EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
gert5673
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2018 11:27
Contacteer:

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door gert5673 »

Ik heb een GoPro Hero5 Black besteld voor €231,99 terwijl de laagste prijs in Nederland in Nederland €317 was. Ik werd bang gemaakt door alle slechte ervaringen die ik las maar na anderhalve week werd mijn GoPro netjes geleverd zonder extra kosten.

emilymijnders
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2018 15:39

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door emilymijnders »

ik ben net een klant geworden van Eglobalcentral.nl. ik heb op 27 april een camera besteld, Canon Eos 1300D. Deze nu nog niet ontvangen. De tracking link is voor het laatst bijgewerkt op 5 mei --> Received at international processing center.
mijn pakketje zou binnen 6-8 werkdagen binnen moeten komen. moet ik me al zorgen maken? kan iemand me helpen met waar mijn pakketje nu is?

Martijn328
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2018 22:10

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Martijn328 »

dvroosmalen24 schreef:wat een drama! ... vervolgens krijg ik dan eindelijk na een veel te lange periode bericht (LET OP: TELEFONISCH CONTACT IS NIET MOGELIJK, EN DE LIVE CHAT BESTAAT NIET!!!)bericht dat de GSM helemaal niet kapot is, dus dat het eigenlijk allemaal tussen mijn oren zat dat de GSM steeds uit viel. Maw: je hebt gelogen want er is niks aan de hand. ...
Hé, die ervaring heb ik ook! Ruim een jaar geleden een Samsung Tab Pro S besteld. Goedkoop en snel geleverd. Na negen maanden ging ie kapot en heb ik 'm opgestuurd. Pas zes weken later kreeg ik te horen dat ie gewoon prima in orde was. Het kostte toen veel moeite om 'm weer gratis teruggestuurd te krijgen. Hij deed het wel weer maar slechts nog twee maanden en toen ging ie weer kapot. Dat was enkele weken na het verstrijken van hun garantietermijn van een jaar Daarna kreeg ik alleen nog maar de reactie: "Helaas is de garantietermijn verstreken". Ze doen dus niets meer. Ik heb ze gewezen op het consumentenrecht maar daar reageren ze totaal niet op. Ik heb getwijfeld om het voor de rechter te brengen maar dan moet ik een dagvaarding officieel laten bezorgen in Hongkong en dan kost zo'n procedure meer dan het apparaat zelf. Dat wordt mij te gek en daar rekent zo'n bedrijf natuurlijk op. Belachelijk.
Het contact verloopt buitengewoon moeizaam en de service is waardeloos. Koop hier vooral niet.

Lom
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2018 09:21

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Lom »

Ik heb nu diverse keren iets besteld bij eglobalcentral.nl en dat is steeds goed gegaan.
Op tijd geleverd en producten waren goed.
Ik heb dus geen ervaring wat er gebeurt bij eventuele problemen (niet geleverd, garantie). Als je meer veiligheid wil, kun je beter niet kopen bij een webshop uit Hong Kong. Neem je het risico wel, zoals ik, dan ben je (voorlopig?) een stuk goedkoper uit.

AnnekeSt
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2018 13:15

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door AnnekeSt »

Ik heb vandaag mijn vakantiegeld gekregen en vol enthousiasme de Canon eos 750d + 75-300 mm lens + 16 gb geheugenkaart besteld. Stom van mij om niet eerst goede research te doen naar deze site. De reacties hier maken me enorm bang. Ik heb ook nog eens met Ideal betaald...

Heb net wel een mail ontvangen dat de bestelling in verwerking is nu. Ook een overzicht gekregen van wat ik besteld heb. Lees hier hele negatieve reacties en ben bang dat het kapot, incompleet of zelfs helemaal niet aankomt. Maar probeer me vast te houden aan de positieve reacties en ervaringen.

Ik houd jullie op de hoogte.

