LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kindlygoods schrijft meer af en levert verkeerd

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Deanna
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2017 11:52

Kindlygoods schrijft meer af en levert verkeerd

Ongelezen bericht door Deanna » 07 apr 2017 12:15

Goedemorgen, onlangs heb ik voor mijn zoon een Northface jas besteld via de (Nederlandstalige) website Kindlygoods voor 90 euro. Eerst dacht ik dat ik geen bevestigingsmail van hen had ontvangen, maar die bleek in mijn spambox te zitten. Op de bevestiging stond geen levertijd. Via een formulier op de website ben ik gaan mailen om te vragen wanneer we de bestelling konden verwachten. Ik kreeg echter op geen van mijn mails een reactie. Toen ik verder de website indook zag ik teksten in gebrekkig Nederlands. Toen ik de afschriften van mijn creditcard controleerde bleek dat er een bedrijf in China (zonder duidelijke naam) op die datum een bedrag van 101 euro had afgeschreven. Met heel veel doorverbonden worden heb ik via mijn bank een procedure opgestart om het geld terug laten storten en een nieuwe creditcard aangevraagd. Dit had ik net geregeld toen de deurbel ging en de postbezorger met een grijs pakketje voor de deur stond. Afkomstig van een bedrijf uit China. In dit pakket zat een jas, maar van een ander merk, kleur en ander model, niet degene die ik had besteld. Wat moet ik nu doen? Ik heb er geen vertrouwen in dat als ik de jas terugstuur ik de juiste jas terug krijg. Vooral niet omdat er blijkbaar geen contact mogelijk is met dit bedrijf. Maar ja, wat is nou het beste om te doen?

NeoDutchio
Berichten: 7154
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kindlygoods schrijft meer af en levert verkeerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 07 apr 2017 16:35

Nederlandstalige website? Waarom ziet u achteraf pas dat het Nederlands een slechte google vertaling is? Maar u heeft uw geld al terug gehad via uw creditcardmaatschappij?

Wat het beste is om te doen, gewoon een jas bij een Nederlandse webshop halen. Of nog beter, gewoon in een winkel. Daar kunt u zien wat u koopt. Als u uw geld nog niet terug heeft, neem dan uw verlies, dan kan het alleen nog maar meevallen. Het is nog een wonder dat u geen extra rekening vanuit de douane heeft gekregen met importkosten en btw.

Deanna
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2017 11:52

Re: Kindlygoods schrijft meer af en levert verkeerd

Ongelezen bericht door Deanna » 27 apr 2017 08:42

Beste meneer of mevrouw NeoDutchio. Ik heb dit bericht niet geplaatst om mij door u de les te laten lezen. Ik ben op zoek naar hulp en advies.
Uw reactie is onrespectvol, irrelevant, niet constructief en kwetsend. In een van de passages van de huisregels van dit forum staat: "Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken. Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende, onrespectvolle, niet-constructieve, irrelevante of anderszins ongepaste bijdragen zijn niet toegestaan." Uw reactie is in strijd met de huisregels. Ik heb uw andere berichten gelezen en vastgesteld dat het merendeel daarvan in dezelfde trant is opgesteld. Ik heb een mail gestuurd naar de redactie van dit forum met het verzoek gepaste actie te ondernemen.

newmikey
Berichten: 4422
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Kindlygoods schrijft meer af en levert verkeerd

Ongelezen bericht door newmikey » 27 apr 2017 09:14

Deanna schreef:Maar ja, wat is nou het beste om te doen?
Probeer het geld via de creditcard maatschappij terug te krijgen, smijt de jas die u heeft ergens in de schuur als "bewijsmateriaal" voor later en zie het geheel als een wijze les om nooit meer zo oer- en oerdom te doen!

NeoDutchio
Berichten: 7154
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kindlygoods schrijft meer af en levert verkeerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 27 apr 2017 14:40

Deanna schreef:Beste meneer of mevrouw NeoDutchio. Ik heb dit bericht niet geplaatst om mij door u de les te laten lezen. Ik ben op zoek naar hulp en advies.
Uw reactie is onrespectvol, irrelevant, niet constructief en kwetsend. In een van de passages van de huisregels van dit forum staat: "Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken. Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende, onrespectvolle, niet-constructieve, irrelevante of anderszins ongepaste bijdragen zijn niet toegestaan." Uw reactie is in strijd met de huisregels. Ik heb uw andere berichten gelezen en vastgesteld dat het merendeel daarvan in dezelfde trant is opgesteld. Ik heb een mail gestuurd naar de redactie van dit forum met het verzoek gepaste actie te ondernemen.
Dat u mijn gedrag niet gepast vindt heeft niets met mijn manier van reageren te maken. De wet in Nederland is dat u boven de € 23 btw moet betalen en bij een hoger bedrag ook invoerkosten. Wees dus blij dat u deze kosten niet gehad had. Inbeslagname komt ook vaak voor. Ook hier bij Radar staat het vol met waarschuwingen waar op te letten bij online aankopen. Elke dag komen er weer meer reakties van mensen die niet opletten en bij dubieuze shopjes bestellen. De bedoeling is dat u vooraf controleert waar u koop en niet achteraf.

