Toolnation - Beroerde orderafhandeling

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
M. Lammers

Toolnation - Beroerde orderafhandeling

Ongelezen bericht door M. Lammers » 01 jul 2016 17:49

Op 18.06.2016 bij Toolnation.nl een accu schroefmachine besteld van Festool van bijna 600 Euro, met op de website de melding: "Op voorraad" en "levertijd 1-4 werkdagen". Netjes en direct 100% vooruit betaald per iDeal. Na 4 werkdagen geen machine gehad, dus gemaild met Toolnation.nl via hun ticketsysteem. Kreeg als reactie:

De verzending kan naar gelang de drukte in onze magazijnen minimaal 1-4 werkdagen in beslag nemen na ontvangst van betaling. Daar we verzenden naar meer dan 14 landen leveren wij van uit 7 magazijnen in Europa. Het spijt ons u te moeten mededelen dat uw order vertraging heeft opgelopen bij een van onze magazijnen. Wij verwachten, volgens de huidige berichtgeving, uw order begin volgende week te ontvangen in ons hoofdmagazijn. Zodra deze binnen is wordt hij direct verzonden en zal deze de volgende werkdag bij u zijn. Mocht u hierna alsnog niks ontvangen hebben, vragen wij u ons opnieuw via dit contactformulier te contacteren. Onze excuses voor dit ongemak!

Omdat de machine volgens hun voorraad zou moeten zijn en hun website helemaal niet spreekt over MINIMAAL 1-4 werkdagen heb ik weer contact gezocht, en gevraagd waarom de aanduiding op de website anders aangeeft en dat ik de machine toch echt nodig heb en z.s.m. verwachte te ontvangen. Kreeg toen als reactie:

Beste,
Bij het vorige ticket is ook aangegeven dat er een vertraging is opgelopen bij uw bestelling.Dit wilt dus zeggen dat wij over de 4 werkdagen heen zijn gegaan en ons uiterste best doen dit zsm naar u nog te versturen.Ook heeft dit te maken met een nieuw systeem, welke wij aan het testen zijn ivm een verhuizing. Uw bestelling komt naar verwachting begin komende week binnen en dan kunt u deze een dag later verwachten. Onze excuses nogmaals voor het ongemak

Heb het toen maar een week laten rusten, uitgaande van levering maandag of dinsdag in week 26 in hun hoofdmagazijn, en dag erna de uitlevering bij mij. Maar omdat ik op donderdagochtend 30.06.2016 nog steeds geen verzendbericht heb ontvangen, wederom contact gezocht en ze aangeven dat ze zich structureel niet aan de afspraken houden en ik de machine uiterlijk 01.07.2016 verwacht. En wanneer ik hem niet op tijd ontvang, ik verdere stappen zal ondernemen. Dat laatste stuk was men niet van gecharmeerd, want kreeg vrijdagmiddag 01.07.2016 om 16:29 uur (lekker last minute voor het weekend) als reactie:

Beste Michel, Uw order is zojuist door de volgende afdeling geannuleerd: Expeditie (Verzendinformatie en afhandeling / retouren). Hier zitten voor u geen annuleringskosten aan verbonden. De Administratie zal deze annulering in behandeling nemen en een creditfactuur opstellen. Een eventuele betaling wordt binnen 14 dagen teruggestort. Daarnaast wil ik u aangeven dat wij van Toolnation niet gedient zijn van bedreiging en met deze personen geen zaken wensen te doen.

Dat is dan toch wel een topbedrijf.... een bedrijf die aangeeft spullen op voorraad te hebben terwijl dat niet zo is (op zich geen probleem, als men zich maar aan de door hun vermelde levertijd houdt), een levertijd van 1-4 werkdagen aangeven wat gewoon niet wordt nagekomen en zelfs na 10 werkdagen nog steeds niet leveren (had ik toch maar de 1 en 2 sterren reviews gelezen op Truspilot.nl).
En uiteindelijk de order annuleren als het iets te moeilijk wordt voor ze. Ohja, betalen 100% bij bestelling, en dan terugbetalen binnen 14 dagen... we zullen zien of ze dit wel kunnen..... (heb de vertraging in levertijd eind 2015 ook al een keer meegemaakt met de levering van een Festool invalzaag met de nodige accessoires t.w.v. bijna 900 Euro, die order uitlevering duurde toen totaal een maand i.p.v. 1-4 werkdagen, maar dacht dat het een uitzondering was)
.

kokka

Re: Toolnation - Beroerde orderafhandeling

Ongelezen bericht door kokka » 02 jul 2016 11:03

Hoe ging dat gezegde ook alweer van die ezel en die steen?
Wat voor verdere stappen had je willen nemen dan? je kan ze hooguit in gebreke stellen en levering binnen redelijke termijn eisen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze als bedrijf niet gecharmeerd zijn van (be)dreigende taal, Persoonlijk vind ik het wel een slechte actie van het bedrijf overigens.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 02 jul 2016 12:31

Dit staat in de voorwaarden.
Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren
Uw manier van communiceren zal dermate bedreigend zijn geweest dat toolnation de order op eigen initiatief heeft geannuleerd.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 02 jul 2016 14:49

Wanneer een website aangeeft dat het artikel op voorraad is, dan mag je verwachten dat het niet meer dan een kwestie van verzenden is.

