LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop bij Lightinthebox.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bas_de_cock
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2011 14:59

LightInTheBox.com

Ongelezen bericht door bas_de_cock »

ik heb een aantal maanden geleden een telefoon gekocht op LightInTheBox.com. deze is geleverd, is allemaal goed gegaan. na een paar weken is deze kapot gegaan, dus nam ik contact op met de site. Het was geen probleem, ik kon de telefoon opsturen. Nu heb ik een pakketje terug ontvangen, met een toestel van veel mindere kwaliteit. Nu is mijn vraag of dit zomaar mag. ik heb in totaal €70,- voor het toestel betaald, plus verzendkosten werd dit ong. €80,-. toen het toestel voor het eerst aankwam moest ik nog €24,- invoerbelasting betalen. toen het toestel kapot ging heb ik deze met €16,50 verzendkosten terug gestuurd naar China. Nu ik het toestel terug kreeg moest ik weer €24,- betalen. dit komt neer op een totaal van €144,50. bijna het dubbele van wat ik in eerste instantie had verwacht.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door newmikey »

bas_de_cock schreef:... Nu heb ik een pakketje terug ontvangen, met een toestel van veel mindere kwaliteit. Nu is mijn vraag of dit zomaar mag.
U koopt van een Chinees bedrijf via een in China gehostte website. Ik kan die vraag niet zonder meer met ja of nee beantwoorden zonder het Chinese rechtssysteem te begrijpen. Als u vraagt "is dat nu netjes?" dan is het antwoord natuurlijk ontkennend maar dàt risico neemt u willens en wetens door zaken te doen met een niet-Europees bedrijf.
ik heb in totaal €70,- voor het toestel betaald, plus verzendkosten werd dit ong. €80,-. toen het toestel voor het eerst aankwam moest ik nog €24,- invoerbelasting betalen. toen het toestel kapot ging heb ik deze met €16,50 verzendkosten terug gestuurd naar China. Nu ik het toestel terug kreeg moest ik weer €24,- betalen. dit komt neer op een totaal van €144,50. bijna het dubbele van wat ik in eerste instantie had verwacht.
Dat mag zeker, sterker nog: dat moet. U bent de importeur van de telefoon en bent daarmede aansprakelijk voor alle invoerheffingen. De enige manier om dubbele heffing te voorkomen is om een tijdelijke uitvoer te doen òf om restitutie van invoerheffingen te vragen op basis van artikel 238 van de Europese Douanewet. Er zijn echter twee grote "maren":
1. Ik vraag me af of het hier wel om rechten bij invoer ging, gezien het bedrag lijkt het me eerder omzetbelasting en die kunt u niet meer terugvragen op basis van de eerder vermelde douanewet. OB wordt nationaal en niet Europees geregeld.
2. Zelfs als u op basis van één van beide regelingen teruggaaf zou kunnen hebben geregeld of zou kunnen hebben vermeden dat er dubbele belasting geheven werd, zouden de administratieve kosten van dergelijke verzoeken het terug te geven bedrag veruit te boven gaan.

Over het algemeen ziet u hier het risico van internet aankopen buiten de EU, met name vanuit China. Als het goed gaat heeft de consument een aardig artikel voor een leuke prijs. Gaat het fout dan is het helaas pindakaas geblazen.

corrynte
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2012 07:09

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door corrynte »

Ook ik heb artikelen gekocht bij Lightinthebox.
Mijn vrouw had samen met een vriendin danskleding uitgezocht.
Met de matentabel van lightinthebox en een centimeter erbij hebben ze bestellingen gedaan volgens hun matenlijst.
Mij is toen niet duidelijk geweest dat het om een Chinese firma ging dus toen zij alles uitgezocht had heb ik het voor haar besteld.
Ik heb extra betaald voor snelle levering maar heb toch meer dan 3 weken moeten wachten voordat het pakketje kwam. De teleurstelling was enorm, niets paste en er zaten artikelen bij die we niet besteld hadden.
Een deel hebben we zelf maar veranderd omdat we het nodig hadden de rest wilde ik retourneren.
Dan begint de ellende dagen wachten op een code, dan moet je foto's maken van het product, vervolgens wordt keihard de schuld bij ons neergelegd, de kleur op een foto is duidelijk zwart maar zij zeggen dat het bruin is.
Uiteindelijk zouden we van 2 van de 4 artikelen geld terugkrijgen, ik wacht dat wel af.
Maar nu, de klap op de vuurpijl, moet ik nog 87 Euro invoerrechten gaan betalen aan fedex.
Een advies, ga nooit met lightinthebox in zee want je wordt gewoon opgelicht.

