LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Dicwas
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 sep 2017 12:02

Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door Dicwas »

Beste Radar forum lezers,

Ik wil jullie een advies geven: Laat je kinderen of zelf nooit bestellen bij Tommy Hilfiger. Via de webshop (https://nl.tommy.com/). Mijn dochter van 17 heeft laarzen besteld op 9 augustus j.l. Ze heeft direct betaald via Ideal, 79,95. Dat geld heeft ze door een bijbaan verdiend. Ze werkt voor 4 euro per uur dus heeft ze daar zeker 20 uur voor gewerkt. Na twee weken ging ze maar eens bellen want ze hoorde niets meer van haar bestelling en vervolgens stuurde Tommy Hilfiger (TH) een mail op 22 augustus 2017 dat ze haar geld tussen 5 a 10 werkdagen terugkrijgt. Om een lang verhaal kort te maken, heeft TH tot op de dag van vandaag niet terug betaald. Eerst waren er problemen, toen zou mijn dochter niet betaald hebben. Bankafschrift werd als bewijs gestuurd. Totaal 8 keer gebeld, mailtjes gestuurd, emailbrief gestuurd. Niets helpt. Alleen maar voor uit schuiven, maar niet terugbetalen, tot op de dag van vandaag (21-09-2017) En we staan machteloos in deze. Mijn advies : Koop nooit meer bij Tommy Hilfiger !!!! zeker niet via de genoemde webshop. Wat een schande, om te stelen van een minderjarig kind!

Dicwas

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dicwas schreef:En we staan machteloos in deze.
Je kunt een incassobureau in de arm nemen. Verzuim treed in werking 14 dagen nadat je de koop hebt herroepen. Is dat gebeurt? Nadat verzuim in werking is getreden heb je recht op de wettelijke rente van 2% en incassokosten van 48,40 euro (mits het incassotraject wordt ingezet).

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Leo The Emperor schreef:de incassokosten gaan logischerwijs naar het incassoburo en niet naar u
Onjuist, zoals wel vaker het geval is, de incassokosten gaan logischerwijs naar de schuldeiser. Immers, de schuldeiser heeft vermogensschade doordat deze voldoening buiten rechte probeert te krijgen. Wanneer dit handelen gericht op het verkrijgen van een geldbedrag, dan is het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van toepassing. In dit besluit is de vergoeding, waar een schuldeiser recht op heeft, geabstraheerd van de werkelijke schade. Indien TS op gesprek gaat en daarvoor een treinkaartje zou kopen, dat 10 euro kosten, dan geeft dit recht op een schadevergoeding van 48,40 euro.

Er is geen verplichting om een incassobureau in te schaken. Als er wel een incassobureau wordt ingeschakeld, dan geldt dat het incassobureau geen recht heeft op de buitengerechtelijke kosten, zoals incassokosten officieel heten, omdat het incassobureau, door het afsluiten van een overeenkomst met de schuldeiser, geen vermogensschade heeft. De vergoeding die de schuldeiser betaald voor de werkzaamheden zijn onderwerp van deze overeenkomst en kan hoger of lager liggen dan de vergoeding die de schuldenaar moet betalen. Dat doet niets aan af aan het feit dat de buitengerechtelijke kosten worden geint voor de schuldeiser.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Leo The Emperor schreef:de incassokosten gaan logischerwijs naar het incassoburo en niet naar u
Onjuist. Verdiep je eens in de wereld van de WIK.

Dicwas
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 sep 2017 12:02

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door Dicwas »

Misschien niet geheel duidelijk door mij beschreven, maar Tommy Hilfiger heeft aangegeven dat zij het product niet kunnen/konden leveren. En nu een maand later hebben ze tot op heden het betaalde geld niet teruggestort. Moest zelfs een bankbewijs sturen want, recent gaven ze aan dat er niet betaald zou zijn. Ongelofelijk, maar door het bankbewijs zijn ze daar nu wel van overtuigd. Incassobureau is een goed tip, maar je hoopt dat zo'n enorm merk en naam als Tommy Hilfiger "eerlijk zaken doet", maar daar is tot op heden niets van gebleken. je verwacht het niet van zo'n merknaam.
Wij gaan de suggestie van incassobureau afwegen.
Overigens zit er een hoop tijd in als klant om je eigen centjes, in dit geval van je dochter terug te krijgen. Als je dat in uurloon zou bereken zou je ook kunnen schrikken. Bedankt voor het meedenken. En deze topic is ook bedoeld als waarschuwing. Bestel daar simpel weg niet.

