LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht op Marktplaats.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ron1 »

Haha ok angora sorry ....ik begrijp het hoor mooie hobby... :)

witte angora
Berichten: 30787
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

ron1 schreef:Haha ok angora sorry ....ik begrijp het hoor mooie hobby... :)
Maakt niet uit, de vraag kwam serieus over, dus heb het serieus beantwoord. En waarom niet, mischien dat het anderen die op zoek zijn naar nieuwe bezigheden op een idee brengt, of niet dan. :wink:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ron1 »

witte angora schreef:
ron1 schreef:Haha ok angora sorry ....ik begrijp het hoor mooie hobby... :)
Maakt niet uit, de vraag kwam serieus over, dus heb het serieus beantwoord. En waarom niet, mischien dat het anderen die op zoek zijn naar nieuwe bezigheden op een idee brengt, of niet dan. :wink:
Dat is geheel correct.

rijk
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2006 20:58

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door rijk »

Mensen, mensen,
als je koopt op marktplaats vraag dan altijd of je het artikel kan ophalen, bij ontkenning NIET kopen, meestal krijg je het antwoord "ja dat is goed en krijg je het adres"vraag dan wel om de postcode, kun je namelijk het adres controleren en kijk hoelang de persoon al aktief is op marktplaats.
sukses.
RIJK.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja mensen mensen mensen.....je kan het ook simpel houden,vraag naar een telefoonnummer om hem of haar even te bellen, dan kan je gelijk vragen of ze die met die paarse bloementjes nog hebben.Bij grotere bedragen simpel nooit iets kopen op MP,maar goed,in feite moet u dit zelf uitzoeken.

witte angora
Berichten: 30787
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

of ze die met die paarse bloementjes nog hebben
Jij ligt zeker blauw van het lachen om je eigen humor? :?

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ron1 »

Ik hou er van om humor te verweven met tips en deze mogelijk te delen met wildvreemde personages.....excuses.Hoest met je klokken .... 8) :!: Er staan veel klokken op MP.

witte angora
Berichten: 30787
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoest met je klokken ....
Uche uche uche.
Klok?
Uche uche uche.
Klok?

Nee, klok hoest niet mee, helaas. Die slaat alleen maar.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

ron1 schreef:Ik hou er van om humor te verweven met tips en deze mogelijk te delen met wildvreemde personages.....excuses.Hoest met je klokken .... 8) :!: Er staan veel klokken op MP.
Humor? Jou niveau van humor ligt lager dan die van een peuter met leerachterstand. We weten immers al dat je de definitie sarcasme niet snapt en niet verder komt dan paarse bloemen

zie: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 27&t=61450

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ron1 »

Graag ontopic blijven, dank.

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door wolk4life »

:lol: tis wat

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

ron1 schreef:Graag ontopic blijven, dank.
Nu geen 'grappige' opmerking??

Voor we ontopic gaan wil ik je dit vragen:
Wat heeft jou vraag waarom Witte Angora klokken spaart te maken met het onderwerp?

Antwoord: Net zo weinig als je eigen opmerking over paarse bloemen, je eigen reactie over je humor verweven in een tip en mijn reactie op jou off-topic reacties.

Typisch gevalletje pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ron1 »

mukkiefuk schreef:Vakkenvullers staan nu niet bekend als de meest gemotiveerde en snuggere medewerkers. Het zal dus nodig zijn dit te blijven controleren want de vullers zal het echt geen reet interesseren.

Gaarne ontopic blijven en op u zelf letten.Laatste bericht hierover anders gaan we teveel offtopic,knul.
Zie boven uw absurde taalgebruik elders.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

ron1 schreef:
mukkiefuk schreef:Vakkenvullers staan nu niet bekend als de meest gemotiveerde en snuggere medewerkers. Het zal dus nodig zijn dit te blijven controleren want de vullers zal het echt geen reet interesseren.

Gaarne ontopic blijven en op u zelf letten.Laatste bericht hierover anders gaan we teveel offtopic,knul.
Zie boven uw absurde taalgebruik elders.
Betreffende reactie is een reactie op dat onderwerp, dus ontopic. Huidige reactie is een reactie op jou onderwerp, dus enigszins ontopic. Jouw reacties zijn off-topic. Een post uit een ander forum quoten is zeer off-topic. En reet is al helemaal niet absurd.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ron1 »

Overigens loopt Speurders van de Televaag erg slecht.Hier wel minder kans op oplichtingszaken uiteraard.Ik zeg altijd boven de 100 euro iets kopen via MP of Speurders e.d., koop het nieuw of om de hoek en niet online.

denankay
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2010 22:57

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door denankay »

Beste mensen

Ook ik wil toch even een reactie kwijt.
Ik ben zelf al sinds marktplaats.nl bestaat actief op marktplaats.
En ik bedoel dan niet als oplichter uiteraard!

