamp mag wel degelijk het volledige bedrag vragen. En volgens jou zou dit wettelijk niet mogen? O ja, wil je mij dan een link geven naar desbetreffende wet waar dit letterlijk in vermeld staat. Of zeg je zomaar iets?

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 15:22
door Faye1971
lambda16 schreef:Ik ben al jarenlang klant bij Wehkamp en kies steeds voor achteraf betalen. (het volledige bedrag ineens na ontvangst) En omdat ik tevreden ben over hun gisteren een laserprinter besteld. Ondanks dat die elders goedkoper te krijgen was maar ik vind dat tevredenheid ook mag worden getoond. Tot mijn verbazing bleek achteraf betalen plots niet mogelijk voor mij. Heb hierover contact gehad met de klantenservice en die vertelden mij dat die mogelijkheid er niet was omdat ik al ruim een jaar niets had besteld. Heb uitgelegd dat dit was vanwege ziekte van mijn partner en we wel belangrijker dingen aan ons hoofd hadden dan aankopen doen! Maar daar was geen begrip voor, de mogelijkheid tot achteraf betalen komt er pas weer als ik regelmatig ga bestellen. Ik vind het ontzettend onfatsoenlijk dat ik als trouwe klant zo wordt behandeld! Altijd alles netjes direct betaald na ontvangst en al tientallen jaren behoorlijk wat besteld. En nu ben ik plots voor Wehkamp geen goede klant meer omdat ik wegens omstandigheden afgelopen jaar niets heb besteld…

Ik wil dat Wehkamp direct zorgt dat ik weer kan bestellen met de mogelijkheid om achteraf te betalen. En ik eis excuses voor hun onbeschofte gedrag naar mij als trouwe klant toe!
Even vastleggen.

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 15:37
door lambda16
@Faye1971 zoals ook @alfatrion al vermelde: art. 7:26 BW

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 15:46
door Faye1971
lambda16 schreef:@Faye1971 zoals ook @alfatrion al vermelde: art. 7:26 BW
Weet ik maar heb je de rest van desbetreffende wet ook gelezen? Jij hebt iets online besteld en niet gekocht in een stenen winkel.

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 15:50
door alfatrion
Faye1971 schreef:Weet ik maar heb je de rest van desbetreffende wet ook gelezen? Jij hebt iets online besteld en niet gekocht in een stenen winkel.
Ik heb zo het vermoeden dat jij de wet in ieder geval niet hebt gelezen en nu zomaar iets roept. Art. 7:26 BW komt uit titel 7.1 BW en is van toepassing op koopovereenkomsten. Het doet er niet toe of deze online of offline is gesloten.

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 15:56
door Faye1971
Klopt, ik roep ook zomaar iets, dan heb ik in ieder geval een reactie. TS zet Wehkamp onterecht te kijk. Privé zaken doen er gewoonweg niet toe.

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 16:05
door Webcarewehkamp.nl
Beste,

Vervelend dat je het winkelen bij ons zo ervaart. Er is via meerdere kanalen al gecommuniceerd over deze kwestie, maar ik begrijp dat het nog niet duidelijk is, dus ik geef graag nogmaals de informatie door:

Wehkamp stelt een aantal eisen voordat er gebruik gemaakt kan worden van de optie ''achteraf betalen''. Mocht je dit na willen lezen dan kan dat door deze link aan te klikken: http://www.wehkamp.nl/Klantenservice/In ... px?IHC=VOO.

Mocht dit niet duidelijk zijn nemen we graag telefonisch contact op. Ik vraag je indien dit de voorkeur geniet het gewenste telefoonnummer + beltijd achter te laten middels email / social media.

Ik hoop je op deze manier goed genoeg geinformeerd te hebben wensen wij je een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,

webcareteam wehkamp

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 16:10
door eagle3824
Faye1971 schreef: Wehkamp mag wel degelijk het volledige bedrag vragen. En volgens jou zou dit wettelijk niet mogen? O ja, wil je mij dan een link geven naar desbetreffende wet waar dit letterlijk in vermeld staat. Of zeg je zomaar iets?
Neehoor, wehkamp mag dit helemaal niet. Linkje ter onderbouwing http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... etaling%22

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 21 mei 2016 16:10
door Faye1971
Altijd prettig om ook het verhaal van de andere kant te mogen horen. Bedankt medewerker van Wehkamp!

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 22 mei 2016 11:24
door stofzuigertje
Wat is de grens?

Als je boven een bepaald bedrag bestelde mogen ze vooraf geld vragen.
Verder komen er nu zoveel wanbetalers achteraf dat vele al op vooruit betalen over zijn gegaan.

Ik lever zelf niets en iedereen betaalde vooruit, de kosten zijn zo hoog dat ik dan te duur zou worden.
Wehkamp zit nog met bestaande klanten en nieuwe zullen altijd alles vooraf moeten betalen.

U is nog steeds een goede klant maar ook zij moeten aanpassen omdat er vooral bij de achteraf betalers zoveel fout ging.
Weet U hoeveel het kost als elke klant pas 2 weken later betaalde, zij moeten vaak eerst inkopen en dan leveren en afwachten...
Wehkamp is geen bank!

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 22 mei 2016 12:30
door Webcarewehkamp.nl
Goedemiddag,

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld denk ik. Als het gaat je niet meer achteraf kan betalen, dat kan. Dat heeft te maken met je koopruimte. Koopruimte is iets wat alle klanten van ons hebben. Het is gebaseerd op je bestel-geschiedenis. Het wordt per bestelling bekijken en wij hebben hier helemaal geen zicht of invloed op.

Het is wel zo, dat als je veel en vaak besteld, je koopruimte omhoog gaat, maar het geld ook andersom. Bestel je minder vaak en weinig gaat je koopruimte omlaag. Het kan zijn dat op het moment dat je nu een vooruitbetaling doet, dat je de volgende keer wel weer achteraf kan betalen.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam Wehkamp

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 22 mei 2016 12:51
door John52
Beste TS, ik zou mij uit laten schrijven bij Wehkamp. Er zijn winkels genoeg die zelfs leveren tegen lagere prijzen en waar u niet hoeft te wachten.

Beste Webcarewehkamp.nl, ik zou u adviseren om uw bijdrage eens goed door te lezen voordat u deze plaatst.

Re: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

Geplaatst: 22 mei 2016 13:00
door witte angora
MichielFRL schreef:Betaling doe je op het koop moment, daar zit geen verschil tussen bij een stenen winkel of een webwinkel. De toonbank van een webwinkel is alleen wat breder, waardoor je tot 24 uur moet wachten tot dat je het bestelde in handen hebt.
Ik denk dat je hier wel eens helemaal gelijk in zou kunnen hebben. De 'koop' ontstaat op het moment dat er een overeenkomst ontstaat. Niet op het moment van afleveren. Betalen op het moment van het ontstaan van de koop is helemaal niet zo onlogisch.