LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Ouwkes
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 sep 2017 17:34

Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Ouwkes »

Zoals de titel al aangeeft vraag ik mij af of er mensen zijn die die enige ervaring hebben met de webwinkel potatopirate.eu.

Deze webwinkel adverteert vooral op marktplaats en bied verschillende producten aan die ver onder de normale verkoopprijzen liggen en je eigenlijk al iets hebt dat het te mooi is om waar te zijn.
Nu weten we allemaal dat als je denkt dat het te mooi is het meestal ook te mooi is.

Vooral valt op dat de adverteerder in eerste instantie met een (eigen ?) naam adverteert en niet onder zijn webwinkel naam, daarnaast alleen met Whatsapp communiceert, pas zeer kort actief is en het bedrijf gevestigd is in een virtueel kantoor in Eindhoven ,dus spullen bezichtigen/ophalen is niet mogelijk.
Zich volgens de algemeen voorwaarden die men hanteert op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld kan worden mocht het niet geleverd worden omdat zij alleen de website ter beschikking stellen.
Reviews zijn niet te vinden op het internet, daarom dat het zaakje "stinkt" tot dusver in mijn ogen ,maar misschien zijn er mensen die er al ervaringen mee hebben en zou deze graag horen.

Ouwkes
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 sep 2017 17:34

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Ouwkes »

breien schreef:U kunt ook gewoon hier op het forum duidelijk maken wat deze webwinkel verkoopt. Nu vraag ik me af wat ik me bij een aardappelpiraat moet voorstelen. Is dat iemand die aardappels rooit uit andersmans akkers of volkstuintjes?

Verwacht niet dat ze iets gaan rooien uit tuintjes lol.

Het desbetreffende bedrijf verkoopt meerdere artikelen op de webshop van hen,uiteenlopend van verschillende soorten electronica tot bedden ,banken sieraden, enz. Allemaal a merken tegen een zeer gereduceerde prijs.

Een voorbeeld hiervan op marktplaats is dat ze daar electrische fietsen aanbieden die in andere winkels al tegen flinke kortingen worden verkocht voor bijvoorbeeld €2000/€2400 en hun ze aanbieden voor €750,-/€900
Als je dan na gaat dat ze alleen al de accu kunnen verkopen voor €500,- lijkt me dit toch wel iets wat te mooi is om waar te zijn.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja... het is best een open deur met deze prijzen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Brahms »

Ouwkes schreef:Zoals de titel al aangeeft vraag ik mij af of er mensen zijn die die enige ervaring hebben met de webwinkel potatopirate.eu.

Deze webwinkel adverteert vooral op marktplaats en bied verschillende producten aan die ver onder de normale verkoopprijzen liggen en je eigenlijk al iets hebt dat het te mooi is om waar te zijn.
Nu weten we allemaal dat als je denkt dat het te mooi is het meestal ook te mooi is.

Vooral valt op dat de adverteerder in eerste instantie met een (eigen ?) naam adverteert en niet onder zijn webwinkel naam, daarnaast alleen met Whatsapp communiceert, pas zeer kort actief is en het bedrijf gevestigd is in een virtueel kantoor in Eindhoven ,dus spullen bezichtigen/ophalen is niet mogelijk.
Zich volgens de algemeen voorwaarden die men hanteert op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld kan worden mocht het niet geleverd worden omdat zij alleen de website ter beschikking stellen.
Reviews zijn niet te vinden op het internet, daarom dat het zaakje "stinkt" tot dusver in mijn ogen ,maar misschien zijn er mensen die er al ervaringen mee hebben en zou deze graag horen.
Te mooi om waar te zijn, dan is het ook zo. Zonder diepgaand onderzoek naar de webwinkel zeg ik, links laten liggen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als een webwinkel zich al niet aan de wet houdt met betrekking tot levering en de prijzen te laag zijn zou ik niet eens de vraag stellen of het betrouwbaar is. Een winkelier heeft de verantwoordelijkheid over het product totdat het in uw handen is. Dus niet afgeleverd bij de buren of kwijt is, het probleem ligt dan nog steeds bij de winkelier.
En u zegt het zelf al met de fiets, iets dat €2000 kost kan niet voor minder dan de helft aangeboden worden.
Het adres is daarbij een kantoorruimte, dus je weet ook nog niet eens waar de spullen vandaan komen. En enkel te bereiken via whatsapp die binnen 60 minuten beantwoord wordt. Lijkt meer op een hobbiest dan om iets serieus.

