LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Artikel retour - geen geld terug

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
gioiatisha
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2016 17:43

Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door gioiatisha » 11 nov 2016 13:55

Goedemiddag, ik kocht bij een webwinkel wat artikelen en 1 artikel voldeed niet aan de juiste kleur. In overleg per mail mocht ik dit retour zenden, we hebben schriftelijk afgesproken dat ik het aankoopbedrag hiervan retour zou ontvangen. Gisteren kreeg ik netjes een credit nota. Echter vandaag zag ik dat gisteren avond laat, er een andere mail kwam van deze webwinkel, met daarin de mededeling dat ik een zeurderige klant ben en dat ik daarom mijn geld niet retour ontvang, sterker nog: de webwinkelier dreigt in deze mail, dat ik een factuur van haar krijg, wegens het werk dat zij eraan had, om de creditnota te maken enz. Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering, dus ik neem aan dat ik het hier kan aanmelden. Verder heb ik nog wel de mails bewaard, Heeft iemand van jullie verder nog tips hoe dit verder aan te pakken? :roll: Alvast bedankt

mh73
Berichten: 1824
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:59

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door mh73 » 11 nov 2016 16:58

Als je binnen 14 dagen na aankoop hebt gemeld dat je het terug wilde sturen en je hebt dat ook binnen de gestelde termijn gedaan, dan is er niet eens overleg nodig en heb je gewoon recht op dat geld.

BL2
Berichten: 2856
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door BL2 » 11 nov 2016 17:22

gioiatisha schreef:Goedemiddag, ik kocht bij een webwinkel wat artikelen en 1 artikel voldeed niet aan de juiste kleur. In overleg per mail mocht ik dit retour zenden, we hebben schriftelijk afgesproken dat ik het aankoopbedrag hiervan retour zou ontvangen. Gisteren kreeg ik netjes een credit nota. Echter vandaag zag ik dat gisteren avond laat, er een andere mail kwam van deze webwinkel, met daarin de mededeling dat ik een zeurderige klant ben en dat ik daarom mijn geld niet retour ontvang, sterker nog: de webwinkelier dreigt in deze mail, dat ik een factuur van haar krijg, wegens het werk dat zij eraan had, om de creditnota te maken enz. Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering, dus ik neem aan dat ik het hier kan aanmelden. Verder heb ik nog wel de mails bewaard, Heeft iemand van jullie verder nog tips hoe dit verder aan te pakken? :roll: Alvast bedankt
"Een zeurende klant", schrijft de webshop dat echt letterlijk ?
Het moet niet gekker worden !
En hoe heet die webshop ?

Boesta
Berichten: 237
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door Boesta » 12 nov 2016 11:17

BL2 schreef:
gioiatisha schreef:Goedemiddag, ik kocht bij een webwinkel wat artikelen en 1 artikel voldeed niet aan de juiste kleur. In overleg per mail mocht ik dit retour zenden, we hebben schriftelijk afgesproken dat ik het aankoopbedrag hiervan retour zou ontvangen. Gisteren kreeg ik netjes een credit nota. Echter vandaag zag ik dat gisteren avond laat, er een andere mail kwam van deze webwinkel, met daarin de mededeling dat ik een zeurderige klant ben en dat ik daarom mijn geld niet retour ontvang, sterker nog: de webwinkelier dreigt in deze mail, dat ik een factuur van haar krijg, wegens het werk dat zij eraan had, om de creditnota te maken enz. Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering, dus ik neem aan dat ik het hier kan aanmelden. Verder heb ik nog wel de mails bewaard, Heeft iemand van jullie verder nog tips hoe dit verder aan te pakken? :roll: Alvast bedankt
"Een zeurende klant", schrijft de webshop dat echt letterlijk ?
Het moet niet gekker worden !
En hoe heet die webshop ?
Ja dat wil ik ook wel weten. Nog nooit zoiets idioots gehoord!

Ik zou als ik jou was ook even een klacht indienen over deze webshop bij de ConsuWijzer : https://www.consuwijzer.nl/klacht-indie ... onsuwijzer

Moneyman
Berichten: 14773
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door Moneyman » 12 nov 2016 12:57

Te bizar voor woorden, als dit de letterlijke reactie is!

breien
Berichten: 3105
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door breien » 12 nov 2016 14:55

Ik hoop dat TS nog terugkomt om helderheid te geven over de webshop. Als ik het relaas zo lees zou ik denken aan webwinkel Lange Tenen.

crazyme
Berichten: 7486
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door crazyme » 12 nov 2016 15:02

Dat klinkt zo belachelijk dat ik graag hoor waarom de winkel dat zou kunnen schrijven.
Hier moet toch wat meer aan de hand zijn ? Of de webshop eigenaar is een beetje overspannen....

