LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door vlietjvan »

sylvesterb schreef:
komhee schreef:Vanmorgen erachter gekomen dat ook wij op 26 september door bol.com 29010 airmiles kwijt geraakt. Zeker aangifte doen, maar wat kan er nog meer gedaan worden? De macht van airmiles is in deze zo groot dat ze de verantwoordelijkheid simpelweg bij de consument neerleggen?
Moeten hun dan de verantwoordelijkheid nemen voor consumenten die hun computer niet goed beveiligen? Indirect betaald de consument dit weer terug, waardoor alle tarieven omhoog gaan.
Ik vraag mij echt af of dit te maken heeft met beveiliging. Wat heb je op je computer staan dat direct leidt naar airmiles?
Hoe vaak kijkt iemand nou naar zijn/haar airmiles account?

Waar blijft bol.com in dit hele verhaal? Wat wordt er aangeschaft, waar wordt het naar toe gestuurd?
Waarschijnlijk willen zij die informatie niet prijsgeven i.v.m. privacy, maar het lijkt mij voor hen intern toch wel iets om uit te zoeken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

vlietjvan schreef: Ik vraag mij echt af of dit te maken heeft met beveiliging. Wat heb je op je computer staan dat direct leidt naar airmiles?
Veel mensen slaan hun wachtwoorden op in hun browser, deze kun je ook gewoon inzien als je toegang hebt tot de computer.

rloef
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2017 10:33

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door rloef »

Net ontdekt dat ook bij mij op 22-09 13.452 airmiles zijn opgemaakt bij Bol.com.
Standaard gaan airmiles mails bij bij in de "spam" bak en worden meteen weggegooid. Sowieso zijn phishingmails makkelijk te herkennen aan de afwijkende mail reply en linknamen die gebruikt worden. De kans dat ik dus op een phishingmail geklikt heb is dus erg klein.

lbruggen
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2017 22:42

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door lbruggen »

Ik heb de fraude met mijn airmiles voorgelegd aan mijn rechtbijstandsverzekering bij Achmea. Helaas nemen ze deze niet in behandeling omdat ze de kans op succes te klein achten. Hun conclusie is dat Airmiles in juridische zin voldaan heeft aan hun zorgplicht door het te melden op website en nieuwsbrief, mede omdat ze niet onder het strengere regime van banken en financiele instellingen vallen.

Heeft iemand anders meer succes gehad of creatieve ideeen om toch iets in gang te zetten?

Gerrit#55
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2017 17:43

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door Gerrit#55 »

Op 27 oct 2017, ontdekte ik dat ik nog maar 3.900 airmiles op mijn card had staan.
Op 20 Sept. 2017, had ik nog 19.593 airmiles en tussentijds heb ik geen Airmiles uit gegeven (Niet gewinkeld)

Ik heb de Airmiles ServiceDesk gebeld.
- De medewerker van de ServiceDesk gaf direct aan dat mijn PC (email) gehacked was via Phishing email.
- De medewerker gaf ook aan dat er op 2 oct 2017. voor ca 16.000 Airmiles was afgeschreven bij Bol.com.
Dit in meerdere transacties. (Waarbij verschillende Airmiles eenheden van mijn card zijn afgeschreven in hetzelfde tijdsvenster !!)
- De medewerker adviseerde me om een processverbaal op te maken en gaf me alvast een nummer door. PL1100-2017215984-1

Phishing lijkt me onwaarschijnlijk,maar wil ik niet geheel uitsluiten.
Als ik alle voorgaande reacties lees, dan worden we wel met z'n allen (door een Robot) bestolen.

Beste Radar:
- automatisch Airmailscardnummers genereren is volgens mij mogelijk.
- automatisch meerdere bestellingen/transacties (op hetzelfde tijdstip) plaatsen is ook mogelijk, maar dat moet toch bij Bol.com opvallen !
(Geen menselijke handeling)

Mijnsinziens zouden hier alle (fraudeleuze) alarmbellen bij BOL.com moeten gaan rinkelen !