T Rotterdam
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 mar 2012 13:37

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door T Rotterdam »

GJvdZ schreef:@B-West: die lage prijzen komen o.a. omdat ze met verschepen wachten op de goedkoopste verzendwijze. Als je toevallig de eerste bent die een bestelling plaatst moet je even wachten tot de zeecontainers vol zijn. Als je toevallig de laatste bent je heel snel je bestelling binnen.
Een zeecontainer? En dan in 6 tot 8 werkdagen aan huis geleverd!? Sorry GJvdZ maar je roeptoetert echt uit je nek, zonder ervaring met EGlobal blijkbaar. Ik heb er inmiddels een Canon 24-105 L mark II, een Canon Connect CS100 1TB, een Canon 6D mark II, een Canon 24-70 f/4, een Canon 5Ds en wat andere kleine dingen op fotogebied besteld. De Canon 5Ds is nog onderweg, de andere zes bestellingen zijn gewoon binnen twee weken bij me thuis bezorgd.
Verzekerd laten verzenden en betaald met PayPal. Alleen al op de 5Ds heb ik een voordeel t.o.v. de nederlandse winkels van zo 'n 1400 euro.

T Rotterdam
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 mar 2012 13:37

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door T Rotterdam »

emilymijnders schreef:ik ben net een klant geworden van Eglobalcentral.nl. ik heb op 27 april een camera besteld, Canon Eos 1300D. Deze nu nog niet ontvangen. De tracking link is voor het laatst bijgewerkt op 5 mei --> Received at international processing center.
mijn pakketje zou binnen 6-8 werkdagen binnen moeten komen. moet ik me al zorgen maken? kan iemand me helpen met waar mijn pakketje nu is?
Heb geduld, de 6 tot 8 werkdagen levertijd wordt niet altijd gehaald. Ik heb er nu zo 'n zeven keer besteld, de zevende bestelling is nog onderweg, de andere zes kwamen mooi aan. Besteld, laten versturen met de verzekerde verzending, betaald met PayPal.
M'n laatste bestelling is de Canon 5 Ds waarvoor ik een kleine 1900 euro heb betaald. Zoveel vertrouwen heb ik in Eglobal en PayPal. Scheelt zomaar 1400 euro met de voordeligste winkel hier in Nederland!

AnnekeSt
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2018 13:15

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door AnnekeSt »

Wegens een financiële tegenvaller moest ik mijn bestelling annuleren en heel hard hopen dat ik m'n geld terug kreeg. Het heeft 9 werkdagen geduurd maar het geld staat weer netjes op mijn rekening.

Via de mail heel netjes en fijn contact gehad met een Nederlandse medewerkster.

Tuurdw
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2018 16:54

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Tuurdw »

Beste

Heeft iemand al eens een retour naar Eglobal gedaan en lukte die of niet? En bij een annulering, na hoeveel dagen kregen jullie je geld terug?

grten

Mis Poes
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2018 00:13

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Mis Poes »

Goedkoper ? Nee hoor ! ... eGlobal levert MINDERWAARDIG Model !
Goedkoper op het eerste gezicht, … maar aan het geleverde model blijken er enkele nieuwe functies te ontbreken.


eGlobalcentral.nl verdoezelt belangrijke gegevens in hun beschrijving en specificaties, …
Zo vangen ze de argeloze Europeaan als klant !


Eindelijk, na 14 dagen wachten, heb ik dan vandaag mijn Huawei mobieltje binnen. Hij was 80 euro goedkoper dan alle andere in NL aangeboden mobieltjes van mijn keus, 289 euro, ... i.p.v. de 369 euro bij alle andere aanbieders hier.
Dit mobieltje werd online aangeboden door een ".nl" website (eGlobalcentral), maar nadat ik online betaald had, bleek dat er ongeveer 10 dagen verzendtijd voor stond, en dat het verstuurd moest worden uit Hong Kong. Het was spannend om zo veel dagen te wachten, ... zou zo'n apparaatje niet makkelijk onderweg gekaapt worden? En wat als ik bij de aflevering een gepeperde BTW en invoerrechten rekening voorgeschoteld zou krijgen ?
Vanmiddag, vlak voor de levering door DHL, keek ik nog even bij ECHT Nederlandse online verkopers, ... Mijn mobieltje bleek daar juist te zijn afgeprijsd op 329 euro.