Ik zou zeggen, met een grote boog omheen lopen.

atlas1302

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Afleveren en dan betalen, de liefde moet van twee kanten komen toch...whats appen maar. Waar gaat dat allemaal heen tegenwoordig, zijn er dan toch nog zo onnozele mensen die hier in willen trappen. Ze verpesten de markt, kwaliteit, vertrouwen en de echte bonafide shops kunnen er alleen maar naar kijken.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door renewouters »

atlas1302 schreef:Afleveren en dan betalen, de liefde moet van twee kanten komen toch...whats appen maar. Waar gaat dat allemaal heen tegenwoordig, zijn er dan toch nog zo onnozele mensen die hier in willen trappen. Ze verpesten de markt, kwaliteit, vertrouwen en de echte bonafide shops kunnen er alleen maar naar kijken.
Ruim 50 jaar consumentenprogramma's op TV (Koning Klant begon in 1965) zijn volkomen zinloos geweest. Dat blijkt maar weer.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor zover ik weet is potatopirate volgens hun site zelf geen aanbieder. Alleen een platform voor anderen om dingen aan te bieden.

Speedy123
Berichten: 1051
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Als een aanbieder de naam Aardappel piraat voert, zou ik er persoonlijk nimmer iets kopen. De naam geeft mij geen comfortabel gevoel.

Ouwkes
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 sep 2017 17:34

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Ouwkes »

Vandaag toch eens uit nieuwsgierigheid een whatsapp naar potatopirate.eu gestuurd dat ik interesse zou hebben in een electrische fiets van hen.

Eerste vraag die ik hem stelde, was of de fietsen nieuw waren en geen fietsen die al eens terug gestuurd waren ivm met garantie of iets dergelijks.
Antwoord erop was, nee je hoef je eigen daar niet druk om te maken alle spullen die wij verkopen op de site zijn nagelnieuw met zelf nog de volledige fabrieksgarantie erop, daarnaast heb je ook nog eens 14 dagen de tijd op niet goed geld terug garantie.

Vervolgens vroeg ik of ik de fietsen kon zien om te kijken of het wat is.
Daarop antwoordt verkoper, nee helaas wij hebben geen magazijn, dat regelt de leverancier.

Daarop de vraag, kan ik de fietsen dan betalen bij aflevering of afterpay?
Nee dat was niet mogelijk, maar ik moest me eigen niet druk maken want de leverancier zou Docdata.nl zijn en deze partij is volledig in orde want ze zijn leverancier van oa bol.com,wehkamp,enz en ik moest maar eens op het bedrijf googlen.

Dus vervolgens eens gaan googlen naar docdata.nl, en jawel dat bedrijf doet inderdaad dingen voor de grote webwinkels dus je zou denken dat zit goed.

Even bellen dus met docdata.nl of het wel klopt wat onze potato zegt.
Ik hoefde niet eens mijn hele verhaal te doen want deze werd de afgelopen tijd al door meerdere mensen gebeld met dezelfde vraag van geïnteresseerde kopers maar ook van gedupeerde kopers die niets geleverd hebben gehad en benadrukte met klem GEEN zaken te doen met potatopirate.eu of [bedrijfsnamen door Moderator verwijderd].

Docdata.nl op het moment bewijzen aan het verzamelen is om er juridische stappen tegen te nemen, dus als er mensen zijn die evt e-mail berichten of whatsapp berichten hebben waarnaar hun verwijst word kunnen contact met ze opnemen.

Daarna ook maar even een mail naar marktplaats gestuurd met mijn bevindingen en gevraagd of ze hier actie tegen kunnen ondernemen, en jawel alle advertenties, zijn bij schrijven van dit verhaal, al verwijderd.

Waarschijnlijk zullen ze het nogmaals gaan proberen onder een andere naam, zoals ik in mijn eerste schrijven zei is dat ze niet onder het webwinkel potatopirate.eu adverteren maar onder een normale persoonsnaam.
Let dan goed op, koop er NIETS want dit is een [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd]!