Gerrrit
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2017 12:54

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door Gerrrit »

Ook hier een vergelijkbaar geval - in dit geval zijn er op 14 oktober 13746 airmiles van mijn airmiles tegoed afgeschreven bij een frauduleuze bol.com bestelling die ik niet heb gedaan. Ik heb zowel met de helpdesk van airmiles als met de helpdesk van bol.com contact gehad. Beide geven aan dat het probleem niet bij hun ligt en verwijzen naar de andere partij.

De eerste meldingen van deze fraude zijn al van september maar blijkbaar heeft airmiles het niet nodig geacht om de deelnemers via een gerichte mail van deze specifieke fraude op de hoogte te stellen en wat hiertegen te doen. Ook na de uitzending van Radar op de radio op 14 oktober is er geen bericht verstuurd.

Daarnaast is er bij de fraude is misbruik gemaakt van een koppeling tussen de bol.com en de airmiles systemen. Blijkbaar is er bij het opzetten van deze koppeling geen enkele controle ingebouwd anders dan de airmiles inloggegevens.

Ik ben de dupe geworden van het feit dat deze koppeling tussen deze twee organisatie bestaat die is misbruikt en dat beide partijen stellen dat het probleem niet bij hun ligt en en niets aan kunnen doen. Het probleem ligt echter ook niet bij mij, dus vraag ik me af of, en hoe dit op een nette manier gaat worden opgelost en als dit niet mogelijk is, welke stappen er dan nog mogelijk zijn.

irene2501
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2012 16:19

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door irene2501 »

Ook bij mij zijn er 17.766 Airmiles afgeschreven voor een bestelling bij Bol.com en niet door mij. Gebeld met Airmiles maar kreeg dezelfde reaktie als iedereen hier... ook het advies gekregen om aangifte te doen. Geen phishing mail gehad van Airmiles, geen phishing mail van Bol. Dus hoe is dit mogelijk als het geen data lek is?
Als ik de reaktie hier zo lees, heeft het geen zin om aangifte bij de politie te doen of zie ik dat verkeerd?

Henry D
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2017 11:18

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door Henry D »

Ook ik heb enkele dagen geleden gemerkt dat er op 25 september 2017 vrijwel al mijn Airmiles zijn gebruikt door een onbekende fraudeur. Er is voor 39.650 Airmiles een bestelling bij Bol.com mee gedaan. Ook ik heb geen pfhishing mails gehad . Zowel Airmiles als Bol.com zegt hier niets aan te kunnen veranderen . Ik heb aangifte gedaan bij de politie.
Het is wel merkwaardig dat er rond die tijd (eind september ) meer grote aantallen Airmiles zijn misbruikt . Het lijkt voor de hand te liggen dat er gericht gebruik is gemaakt , informatie kan dan komen van een datalek van Airmiles ?

bolloy
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2018 15:42

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door bolloy »

Ook ik ben slachtoffer bleek deze week (ruim 12.000 miles via bol.com ontvreemd). Schuld zou bij de consument liggen en oorzaak is phising. Echter als er phising is gedaan dan weet de crimineel dat de inlog gegevens en kan dan eenvoudig vaststellen wat het saldo is op de airmiles account. Dan is een geautomatiseerde afboeking door meerdere transacties met een steeds dalend aantal in dezelfde seconde niet nodig. Dus oorzaak kan geen phising zijn maar de oorzaak is hacking op de site van bol.com. Zowel bol.com als airmiles zou hier op moeten monitoren.

bolloy
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2018 15:42

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door bolloy »

Oh ja, nog even over airmiles. Ze hebben nu ook een partnership met Mastercard. Gezien de datalekken, hacking of phishing acties lijkt het mij niet verstandig om je airmiles nummer aan je creditcard te koppelen. Ben je niet alleen je airmiles kwijt maar ook fraude op je creditcard.