In die 2 weken wachten heb ik mij online nog wat georienteerd over de specificaties van dit nieuwe mobieltje. Wat ik daar ontdekte was dat er sinds maart 2018 verschillende modellen van mijn mobieltje op de markt zijn, de LT1, de LT2, de LT2j, de LT3, etc.
Geen enkele aanbieder wees op het bestaan van meerdere modellen, dus dat er verschillen bestaan was mij onbekend. … OOK op de website van eGlobalcentral.nl wordt in beschrijving en specifications daarover NIETS VERMELD, ook MODELNAAM wordt NIET GENOEMD.
Ik verwachtte dat ik van eGlobalcentral.nl het voor de EUROpeese markt bestemde LT1 model zou krijgen, ... Maar nee hoor, ... het model dat eGlobalcentral.nl mij stuurde bleek de LT2 te zijn, een model dat bestemd is voor de Zuid-Oost AZIAtische markt. ... Dus voordat ik verder uitpakte heb ik de support site van de Hong Kong verkoper een e-mail geschreven om mijn LT2 in te ruilen voor een LT1.
In mijn e-mail heb ik hun geschreven dat de LT2 in verschillende opzichten MINDERWAARDIG is aan de LT1. Ik wees eGlobalcentral erop dat de LT1 wel 4 belangrijke vernieuwingen heeft zoals: - WIFI "a" en "ac" / - NFC / - plus 2 SENSORS méér: Gyroscope, en Hall effect.

Twee dagen later kreeg ik een nederlandstalig "antwoord" per e-mail. De beantwoordster had een Nederlandse voor- en achternaam ... Raar genoeg werd er in dit antwoord op geen enkele manier ingegaan op mijn aanmerkingen noch op mijn verzoek om mijn mobieltje in te ruilen.
Daarentegen schreef de eGlobalcentral beantwoordster, in een typisch automatisch antwoord, aan mij een tekst over een heel andere kwestie :
"Maak je geen zorgen, alle vermelde producten bij eGlobal Central zijn 100% nieuw en origineel.
Wij verkopen geen opgeknapte artikelen, tenzij specifiek wordt vermeld in de aanbieding.
Wij importeren onze producten uit betrouwbare officiële leveranciers over de hele wereld en vervolgens vervoeren we deze naar Europa.
Onze producten komen dan ook met de accessoires zoals de fabrikant heeft bedoeld, denk hierbij b.v. aan een lader.
Omdat wij alleen online werkzaam zijn en werken vanuit een logistieke gunsite locatie, zijn we in staat om lage prijzen te bieden."

Ik concludeer dat eGlobalcentral.nl zich voordoet en aanprijst als "Goedkoop", maar het is mij nu duidelijk dat ze in mijn geval gewoon mij een mobieltje hebben geleverd dat OOK EEN VEEL GOEDKOPERE UITVOERING is dan het hier in Europa gangbare model. Zonder daar de klant op attent te maken in hun online specifications van het model dat ze vanuit Hongkong aan ons in Europa verkopen.

