EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Nordvest
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2018 13:11

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Nordvest »

Twee weken geleden op internet gezocht naar een Olympus 300mm zoomlens. Prijzen van de webwinkels in Nederland gemiddeld: € 499,-
Bij E-global € 259,99!!!!
Haast te mooi om waar te zijn en in 1e instantie dacht ik er dan ook niet aan om deze te bestellen.
Maar ja, aangezien het zoveel geld scheelde me toch maar eens verdiept in E-global. Uiteraard ook alle recensies in dit forum doorgespit net zoals de voorwaarden op de website van E-global.
En ik moet zeggen dat alles best helder is uitgelegd: douanekosten, verzekerde verzending, retourneren, levering, garantie etc.

Het is een duidelijk verhaal: douanekosten zijn verwerkt in de prijs als deze in Euro’s is, levering kan bijna twee weken duren, onder garantie terugsturen kost je 50 dollar etc.
Prima, daarbij is het een webwinkel die al enige jaren in de lucht is dus mijn twijfel werd al ietsje minder.

Uiteindelijk heb ik de gok genomen en gewoon de lens besteld. Dat was op 23 december jl. Betaald via Paypal en verzekerd laten verzenden (extra kosten €5,20) en daarmee zoveel mogelijk aan alle kanten de risico’s omlaag gebracht.

Meteen na betaling keurig een bevestiging gekregen en een trackingcode. Zowel van E-global en kort daarna ook een van DHL. Nou hier kan menige Nederlandse webwinkel een puntje aan zuigen. Iedere stap in het verzendproces was te volgen. Van Hong Kong is de lens naar een distributiecentrum in de UK gevlogen en daarna per DHL bezorgd.

Vandaag de lens ontvangen. Het heeft 10 dagen geduurd. Lens was perfect verpakt, het is een originele nieuwe Olympus lens in de originele verpakking, onbeschadigd en hij werkt prima.

Kortom, ik ben positief verrast. De volgende lens gaat binnenkort ook weer hier besteld worden. Ik begrijp ook werkelijk waar niet waarom zo'n lens in Nederland zo idioot duur moet zijn.

Gezien de ervaringen die ik hier en op een ander forum las over E-global wel de volgende opmerking: mensen die camera’s en lenzen bestellen lijken vaak goede ervaringen met deze webwinkel te hebben. Mijzelf inclusief. Mensen die telefoons en tablets kopen zijn daarentegen vaak een stuk minder enthousiast. Ik lees veel klachten over beschadigde telefoons.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nordvest schreef:
05 dec 2018 20:40
Ik begrijp ook werkelijk waar niet waarom zo'n lens in Nederland zo idioot duur moet zijn.
Heel simpel. In Nederland moet er garantie gegeven worden. Dit wordt in de prijs mee verwerkt. Voorraad kost geld, ook weer een opslag. De verkoper in Nederland wil ook graag een boterham kunnen eten, ook weer kosten. En dan spreken we niet eens over het pand waar de verkoper in zit.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nordvest schreef:
05 dec 2018 20:40
Twee weken geleden op internet gezocht naar een Olympus 300mm zoomlens. Prijzen van de webwinkels in Nederland gemiddeld: € 499,- ij E-global € 259,99!!!!

Ik begrijp ook werkelijk waar niet waarom zo'n lens in Nederland zo idioot duur moet zijn.
Een paar honderd euro voor een 300mm-objectief "idioot duur"?

Check Canon en Nikon dan eens :mrgreen:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door renewouters »

Nordvest schreef:
05 dec 2018 20:40
De volgende lens gaat binnenkort ook weer hier besteld worden.
Maar dan niet klagen als alles hier op de fles gaat. En ook niet komen klagen als je zelf je baan kwijt raakt omdat jouw klanten ergens anders gaan kopen omdat het bij jullie te duur is.
Nordvest schreef:
05 dec 2018 20:40

Ik begrijp ook werkelijk waar niet waarom zo'n lens in Nederland zo idioot duur moet zijn.
Misschien moeten we onze inkomens en voorzieningen aanpassen aan die goedkope landen. Dan kunnen de kosten hier ook omlaag.