hmblankvoort
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2018 11:57

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door hmblankvoort »

Bij toeval kwamen ook wij erachter dat er op 22-09-2017 43.568 (!) airmiles waren afgeboekt t.g.v. bol.com.
Ook wij hebben geen bestelling geplaatst.
Ik heb vanochtend via de chat contact gehad met bol.com en hen gevraagd of zij kunnen uitzoeken voor welke bestelling, en dus door wie, onze airmiles zijn gebruikt en ik kreeg de indruk dat zij hier alle medewerking aan willen verlenen om het uit te zoeken. Ik heb hen een screenshot van de airmiles transactie gestuurd en nog wat aanvullende informatie en ik ben erg benieuwd wat hier uit komt.
Ook heb ik een bericht naar Airmiles gestuurd, maar gezien alle andere reacties op dit forum heb ik weinig hoop dat daar iets uitkomt, maar je weet maar nooit.

Anja247
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2018 21:52

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door Anja247 »

Ook ik ben er gisteren achter gekomen dat ongeveer 11.000 van mijn Airmiles bij bol.com verzilverd zijn op 9 April jl. Niet door mij, iig. Volgens Airmiles heb ik of mijn inloggegevens met iemand gedeeld, of ze zijn ergens gestolen (maar niet bij Airmiles zelf), of ik heb op een phishing mail geklikt.
Het is dus ergens mijn eigen schuld, en ik krijg de airmiles niet terug.
Account geblokkeerd, een nieuwe wordt opgestuurd, met de vriendelijke groeten.

Tja. Daar sta je dan met je braaf spaargedrag, je ingewikkelde passwords die je never nooit met anderen deelt, en je hyper-voorzichtig gedrag rond phishing.

Wel toevallig, dat ieder diefstal van Airmiles blijkbaar verzilverd wordt bij bol.com.

harryvl1962
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2018 20:01

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door harryvl1962 »

Ook bij ons zijn airmiles onterecht afgeschreven voor bestellingen bij bol.com.
Het gaat om 12968 afgeschreven airmiles voor 4 bestellingen gedaan op 9 april 2018 (om 04:09 uur ’s ochtends). We hebben navraag gedaan bij bol.com. Daarvan wachten we nog op antwoord. Airmiles heeft inmiddels gereageerd met een standaard mailtje over phishing en accountgegevens afgeven aan anderen. Dit is wat ons betreft klinkklare onzin.
We hebben van Airmiles wel ook het volgende vernomen:
“Omdat meerdere spaarders zijn getroffen en ook de Air Miles organisatie hierdoor gedupeerd is hebben wij aangifte gedaan bij de politie. Ik adviseer u om dit ook te doen. Hierbij kunt u het aangifte nummer dat Air Miles heeft ontvangen: PL1100-2017215984-1 doorgeven.”
Airmiles is echter volgens mij niet gedupeerd, omdat ze de Airmiles ook niet restitueren en met alle klachten ogenschijnlijk niets doen. Het is wel opvallend dat het telkens gaat om de combinatie Bol.com en Airmiles. Het moet niet zo lastig zijn om de handen ineen te slaan en hier eens grondig onderzoek naar te doen. De Airmiles-transacties en de bestellingen moeten wel te volgen zijn in hun systemen.
Ik ga morgen aangifte doen bij de politie en overweeg sterk ook een melding te doen bij de autoriteit AVG.

doornvogel
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2018 15:58

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door doornvogel »

Het probleem is dus nog steeds niet opgelost.
Op 9 april jl zijn er bij mij 10152 airmiles afgeschreven zonder dat ik iets bij Bol.com besteld hebt.
Ik heb überhaupt geen Bol.com account!