Ik hoop iig dat ik wat mensen behoed een kat (of in dit geval een aardappel) in de zak kopen.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 sep 2017 18:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast: bedrijfsnamen verwijderd, ongefundeerde bewering verwijderd.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een TS die zelf uitgebreid onderzoek doet en er daarna uitgebreid verslag van doet. Heel fijn dat dit ook eens gebeurt.

Skorpjja
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2017 22:55

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Skorpjja »

Ik heb er de 27ste wat gekocht, ze zeiden dat het deze week verzonden zou worden. (Sowieso later dan beloofd). Ik laat weten wat er gebeurd...

Ouwkes
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 sep 2017 17:34

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Ouwkes »

Skorpjja schreef:Ik heb er de 27ste wat gekocht, ze zeiden dat het deze week verzonden zou worden. (Sowieso later dan beloofd). Ik laat weten wat er gebeurd...

Ik hoop voor je dat je krijgt wat je besteld hebt maar ben er bang voor....

Ferry1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2017 13:39

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Ferry1988 »

Ben met het bedrijf in contact.
Zitten verschillende bv's achter.

Ouwkes
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 sep 2017 17:34

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Ouwkes »

Ferry1988 schreef:Ben met het bedrijf in contact.
Zitten verschillende bv's achter.

Dat klopt, sws zit er nationale webmedia bv achter, als je die googled kom je uit op een woonadres waar hij eerder ingeschreven stond in Helmond.

Als je vervolgens dat adres weer invoer staan daar weer 2 andere bv's ingeschreven op het moment, wat erna uitzien deze ook weer betrekking hebben tot webverkoop.

Lijkt mij dat eigenaar de werk bv onder geplaatst heeft in een virtueel kantoor en vervolgens thuis in Helmond alles afschermt onder andere bv-tjes.
Laatst gewijzigd door Ouwkes op 06 sep 2017 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

fransvandaelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2017 14:19

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door fransvandaelen »

Ikzelf ben degene die dit vroege voorjaar is gevraagd om een juridische entiteit op te richten voor een Chinees investeringsinitiatief. Daarna heb ik niets meer vernomen totdat ik op 28 augustus werd gebeld door een erg boze (terecht) Bart die klaagde over een nietgeleverde bestelling. Weliswaar had hij de volgende werkdag zijn geld al terug, maar ook in China wist men niet welke afspraken er met bedrijven zijn gemaakt. In elk geval is de website Potatopirate.eu per ongeluk live gegaan zonder dat de organisatie in Nederland daarvan op de hoogte was. In overleg met mijn partners Wu en Cheng is nu het volgende besloten:

STAND VAN ZAKEN

1. De levering is vandaag (6/11) officieel van start gegaan (hierover waren nog geen afspraken gemaakt). Let op: je krijgt pas een eerste email op moment dat het bestelbusje wegrijdt bij het magazijn.
2. Alle gecancelde orders worden per direct uitbetaald. Dit proces zal maximaal 5 dagen in beslag nemen;
3. De klantcommunicatie zal worden gestroomlijnd door middel van een 0900 nummer met daarachter een goed bemande klantenservice en een helpdesk om consumenten bij aanmelding snel en kundig te kunnen helpen, voorlopig van 09-17h, later mogelijk 24/7;
4. Consumentenvragen kunnen op [email protected] worden gesteld;
5. De levertijden bedraagt gemiddeld 5-8 dagen.

Rest mij af te sluiten met een excuus mede namens mijn partners Wu en Cheng dat dit zo gelopen is. Namens Nationale Webmedia BV, Frans van Daelen.

whipeout1
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2017 16:59

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door whipeout1 »

Ik heb op deze website een bestelling op 29 Augustus geplaatst.

Inmiddels is het whatsapp/telefoonnummer ook van de website afgehaald.
Ik wilde eerst contact opnemen via die manier maar ik heb nu een mailtje gestuurd over de status.