Aanmelden bij de rechtsbijstand kan alleen wanneer het over een substantieel bedrag gaat. Die gaan niet aan de slag voor 100 euro.

breien
Berichten: 3105
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door breien » 12 nov 2016 17:57

Ik vraag mij af waar TS is gebleven. Deze keer krijgt TS bijval dat de reactie van de webwinkel enigszins opzienbarend is. Het is geen wonder dat de topic een paar vragen oproept, zoals de naam van de webwinkel.
Na anderhalve dag heeft TS nog niet gereageerd op de vragen. Het kan zijn dat TS het heel druk heeft, maar TS vraagt op dit forum om advies en tips. Ik neem aan dat hij/ zij wel nieuwsgierig is naar onze tips.
Persoonlijk zou ik het wel op prijs stellen als TS terug komt op het forum en de terechte vragen die hier gesteld worden ook zou beantwoorden. Het advies en de tips kunnen dan ook beter gegeven worden. Deze zwijgende houding van TS, roept bij mij enige argwaan op dat er ook een andere kant zit aan het verhaal.
( Ik hoop dat de moderator nu niet opeens vindt dat ik TS met deze bijdrage wegjaag en TS te hard heb aangepakt)

michielvdm
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2014 17:25

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door michielvdm » 14 nov 2016 17:15

"gioiatisha schreef:
Goedemiddag, ik kocht bij een webwinkel wat artikelen en 1 artikel voldeed niet aan de juiste kleur. In overleg per mail mocht ik dit retour zenden, we hebben schriftelijk afgesproken dat ik het aankoopbedrag hiervan retour zou ontvangen. Gisteren kreeg ik netjes een credit nota. Echter vandaag zag ik dat gisteren avond laat, er een andere mail kwam van deze webwinkel, met daarin de mededeling dat ik een zeurderige klant ben en dat ik daarom mijn geld niet retour ontvang, sterker nog: de webwinkelier dreigt in deze mail, dat ik een factuur van haar krijg, wegens het werk dat zij eraan had, om de creditnota te maken enz. Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering, dus ik neem aan dat ik het hier kan aanmelden. Verder heb ik nog wel de mails bewaard, Heeft iemand van jullie verder nog tips hoe dit verder aan te pakken? :roll: Alvast bedankt"

Ik zou alles retourneren. Je hebt namelijk 14 dagen bedenktijd en helemaal niks betalen. Ik mag hopen dat je niet vooruit hebt betaald. Kijk maar op consuwijzer.nl

crazyme
Berichten: 7486
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door crazyme » 14 nov 2016 19:31

michielvdm schreef:"gioiatisha schreef:
Goedemiddag, ik kocht bij een webwinkel wat artikelen en 1 artikel voldeed niet aan de juiste kleur. In overleg per mail mocht ik dit retour zenden, we hebben schriftelijk afgesproken dat ik het aankoopbedrag hiervan retour zou ontvangen. Gisteren kreeg ik netjes een credit nota. Echter vandaag zag ik dat gisteren avond laat, er een andere mail kwam van deze webwinkel, met daarin de mededeling dat ik een zeurderige klant ben en dat ik daarom mijn geld niet retour ontvang, sterker nog: de webwinkelier dreigt in deze mail, dat ik een factuur van haar krijg, wegens het werk dat zij eraan had, om de creditnota te maken enz. Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering, dus ik neem aan dat ik het hier kan aanmelden. Verder heb ik nog wel de mails bewaard, Heeft iemand van jullie verder nog tips hoe dit verder aan te pakken? :roll: Alvast bedankt"

Ik zou alles retourneren. Je hebt namelijk 14 dagen bedenktijd en helemaal niks betalen. Ik mag hopen dat je niet vooruit hebt betaald. Kijk maar op consuwijzer.nl
Als je het aankoopbedrag terug wil ontvangen denk ik dat je daaruit wel kunt concluderen dat er al is betaald...

piratenbaas
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2015 23:37

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door piratenbaas » 03 dec 2016 14:21

je laten uitmaken voor zeurende klant terwijl je nooit commentaar op iets hebt zou ik niet pikken want alleen dat slaat werkelijk nergens op die mail zeker bewaren als bewijs en ja vooruit betalen dat is 99 van de 100 keer het geval vanwege de ,,veiligheid,,dat snap ik,maar om de reden,,zeurende klant,, geen retour is te gek voor woorden en zo ik al gelezen heb, binnen 14 dagen niet goed ,geld terug dus ze moeten wel of als je met ideal betaald hebt kan je zo laten terug storten met 1 muisklik en dan betaal je wat wel goed is en de rest niet.