Kennelijk moest men het product nog gaan inkopen wat om de een of andere reden niet lukte.

De misleidende informatie komt van de website en ik kan mij voorstellen dat TS zich bedonderd voelt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 02 jul 2016 23:01

crazyme schreef:Wanneer een website aangeeft dat het artikel op voorraad is, dan mag je verwachten dat het niet meer dan een kwestie van verzenden is.

Kennelijk moest men het product nog gaan inkopen wat om de een of andere reden niet lukte.

De misleidende informatie komt van de website en ik kan mij voorstellen dat TS zich bedonderd voelt.
Onzin. Als je de OP leest, zie je dat het product wel op voorraad was, maar dat de interne verzending een issue was.

Sowieso heeft TS wel het lef om de reactie van toolnation een op een te plaatsen, maar zijn eigen reacties -waar alles om draait- niet... :roll:

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 02 jul 2016 23:41

En jij gelooft dat ? Die 7 magazijnen zijn de magazijnen van de diverse groothandels of fabrikanten. Daar ligt geen eigen voorraad.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 02 jul 2016 23:50

crazyme schreef:En jij gelooft dat ? Die 7 magazijnen zijn de magazijnen van de diverse groothandels of fabrikanten. Daar ligt geen eigen voorraad.
Yeah Right.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 » 04 jul 2016 08:30

Moneyman schreef: Onzin. Als je de OP leest, zie je dat het product wel op voorraad was, maar dat de interne verzending een issue was.

Sowieso heeft TS wel het lef om de reactie van toolnation een op een te plaatsen, maar zijn eigen reacties -waar alles om draait- niet... :roll:
Met "interne strubbelingen" zou ik als klant zeggen - niet mijn probleem.
Jullie adverteren met "op voorraad" - en in deze tijd mag je dan echt wel verwachten dat de bestelling toch wel met 4 werkdagen geleverd kan worden.
Adverteer anders niet met 'op voorraad'.

Ik vraag me ook af HOE TS zijn reacties heeft gestuurd - maar ik vind dit van het bedrijf zowiezo slecht - daar zij (al dan niet bewust) valse verwachtingen wekken door te stellen 'op voorraad'.

Dus - TS - plaats ook eens uw reacties (geanonimiseerd) naar het bedrijf toe?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 04 jul 2016 08:40

Guardian72 schreef:
Moneyman schreef: Onzin. Als je de OP leest, zie je dat het product wel op voorraad was, maar dat de interne verzending een issue was.

Jullie adverteren met "op voorraad" - en in deze tijd mag je dan echt wel verwachten dat de bestelling toch wel met 4 werkdagen geleverd kan worden.

Ik vraag me ook af HOE TS zijn reacties heeft gestuurd - maar ik vind dit van het bedrijf zowiezo slecht - daar zij (al dan niet bewust) valse verwachtingen wekken door te stellen 'op voorraad'.

Mee eens. Op voorraad is op voorraad.

Echter, blijkbaar voelt het bedrijf zich bedreigd. De vraag is wel welke toon is aangeslagen. Heb het laatst ook aan de hand gehad en heb het bedrijf de keus gegeven:

Een uiterste leverdatum en in gebreke stellen bij niet voldoen daaraan.
Als het produkt dan nog niet binnen is, ontbinden van de koopovereenkomst.

Dat kun je gewoon zakelijk en simpel verwoorden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 04 jul 2016 10:20

Guardian72 schreef:

O, daar ben ik het volledig mee eens. Mijn reactie sloeg op de opmerking dat toolnation nog zou moeten gaan inkopen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 04 jul 2016 11:35

Als hun website aangeeft dat het op voorraad is mag je er van uitgaan dat het op voorraad is.
Desalniettemin hebben ze toch steeds " netjes " gecommuniceerd dat er vertraging is.
Dus intern is/was er een probleem.
Dat zij nu eigenhandig de order hebben geannuleerd n.a.v , waarschijnlijk , dreigende boze taal , kan ik me ook nog voorstellen.. :oops:
Maar - smooth - loopt het niet op deze manier, zeker gezien de verwachting die je hebt als de website anders suggereert.
Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren
Dus voor 18-07-2016 was het uiteindelijk toch wel in orde gekomen .

WinterL

Ongelezen bericht door WinterL » 11 jul 2016 22:28

Waarom leg je niet een klacht neer bij Webshop keurmerk? Die zijn er immers voor.

Ben het verder wel eens met de eerdere reactie. Voorraad = voorraad!

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 » 12 jul 2016 07:54

Ik geloof dat TS niet meer reageert...
Hierdoor ga je echt twijffelen of TS wel netjes heeft gereageerd naar toolnation.

Gesloten