LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
floortje.oolders
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2017 15:26
Contacteer:

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door floortje.oolders »

Beste Aniek,

Ik heb je een email gestuurd met mijn nummer. Graag neem ik deel aan de WhatsAppgroep

benxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2017 16:53

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door benxx »

fransvandaelen schreef:Graag wil ik de oorzaak van alle misverstanden wegnemen en de zaak als volgt uitleggen

Op de site van PotatoPirate is op mijn bevel (in mijn hoedanigheid van algemeen directeur) donderdag 7/9 een publicatie geplaatst dat besloten is tot terugbetaling aan alle clienten die dat willen (stuur dan je factuur naar [email protected]). Volgens de algemene leveringsvoorwaarden dient dat binnen 5 dagen te gebeuren. Inmiddels is vrijdag 8/9 al voor meer dan 10.000 euro teruggestort op diverse rekeningen.

Iets anders is dat men deze site als een deal-site (naar voorbeeld van Alibaba in China) heeft opgezet, net als een soortgelijke site van Groupon waar in ons geval winkeliers hun winkeldochters, artikelen nog in de doos, kunnen aanmelden. Dat verklaart waarom er zoveel fietsen door vakhandelaren worden aangeboden.
Dit soort deal-sites kennen een algemene leveringstijd van 2-8 weken. Sommige artikelen kunnen daarentegen wel binnen 8-15 dagen worden geleverd. Leveringstijden van 2-8 weken zijn voor dit soort webwinkels normaal maar het grote misverstand is dat de winkelier zelf, waar je hebt gekocht, de verzending moet realiseren. In een aantal gevallen is dit nog steeds niet gebeurd daarom gaat de organisatie de verzendingen nu zelf ter hand nemen, vanaf maandag 11/9. De voorbereiding hiertoe is een week geleden al begonnen maar de uitwerking (planning bij de vervoerders) neemt nu eenmaal 4-5 dagen, gemiddeld.
Deze soms lange levertijden zijn op PotatoPirate weliswaar stevig gecommuniceerd maar toch schijnen consumenten hier overheen te hebben gelezen. Het grote misverstand is ontstaan doordat zekere Marieke Goedhart mensen telefonisch had beloofd dat binnen 2 dagen geleverd zou worden! Een beginnersfout zullen we maar zeggen.

Nu de site offline is gezet is er hierover geen communicatie meer, vooral nu is gebleken dat de server foutief was geconfigureerd. Dit wordt spoedig hersteld.

Wij beginnen, zodra de storm is geluwd, met meer aandacht hiervoor zodat niemand ongewenst in het ongewisse verblijft. We gaan dus weer gewoon van start straks.

Ik hoop dat hiermee deze zaak voldoende is opgehelderd.
Vriendelijke groet
Frans van Daelen
Nationale Webmedia BV
He Frans,

Als je eindelijk weer eens wat geld hebt denk je er dan aan om ons nog 1,5 jaar huur te betalen? Samen met alle incasso en gerechtskosten die we moesten maken om jou ons huis uit te krijgen?

fransvandaelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2017 14:19

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door fransvandaelen »

Hier Frans van Daelen namens Potatopirate. Omdat ik momenteel bestookt wordt door verwensingen en beledigingen, stop ik de discussie. Whatsapp kan ik vanwege de veelheid van berichten niet meer gebruiken. Personen die hun betaling terug wensen dienen dit te melden door hun factuur te zenden aan [email protected]. Ik zal deze netjes afwikkelen met een melding in BCC. Meer kan ik niet doen.
Bedenk wel dat ik nu de enige nog ben die online is, nu de website down is gegaan door hackers. Ik zal deze job afmaken.
Nogmaals: morgenvroeg worden de leveringen fysiek opgestart en de laatste overboekingen/bankbetalingen verricht. Er waren vrijdag al tientallen mensen die hun betaling hebben ontvangen.

