LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beoordelingssites weren negatieve beoordelingen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Camba
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2017 10:38

Beoordelingssites weren negatieve beoordelingen

Ongelezen bericht door Camba »

Ik schrijf geregeld een beoordeling over producten, diensten, restaurants en hotels die online worden aangeboden. Meestal zijn dit positieve beoordelingen, een enkele keer een (enigszins) negatieve.

Nu heb ik al een aantal keer meegemaakt dat een "negatieve" beoordeling gewoon niet wordt geplaatst. Bijvoorbeeld omdat zogenaamd 'de beoordeling niet aan de regels voldoet' terwijl ik die mijns inziens nooit overtreed. Ik blijf altijd netjes en kraak niets of niemand af. Mijn meest recente ervaring is met Bedandbreakfast.nl. Nadat ik mijn ervaring op hun site met 2,5 sterren wilde beoordelen, kreeg ik de mededeling: 'omdat uw beoordeling minder dan 3 sterren heeft, is deze "in de wacht" gezet. De webshopeigenaar heeft 14 dagen de tijd om een oplossing voor te stellen, daarna wordt uw beoordeling automatisch geplaatst'..

Nu, ruim 3 weken later, nog steeds geen spoor van mijn review, noch van een antwoord van de eigenaar die met een 'oplossing' had moeten komen. Ik zou niet weten waarvoor. Ik vind hun site en hun manier van werken gewoon niet efficiënt.

Ik vind deze gang van zaken echt niet netjes. Ik doe moeite om een goed onderbouwd, kritisch, verhaal te schrijven en dan wordt dat om vage redenen gewoon compleet afgewezen. Ben ik nu de enige die zich hieraan ergert?

Verwijderd

Re: Beoordelingssites weren negatieve beoordelingen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Ik kan me voorstellen dat het een ergernis is. Aan de andere kant kan ik me er ook iets bij voorstellen dat ze recensies met minder dan 3 sterren in de wacht zetten. Het nadeel van het systeem waarin iedereen een recensie kan plaatsen, is dat een groep kwaadwillenden op die manier een bedrijf ook de vernieling in kunnen recenseren, en dat zal niet de bedoeling zijn. Ik vind het goed dat ze de webshopeigenaar de kans geven om een oplossing voor te stellen, maar dan moet dat contact er, met u in dit geval, natuurlijk ook wel echt van komen. Wellicht kunt u contact opnemen met de mensen achter Bedandbreakfast.nl dat er na 3 weken nog geen oplossing is gekomen?

Aan de andere kant ben ik het met u eens dat een negatieve beoordeling ook gewoon moet kunnen zonder dat daar een heel protocol voor gevolgd hoeft te worden! Het zal namelijk ook meer dan eens voorkomen dat een groep 'goedwillenden' met positieve recensies een slecht bedrijf de hemel in prijzen, en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Beoordelingssites weren negatieve beoordelingen

Ongelezen bericht door crazyme »

Er zijn zat negatieve waarderingen te vinden op die sites, dus het valt wel mee met de censuur.

Ik denk wel dat ongemotiveerde negatieve beoordelingen of beoordelingen die nergens over gaan (lettertype in de mail staat bij niet aan dus 1 ster) gefilterd mogen worden.

mstalpers
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2012 13:12

Re: Beoordelingssites weren negatieve beoordelingen

Ongelezen bericht door mstalpers »

Beide partijen vind ik wel redelijk goed bezig. TS is goed bezig om een onderbouwde review te schrijven en daar mag menig mens een voorbeeld aan nemen.
Maar een slechte review kan veel schade met zich meebrengen. Vaak kennen mensen tijdens reviews alleen de 1 en de 5 (met uitzondering van TS). Deze waardes hebben wel een grote impact op het gemiddelde. En wij zijn een kudde volk!

Persoonlijk zou ik ook niet willen bestellen bij een 3 sterren winkel maar wat als de winkel wel goed is maar gewoon een belachelijke topdrukte heeft gehad wat zij en de leverancier niet aankonden. Dan zijn ze eigenlijk goed bezig omdat iedereen daar wilt bestellen maar ze konden de tijdelijke drukte niet aan. Zelf ben ik ondernemer en er zijn klanten die je 1 ster geven omdat je op zondagavond niet de telefoon opneemt. En er zijn ook klanten die je alsnog 5 sterren geven na een klein probleempje.

Ik snap de reviewsite heel goed dat ze dit beleid hanteren. Sterker nog er zijn ook websites waar je kunt betalen om alle reviews te beoordelen of ze terecht zijn of niet. En dan zijn er ook nog reviewsites die bijna volledig uit neppe reviews bestaan. Je denkt dus te bestellen bij een betrouwbare webshop maar je wordt keihard opgelicht. reviews kun je gewoon kopen :O

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Beoordelingssites weren negatieve beoordelingen

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik herken dit eigenlijk niet. Ik heb regelmatig (onderbouwde) negatieve feedback gegeven, op diverse sites, en die zijn gewoon geplaatst.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Beoordelingssites weren negatieve beoordelingen

Ongelezen bericht door renewouters »

mstalpers schreef: reviews kun je gewoon kopen :O
Ja, net zoals je redactionele ruimte in huis-aan-huis-bladen ook gewoon kunt kopen. Het is aan de consument om zijn gezonde verstand te gebruiken en de informatie te beoordelen. Dat internet is net het echte leven....

Gesloten