Nordvest
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2018 13:11

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Nordvest »

renewouters schreef:
07 dec 2018 18:58
Nordvest schreef:
05 dec 2018 20:40
De volgende lens gaat binnenkort ook weer hier besteld worden.
Maar dan niet klagen als alles hier op de fles gaat. En ook niet komen klagen als je zelf je baan kwijt raakt omdat jouw klanten ergens anders gaan kopen omdat het bij jullie te duur is.
Nordvest schreef:
05 dec 2018 20:40

Ik begrijp ook werkelijk waar niet waarom zo'n lens in Nederland zo idioot duur moet zijn.
Misschien moeten we onze inkomens en voorzieningen aanpassen aan die goedkope landen. Dan kunnen de kosten hier ook omlaag.
Tja, mijn loon is al niet zo geweldig dankzij de geweldige belastingen hier en de fijne flexcontracten. Moet al hard genoeg werken om deze, overigens onwijs leuke hobby te kunnen betalen. Met alle respect hoor maar de moraalridder spelen is alleen leuk als je je dat kunt veroorloven..... Dus ik spaar fijn nog even door zodat ik goedkoop nog een lens kan kopen😏👍👍

Nordvest
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2018 13:11

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Nordvest »

NeoDutchio schreef:
05 dec 2018 21:39
Nordvest schreef:
05 dec 2018 20:40
Ik begrijp ook werkelijk waar niet waarom zo'n lens in Nederland zo idioot duur moet zijn.
Heel simpel. In Nederland moet er garantie gegeven worden. Dit wordt in de prijs mee verwerkt. Voorraad kost geld, ook weer een opslag. De verkoper in Nederland wil ook graag een boterham kunnen eten, ook weer kosten. En dan spreken we niet eens over het pand waar de verkoper in zit.
Vergis je niet, ik heb nu ook 2 jaar garantie. Alleen als je daar gebruik van wilt maken kost het je 50 dollar. Dat neem je mee in je besluit als je in Hong Kong iets koopt. En maak je maar geen illusies: mijn camera, degene waar deze lens op komt, is gekocht via een NL webwinkel en ging kapot in de garantieperiode. Ook dat koste mij geld (€25,-) en het werd gerepareerd in Spanje!!!! Kreeg hem na 8 weken terug. Niet zo'n toffe service voor een in Nederland gekocht product.... so whats the difference???
En voorraad en opslag? Denk je dat ze in Hong Kong loodsen hebben staan die niets kosten. Kom op, in Nederland kan het ook best wat goedkoper hoor!!

Nordvest
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2018 13:11

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Nordvest »

Moneyman schreef:
06 dec 2018 11:29
Nordvest schreef:
05 dec 2018 20:40
Twee weken geleden op internet gezocht naar een Olympus 300mm zoomlens. Prijzen van de webwinkels in Nederland gemiddeld: € 499,- ij E-global € 259,99!!!!

Ik begrijp ook werkelijk waar niet waarom zo'n lens in Nederland zo idioot duur moet zijn.
Een paar honderd euro voor een 300mm-objectief "idioot duur"?

Check Canon en Nikon dan eens :mrgreen:
Heb ik gedaan en ben me lam geschrokken. Kan ik me niet veroorloven. Ik hou het dan ook mooi bij mijn instapmodel van Olympus.... Voor mij prima en ik heb er enorm veel lol mee...😎👍

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nordvest schreef:
07 dec 2018 19:40
Vergis je niet, ik heb nu ook 2 jaar garantie. Alleen als je daar gebruik van wilt maken kost het je 50 dollar. Dat neem je mee in je besluit als je in Hong Kong iets koopt. En maak je maar geen illusies: mijn camera, degene waar deze lens op komt, is gekocht via een NL webwinkel en ging kapot in de garantieperiode. Ook dat koste mij geld (€25,-) en het werd gerepareerd in Spanje!!!! Kreeg hem na 8 weken terug. Niet zo'n toffe service voor een in Nederland gekocht product.... so whats the difference???
En voorraad en opslag? Denk je dat ze in Hong Kong loodsen hebben staan die niets kosten. Kom op, in Nederland kan het ook best wat goedkoper hoor!!
Als een reparatie in het garantieperiode valt hoeft u daar niets voor te betalen. Dat is bij wet vastgelegd.

Gemiddeld € 499,-, dus excl. btw € 412,40
U hebt nu betaald ongeveer € 300,- incl garantie.
Blijft over iets meer dan € 100,-. Voor dat geld moet een persoon in Nederland de inkoop regelen, een magazijn hebben, een (web)winkel in leven houden en zelf een boterham verdienen.

Als u denkt dat winkeliers woekerwinsten maken, dan hebt u het echt mis. Niet voor niets dat een grote landelijke keten in foto apparatuur afgelopen jaar failliet is gegaan.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nordvest schreef:
07 dec 2018 19:47
Moneyman schreef:
06 dec 2018 11:29
Nordvest schreef:
05 dec 2018 20:40
Twee weken geleden op internet gezocht naar een Olympus 300mm zoomlens. Prijzen van de webwinkels in Nederland gemiddeld: € 499,- ij E-global € 259,99!!!!