Ouwkes
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 sep 2017 17:34

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Ouwkes »

fransvandaelen schreef:Ikzelf ben degene die dit vroege voorjaar is gevraagd om een juridische entiteit op te richten voor een Chinees investeringsinitiatief. Daarna heb ik niets meer vernomen totdat ik op 28 augustus werd gebeld door een erg boze (terecht) Bart die klaagde over een nietgeleverde bestelling. Weliswaar had hij de volgende werkdag zijn geld al terug, maar ook in China wist men niet welke afspraken er met bedrijven zijn gemaakt. In elk geval is de website Potatopirate.eu per ongeluk live gegaan zonder dat de organisatie in Nederland daarvan op de hoogte was. In overleg met mijn partners Wu en Cheng is nu het volgende besloten:

STAND VAN ZAKEN

1. De levering is vandaag (6/11) officieel van start gegaan (hierover waren nog geen afspraken gemaakt). Let op: je krijgt pas een eerste email op moment dat het bestelbusje wegrijdt bij het magazijn.
2. Alle gecancelde orders worden per direct uitbetaald. Dit proces zal maximaal 5 dagen in beslag nemen;
3. De klantcommunicatie zal worden gestroomlijnd door middel van een 0900 nummer met daarachter een goed bemande klantenservice en een helpdesk om consumenten bij aanmelding snel en kundig te kunnen helpen, voorlopig van 09-17h, later mogelijk 24/7;
4. Consumentenvragen kunnen op [email protected] worden gesteld;
5. De levertijden bedraagt gemiddeld 5-8 dagen.

Rest mij af te sluiten met een excuus mede namens mijn partners Wu en Cheng dat dit zo gelopen is. Namens Nationale Webmedia BV, Frans van Daelen.

Beste Frans,

Wat je nu schrijft ziet er in mijn ogen nog steeds raar uit, jij en je partners weten dus niet dat jullie eigen webshop in de lucht is en al talloze mensen benadeelt hebben? Apart toch als je zelf de eigenaar bent en de website beheert?

Wie waren dan dan degene die het whatsapp nummer beantwoorden?

Vervolgens hoor je 28 aug dat het niet snor zit door een boze klant, maar hou je nog steeds de site een week in de lucht.

Als je nu op je site kijkt zie je nog steeds de lokkertjes erop staan, waarom haal je er die niet af,maar haal je wel het whatsapp nummer eraf en verander je die in een mail adres?

Vanaf vandaag de levering van start gaat en je bericht krijgt als het het magazijn verlaat.
Levering van welke spullen tot nu toe ziet het erna uit dat het allemaal lokkertjes waren, daarnaast welk magazijn?
Docdata.nl toch niet want die weten van niets en staan op het punt je aan te klagen, zou als ik jouw was daar ook eens contact mee opnemen.

Zogenaamd wisten jullie van niets maar als je nu wat besteld is het het identieke bankrekening nummer als eerder, van uw bedrijf nationale webmedia bv. En vind je het dan niet raar dat er betalingen erop binnen komen terwijl je shop niet in de lucht zou zijn?

Sorry Frans maar ik denk niet dat je het met je (vage) verhaal het vertrouwen terug gaat winnen, althans mij zal je in ieder geval niet als klant zien.
Laatst gewijzigd door Ouwkes op 07 sep 2017 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Skorpjja
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2017 22:55

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Skorpjja »

Ik zou wel als klant terug komen misschien, maar dan wil ik eerst mijn geld terug ontvangen van mijn gecancelde order.

Dus als ik morgen ook mijn geld terug heb, laat ik het hier weten.

YS78
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2017 19:26

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door YS78 »

Helaas ook besteld en het is maar de vraag hoe het gaat aflopen. Heb zelf via KvK alle BV's van [naam door Moderator verwijderd] opgezocht en hem persoonlijk gebeld. Verhaal tegen mij was hetzelfde als wat hij zelf als reactie hier schrijft. Maar hij klonk alsof het te heet onder zijn voeten aan het worden is. Onduidelijk verhaal met veel ongeloofwaardigheden.

Vanochtend ging het whats app nummer er al uit en nu is de hele site offline. Dat ziet er niet veel belovend uit. Er is mij verteld dat het 0900 nummer morgen online gaat en dat bestelde artikelen echt geleverd gaan worden. Ik vindt het wel vreemd dat er zo veel moeite is gedaan voor een toch wel professionele site. Alle whats app conversaties waren ook gewoon in de Nederlandse taal en 2 dagen lang ben ik goed op de hoogte gehouden. Btw nummer klopte, nederlandse bankrekening en op het eerste gezicht een bestaand adres. Als dit echt allemaal scam is worden ze er wel erg goed in.

Gesloten