Heb trouwens zojuist LG gebeld en wat blijkt? Ze hebben nooit contact opgenomen met LG en ze hebben niets naar LG opgestuurd. Dit terwijl ze op 15 Juli schreven:
4Launch bellen heeft geen zin omdat "customer support" niet telefonisch is te bereiken, mail van mij op 26 Juli krijgt geen reactie en op Facebook negeren ze me nu ook.Wij zullen echter een coulance verzoek bij LG indienen voor het repareren van uw scherm. Indien deze geaccepteerd wordt zal het scherm kosteloos gerepareerd worden. Wij zullen u nog informeren zodra wij reactie hebben van LG betreffende uw case.".
RMA (dat kan je checken op de website van 4L) geeft aan dat laatste wijziging op 17 Juli was.
Nog even over LG. Ik begrijp dat LG steeds naar 4Launch wijst en dat de garantie (helaas) per se via de winkel moet verlopen, maar:
- je hebt een sterk vermoeden dat de schade niet door de klant is veroorzaakt
- de schade was niet zichtbaar de eerste 2 weken en daarom ook niet bij aflevering in de winkel
Laat je de consument dan echt in de steek? Is er dan echt niets wat je kan doen? Het is denk ik te gemakkelijk om in alle gevallen "het is nou eenmaal zo geregeld" te gaan roepen. Als ik LG was zou ik de monitor z.s.m. opgestuurd willen krijgen zodat ik het kan onderzoeken. Dat benoemde ik net ook tijdens het gesprek en ik krijg dan een "ja, sorry meneer, maar we bellen geen winkels op" als reactie. Hoezo niet? Wat is dat toch met afdelingen die niet telefonisch te bereiken zijn en bedrijven die niet elkaar kunnen bellen? Begrijp dat er distributie partijen tussen 4L en LG inzitten, maar door zo'n extra schakel zal je toch echt juist meer je best moeten doen om iemand aan je merk te binden.
Ik heb ze trouwens via Facbeook geconfronteerd met een screenshot van de RMA afhandeling. Daar reageerden ze met:
Klein stukje daarboven in hetzelfde gesprek stond:indien wij een RMA aanmaken voor de klant dan gebruiken wij daarvoor ook het verhaal van de klant.
u hierbij zelf heeft aangegeven dat dit na het schoonmaken van het scherm is gebeurd