En nee, ik heb zeker weten niet op een "phishing"-mail gereageerd!

watermolen
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2018 13:17

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door watermolen »

ook ik ben gedupeerd: een afschrijving van –41.216 (!!) airmiles op 9 april 2018 bij BOL.com. EN nee, er was echt geen phishing. Gemeld bij Airmiles, die verwijst naar Bol.com. En andersom. Vandaag weer Airmiles gebeld. klantenservice is echt slecht: ze kunnen je niet rechtstreeks een mail versturen, ze hebben geen inzage in de transactiegegevens, en verschuilen zich achter privacywet. Ze zeggen dat ik aangifte moet doen bij de politie, dat schiet natuurlijk helemaal niets op. Airmiles zegt het neergelegd te hebben bij hun hoofdkantoor, maar weigert daar de gegevens van te verstrekken. Zegt het aangegeven te hebben bij de politie, aangiftenummer PL100-2017215984-1... hée, exact hetzelfde aangifte nummer bij een andere klager... Ze hebben dus niks gedaan bij airmiles!
Nu ik hier op dit forum alle reacties lees: alle gedupeerden zijn op 9 april hun airmailes kwijtgeraakt. Kan haast niet missen: de site van airmiles is gehackt! in dat geval dienen dus de airmiles te vergoeden. Ik vermoed dat het om veel geld gaat, een slecht beveiligde site, en een rammelende organisatie waar je geen vat op krijgt. Dit kan toch niet ?

Beste RADAR, willen jullie dit aan de orde stellen?!

PS. wel gek: op 22 aug een bijschrijving van +1300 en +398 airmiles via retouren bij BOL.com. maar ik heb nooit iets met airmiles bij BOL besteld, dus ook niet retour gestuurd. Nog steeds geen reden voor BOL of Airmiles om iets te doen...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

watermolen schreef:
02 nov 2018 14:17
ook ik ben gedupeerd: een afschrijving van –41.216 (!!) airmiles op 9 april 2018 bij BOL.com. EN nee, er was echt geen phishing. Gemeld bij Airmiles, die verwijst naar Bol.com. En andersom. Vandaag weer Airmiles gebeld. klantenservice is echt slecht: ze kunnen je niet rechtstreeks een mail versturen, ze hebben geen inzage in de transactiegegevens, en verschuilen zich achter privacywet. Ze zeggen dat ik aangifte moet doen bij de politie, dat schiet natuurlijk helemaal niets op. Airmiles zegt het neergelegd te hebben bij hun hoofdkantoor, maar weigert daar de gegevens van te verstrekken. Zegt het aangegeven te hebben bij de politie, aangiftenummer PL100-2017215984-1... hée, exact hetzelfde aangifte nummer bij een andere klager... Ze hebben dus niks gedaan bij airmiles!
Nu ik hier op dit forum alle reacties lees: alle gedupeerden zijn op 9 april hun airmailes kwijtgeraakt. Kan haast niet missen: de site van airmiles is gehackt! in dat geval dienen dus de airmiles te vergoeden. Ik vermoed dat het om veel geld gaat, een slecht beveiligde site, en een rammelende organisatie waar je geen vat op krijgt. Dit kan toch niet ?

Beste RADAR, willen jullie dit aan de orde stellen?!

PS. wel gek: op 22 aug een bijschrijving van +1300 en +398 airmiles via retouren bij BOL.com. maar ik heb nooit iets met airmiles bij BOL besteld, dus ook niet retour gestuurd. Nog steeds geen reden voor BOL of Airmiles om iets te doen...


Alle gedupeerde hier komen uit 2017! Er is dus geen sprake van een hack van Airmiles op 9 april 2018.

En vastgesteld is dat er sprake was van phishing, anders waren er wel miljoenen slachtoffers geweest. Als laatste Radar heeft het onderwerp al behandeld.