Ik heb dus onmiddellijk een aankoper review geschreven onder de eGlobalcentral aanbieding specificaties van het door mij gekochte mobieltje, … waarin ik andere Europese potentiële klanten waarschuw, ... en waarin ik eGlobalcentral erop wijs om direct bij de Specifications TE VERMELDEN dat het bij het door hun verkochte mobieltje gaat om een veel GOEDKOPER Model, het Aziatische LT2 model waarin 4 belangrijke FUNCTIES ONTBREKEN die in het Europese LT1 model wel aanwezig zijn.
Mijn review werd automatisch geplaatst onder de Specifications van mijn mobieltje, ... ik kreeg er zelfs onmiddellijk per e-mail van eGlobalcentral een bevestiging van. … Maarrr, nauwelijks een half uur later waren de reviews van alle aankopers onder de Specifications van het apparaatje verdwenen (en nu nog steeds).
Is dat niet een slecht teken, … van kwader trouw !
Mijn advies aan mensen in Nederland. Wees op je hoede, en vermijd eGlobalcentral.nl, ... Koop bij ECHT in Nederland of Belgie gevestigde aanbieders. Dan krijg je het Europese Model zoals het hoort, en snel, en met garantie.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jun 2018 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

Henny8
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2017 12:41

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Henny8 »

Ik heb alleen maar goede ervaringen met EGlobal. Heb door de jaren heen verschillende artikelen besteld: Canon camera G1X, Nikon body D750, Nikon lens 70-200. Ja de eerste bestelling was afwachten, maar werd na ca 7 weken geleverd, de overige bestellingen gingen een stuk vlotter: ca 10 dagen. Men heeft nu voorraad liggen in Europa invoerrechten vrij.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mis Poes schreef:Dit mobieltje werd online aangeboden door een ".nl" website (eGlobalcentral), maar nadat ik online betaald had, bleek dat er ongeveer 10 dagen verzendtijd voor stond, en dat het verstuurd moest worden uit Hong Kong.
Want u kijkt natuurlijk niet vooraf naar de adresgegevens van een webwinkel? U controleert ook niet het KVK nummer? U zoekt dus ook geen ervaringen?
Zonde he, al die jaren dat er gewaarschuwd wordt en allerlei tips op internet komen, op radio te horen zijn, in kranten afgedrukt zijn en menig televisie zendtijd mee gevuld is het gewoon tegen dovemansoren is geweest. Het is een .nl website, dus het is Nederlands.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vraag me af of mensen wel begrijpen dat ze erg veel risico nemen met deze site. Vooral door met iDeal te betalen. Echt ongelofelijk dom.

xtrnuno
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2018 08:12

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door xtrnuno »

Wat ik meestal doe is checken omtrent bedrijf. DIt keer verzaakt.
Een lens besteld Tamron 150-600 mm. Duur , maar goedkoper dan ergens anders.
Sceptisch over bijkomende kosten, dus wel eerst (mail) gevraagd hoe dat zat.
Geen enkele bijkomende kosten what so ever.

Besteld via Paypal. Mijn rekening was nog niet gekoppeld , dus gelijk gekoppeld.
ALs het goed is , was dat fout te doen. Het duurde een eeuwigheid voordat paypal over maakte.
Hierover nog eerst contact gezocht met Eglobal. Bestelling blijft op "in verwerking" staan, zolang paypal niet over maakt.

Dat was de langste en irritantste wachttijd ooit, duurde zo'n 2 weken. Ook nog daarvoor contact gezocht met paypal.
Had wel geld gestort, echter net te weinig. Ik dacht dat komt wel goed met de koppeling, niet dus. Doordat het te weinig was
ging het gehele bedrag via de koppeling !! Dit zou langer duren vanwege een eerste keer. Inderdaad !!

Aangezien de lens geen 10 euro kost, verzekerd kost 14 euro extra.
Nadat paypal eindelijk over maakte , ging alles vrij rap, kan je volgen met tracking code.
Kwam aan in Engeland bij DPD, kreeg andere code, 10 cijfers, welke dus NIET te gebruiken is in Nederland, dan zijn het er 14.
Gebeld op bewuste aflever dag vanwege de code. Er waren wat foutjes , zou de dag erna komen. Vooruit dan maar weer.
Wat later op de dag een dikke DPD bus voor de deur MET de lens !!! Aangenaam verrast.
Lens keurig in verpakking, inwendig in tamron doos goed geïsoleerd en er buiten ook isolatie materiaal.
Verpakking heel en lijkt ook de lens !! Tot nu toe geen probleem, moet nog even verder proberen.
Voor zover weinig te klagen over Eglobal, eerder over Paypal en DPD.