cas-online
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2017 11:18

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door cas-online »

fransvandaelen schreef:Hier Frans van Daelen namens Potatopirate. Omdat ik momenteel bestookt wordt door verwensingen en beledigingen, stop ik de discussie. Whatsapp kan ik vanwege de veelheid van berichten niet meer gebruiken. Personen die hun betaling terug wensen dienen dit te melden door hun factuur te zenden aan [email protected]. Ik zal deze netjes afwikkelen met een melding in BCC. Meer kan ik niet doen.
Bedenk wel dat ik nu de enige nog ben die online is, nu de website down is gegaan door hackers. Ik zal deze job afmaken.
Nogmaals: morgenvroeg worden de leveringen fysiek opgestart en de laatste overboekingen/bankbetalingen verricht. Er waren vrijdag al tientallen mensen die hun betaling hebben ontvangen.
Dan is het toch best jammer dat niemand van deze groep die al terugbetaald zijn, dit bevestigt op dit forum. Dat zou iets van geloofwaardigheid brengen. Nu zie ik alleen maar net niet concrete uitingen vanaf jou kant, en zie ik nog steeds mensen melding maken van kastje-muur. En ik constateer het nu zelf ook weer. Nu zijn er weer hackers in het spel.

Ik heb besloten om morgen af te wachten. Je houdt al een paar dagen stug vol dat maandag de leveranties beginnen. Noem het voordeel van de twijfel, in mijn naïviteit. Ik verwacht morgen dus een bericht in mijn mailbox met concrete afleverinformatie. Dus met vervoerder die ik kan bellen om te checken of zij spullen gaan leveren van welke leverancier ook die levert vanaf het potatopirate platform. En met informatie wanneer deze vervoerder gaat leveren.
Dit is geen verwensing of belediging. Dit is gewoon een verzoek tot informatie die gewoon dient verstrekt te worden aan een consument die centjes vooruit betaald. En informatie die een zichzelf respecterend webwinkelplatform pro actief aan klanten verstrekt.

Indien er morgen niets gebeurt en weer om de hete brij heen gedraaid wordt, zal ik mijn rechtsbijstand verzoeken dit verder af te handelen.

Mocht je alvast huiswerk willen doen: Betreft
Factuur: #300000036
Voor order: #300000073

Jeremykroon
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2017 10:28

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Jeremykroon »

Hier ook nog steeds geen geld terug gekregen. Dit denk ik zal mede door het weekend vertraagd worden. Ga wachten tot morgen/dinsdag en dan zal ik ook rechtsbijstand in gaan schakelen en aangifte gaan doen

ANS_85
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2017 09:25

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door ANS_85 »

Ik heb in een opwelling gekocht via marktplaats bij Potato Pirates. Na een dag geannuleerd omdat ik het niet vertrouwde. Annuleren ging zeer moeizaam tot niet. Ook niks geleverd gekregen, mijn geld ook niet terug.
Aangifte gedaan en de advertenties zijn inmiddels verwijderd.
Op de website staat inmiddels deze tekst:
Beste Bezoeker,

Wij hebben een storm aan bezoekers gehad en ons systeem kon dit simpelweg niet aan. Wij waren onderbemand. Wij zijn momenteel de website, het bestelproces en het Track & Trace systeem aan het updaten.

Gecancelde orders worden binnen 5 tot 10 werkdagen terugbetaald. Dit conform algemene voorwaarden.

De niet gecancelde orders worden zo snel mogelijk uitgeleverd. De geschatte levertijd is 14 dagen.

Sorry voor de commotie die is ontstaan. Dit betreuren wij. Op Tros geven wij ook een uitgebreide reactie.


Bedankt voor het vertrouwen en het geduld.

Voor vragen of annuleringen kunt u bellen met 0031(0)88 868 8086
Ik heb het nummer gebeld maar krijg niemand te pakken -> ben bang dat je dus op die manier weer geld afhandig wordt gemaakt!

Website niet te vertrouwen, telefoonnummer idem dito.