Dicwas

Dicwas
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 sep 2017 12:02

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door Dicwas »

Voor iedereen die nog twijfel heeft :
https://nl.trustpilot.com/review/www.tommyhilfiger.nl

Misschien een onderwerp voor een radar uitzending ?

Dicwas

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

De discussie voor wie een incassobureau de incassokosten incasseert, is er een waar TS niet zoveel aan heeft. Ik vind dat meer een discussie voor op rechtenforum.nl. Als je daar gelijk krijgt, dan kun je hier heel trots neerzetten "I told you so".
Dicwas schreef:Misschien niet geheel duidelijk door mij beschreven, maar Tommy Hilfiger heeft aangegeven dat zij het product niet kunnen/konden leveren. En nu een maand later hebben ze tot op heden het betaalde geld niet teruggestort.
Dat was duidelijk, maar dat zij aangeven "we kunnen niet leveren" is niet het zelfde als dat jij aangeeft "ik herroep de koop", "ik ontbind de koop", "ik wil mijn geld terug", ect.
Dicwas schreef:Voor iedereen die nog twijfel heeft :
https://nl.trustpilot.com/review/www.tommyhilfiger.nl
Als ik dat zo lees, dan lijkt het mij verstandig om je verhaal ook aan ConsuWijzer te melden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door sjohie »

Als ik alle emotie even weg destilleer, dan betalen ze dus niet binnen de wettelijke 14 dagen. Ze werken vanuit een Nederlandse BV aldus de algemene voorwaarden, dus is de eerste (veel laagdrempeliger dan een incassobureau beginnen) stap ze schriftelijk te sommeren, dat kan met deze voorbeeldbrief van consuwijzer.

Als het gemis van het geld een onoverkomelijk probleem is voor uw dochter, bijvoorbeeld omdat ze door het niet leveren van het schoeisel en niet terugbetalen, nu blootsvoets over straat moet, stel ik voor dat u dit even in huis regelt door een voorschotje ofzo.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

sjohie schreef:Als ik alle emotie even weg destilleer, dan betalen ze dus niet binnen de wettelijke 14 dagen.
Die termijn is misschien helemaal niet gaan lopen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
sjohie schreef:Als ik alle emotie even weg destilleer, dan betalen ze dus niet binnen de wettelijke 14 dagen.
Die termijn is misschien helemaal niet gaan lopen.
Niet op laarzen in elk geval.

Dicwas
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 sep 2017 12:02

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door Dicwas »

Hahaha, die grap relativeert zeker, bedankt.

De emotie is ook niet of mijn dochter niet zonder de laarzen kan of ik de 80 euro niet zou kunnen voorschieten, de emotie zit'm in het feit dat een gerenommeerd merk als Tommy Hilfiger je regelmatig het bos in stuurt met onwaarheden en onduidelijkheden. De onmacht maakt mij boos en zeker gefrustreerd en dat moet ik niet groter maken dan het is. Dat maakt dit forum mij duidelijk. Toch blijft de waarschuwing voor anderen staan. Bij Tommy Hilfiger online bestellen? doe het niet.

Dicwas

Dicwas
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 sep 2017 12:02

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door Dicwas »

Uiteindelijk heeft een verantwoordelijke de zaak opgepakt. Deze verantwoordelijke is haar afspraken na gekomen, heeft teruggebeld volgens afspraak en het geld is vandaag teruggestort op de rekening. Ook kregen we compensatie aangeboden (100 euro, saleskorting), welke we geweigerd hebben. Wij kopen namelijk niets meer mij Tommy Hilfiger online. Na een bestelling en betaling van 9 augustus, 12 telefoontjes, 6 emails, en een formele juridische brief is de zaak opgelost. Doe je voordeel met deze informatie. Einde Topic

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou het wel aangaan voor 100 euro shoptegoed. :shock:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tommy Hilfiger laat lang op zich wachten met terugbetalen

Ongelezen bericht door crazyme »

sjohie schreef:Ik zou het wel aangaan voor 100 euro shoptegoed. :shock:
Kennelijk nog niet genoeg kunnen relativeren.

Joh, er is een fout gemaakt en die is rechtgezet.

Zo doen volwassen mensen dat.

Blijven mokken is slecht voor je gezondheid.

Gesloten