MAXIEM

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door MAXIEM »

corrynte

Mijn advies is: doe voorafgaand aan een bestelling grondig onderzoek en bestel nooit bij een webshop die niet in de eu geregistreerd staat.

Wellicht is het verstandig om in de toekomst mijn checklist te gebruiken.

Met mijn webshopchecklist© krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of onbetrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
-de shop vermeldt op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop heeft haar algemene voorwaarden op de site staan;
-de shop is via de site gemakkelijk bereikbaar;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer (werk)dagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen,
óf een bestelling/levering onder rembours of met een AC is mogelijk;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die niet waar;
-google op de naam van de webshop en zoek naar (negatieve) reakties;

-check de reviews op:

http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling

-check of de naam van de shop voorkomt bij:

http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/

-de shop is aangesloten bij de

http://www.thuiswinkel.org/201101181054 ... eid-zoeken
http://www.keurmerk.info/

-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)

-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres (nog) niet wordt vermeld op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.

Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist© kunnen geen rechten worden ontleend.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Maxiem - in dit geval is het 'chinese' zaak - dus niet bestellen.

Zelfs als aan alle andere punten word voldaan.

99% van de Chinese webshops hebben problemen, onder andere:
- Niet leveren (geld weg)
- Wel leveren, maar namaak/beroerde kwaliteit
- Wel leveren, maar namaak - door douane onderschept (geld kwijt)
- Niet leveren, proberen met bla bla verhalen eerst meer geld te krijgen.

Met name Amerikaanse internetshoppers zijn hier 'slachtoffer' van, maar het ziet er naar uit dat Nederlanders ook steeds meer de boot in gaan :(

HermannAugust
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2013 14:20

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door HermannAugust »

Ik heb nog nooit zo'n slechte winkel meegemaakt. Leveren echt vreselijke kwaliteit, de maten kloppen van geen kanten. Naheffingen door de fiscus omdat je blijkbaar buiten de EU bestelt (dit was vantevoren niet kenbaar gemaakt!!!) en importkosten.

Men is niet telefonisch bereikbaar, alleen per email. Mijn echtgenote bestelde een trouwjurkje voor onze dochter met bijbehorend jasje. Maten klopten niet. Na lange emails kon mijn vrouw een tegemoetkoming krijgen van 40% van de aankoopwaarde. Akkoord gegaan met dat aanbod, al enkele maanden geleden.

Moet het geld nog krijgen. Men reageert niet meer op onze emails.

Tip: koop hier echt nooit iets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het zijn echt oplichters, als je kijkt op hun site zie je ook dat ze bij geen enkele organisatie zijn aangesloten waardoor je bij een geschil daar kunt aankloppen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door newmikey »

HermannAugust schreef:Naheffingen door de fiscus omdat je blijkbaar buiten de EU bestelt (dit was vantevoren niet kenbaar gemaakt!!!) en importkosten.
Niet dat ik de site wil verdedigen maar er staat toch echt bij de AV letterlijk netjes aangegeven: "This “site” is owned by Light In The Box Limited (“LightInTheBox.com”) [Reg. No. 1141168] registered under HongKong SAR laws with registered address at 7/F., China Insurance Group Building, No. 141 Des Voeux Road Central, Hong Kong. "

Behalve dat u blijkbaar zèlf niet naar deze informatie heeft gezocht, wat wilt u dit bedrijf daarover verwijten?

