LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantieplan redcoon betaald niet uit

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
joviool
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 feb 2012 13:12

garantieplan redcoon betaald niet uit

Ongelezen bericht door joviool »

ik heb jan 2014 een bosch vaatwasser smal model bij redcoon gekocht.
omdat mijn goedkopere merken met 3 jaar stuk gingen gekozen voor merk en voor de zekerheid 5 jaar extra garantie.
en verdorie 30 sept dus nog voor de 3 jaar het ding stuk.
lang moeten sparen van mijn uitkering.
ik dacht mooi heb garantie.
dus gebeld, het ging buiten hun om,via itopia .
moest monteur voorschieten en dan kwam het binenn 6 weken retour.
ik de voorwaarden en dekkingslijst bekeken alvorens monteur te laten komen.
nu bleek enigste euvel een lekke afdichtingsring.
materiaal kosten 18 euro maar wat er aan onzin kosten bovenop komt is ongelofelijk.
totaal plaatje 191 euro.
ik de boel naar oostenrijk gestuurd en meerdere malen gemaild geen reactie.
weer naar redcoon gebeld die geven telefoon nr ,maar als je die belt moet je een 6 cijferige code invoeren.
die heb ik natuurlijk ook niet en redcoon ook niet.
tig keer gemailt met ene vincent ,die steeds zegt het gaat buiten ons om dus helaas we doen niks voor je.
na nog wat telefoontjes wil karin het voor me regelen zij mailde met hun en kreeg het volgende mailtje retour.

zie hieronder.
op de website van redcoon stopt het zinnetje bij lampen enz enz.
das slim want wat maakt itonia ervan???
die stoppen er 3 woordjes tussen.
kan nu mijn huur niet betalen en ergste is dat de monteur van bosch nog een twijfelachtig onderdeel zag wat nog wel even mee kon.
ik zei moet niet zo zijn dat ik volgende week weer een probleem heb???
en ja u raad het al hij is weer stuk.
kan hem dus niet laten komen omdat itonia en redcoon zich er weer uit kletsen.
doe ik het wel heb je weer die voorrij kosten en voorbereidingskosten enz.
tel het op 2 kleine goedkope onderdeeltjes vervangen 400 euro dus een nieuwe vaatwasser.
top service ,men wordt vals voorgelicht.
feitelijk sluiten ze alles uit voor reparatie ,maar het is toch niet mijn schuld dat zo`n ring stuk gaat.
ik heb niet gedacht goh ik maat dat ding open en maak die ring stuk.
Beste .......

Zoals aangegeven zou ik de formulieren doorsturen naar Itonia om te kijken of wel een reactie zouden geven m.b.t. de declaratie. Ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen waarin zij aangeven dat de schade/reparatie niet gedekt is volgens de voorwaarden van het garantieplan. Helaas verloopt het garantieplan verder buiten ons om en kan ik hierin ook niet bemiddelen. Excuses hiervoor.

De reactie welke ik van Itonia heb ontvangen is als volgt:


Geachte dames en heren.

De schade kan helaas niet worden overgenomen, omdat het deel verbruiksmateriaal is.

3.9 Geen dekking

Wat door de fabrikant als verbruiksmateriaal is bestempeld of onderdelen die aan slijtage
onderhevig zijn, in ieder geval echter afstandbedieningen, accu’s, batterijen, toner, fuser, inkt,
koolborstels, :evil: trommels, dichtingen, :evil: lampen, zijn niet gedekt.

Het spijt ons geen andere antwoord te kunnen geven.

Beste groeten

itonia it-insurance & service GmbH
Schadenabteilung
Postfach 0125
A-2700 Wr. Neustadt

email [email protected]

Gevallen die geen dekking krijgen

Er is geen dekking vanuit het Verzekering- en Garantieplan in geval van onder andere de hieronder genoemde omstandigheden. Deze opsomming is niet volledig maar slechts indicatief.


Onderdelen die hoe dan ook aan slijtage onderhevig zijn en/of door de fabrikant als verbruiksmateriaal zijn bestempeld, zijn niet gedekt. :evil: Hierbij kunt u denken aan afstandbedieningen, accu’s, batterijen, toner, inkt, koolborstels, lampen enzovoort :evil: .
In het geval dat het apparaat wordt gebruikt voor doeleinden die niet door de fabrikant zijn aangegeven en wanneer de gebruiksvoorschriften niet in acht worden genomen, is er geen dekking mogelijk. Dit geldt ook voor schade, die door misbruik, ondoelmatig gebruik of onjuiste wijze van opbergen is ontstaan.

http://www.redcoon.nl/protection#s102

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: garantieplan redcoon betaald niet uit

Ongelezen bericht door k2p »

Het is wel vreemd als de verkoper een soortgelijke lijst hanteert waarbij nou net 2 dingen ontbreken, waarvan nou net 1 jouw dekking onderuit haalt. Ik zou zeggen pak je polis er eens bij die je ontving toen je de verzekering af sloot, en kijk of het toen ook al zo was.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: garantieplan redcoon betaald niet uit

Ongelezen bericht door thecure »

materiaal kosten 18 euro maar wat er aan onzin kosten bovenop komt is ongelofelijk.
totaal plaatje 191 euro.
onzin kosten? Werk jij dan gratis of zo?
Monteur, auto, brandstof, de mensen op kantoor die de reparatie inplannen enz. moeten allemaal betaald worden.

En de verkoper is wettelijk verantwoordelijk voor het product. ze mogen het niet afschuiven dat het buiten hun om gaat.
ze horen u te helpen.

Gesloten