Vul voor de grap eens je e-mail adres in op de onderstaande website:

https://haveibeenpwned.com/

Grote kans dat je wachtwoord gewoon is gelekt via een andere hack.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 nov 2018 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd door Moderator

watermolen
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2018 13:17

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door watermolen »

ik heb het hele topic gelezen, ALLE klachten.
mijn -40.000 airmailes zijn van 9 april 2018! Jawel, tesamen met een heleboel anderen die ook op 9 april 2018 hun airmiles zijn kwijtgeraakt met een zogenaamde bol.com bestelling. Het gaat dus gewoon door!!
Ik Heb ook het radio interview uitgehoord dat radar heeft uitgezonden. Het verhaal van die directeur van Airmiles is niet transparant, hij zegt wel dat zijn site beveiligd is, maar geeft niet aan hoe en wie dat gedaan heeft, en dat dat controleerbaar is. ook de klantenservice van Airmiles doet net alsof het de eerste keer is dat ze zo'n verhaal horen, totdat je zegt dat je ontevreden blijft en het gaat voorleggen aan radar: doe, maar, het is al behandeld. Wel nee, er is een gesprek gevoerd over de radio, maar geen oplossing. hij zegt "We zijn met de politie bijna op het spoor van de criminelen. Maar we zijn echt geod beveiligd. later zegt ie: bij elk fraudegeval kijken we of betere detecie mogelijk is. Hè?? En ondertussen gaat het gewoon door!
NAtuurlijk heb ik bij powned al maanden geleden gecheckt of mijn wachtwoord gehackt zou zijn. zeg nooit nooit, maar daar stond ie in elk geval niet bij..
Nog een leuke: 22 aug 2018, jawel 2018!: bijgeboekt via bol: 1600 airmiles door retouren. Bol weet nergens van, ik heb nooit iets bij bol gekocht met airmiles en nooit iets retour gestuurd. en ik ken ook geeneen hacker die gejatte airmiles terugzet. Maar de site van airmiles accepteert dat gewoon hoor! Hoezo de airmiles site is beveiligd en OK?
Laatst gewijzigd door Radar op 03 nov 2018 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd door Moderator

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

watermolen schreef:
02 nov 2018 16:57
mijn -40.000 airmailes zijn van 9 april 2018! Jawel, tesamen met een heleboel anderen die ook op 9 april 2018 hun airmiles zijn kwijtgeraakt met een zogenaamde bol.com bestelling. Het gaat dus gewoon door!!
Heb je enig bewijs van je "heleboel" anderen. Zover ik lees gaat het om een heel klein aantal.
watermolen schreef:
02 nov 2018 16:57
Ik Heb ook het radio interview uitgehoord dat radar heeft uitgezonden. Het verhaal van die directeur van Airmiles is niet transparant, hij zegt wel dat zijn site beveiligd is, maar geeft niet aan hoe en wie dat gedaan heeft, en dat dat controleerbaar is.
Er is geen enkel bewijs dat de site gehacked is. Dat er meer dan een jaar tussen zit maakt het eerder onwaarschijnlijker. Airmiles is geen kleine onderneming en als ze de eerste keer de "hack" onder de pet konden houden dan ga je het natuurlijk geen 2de keer laten gebeuren.
watermolen schreef:
02 nov 2018 16:57
Ook de klantenservice van Airmiles doet net alsof het de eerste keer is dat ze zo'n verhaal horen, totdat je zegt dat je ontevreden blijft en het gaat voorleggen aan radar: doe, maar, het is al behandeld.
Dat zegt wat over de klantenservice. Maar ze hebben gelijk Tros Radar heeft het behandeld en schijnbaar leverde het te weinig op, ze hebben het nog geen eens behandeld op TV.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 nov 2018 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd door Moderator

watermolen
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2018 13:17

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door watermolen »

