LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.vrijgezellen.org

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jeroen29
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2004 19:52

www.vrijgezellen.org

Ongelezen bericht door jeroen29 »

Als je op een gratis datingsite of op marktplaats.nl op een contactadvertentie reageerd dan krijg je daarna mailtjes van leuke vrouwen die met je willen afspreken. Ze willen dan wel alleen afspreken via 1 van de volgende datingsites: www.vrijgezellen.org, www.datecontact.com, www.easydate.tv, www.belswing.org of www.charmecontact.com Dit zijn allemaal betaalsites. Als je dan met creditcard hebt betaald om toegang te krijgen dan blijkt de vrouw waarvan je het mailtje hebt gehad helemaal niet op die site te staan en ben je opgelicht! Het blijkt dat deze zeer grote oplichtingszaak al sinds 2000 aan de gang is en zijn er al honderdduizenden mensen opgelicht! Het gaat hier om de grootste oplichtingszaak van Nederland! Tros Radar heeft in een eerdere uitzending deze oplichtingszaak onderzocht. Deze oplichtingsbende blijkt iedere dag vele fake-advertenties te plaatsen op alle gratis datingsites die er zijn in Nederland. Daar komen per dag duizenden reakties op en worden deze mensen een paar dagen lang gespamt met fake-emailtjes om te proberen om op te lichten. Waarom doet de politie niks?

Gast

Re: www.vrijgezellen.org

Ongelezen bericht door Gast »

omdat er niemand aangifte doet? :oops:

Amarie

Re: www.vrijgezellen.org

Ongelezen bericht door Amarie »

Omdat de meeste mensen uit schaamte wellicht geen aangifte doen. Dit valt onder internet oplichting en wij weten allemaal dat de politie dat niet hoog op het lijstje heeft staan, dus ik denk dat de meeste mensen die moeite ook niet eens nemen, zodat oplichters gewoon hun gang kunnen gaan. Jammer, maar helaas!

wubbe
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2004 17:58

Re: www.vrijgezellen.org

Ongelezen bericht door wubbe »

Het is toch diep triest dat de politie helemaal niks doet aan zo'n grote oplichtingszaak die zich op internet afspeelt! Dus de conclusie is dat oplichters gewoon hun gang kunnen gaan op internet en hun niks in de weg zal liggen. De politie is dus te druk met fietsers te bekeuren die geen licht op hun fiets hebben want dan kunnen ze weer bonnetjes schrijven en levert geld op. Dat vinden ze belangrijk, zoveel mogelijk geld binnen halen. Het is diep triest, maar waar.
Ik heb ook wel eens gereageerd op contactadvertenties en ik kreeg toen ook allemaal van die mailtjes van dames die alleen maar verder contact wilde via een betaalsite. Gelukkig trap ik erin. Maar ik kan me voorstellen dat erg veel mensen erin trappen en hun geld dan kwijt zijn en de dame die in het mailtje staat niet eens op die betaalsite staat vermeld en er verder contact niet mogelijk is maar wel dus opgelicht voor veel geld.
Kijk ook maar eens op http://www.fakerslijst.nl dan lees je nog veel meer over deze grote oplichtingszaak op internet en ook op http://www.datingbedrog.nl

Gesloten