Ik begrijp ook werkelijk waar niet waarom zo'n lens in Nederland zo idioot duur moet zijn.
Een paar honderd euro voor een 300mm-objectief "idioot duur"?

Check Canon en Nikon dan eens :mrgreen:
Heb ik gedaan en ben me lam geschrokken. Kan ik me niet veroorloven. Ik hou het dan ook mooi bij mijn instapmodel van Olympus.... Voor mij prima en ik heb er enorm veel lol mee...😎👍
Heel goed, want die lol is verreweg het belangrijkst. Veel plezier ermee!

Nordvest
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2018 13:11

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Nordvest »

NeoDutchio schreef:
07 dec 2018 19:52
Nordvest schreef:
07 dec 2018 19:40
Vergis je niet, ik heb nu ook 2 jaar garantie. Alleen als je daar gebruik van wilt maken kost het je 50 dollar. Dat neem je mee in je besluit als je in Hong Kong iets koopt. En maak je maar geen illusies: mijn camera, degene waar deze lens op komt, is gekocht via een NL webwinkel en ging kapot in de garantieperiode. Ook dat koste mij geld (€25,-) en het werd gerepareerd in Spanje!!!! Kreeg hem na 8 weken terug. Niet zo'n toffe service voor een in Nederland gekocht product.... so whats the difference???
En voorraad en opslag? Denk je dat ze in Hong Kong loodsen hebben staan die niets kosten. Kom op, in Nederland kan het ook best wat goedkoper hoor!!
Als een reparatie in het garantieperiode valt hoeft u daar niets voor te betalen. Dat is bij wet vastgelegd.

Gemiddeld € 499,-, dus excl. btw € 412,40
U hebt nu betaald ongeveer € 300,- incl garantie.
Blijft over iets meer dan € 100,-. Voor dat geld moet een persoon in Nederland de inkoop regelen, een magazijn hebben, een (web)winkel in leven houden en zelf een boterham verdienen.

Als u denkt dat winkeliers woekerwinsten maken, dan hebt u het echt mis. Niet voor niets dat een grote landelijke keten in foto apparatuur afgelopen jaar failliet is gegaan.
Ik begrijp dat u pro-winkelier bent en dat is prima! Als ik een toffe dikke portemonnee zou hebben dan zou ik absoluut de laatste zijn om nog bij een tent als e-global te kopen. Maar bedenk ook dat ik deze lens in Nederland uberhaupt niet zou kopen. Hij is voor mij te duur hier! Ik ben niet armlastig, zo erg is het nu ook weer niet, maar het zou voor mij te ver gaan. Heel simpel.
Nu verdient in ieder geval de pakketbezorger in Nederland nog aan me, twee keer meer zelfs als de lens ook nog eens kapot zou gaan! 🤣🤣🤣
En daarbij, het is 2018. De wereld wordt kleiner, de winkeliers zullen hier op enig moment mee moeten dealen.
Volgende aankoop dan ook echt weer bij E-global, niets mis mee, sorry!!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is het niet zozeer dat neodutchio 'moraalridder' wil spelen. Hij geeft simpelweg antwoord op de vraag die je stelde:

Ik begrijp ook werkelijk waar niet waarom zo'n lens in Nederland zo idioot duur moet zijn.
Hij geeft daarvoor een aantal redenen aan. En daarbij dus ook wat de gevolgen kunnen zijn als mensen niet meer bij die winkels kopen. Of het 'goed' of 'slecht' zou zijn als de wereld zo verandert, daar geeft hij volgens mij geen oordeel over.

Maar ik zie wel een algemene lijn in Nederland, door de diverse sectoren heen. Mensen willen geen geld uitgeven voor hun bankzaken, maar gaan wel klagen als de filialen verdwijnen omdat de kosten omlaag moeten. Er wordt geklaagd dat apparaten steeds meer 'wegwerp' worden gemaakt en niet meer te repareren zijn, maar tegelijk wordt er geklaagd dat reparateurs te duur zijn. En ga zo maar door. Er wordt dus een hoop geklaagd over veranderingen, waarbij de oorzaak van de veranderingen vaak bij de mensen zelf ligt.

discy
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2018 21:56

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door discy »

In de voorwaarden staat dat ze alle douane en inklaringskosten voor hun rekening nemen.
Bestelling is onderweg. Ben benieuwd wat daarvan terecht komt.

https://www.eglobalcentral.nl/algemene-voorwaarden.html

Update: Gewoon netjes ontvangen na 6 dagen. Verzonden vanuit UK dus geen douane kosten.