Monique2222
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:14

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Monique2222 »

Ik ben zeer tevreden over EGlobal. Ik vind ze goed te vertrouwen.

Ik heb een lichtgewicht pakketje besteld (200 Fujifilm instax films) en ik kreeg deze netjes binnen 8 dagen binnen. Ik was wat onzeker over de leverdatum, maar het support team heeft iedere keer zeer snel gereageerd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door kweenie »

Kwam aan in Engeland bij DPD, kreeg andere code, 10 cijfers, welke dus NIET te gebruiken is in Nederland, dan zijn het er 14.
Er zijn sites waar je ook de codes van willekeurige andere landen kunt invoeren. Moet je soms wel de vervoerder weten, maar meestal weet je die wel. Tip voor een volgende keer, dan is je pakket soms beter te volgen.

Overigens zelf prima ervaringen met Chinese webwinkels. Je moet wel goed kijken wat je precies bestelt. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook. En soms is het lang onderweg.

rschumac
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2018 14:34

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door rschumac »

Ik heb in 31 maart van dit jaar een Lumix DC-TZ90 Digitale Camera gekocht bij eGlobal Central Nederland.
Op 17 april heb de camera uiteindelijk ontvangen en bleek de camera beschadigd te zijn.

Vervolgens camera op moeten sturen naar een reparatieafdeling (25-4) van eGlobal in England. Dit moet je dus nooit doen als je met Paypal betaald hebt, want dan kun je fluiten naar je geld.

Camera opgestuurd en op 14 mei krijg ik de melding van eGlobal dat de camera beschadigd is en maar men deze wel voor € 54,- (plus € 25,-) kan repareren. Het moet niet gekker worden.

Dit vervolgens niet gedaan maar gelijk een claim naar Paypal gestuurd met het verzoek om mijn geld terug te storten. Hiervoor moest ik de camera opsturen naar eGlobal, maar ik had de camera helemaal niet meer en was al bij eGlobal.
Uiteindelijk camera weer naar mijn huisadres laten terugsturen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb nu een kapotte camera en krijg geen service van eGlobal.

Zijn er nog mensen die een goed idee hebben.

Gr. Ronald

Linspa
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2018 21:41

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Linspa »

Ook hier erg slechte ervaring met Eglobal waar ik een Motorola telefoon gekocht heb. Een samenvatting:

- telefoon ging binnen 6 maanden stuk
- ondanks dat ik filmpjes had waarop duidelijk te zien was dat de telefoon stuk was (microfoon en geluid werkte niet meer) + een onafhankelike technicus die dit bevestigd had, beweerde eglobal dat de telefoon bij aankomst in het reparatiecentrum niet stuk was waardoor ik voor alle verzendkosten (naar Engeland, want daar zit het reparatiecentrum) moest opdraaien; 45 euro. Vervolgens werd de adapter niet mee teruggestuurd en werd gezegd dat ze deze nooit ontvangen hadden terwijl deze in hetzelfde pakketje zat. Ze zijn telefonisch niet bereikbaar en reageren alleen via een ticket waar je vaak niet echt antwoord krijgt op je vragen. Kortom: onbetrouwbare, louche partij....

Murdock2
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2018 10:11

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Murdock2 »