Speedy123
Berichten: 1057
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

We wachten nog steeds op de eerste melding van iemand die zijn geld teruggekregen heeft. Frans heeft het hele wekeend de tijd gehad om de eerste betaalopdrachten de deur uit te doen dus ik ben benieuwd of iemand zijn geld teruggehad heeft nu de eerste SEPA betaal ronde van de dag achter de rug is.
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 11 sep 2017 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

sylviaenjohnny
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2017 12:35

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door sylviaenjohnny »

Ik krijg als reactie op.mijn mail dat ik aangifte ga doen " moet je vooral doen zou ik zeggen, succes " dus bij deze allemaal aangifte doen

fransvandaelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2017 14:19

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door fransvandaelen »

11/09/2017 12:45
In mijn hoedanigheid van algemeen directeur van Potatopirate en BikestoreXL deel ik het volgende mede:

Door een alsmaar aanzwellende stroom van emails en spam ben ik niet meer in staat om de inkomende communicatiestroom op te volgen en door te geleiden. Dit dwingt mij om mijn werkzaamheden met ingang van heden neer te leggen.

De communicatie evenals de organisatie worden momenteel tot nader order vanuit Beiijng gecoördineerd.

Het zijn dus andere personen die bezig zijn te zorgen dat alle orders worden uitgeleverd. Daartoe is een ruime levertijd gepubliceerd.

Alle bankbetalingen worden strikt uitgevoerd waardoor eenieder die daarom heeft gevraagd, deze betaling dezer dagen tegemoet zal zien.

Omdat een en ander vanuit mijzelf niet meer te handlen is, heb ik besloten tot deze publicatie.

Eindhoven, 11 september 2017

Frans van Daelen, Algemeen Directeur Potatopirate en BikestoreXL.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Brahms »

fransvandaelen schreef:11/09/2017 12:45
In mijn hoedanigheid van algemeen directeur van Potatopirate en BikestoreXL deel ik het volgende mede:

Door een alsmaar aanzwellende stroom van emails en spam ben ik niet meer in staat om de inkomende communicatiestroom op te volgen en door te geleiden. Dit dwingt mij om mijn werkzaamheden met ingang van heden neer te leggen.

De communicatie evenals de organisatie worden momenteel tot nader order vanuit Beiijng gecoördineerd.

Het zijn dus andere personen die bezig zijn te zorgen dat alle orders worden uitgeleverd. Daartoe is een ruime levertijd gepubliceerd.

Alle bankbetalingen worden strikt uitgevoerd waardoor eenieder die daarom heeft gevraagd, deze betaling dezer dagen tegemoet zal zien.

Omdat een en ander vanuit mijzelf niet meer te handlen is, heb ik besloten tot deze publicatie.

Eindhoven, 11 september 2017

Frans van Daelen, Algemeen Directeur Potatopirate en BikestoreXL.
Het was te verwachten !
Dus de zelfbenoemde directeur heeft zijn financiele en andere verplichtingen overgedragen aan "Beiijng". Dit lijkt wel een mooi bedachte ontsnappingsroute. Dus vanaf nu zijn de communicatie berichten in het Chinees ?

Vraag blijft nu even waarom "Beiijng" wel de klachtenstroom aankan, en "Eindhoven" niet.

cas-online
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2017 11:18

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door cas-online »

fransvandaelen schreef:11/09/2017 12:45
In mijn hoedanigheid van algemeen directeur van Potatopirate en BikestoreXL deel ik het volgende mede:

Door een alsmaar aanzwellende stroom van emails en spam ben ik niet meer in staat om de inkomende communicatiestroom op te volgen en door te geleiden. Dit dwingt mij om mijn werkzaamheden met ingang van heden neer te leggen.

De communicatie evenals de organisatie worden momenteel tot nader order vanuit Beiijng gecoördineerd.

Het zijn dus andere personen die bezig zijn te zorgen dat alle orders worden uitgeleverd. Daartoe is een ruime levertijd gepubliceerd.

Alle bankbetalingen worden strikt uitgevoerd waardoor eenieder die daarom heeft gevraagd, deze betaling dezer dagen tegemoet zal zien.

Omdat een en ander vanuit mijzelf niet meer te handlen is, heb ik besloten tot deze publicatie.

Eindhoven, 11 september 2017

Frans van Daelen, Algemeen Directeur Potatopirate en BikestoreXL.
Tja Frans, als je niet transparant bent over wat je met geld doet wat mensen in goed vertrouwen overmaken voor de aanschaf van een product wat niet wordt geleverd, kun je verwachten dat je vragen krijgt. Als die niet beantwoord worden dan kan de toon natuurlijk wat feller worden.