Patrickduc
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2018 19:06

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Patrickduc »

Heb een lens v fuji op mn oog voor mn systeemcamera, kost bij deze winkel 100 euro minder dan bij cameranu en coolblue, sterk het gevoel v te mooi om waar te zijn, ws een foetsie ipv een fuji😉

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Patrickduc schreef:
27 dec 2018 19:11
Heb een lens v fuji op mn oog voor mn systeemcamera, kost bij deze winkel 100 euro minder dan bij cameranu en coolblue, sterk het gevoel v te mooi om waar te zijn, ws een foetsie ipv een fuji😉
Welnee. Je krijgt vrijwel zeker gewoon een Fuji.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door renewouters »

Patrickduc schreef:
27 dec 2018 19:11
Heb een lens v fuji op mn oog voor mn systeemcamera, kost bij deze winkel 100 euro minder dan bij cameranu en coolblue, sterk het gevoel v te mooi om waar te zijn, ws een foetsie ipv een fuji😉
Waarvoor zou je voor maar 100 euro verschil risico's gaan nemen? Bestel 'm gewoon bij een Nederlandse winkel, dan heb je er ook meteen de NL garantie bij.

autokoper29
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2012 15:55

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door autokoper29 »

Gisteren een Samsung A50 besteld... daarna zag ik dat het uit Hong Kong kwam.. vanwege angst op douanekosten, garantie, service etc toch een nare smaak aan overgehouden. Ik kwam op deze topic uit en de berichten maakten mij nog angstig.. ik kon ze inderdaad niet bereiken, en er werd niet gereageerd. Ik probeerde via Paypal de aankoop te annuleren wat niet kon. Uiteindelijk zag ik dat er vannacht was gereageerd en dat men de annulering in orde had gemaakt (waarschijnlijk door tijdsverschil). Tevens hebben ze paypal de opdracht gegeven het geld te retouren.

Ik wilde de telefoon Samsung Galaxy A50 128GB met 6 GB ram. Deze word helaas alleen met 4GB ram in Nederland verkocht. Dit was de reden dat ik op de website van E-Global terecht kwam.

Ik wilde deze correcte en fijne afhandeling met jullie delen, omdat beeldvorming en vertrouwen centraal staan bij het bestellen van een product. Ik ben toch een beetje misleid door de negatieve berichten en wil daarom mijn ervaring met jullie delen. Fijne dag!

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Costnix »

Eerst maar afwachten tot u uw geld terug heeft. Dat kan nog best lang duren.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@autokoper

“Ik ben toch een beetje misleid door de negatieve berichten en wil daarom mijn ervaring met jullie delen. Fijne dag!”.

U bent misleid door negatieve berichten? Hoezo dan? Hebt u dan daardoor geannuleerd?

gekko4ever
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2019 16:51

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door gekko4ever »

Ook een GSM gekocht op EGlobalCentral.nl, wat een stress!!!

op 1/07/2019 bestelling geplaatst, via tracking op de hoogte gehouden (automatisch systeem om u aan het lijntje te houden).

Sinds 18/07 voelde ik dat er iets niet juist was, ik kreeg volgende statussen:

#Date Parcel Status
2019-07-31We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
2019-07-30We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
2019-07-29We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
2019-07-28We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
2019-07-27We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
2019-07-26We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
2019-07-25We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
2019-07-24We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
2019-07-23We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
2019-07-22We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
2019-07-21We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
2019-07-20We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
2019-07-19Due to unforseen circumstances there is a delay in your shipment. We will update here once we have news.

dus nu maar hopen dat het ooit geleverd wordt!
Heb betaald met Mastercard waarbij een verzekering zit voor online aankopen maar blijkbaar enkel geldig indien je kocht bij Europese of Amerikaanse webwinkels....

rsieben
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2019 11:58

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door rsieben »

Ik heb ook gekocht via deze site; 117 euro kwijt voor een koptelefoon. Ik heb nu aangifte gedaan bij de politie i.v.m. oplichting. Ik raad iedereen aan dit te doen. In overweging heb ik om beslag te laten leggen op hun Nederlandse ABN AMRO rekening, maar eerlijk gezegd zie ik liever dat dit door een belangenorganisatie collectief gedaan wordt. Heeft iemand suggesties wie dat zou kunnen doen?

Gesloten