Jean Loyens schreef:
23 mar 2018 12:04
Goede middag allen, ook op zoek zijnde naar info over deze webwinkel, kan ik me, na het lezen van de commentaren op dit forum, niet van de indruk (puur mijn gevoel) ontdoen dat er mogelijk een bewuste tactiek achter zit van soms wel en soms niet te leveren (en dan dus dat geld puur binnenkrijgen). Stel dat dit zo is, dan is het logisch waarom men zulke mooie prijzen kan adverteren. Zij zullen ook wel weten dat je niet veel kan tegen een bedrijf in Hong Kong. Door dit soort twijfel te zaaien (negatieve kritiek op fora zoals wordt gemixt met reacties van mensen die wel goed werden geholpen) kan je lekker blijven voortbestaan. Deze discussie is trouwens al vijf jaar geleden opgestart...
Persoonlijk geloof ik dat niet zo...
Ik kan wel een andere lijn ontdekken. De fotografen (van mn de duurdere spiegelreflex modellen & lenzen) zijn tevreden en bestellen bij relatief hoge bedragen en veel hogere prijsverschillen. ik heb vd camera & lens aankopers echt alleen nog tevreden reacties gehoord. En ik ben ook via een fotograaf bij hen uitgekomen.

Kopen ze electronica die minder fijngevoelig is = minder snel kapot tijdens verzending ?
(Een EOS 5D of 7D is echt wel een apparaat dat tegen een stootje kan. Veel meer dan een telefoon, ipad of drone ...)

Of nemen die door de hogere bedragen veel meer een risico dat BEREKEND is ?

Ik denk vooral het laatste... Met (prijs)verschillen van €500-1500 durf je wel een risico te nemen dat reparaties van € 200, - buiten de garantie vallen en zelf betaald moeten worden...Of ben je in geval veel meer bereid die kosten te 'dragen'. Net als de aanvullende kleine kosten die de risico's verkleinen: paypal, verzekerde verzending.

Conclusie = koop alleen daar bij echt flinke prijsverschillen (in euro's, niet in %) , dan kan het risico lonen. Ook dat van BTW naheffing...

Ik bedoel, ik heb eens nagerekend... Stel, ik krijg een naheffing vd douane op mijn lens. Dan ben ik hooguit € 150 uit, dan de goedkoopste Ned aanbieder. Tegenover een 90% zekere beloning van € 500...

P.S. Als we dan 'conspiracy' denken...dan ben ik veel meer bang voor concurrerend electronica verkopers die op dit forum mensen bang voor eglobal maken...Kan je makkelijk doen met je tweetdeck

alexis.moreau
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:41

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door alexis.moreau »

Lage prijzen: ja
Originele producten: ja
Grijze import: ja
Service: nee

Ik heb al 3 keer besteld bij eGlobal Central. De prijzen zijn nou eenmaal aantrekkelijk. De levering duurt vrij lang, je moet geduld hebben. Als het product in orde is, is er niets aan de hand. En dat is in de grote meerderheid van de bestellingen het geval.

Alleen als er iets mis gaat...
Ditmaal heb ik een smartphone besteld van €429. De volgende dag heb ik besloten mijn order te annuleren. Dat heb ik nooit eerder gedaan. Maar het kan nu eenmaal een keer gebeuren dat zaken net iets anders lopen dan verwacht.
Ik heb conform de voorwaarden een annulering aangevraagd via een RMA. Onmiddelijk een automatische mail dat de klantenservice ermee aan de slag gaat en spoedig van zich laat horen. Na 8 dagen ontvang ik een mail dat mijn order wordt verpakt en klaargezet voor verzending. Gelijk weer een bericht via de RMA met het verzoek de bestelling te annuleren voordat het pakket wordt verzonden. De volgende dag wederom een mail: het pakket is verzonden. Wederom een bericht op de RMA met het dringende verzoek om te reageren. Inmiddels heb ik het pakket geweigerd aan de deur waardoor het retour wordt gezonden. Ik vermoed dat als ik het pakket in ontvangst neem er nog minder reden voor eGlobal is om te reageren. Ik heb nog steeds geen enkele reactie van eGlobal.

Het probleem is dat je machteloos staat en volledig afhankelijk bent van de bereidwilligheid van eGlobal jou te helpen. En dat zorgt voor een hoop gedoe en bij mij persoonlijk voor wat frustratie.

Samengevat: is het prijsverschil het jou waard om het risico te lopen dat je geen service krijgt als het nodig is?

Gesloten