Mijn vraag was of u het geld al terug heeft gehad van de creditcard maatschappij? Zo komt het namelijk over in uw tekst. De jas die u zou willen hebben krijgt u niet. Dan kunt u boos worden tegen mij, maar zo werken deze shopjes.

Uw vraag was wat het beste was om te doen. Hoe raar is het dan om als reaktie te krijgen dat u dit beter in een Nederlandse winkel kopen? U maakt zelf de fout om niet om te letten en als er dan een reaktie komt die u niet bevalt wordt u boos. Als u enkel reakties verwacht die alleen in uw straatje passen bent u sowieso aan het verkeerde adres. Meepraters zijn hier niet.

Klaas Jan
Berichten: 1697
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Kindlygoods schrijft meer af en levert verkeerd

Ongelezen bericht door Klaas Jan » 27 apr 2017 16:13

Hallo Deanna, ik ben van hulp en advies - en vooral niet meer dan dat :wink: - en kan u het volgende melden: exact het zelfde meegemaakt. Als u een procedure voor een Betwiste Betaling start zal daarin staan dat u alle correspondentie moet bewaren en het bedrijf 7 dagen de tijd moet geven om hun fouten te herstellen. Als u het bedrijf een mailtje stuurt dat u de jas wel terug wilt sturen maar dat ze u dan kosteloos een DHL shipping label moeten sturen dan hoort u daar gegarandeerd niet meer van. Maar u heeft dan wel aan uw verplichtingen voldaan.
Verder de procedure bij de bank gewoon doorzetten. Het is en blijft pure oplichting.
Ik heb nog een 'Adidas-jack' liggen dat volgens een Adidas-shop alhier ook nog eens vals is. Maar gelukkig wel mijn geld terug gehad van VISA.
In de laatste uitzending van Opgelicht van AVRO Tros was hier een uitgebreid item over trouwens.
Succes!

newmikey
Berichten: 4422
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Kindlygoods schrijft meer af en levert verkeerd

Ongelezen bericht door newmikey » 27 apr 2017 16:17

En zo komt het dus dat de kosten voor creditcard betalingen blijven stijgen...en wij maar klagen.

NeoDutchio
Berichten: 7154
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kindlygoods schrijft meer af en levert verkeerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 27 apr 2017 16:25

Klaas Jan schreef:Hallo Deanna, ik ben van hulp en advies - en vooral niet meer dan dat :wink: - en kan u het volgende melden: exact het zelfde meegemaakt. Als u een procedure voor een Betwiste Betaling start zal daarin staan dat u alle correspondentie moet bewaren en het bedrijf 7 dagen de tijd moet geven om hun fouten te herstellen. Als u het bedrijf een mailtje stuurt dat u de jas wel terug wilt sturen maar dat ze u dan kosteloos een DHL shipping label moeten sturen dan hoort u daar gegarandeerd niet meer van. Maar u heeft dan wel aan uw verplichtingen voldaan.
Verder de procedure bij de bank gewoon doorzetten. Het is en blijft pure oplichting.
Ik heb nog een 'Adidas-jack' liggen dat volgens een Adidas-shop alhier ook nog eens vals is. Maar gelukkig wel mijn geld terug gehad van VISA.
In de laatste uitzending van Opgelicht van AVRO Tros was hier een uitgebreid item over trouwens.
Succes!
Kent u de betekenis van het woordje oplichting? Buiten Europa bestellen en boven de € 23 en geen btw aangifte doen, dat is pas oplichting. Het zal eens tijd worden dat er een rem komt op het betwisten van betaling. Andere klanten draaien op voor de kosten van fouten van domme bestellers. Zodra het woordje korting te zien is schakelt het denkvermogen uit en krijg je dit soort situaties.

Overigens bent u dubbel strafbaar, u heeft immers een namaak artikel geïmporteerd.