Heb je enig bewijs van je "heleboel" anderen. Zover ik lees gaat het om een heel klein aantal.
Watermolen reageert:
Jawel hoor:
tientallen hier:
viewtopic.php?f=69&t=176207&p=2453331&h ... s#p2453331

en tientallen hier:
https://www.klacht.nl/airmiles/

en directeur airmiles heeft het in dit radiointerview over 700 a 900 (!!):
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -ze-terug/
watermolen schreef:
02 nov 2018 16:57
Ik Heb ook het radio interview uitgehoord dat radar heeft uitgezonden. Het verhaal van die directeur van Airmiles is niet transparant, hij zegt wel dat zijn site beveiligd is, maar geeft niet aan hoe en wie dat gedaan heeft, en dat dat controleerbaar is.
Er is geen enkel bewijs dat de site gehacked is. Dat er meer dan een jaar tussen zit maakt het eerder onwaarschijnlijker. Airmiles is geen kleine onderneming en als ze de eerste keer de "hack" onder de pet konden houden dan ga je het natuurlijk geen 2de keer laten gebeuren.

Er is ook geen bewijs dat het niet zo is. W waarom laat Airmiles de klachten gewoon doorgaan in plaats van te zorgen dat het niet meer voorkomt en consumenten extra veiligheid te bieden?
watermolen schreef:
02 nov 2018 16:57
Ook de klantenservice van Airmiles doet net alsof het de eerste keer is dat ze zo'n verhaal horen, totdat je zegt dat je ontevreden blijft en het gaat voorleggen aan radar: doe, maar, het is al behandeld.
Dat zegt wat over de klantenservice. Maar ze hebben gelijk Tros Radar heeft het behandeld en schijnbaar leverde het te weinig op, ze hebben het nog geen eens behandeld op TV.

Watermolen zegt:
Dat komt wellicht doordat het lastig is om Airmiles hierover meer vast te zetten. Maar ik ga het evengoed bij Radar aanvragen.
watermolen schreef:
02 nov 2018 16:57
Nog een leuke: 22 aug 2018, jawel 2018!: bijgeboekt via bol: 1600 airmiles door retouren. Bol weet nergens van, ik heb nooit iets bij bol gekocht met airmiles en nooit iets retour gestuurd. en ik ken ook geeneen hacker die gejatte airmiles terugzet. Maar de site van airmiles accepteert dat gewoon hoor! Hoezo de airmiles site is beveiligd en OK?
Feit blijft ook dat klantenservice van Airmiles NOOIT doet wat ze beloven en toezeggen, dat ze je nooit terugbellen ondanks beloofd, dat ze je niet "kunnen" mailen, dat de directeur zegt dat alle mensen waar fraude gepleegd is een mail gehad hebben, wat voor mij, en voor al die klachten na zijn intervieuw sept 2017 niet gebeurd is, dat je geen gegevens krijgt van het hoofdkantoor, dus waar moet je een aangetekende aansprakelijkheidsstelling naar toe sturen?. Als je werkelijk een betrouwbare organisatie wil zijn, ben je transparant, goed bereikbaar, dan doe je wat je zegt, en dan nodig je onafhankelijke deskundigen uit om te onderzoeken, zet je de link naar hun rapportage op je site, en ga je in overleg met Bol.com om te zorgen dat die koppeling 100% veilig is, dan communiceer je actief wat je gedaan hebt om dit probleem aan te pakken bent, gooi je alles open, en ben je eerlijk naar klanten toe, Maar van transparantie is geen enkele sprake.