Als eerste begrijp ik een ieders reactie

ik heb al veel gekocht en ook wel het een en ander verkocht
Wat ik wel vind als ik op dit forum kijk is dat een ieder nu gelijk als potentiele oplichter wordt afgescheept wat ik erg jammer vind.

uiteraard kan ik de reacties wel begrijpen van mensen die dupe zijn geworden van deze practijken.

Maar om een voorbeeld te noemen:

Enige tijd geleden heb ik een advertentie geplaatst op marktplaats.nl
dit ging om een mobiele telefoon van het merk nokia
deze aan iemand verkocht via eerst diverse malen contact te hebben gehad zelfs telefonisch.
de beste man heeft het bedrag op mijn rekening gestort en dit is netjes binnen gekomen.
de volgende dag heb ik het toestel in onherkenbare verpakking op de post gedaan en netjes de track en trace code naar de beste man gestuurd
helaas is de telefoon/pakket nooit aangekomen bij de man.
op track en trace gekeken en daar stond weken lang pakket in sorteerproces of iets van dergelijke strekking.

heb de man voorgesteld om de schade samen te delen en deze man heeft echter nooit meer gereageerd.

na aangifte te hebben gedaan bij TNT kreeg ik een mooie brief dat het uitgezocht zou worden.
de volgende brief stond in dat het pakket zoek geraakt was en dat TNT daar verder niet aansprakelijk voor was

tot op heden is dit pakket nooit meer terug gevonden.

ik voel me nu geen oplichter!

Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet iedereen hetzelfde is.
maar een TIP
Kijk of het een beetje in de buurt is van uw stad/woonplaats
Voor grotere bedragen zoek in de buurt of kijk of het genoeg opleverd qua bedrag als u hiervoor naar de plaats gaat om het op te halen

Verde wens ik toch een ieder succes en vind het erg rot voor de mensen die hiervan slachtoffer zijn geworden nooit iets te hebben mogen ontvangen willens en wetens

met vriendelijke groet dennis

Zinook
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mei 2010 15:40

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Zinook »

Voor de paardenmensen onder ons: horse adventures uit Doetinchem met hotmailadres: [email protected] ook een oplichter. Ruil alsjeblieft niets, want jij krijgt niets en zij wel...

Herhaaldelijk mailen helpt niet, ja je wordt bedreigd met:"ik kom wel even langs en dan zullen we kijken hoe je reageert" maar voor de rest geen reactie.

Ze zegt dat ze alles verzonden heeft maar kan geen verzendnummer doormailen. Zegt zelfs mijn eigen spullen terug verzonden te hebben maar wederom geen pakketnummer die ze door kan geven.

Let dus op!

bas410
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2011 00:37

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door bas410 »

ik ben ook opgelicht gaat om 30 euro eigenaar reageert niet op email en telefoon gaat wel over maar wordt weggedrukt aangiften gedaan en aangegeven bij marktplaats maar heb er geen vertrouwen in me geld ooit nog terug te zien! in deze zware tijden!!!

rateb1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2011 19:44

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door rateb1990 »

neee het doet zoveel pijn.....Ik ben afgelopen woensdag (25-05-2011) 210 euro kwijt geraakt.....Ik zag een hele leuke Ipad 2 voor 425 euro...ik heb hem gebeld en we hebben afgesprokken dat ik eerst de helft van de bedrag zou betalen..daarna zou hij het direct op de post doen....hij reageert niet meer, niet via de mail en niet via de telefoon...Ik heb vele uren moeten maken voor die 210 euro bij mijn bijbaantje......

[Persoonsgegevens verwijderd door de moderator]

renelig
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2011 13:11

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door renelig »

het is misschien niet te geloven maar marktplaats kost mij ongeveer 200 euro per jaar ; of niet krijgen of product totaal anders dan de omschrijving,en als jeje auto wil verkopen ,en je zet er particulier bij wat ik dus ben ,dan komt volgens mij de hele onderwereld bij je langs [via mail] ,met voorstellen dat je denkt dit is te mooi om waar te zijn ,maar na het eerste berichtje zag ik het al hier klopt niets van en degene waarvan je denkt dat is te laag dat zijn hun partners in crime ,dr zijn dr bij die willen de auto direkt ophalen en contant betalen [das dus vals geld ] of via paypal [laten ze het terugstorten ,maar zowel marktplaats als ebay lusten geen commentaar ,wordt je lastig dan wordt je geblokt of geschorst ,mijn laaste aanvaring met koper ebay; heb verkeerde produkt gekregen ,niet conform de foto wou het terug sturen ik zei prima ,maar vergeet niet dat mijn vingerafdrukken op het produkt staan !!!!!!!,heb foute feedback gekregen ,en niks meer gehoort ebau zal de man volgen in zijn aktiviteiten? dat zal wel net als mp die gasten gaan gewoon door ,je kunt in 1 week echt voor duizenden euro,s ophalen ,banken geven geen info ,en de week erop gaan ze op andere naam en zo gaat het maar door ,je kunt het beste in de buurt kopen ,maar die [oplichters vertellen dan ;"net verkoc"h t, indien sprake van oplichter

Gesloten