EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Om beslag te leggen heb je een deurwaarder nodig. Dus daar zul je je moeten vervoegen. Maar vermoedelijk zullen die geen beslag gaan leggen in Hong Kong.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Beslag laten leggen op de bankrekening? U maakt een grapje.

En dan ook nog collectief? Let voortaan op waar u iets koopt.

slobodan
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2019 12:49

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door slobodan »

Nee, hoor. Ik heb goede ervaring daarmee. Altijd geleverd. En altijd voor verzekerd verzending gekozen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Moneyman »

rsieben schreef:
07 aug 2019 12:39
Ik heb nu aangifte gedaan bij de politie i.v.m. oplichting.
Oplichting? Interessant. Vertel eens, hoe ben je opgelicht?
rsieben schreef:
07 aug 2019 12:39
In overweging heb ik om beslag te laten leggen op hun Nederlandse ABN AMRO rekening, maar eerlijk gezegd zie ik liever dat dit door een belangenorganisatie collectief gedaan wordt.
Ofwel: je hebt liever dat iemand anders de kosten van jouw probleem draagt? Waarom zou dat logisch zijn?

GeertHaagh
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2019 11:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door GeertHaagh »

Ik heb op 19 november een order geplaatst. Uiteraard verzekerde verzending en betaald met iDeal. Nog niets ontvangen.
Het product stond "in voorraad" en de levertijd stond op "meestal binnen 6 - 8 dagen"

Krijg wel reactie op mijn vraag waaraan de vertraagde levering te wijten is. Er kan altijd iets misgaan.

Vandaag, 4 december, heb ik een mail gestuurd waarin ik het bedrijf in gebreke stel en sommeer binnen 7 werkdagen te leveren, tenzij eGlobal kan aantonen dat er sprake is van overmacht. Ik verwacht geen problemen, maar je weet maar nooit.

Het bedrijf mag dan wel uit Hongkong komen en goedkoop zijn. Ze zullen zich wel fatsoenlijk en binnen het wettelijke kader moeten opereren. Ik vind hun algemene voorwaarden behoorlijk consument onvriendelijk en vraag me af of deze niet onredelijk bezwarend zijn. Juridisch een interessant verhaal. Welk recht is van toepassing en wat kun je als consument doen als het misgaat?

Ik geef een update zodra er ontwikkelingen zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door berndv »

GeertHaagh schreef:
04 dec 2019 11:59
Het product stond "in voorraad" en de levertijd stond op "meestal binnen 6 - 8 dagen"
meestal is niet altijd
GeertHaagh schreef:
04 dec 2019 11:59
Vandaag, 4 december, heb ik een mail gestuurd waarin ik het bedrijf in gebreke stel en sommeer binnen 7 werkdagen te leveren, tenzij eGlobal kan aantonen dat er sprake is van overmacht. Ik verwacht geen problemen, maar je weet maar nooit.
Door al meteen hoog van de toren te blazen zul je niet altijd je gewenste effect krijgen. Geen idee hoe de wetgeving in Hong Kong is, maar zelfs in Nederland zul je met je sommatie niet heel erg ver komen. De winkelier kan als die wil de levering nog wel 30 dagen rekken en daarna heeft die nog 2 weken om het geld terug te storten. In de meeste gevallen zullen ze ook uiteindelijk wel leveren hoor. Maar 6 tot 8 weken is vaak realistischer dan 6 tot 8 werkdagen. Daarbij zijn er op dit moment "slechts" 10 werkdagen verstreken.
GeertHaagh schreef:
04 dec 2019 11:59
Het bedrijf mag dan wel uit Hongkong komen en goedkoop zijn. Ze zullen zich wel fatsoenlijk en binnen het wettelijke kader moeten opereren.
De vraag is dan alleen welk wettelijk kader, want zoals je aangeeft, ze komen uit Hong Kong.
GeertHaagh schreef:
04 dec 2019 11:59
Welk recht is van toepassing en wat kun je als consument doen als het misgaat?
Het recht van degene die het geld in handen heeft is meestal de praktijk in dit soort zaken. De algemene voorwaarden had u al gevonden, daar staat ook in dat het recht van Hong Kong van toepassing is. Daarbij, je kunt ze hier wel voor de rechter dagen, zelfs als ze al (bij verstek) worden veroordeeld tot terugbetaling, is de kans nihil dat je daar iets van ziet.