Moneyman
Berichten: 14773
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door Moneyman » 04 dec 2016 18:53

piratenbaas schreef:je laten uitmaken voor zeurende klant terwijl je nooit commentaar op iets hebt zou ik niet pikken want alleen dat slaat werkelijk nergens op die mail zeker bewaren als bewijs en ja vooruit betalen dat is 99 van de 100 keer het geval vanwege de ,,veiligheid,,dat snap ik,maar om de reden,,zeurende klant,, geen retour is te gek voor woorden en zo ik al gelezen heb, binnen 14 dagen niet goed ,geld terug dus ze moeten wel of als je met ideal betaald hebt kan je zo laten terug storten met 1 muisklik en dan betaal je wat wel goed is en de rest niet.
Ehm... juist. Idealbetalingen terugstoten met één muisklik? No way.

Mucha

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door Mucha » 04 dec 2016 19:14

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

piratenbaas
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2015 23:37

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door piratenbaas » 04 dec 2016 21:35

nou 2 klikken dan, ik heb ook eens met ideal betaald en ging er ook iets fout en je hebt bepaalde tijd om je betaling terug te halen door het in je overzicht op te zoeken en dan ,zo is het bij mij, ,,dit bedrag terugstorten,, en je geld staat weer op je rekening en de tegenpartij word daarover ingelicht.Nadien was de boel opgelost en heb meteen de rekening weer betaald dus je blijft altijd baas over je geld,maar goed ,ik ken haar verdere situatie niet hoe en wat ze gedaan heeft,maar ik hoop dat het netjes word opgelost.

mh73
Berichten: 1824
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:59

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door mh73 » 04 dec 2016 22:10

Mijn webwinkel maakt gebruik van iDeal en op de website van mijn provider staat dit (maar dat wisten we eigenlijk al):

'iDEAL is de meest bekende en meest gebruikt betaalmethode voor webwinkels in Nederland. Het grote voordeel van een iDEAL betaling is dat deze gegarandeerd is. Het is voor de consument niet mogelijk het geld te storneren(terugboeken).'

olaf79
Berichten: 8276
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door olaf79 » 05 dec 2016 07:43

Beetje off topic. Jammer dat TS niet meer van zich laat horen. Wel benieuwd hoe dit is afgelopen.

Moneyman
Berichten: 14773
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door Moneyman » 05 dec 2016 07:54

piratenbaas schreef:nou 2 klikken dan, ik heb ook eens met ideal betaald en ging er ook iets fout en je hebt bepaalde tijd om je betaling terug te halen door het in je overzicht op te zoeken en dan ,zo is het bij mij, ,,dit bedrag terugstorten,, en je geld staat weer op je rekening en de tegenpartij word daarover ingelicht.Nadien was de boel opgelost en heb meteen de rekening weer betaald dus je blijft altijd baas over je geld,maar goed ,ik ken haar verdere situatie niet hoe en wat ze gedaan heeft,maar ik hoop dat het netjes word opgelost.
Dit is echt pertinent onjuist. Bij een automatische incasso kan je bedragen tetugstorten/ storneren, bij creditcards soms ook, maarvzeker niet bij iDeal.

BL2
Berichten: 2856
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door BL2 » 05 dec 2016 13:46

olaf79 schreef:Beetje off topic. Jammer dat TS niet meer van zich laat horen. Wel benieuwd hoe dit is afgelopen.
Helemaal niet jammer, we kunnen het probleem wel afsluiten als TS 3 weken verder niet reageert.

breien
Berichten: 3105
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door breien » 05 dec 2016 14:12

BL2 schreef:
olaf79 schreef:Beetje off topic. Jammer dat TS niet meer van zich laat horen. Wel benieuwd hoe dit is afgelopen.
Helemaal niet jammer, we kunnen het probleem wel afsluiten als TS 3 weken verder niet reageert.
TS wilde niet op de vragen ingaan, vemoed ik. Weer een TS die maar een kant van het relaas vertelt.

olaf79
Berichten: 8276
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Artikel retour - geen geld terug

Ongelezen bericht door olaf79 » 05 dec 2016 17:55

BL2 schreef:
olaf79 schreef:Beetje off topic. Jammer dat TS niet meer van zich laat horen. Wel benieuwd hoe dit is afgelopen.
Helemaal niet jammer, we kunnen het probleem wel afsluiten als TS 3 weken verder niet reageert.
Het geneuzel over Ideal is off topic bedoelde ik.

Gesloten