De enige die het kan stoppen ben je zelf. Door je verplichtingen na te komen.

mocy
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2017 14:42

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door mocy »

Ook ik kocht vorige vrijdag 2 Lacoste Polo's, mooi 100€ kwijt.....
Laatst gewijzigd door Radar op 11 sep 2017 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante toevoeging verwijderd

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Het was even wachten, maar daar is hij dan:

De welbekende dikke middelvinger naar de goedgelovige klanten.

Tot zover is er door Frans nog geen één (te controleren) waarheid verteld. Wel heel veel onzin verhalen.
Docdata als leverancier, een telefoonnummer van hubhub als klantenservice, overbelaste servers vanwege de vele klanten (in een week tijd minder dan 100 orders). Betalingen zijn gestart maar niemand heeft geld ontvangen. Busjes rijden, maar niemand heeft producten ontvangen. En nu geeft hij aan niet meer te reageren omdat alles naar de zakenpartners Wu en Cheng in Beiing overgedragen is.

Daarnaast blijkt er inmiddels een 2e site van Frans te zijn met een compleet identiek verhaal.

Ik vind dit overigens wel erg slim zaken doen. Ik ben benieuwd hoe mijn klanten en leveranciers gaan reageren als wij weken niets meer uitleveren en niet meer uitbetalen. Sorry mensen, bij deze draag ik per direct mijn verantwoordelijkheden als directeur over aan (*zuigt aan dikke duim) ..... Ching en Chong uit Beiing.
Laatst gewijzigd door webshopeigenaar14 op 11 sep 2017 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Brahms schreef:Dus de zelfbenoemde directeur heeft zijn financiële en andere verplichtingen overgedragen aan "Beiijng".
M.i. kan hij die hoogstens delen met "Beijing'; zelf blijft hij dan mede hoofdelijk aansprakelijk.
Zoiets als in een huwelijk in gemeenschap van goederen.

MartinHooij
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2017 09:54

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door MartinHooij »

Ook ik heb me bij Aniek aangemeld.

Het zaakje blijft behoorlijk stinken. Als er daadwerkelijk acties zijn om de klanten terug te betalen, of spullen te leveren, zou het een kleine moeite zijn de klanten hiervan met bewijzen op de hoogte te stellen. En gezien alle eerdere valse informatie hebben de gedupeerden er geen blind vertrouwen in dat het goedkomt uiteraard. Dit zal Frans (die hier ook meeleest) ook begrijpen, dus het niet aanleveren van bewijzen (wat ik uiteraard herhaaldelijk heb verzocht), belooft niet veel goeds (zacht uitgedrukt).

sylviaenjohnny
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2017 12:35

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door sylviaenjohnny »

Aniek, ik heb je ook een mail gestuurd

cas-online
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2017 11:18

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door cas-online »

@Aniek1981 heb je ook even een mail gestuurd voor de whatsapp groep

Aniek1981
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2017 20:06

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Aniek1981 »

Als ik onverhoopt iemand ben vergeten toe te voegen, stuur me aub dan nogmaals een mail!

Marchelpuister
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2017 20:51

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Marchelpuister »

Hallo mede strijders ook ik ben belazert. Heb een Jbl extreme besteld en betaald via ideaal. Ook ik zou graag gegevens willen hebben en mijn geld terug. Helaas doet er niets meer bij hun ook email niet.
Hoop,dat er meer bekend wordt.
Nou wou ik aangifte doen maar ja er is weer wat nieuws het heet digiapp. Nou moet ik doe eerst activeren maar die ambtenaren hebben geen haast ik wacht op een code van hun pffffff moedeloos wordt je ervan en ik ben al opgefokt door potatopirat.
Als ik deze week nog niets hoor en of geld terug is gestord ben ik van plan om aangifte te doen
Laatst gewijzigd door Radar op 12 sep 2017 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende taal verwijderd

Marchelpuister
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2017 20:51

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Marchelpuister »

Aniek ik heb ook mail,gestuurd

Gesloten