Ik zie wel nog veel meer voorbeelden van andere consumentonvriendelijke handelingen bij deze organisatie:
airmiles zijn steeds minder waard geworden, airmiles zijn geen echte airmiles meer, je kunt er niet meer mee vliegen behalve bij nog één aanbieder (ik geloof vliegwinkel.nl), maar slechts voor een beperkt bedrag en dan zijn de tickets dan evengoed na die maximale korting nog duurder dan bij een andere aanbieder. ik spreek uit eigen ervaring omdat wij voor dat doel jarenlang airmiles gespaard hebben, en dit aan den lijve gemerkt hebben toen wij in maart dit jaar tickets boekten.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 nov 2018 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd door Moderator

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Airmiles afgeboekt via Bol, maar geen bestelling geplaatst?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

watermolen schreef:
02 nov 2018 21:09
Heb je enig bewijs van je "heleboel" anderen. Zover ik lees gaat het om een heel klein aantal.
viewtopic.php?f=69&t=176207&p=2453331&h ... s#p2453331
https://www.klacht.nl/airmiles/
en directeur airmiles heeft het in dit radiointerview over 700 a 900 (!!):
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -ze-terug/
700 a 900 op de 1 miljoen is 0,09%, verwaarloosbaar. En ook indirect een bewijs dat het geen hack is geweest. Waarom pak je dan immers maar 0,09% van de gebruikers? Ik bedoelde trouwens met dat kleine aantal specifiek die 9 april waarbij jij riep dat iedereen toen gehacked is.
watermolen schreef:
02 nov 2018 16:57
Er is ook geen bewijs dat het niet zo is. W waarom laat Airmiles de klachten gewoon doorgaan in plaats van te zorgen dat het niet meer voorkomt en consumenten extra veiligheid te bieden?
Hele kromme redenering. Omdat er geen bewijs is van een hack en Airmiles niet kan bewijzen dat ze niet zijn gehackt is het een bewijs dat ze wel gehackt zijn?
watermolen schreef:
02 nov 2018 16:57
Feit blijft ook dat klantenservice van Airmiles NOOIT doet wat ze beloven en toezeggen, dat ze je nooit terugbellen ondanks beloofd.
Redelijkerwijs kun je stellen dat dit natuurlijk geen feit is maar jouw persoonlijke ervaring.
watermolen schreef:
02 nov 2018 16:57
Dus waar moet je een aangetekende aansprakelijkheidsstelling naar toe sturen?.
Geen idee, Phishing valt veelal onder je eigen verantwoordelijkheid.
watermolen schreef:
02 nov 2018 16:57
Als je werkelijk een betrouwbare organisatie wil zijn, ben je transparant, goed bereikbaar, dan doe je wat je zegt, en dan nodig je onafhankelijke deskundigen uit om te onderzoeken, zet je de link naar hun rapportage op je site, en ga je in overleg met Bol.com om te zorgen dat die koppeling 100% veilig is, dan communiceer je actief wat je gedaan hebt om dit probleem aan te pakken bent, gooi je alles open, en ben je eerlijk naar klanten toe, Maar van transparantie is geen enkele sprake.
En dat moet Airmiles allemaal doen omdat 0,09% van hun klanten hun gegevens via een phishing site hebben gedeeld met hackers?
watermolen schreef:
02 nov 2018 16:57
Ik zie wel nog veel meer voorbeelden van andere consumentonvriendelijke handelingen bij deze organisatie:
airmiles zijn steeds minder waard geworden, airmiles zijn geen echte airmiles meer, je kunt er niet meer mee vliegen behalve bij nog één aanbieder (ik geloof vliegwinkel.nl), maar slechts voor een beperkt bedrag en dan zijn de tickets dan evengoed na die maximale korting nog duurder dan bij een andere aanbieder. ik spreek uit eigen ervaring omdat wij voor dat doel jarenlang airmiles gespaard hebben, en dit aan den lijve gemerkt hebben toen wij in maart dit jaar tickets boekten.
Je noemt de beperking van vliegreizen aanbod een consumentenonvriendelijke handeling, maar ervaart de consument dit ook zo? Heb je enig onderzoek hiernaar of is dit gewoon je persoonlijke gevoel van de wijziging omdat je jarenlang met dit doel airmiles heb gespaard?

En de wijziging is niet recent, al jaren lang kun je amper inruilen voor vliegreizen, waarom heeft dit dan iets te maken met het onderwerp?

Gesloten