Klaas Jan
Berichten: 1697
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Kindlygoods schrijft meer af en levert verkeerd

Ongelezen bericht door Klaas Jan » 27 apr 2017 18:00

NeoDutchio schreef:Kent u de betekenis van het woordje oplichting? Buiten Europa bestellen en boven de € 23 en geen btw aangifte doen, dat is pas oplichting. Het zal eens tijd worden dat er een rem komt op het betwisten van betaling. Andere klanten draaien op voor de kosten van fouten van domme bestellers. Zodra het woordje korting te zien is schakelt het denkvermogen uit en krijg je dit soort situaties.

Overigens bent u dubbel strafbaar, u heeft immers een namaak artikel geïmporteerd.
U snapt het niet. Bekijk anders het item in de bewuste uitzending van Opgelicht (ja, inderdaad 'opgelicht') nog even.
Het gaat hierbij om oplichting van klanten die in een Nederlandse webshop bestellen. En nee, mijn jasje was niet goedkoop maar een type wat ik in een stenen winkel niet kon kopen. En nee, andere klanten draaien niet op voor betwiste betalingen, dat zijn de betreffende bedrijven. En nee, ik ben niet strafbaar, ook dat klopt totaal niet. En ja, een betwisting is zeker zinvol want door het stoppen van betaalkanalen gaan deze sites uit de lucht.
En nee, ik ben niet dom en beschik over denkvermogen. Gelukkig maar want daardoor kan ik andere mensen tenminste op een fatsoenlijke en respectvolle manier te woord staan.

NeoDutchio
Berichten: 7154
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kindlygoods schrijft meer af en levert verkeerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 27 apr 2017 18:29

Klaas Jan schreef:
NeoDutchio schreef:Kent u de betekenis van het woordje oplichting? Buiten Europa bestellen en boven de € 23 en geen btw aangifte doen, dat is pas oplichting. Het zal eens tijd worden dat er een rem komt op het betwisten van betaling. Andere klanten draaien op voor de kosten van fouten van domme bestellers. Zodra het woordje korting te zien is schakelt het denkvermogen uit en krijg je dit soort situaties.

Overigens bent u dubbel strafbaar, u heeft immers een namaak artikel geïmporteerd.
U snapt het niet. Bekijk anders het item in de bewuste uitzending van Opgelicht (ja, inderdaad 'opgelicht') nog even.
Het gaat hierbij om oplichting van klanten die in een Nederlandse webshop bestellen. En nee, mijn jasje was niet goedkoop maar een type wat ik in een stenen winkel niet kon kopen. En nee, andere klanten draaien niet op voor betwiste betalingen, dat zijn de betreffende bedrijven. En nee, ik ben niet strafbaar, ook dat klopt totaal niet. En ja, een betwisting is zeker zinvol want door het stoppen van betaalkanalen gaan deze sites uit de lucht.
En nee, ik ben niet dom en beschik over denkvermogen. Gelukkig maar want daardoor kan ik andere mensen tenminste op een fatsoenlijke en respectvolle manier te woord staan.
Een Nederlandse webshop? Hoe komt u erbij dat dit een Nederlandse webshop is? Dat dit een slecht vertaalde google vertaling is wil niet zeggen dat het ook uit Nederland komt. Even googelen en hop, dit is de eigenaar: Name: Julie O'Steen
Street: 2900 Park Avenue East
City: Tallahassee
State: Florida
Postalcode: 32301
Country: United States United States
Telephone: +1.8506923425 United States
Phone Type: geographic : Tallahassee, FL Tcg South Florida
Email: [email protected] United States

En als u wel bij een Nederlandse webwinkel een namaak artikel ontvangen heeft moet u aangifte doen. Maar dat is hier totaal niet gebeurd. En dat ik langzamerhand niet de beleefdheid meer heb zoals u graag zou hebben, dan moet u eens wat vaker hierkomen en zien hoeveel mensen er dus niet nadenken en malafide webshops blijven spekken. En nee, een creditcardmaatschappij kan geen geld terughalen bij zo'n shopje. Dit gebeurd uit eigen kas, oftewel, het geld dat u en ik betaal om deze kaart te mogen gebruiken. Het is vechten tegen de bierkaai, waarschuwingen en zelfs tips die hier gegeven worden wordt niet naar gekeken. Ja, achteraf pas.

newmikey
Berichten: 4422
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Kindlygoods schrijft meer af en levert verkeerd

Ongelezen bericht door newmikey » 27 apr 2017 18:54

Klaas Jan schreef:Het gaat hierbij om oplichting van klanten die in een Nederlandse webshop bestellen.
Ik zou zeggen dat u de uitzending nog maar eens goed moet bekijken want u heeft blijkbaar helemaal niet door dat deze juist helemaal niet ging over Nederlandse webshops...

Gesloten