Het is een risico om daar te bestellen. Meestal gaat het goed, maar er zijn gewoon geen garanties.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

GeertHaagh schreef:
04 dec 2019 11:59
Vandaag, 4 december, heb ik een mail gestuurd waarin ik het bedrijf in gebreke stel en sommeer binnen 7 werkdagen te leveren, tenzij eGlobal kan aantonen dat er sprake is van overmacht. Ik verwacht geen problemen, maar je weet maar nooit.
Elk jaar vanaf november is het een gekkenhuis bij de diverse transportdiensten die elke dag containers vol aan prul ontvangen uit China die verwerkt moeten worden. Dat wil zeggen handmatig uitpakken, op de band er mee, er komt een controle op waarde waardoor een gedeelte langs de douane afdeling moet.
Heeft u enig idee hoeveel pakjes er in een container passen en hoeveel tijd een transporteur kwijt is aan de de verwerking hier van? Voor de feestdagen komt er veel meer binnen dan normaal, dit geeft tijdverlies.

Dat E-global aangeeft wat de normale levertijd is wil niet zeggen dat dit gehaald kan worden door externe factoren.

Sowieso lijkt het mij verstandiger als u voortaan gewoon in Nederland koopt. Gezien uw reactie is importeren van buiten Europa u niet bekend.

GeertHaagh
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2019 11:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door GeertHaagh »

Dear madam, sir,

I am referring to my mail of 2019-12-4. Unless I receive the product ordered before 2019-12-11, I will file a lawsuit against eGlobal. I won't hesitate to seek all possible means of publicity in order to unveil your company as a fraudulous organization.

The way eGlobal operates is misleading and totally unacceptable. Your so called Gerda Lanacken is a non existing person, the shipment statuses are generated automatically and do NOT relate to any logistic activity. I have noticed that people who pay by iDeal are systematically ripped off, because there is no option to reverse a payment. They hardly ever receive their goods.

EGlobal may mess around with a lot of people, but you are not going to mess around with me.

So please don't send me any more automated mails on behalf of Gerda Lanacken. Just get my order here ASAP or refund my money. No hassle please.

Regards,
G. Haagh

mh73

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door mh73 »

GeertHaagh schreef:
07 dec 2019 00:41
I have noticed that people who pay by iDeal are systematically ripped off, because there is no option to reverse a payment. They hardly ever receive their goods.
Het was netjes geweest om dit schrijven hier even in het Nederlands te vertalen voor degenen die moeite hebben met Engels. Het is tenslotte en Nederlands forum.

Afgezien van het feit dat ik denk dat ze hier in China niet wakker van liggen, vind ik bovenstaande erg bijzonder. Hoeveel mensen kent u die bij deze website bestellen en dan ook nog via iDeal betalen, om deze belasterende opmerking te onderbouwen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

GeertHaagh schreef:
07 dec 2019 00:41
I am referring to my mail of 2019-12-4. Unless I receive the product ordered before 2019-12-11, I will file a lawsuit against eGlobal. I won't hesitate to seek all possible means of publicity in order to unveil your company as a fraudulous organization.
Welke indruk denkt u te maken met dit bericht? Stel dat dit bedrijf in Nederland zou zitten en stel dat u wel allerlei rechten zou hebben, dan nog is een bedrijf verplicht te leveren binnen 30 dagen. Na die 30 dagen kunt u een bedrijf in gebreke stellen en verdere actie ondernemen. U roept dus veel te snel.

Succes dus met een uw beloofd juridische weg die u gaat bewandelen. Dat kan een stukje duurder uitvallen voor u dan wat u nu besteld heeft.

Ook kunt u beter voorgaande reacties lezen. Het is werkelijk topdrukte nu bij alle transportbedrijven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door moederslink »

Vandaag besteld, gisteren bezorgd, dat is zo.n beetje de teneur.
Het kán niet, niet in de drukste periode van het jaar.
Svp wat geduld betrachten....de decembermaand is nog niet voorbij.

GeertHaagh
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2019 11:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door GeertHaagh »

Als jullie echt willen helpen dan duik je er ook in. Wat hier gebeurt kan niet. AliExpress is gewoon eerlijk in haar communicatie. Je weet dat het maanden kan duren. Deze club misleidt willens en wetens. Neem eens de moeite om te googelen op Franse, Duitse, Italiaanse etc sites. Dan worden de patronen duidelijk. [verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 08 dec 2019 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonlijke aanval verwijderd

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Betalen met iDeal of overschrijving aan een webwinkel buiten de Europese Unie is zéér onverstandig. U neemt daarmee een groot risico.

