LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Domeinnaam gekocht, gaat meer kosten na al betaald te hebben

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mikeyy31
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2016 12:51

Domeinnaam gekocht, gaat meer kosten na al betaald te hebben

Ongelezen bericht door mikeyy31 »

Goedemiddag,

Ik heb een aantal op de hosting site als beschikbaar staande domeinnamen geregistreerd en betaald.
Deze waren allemaal beschikbaar en heb daarover een bevestigingsmail gehad en deze betaald.

Nu komt het hostingbedrijf in eens met onderstaande, kan dat zomaar?

Deze generieke domeinen die je getracht hebt te registreren zijn allemaal premium domeinnamen waar de registry veel geld voor vraagt. Ik kan de prijzen voor je opvragen maar die lopen op in de honderden al dan niet duizenden euro’s. Kleine generieke namen zijn 9/10 keer premium. Wat je het beste kan doen is voor de registratie even bij ons vragen of een domein premium is, dan kijken we dat voor je na. mike-smal als voorbeeld zal wel gewoon te registreren zijn, echter zijn de generieke waardes vrijwel altijd premium.


Mvg
Mike Smal

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Domeinnaam gekocht, gaat meer kosten na al betaald te hebben

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Probeer het eens via hosting2go

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Domeinnaam gekocht, gaat meer kosten na al betaald te hebben

Ongelezen bericht door berndv »

mikeyy31 schreef:Goedemiddag,

Ik heb een aantal op de hosting site als beschikbaar staande domeinnamen geregistreerd en betaald.
Deze waren allemaal beschikbaar en heb daarover een bevestigingsmail gehad en deze betaald.

Nu komt het hostingbedrijf in eens met onderstaande, kan dat zomaar?

Deze generieke domeinen die je getracht hebt te registreren zijn allemaal premium domeinnamen waar de registry veel geld voor vraagt. Ik kan de prijzen voor je opvragen maar die lopen op in de honderden al dan niet duizenden euro’s. Kleine generieke namen zijn 9/10 keer premium. Wat je het beste kan doen is voor de registratie even bij ons vragen of een domein premium is, dan kijken we dat voor je na. mike-smal als voorbeeld zal wel gewoon te registreren zijn, echter zijn de generieke waardes vrijwel altijd premium.


Mvg
Mike Smal
vreemd. in principe is een premium domeinnaam een naam die al eerder geregistreerd is/is geweest, hiervoor kan de eigenaar veel geld vragen, als deze enige waarde heeft opgebouwd of vanuit de unieke naam al waardevol is. Bij een normale domainregistrar en een niet gebruikte naam zijn de kosten gelijk, je registreert bij de registrerende organisatie de naam, ongeacht hoe die opgebouwd is. Iedere achtervoeging heeft daarvoor zijn eigen organisatie en vast tarief.

mikeyy31
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2016 12:51

Re: Domeinnaam gekocht, gaat meer kosten na al betaald te hebben

Ongelezen bericht door mikeyy31 »

Op hosting2go staat de site als niet beschikbaar maar via de betreffende hoster nog steeds beschikbaar.


Hun reactie komt er op neer dat het een waardevolle naam is en daarom in eens een andere prijs krijgt dan dat ik op de site besteld en betaald heb.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Domeinnaam gekocht, gaat meer kosten na al betaald te hebben

Ongelezen bericht door olaf79 »

Heel simpel. Zij moeten leveren voor de prijs die ze geadverteerd hebben.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Domeinnaam gekocht, gaat meer kosten na al betaald te hebben

Ongelezen bericht door berndv »

waarschijnlijk hebben zij nu de naam geregistreerd en kan je van hen de naam nu overkopen, is een vaker voorkomend fenomeen bij domein aanbieders.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Domeinnaam gekocht, gaat meer kosten na al betaald te hebben

Ongelezen bericht door k2p »

om welk domeinnaam gaat het, die premium zou zijn, en wanneer je het hebt aangevraagd? het zou kunnen zijn dat deze al was geregistreerd. dan snap ik het een beetje, alhoewel ik bij hosting2go zie dat ze bestaande domeinnamen als bezet tonen. Het kan ook dat nav jouw aanvraag, zij deze domeinnaam hebben geregistreerd en je nu naaien.

als je de domeinnaam noemt kan ik wel checken wanneer deze is geregistreerd. (kan je zelf ook)

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Domeinnaam gekocht, gaat meer kosten na al betaald te hebben

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Heb hetzelfde meegemaakt met een hostingbedrijf (hosting.nl), bleek dat het hostingbedrijf deze namen op hun eigen naam hadden geregistreerd en mij daarna om hogere prijzen gingen vragen.. als je stevig in je schoenen staat en genoeg geld voor een rechtsgang hebt zou ik dat aanraden.
Je moet wel schriftelijk bewijs hebben dan de door jou geregistreerde namen en de bedragen die je hebt betaald voor registratie.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Domeinnaam gekocht, gaat meer kosten na al betaald te hebben

Ongelezen bericht door berndv »

Bram Bonnewel schreef:Je moet wel schriftelijk bewijs hebben dan de door jou geregistreerde namen en de bedragen die je hebt betaald voor registratie.
als de domein geregistreerd is nadat ts de aanvraag heeft gedaan en daarna tegen een hoger bedrag aangeboden wordt aan ts is op zich wel te bewijzen dat de domein pas is geregistreerd nadat ts de domeinen aangevraagd heeft. Registratiegegevens zijn immers openbaar.

alfatrion
Berichten: 21910
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Domeinnaam gekocht, gaat meer kosten na al betaald te hebben

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bevestigingsmail is bewijs genoeg. Er is een overeenkomst gesloten en er moet gewoon geleverd worden.

Gesloten