Bij geschillen bent u in feite vogelvrij. Welke weg zou u willen bewandelen om uw recht te halen? Ik kan er niet één bedenken die realistisch en haalbaar is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door moederslink »

Even nagekeken , maar bestelling geplaatst op 19 november , dat is precies nu pas 13 werkdagen geleden en u klaagde al op 4 december , toen was het nog maar 11 werkdagen geleden.
Ik snap dat u het snel in huis wilt hebben , maar in deze tijd met topdrukte is dat echt teveel gevraagd , dat is toch logisch?
Waarom u zo snel al een zo.n boze mail stuurt en gelijk al dreigt met juridische stappen is mij een compleet raadsel . :roll:
Dadelijk gaat u thuis nog stampvoeten..... :shock:

watahyahknow
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2019 14:07

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door watahyahknow »

ook ik had besteld bij eglobal voor ik de referenties op de diverse websites las en maakte mij toch wel een beetje zorgen
ik moet zeggen dat ik een gelukkig man ben of dat de mensen die slechte referenties achterlaten gewoon pechvogels (of van de concurerende websites) zijn
ik heb een galaxy A50 besteld via eglobal voor 50 euro minder als de laagst geprijsde concurent en ondanks dat de tracking een beetje raar was en ik de ochtend van de besteldag pas een tracking code van DPD kreeg is mijn telefoon na 12 dagen gewoon afgeleverd en is prima in orde
mijn ervaring met eglobal is erg goed , ik kreeg binnen 1 dag antwoord op diverse vragen die ik over de aanschaf en aflever periode stelde en kreeg het antwoord in perfect nederlands
de telefoon heeft een engelse adapter en een vermoedelijk pakistaanse gebruiksaanwijzing

Painterceessie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2019 14:31

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Painterceessie »

23 November besteld en vandaag binnen gekregen.
Zoals gewoonlijk zeer goed verpakt en splinternieuw.
Ik bestel regelmatig bij eglobal en altijd ontvangen.
De ene keer duurt het wat langer.
Maar gemiddeld tussen de 10 en 12 werkdagen.
Ik snap ook niet dat er zoveel mensen zijn die niets ontvangen.
Je moet gewoon geduld hebben.
Voor mij is eglobal central gewoon een goede webshop.
5 sterren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

een vermoedelijk pakistaanse gebruiksaanwijzing
Met van die rare vermicelliletters?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

GeertHaagh schreef:
07 dec 2019 15:23
Als jullie echt willen helpen dan duik je er ook in. Wat hier gebeurt kan niet. AliExpress is gewoon eerlijk in haar communicatie. Je weet dat het maanden kan duren. Deze club misleidt willens en wetens. Neem eens de moeite om te googelen op Franse, Duitse, Italiaanse etc sites. Dan worden de patronen duidelijk. [verwijderd]
Op hun website bij "verzending & verzekering" zijn er gewoon duidelijk over het verzenden. Probleem is dat mensen blind bestellen en compleet niet lezen wat de website nu eigenlijk beloofd over het verzenden, concreet beloven ze net zoals AliExpress eigenlijk niets hierover.

Er is geen wettelijk kader wat ze verplicht binnen een x periode te leveren. Zoals de website duidelijk aangeeft hebben ze het over "meestal" concreet betekend het in uw geval dat u niet onder de groep meestal valt.

Ze ingebreke stellen of juridische maatregelen aankondigen heeft weinig tot geen effect. U heeft dan een advocaat nodig welke actief is in Hong Kong en daar kennis heeft van de consumentenrechten. Waarschijnlijk een erg duur grapje.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Aangezien Geert hier zelf niet meer wil reageren heeft hij in een PB laten weten dat na het dreigen om de website plat te gooien er ineens een zending aangemaakt bij DPD en was binnen 2 dagen de bestelling in huis.
Natuurlijk zitten wij er allemaal naast en is het de dreigementen geweest van juristen en het platgooien van de website waardoor Eglobal overstag is gegaan en alsnog de bestelling opgestuurd heeft. Ze waren dus zo bang dat het binnen 2 dagen geleverd was.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door berndv »

NeoDutchio schreef:
11 dec 2019 14:46
Aangezien Geert hier zelf niet meer wil reageren heeft hij in een PB laten weten
heb jij er ook al 1 gehad? Ik heb inmiddels de 2e ontvangen. Eerst al over dat dhr rechten heeft gestudeerd. Wel vreemd dat iemand die rechten gestudeerd heeft hier op een forum moet vragen welk recht van toepassing is. Is toch basiskennis. Maar goed. Daarna was ik een betweter en het braafste jongetje van de klas :roll: Die titel heb ik in de tijd die ik in klaslokalen doorbracht nooit daadwerkelijk mogen ontvangen. Dus toch blij dat mij die titel nu alsnog ten deel valt.

Gesloten