Ook dat u nu, meer dan één jaar na het laatste bericht in dit forum alsnog blijkbaar een conflict heeft terwijl de informatie over problemen met deze site dus al ten tijde van uw bestelling ruimschoots vindbaar waren - in het Nederlands, op een Nederlandse website. Wat zegt dat over hoe zorgvuldig u winkelt? Het is te makkelijk om dat maar af te wentelen op "niemand heeft het mij verteld", u heeft als consument ook nog eens een eigen verantwoordelijkheid en de verbrande billen zijn dan ook de uwe. Ik raadt u aan zelf op die blaren te gaan zitten in plaats van rond te bazuinen hoe onzorgvuldig en dom u bent geweest...

whogenturf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 mei 2013 15:15

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door whogenturf »

Ik zou ook niet snel iets bestellen bij deze website, maar bij bestellen buiten de EU zul je toch altijd rekening moeten houden met invoerrechten!

whogenturf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 mei 2013 15:15

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door whogenturf »

Natuurlijk is het wel vervelend als je die invoerrechten ook moet betalen bij het retour zenden van een product.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door newmikey »

whogenturf schreef:Natuurlijk is het wel vervelend als je die invoerrechten ook moet betalen bij het retour zenden van een product.
Hoezo? Op uitvoer zitten géén invoerrechten. Mocht je bedoelen dat je de reeds betaalde rechten retour zou moeten krijgen, dàt kan toch ook niet met iets wat je hier in de winkel koopt en vervolgens naar een land buiten de EU stuurt dus waarom zou dat hier wel moeten werken?

Er is wèl een regeling om zaken ter reparatie op te sturen en te vermijden dat je bij de wederinvoer nogmaals rechten moet betalen, de z.g. Regeling Passieve Veredeling maar daarvan zijn de documentkosten vaak onevenredig hoog.

Nee, je neemt een zeker gecalculeerd risico bij het kopen buiten de EU. Soms zit het mee en dan heb je een goede deal, maar soms zit het tegen en daar kan je niets aan doen.

Saraaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2013 16:11

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door Saraaa »

Weet iemand waar ik het nummer van Lightinthebox kan vinden? Overal gezocht. En ik kan alleen maar mailen, maar ze geven geen antwoord. Ze zijn heel onbetrouwbaar. Zomaar extra geld betalen en veel te laat mijn pakketje binnen gekregen...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Saraaa schreef:Weet iemand waar ik het nummer van Lightinthebox kan vinden? Overal gezocht. En ik kan alleen maar mailen, maar ze geven geen antwoord. Ze zijn heel onbetrouwbaar. Zomaar extra geld betalen en veel te laat mijn pakketje binnen gekregen...
Niet zomaar - zie diverse reacties voor de jouwe .
En bellen - naar Hong Kong? Zal ook niet gratis zijn..

w.goetjes
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2006 11:03

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door w.goetjes »

Ik heb al een paar keer kleding via LightInTheBox besteld, en steeds met succes.
Alhoewel de invoerrechten wel steeds even koud op mijn dak vielen.

Wat echter nog meer vraagtekens geeft is dat de postbezorger persé het bedrag cash en
gepast wil hebben, pinnen kan ook niet... Zelfs als ik aanbied om even 2 minuten mee te
rijden om het geld te halen bij de winkel verderop willen ze daar niet aan, en komen liever
de volgende dag terugrijden (zeker 30 minuten onderweg gezien ik niet in de stad woon)...
Je zou denken dat dit ritje meer kost dan die 24,50 tax, dus waarom? Gepast? Geen bon..eigen zak?

DennisVenray
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 aug 2014 12:27

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door DennisVenray »

Ik heb ook een slechte ervaring met Lightinthebox gehad. Vanochtend. Ik had een autoradio (waarin gelijk een navigatiesysteem zat, een 2din-radio) gekocht, in eerste instantie voor € 132,00 (daarmee hadden ze me gelokt), toen bleek het pakket 2 kg te wegen en zouden er € 60,00 verzendkosten erbij komen, zij zouden 50% voor hun rekening nemen. Vond ik na enige twijfel toch goed. Dus via iDeal 162,00 betaald. Kreeg ik zo'n 2 uur geleden de UPS man aan de deur, of ik nog € 45,00 invoerrechten wilde betalen. Overigens het pakketje weegt 0,5 kg. Dus de commerciëleverkoopprijs was € 132,00, uiteindelijk aan de deur (geen geld retour tijdstip meer) blijkt dit bedrag € 207,00 te zijn. Lees mijn topic maar.

Wat ik je eigenlijk wilde vragen is, wat is het telefoonnummer van dat Lightinthebox? Ik kan het nergens vinden, en hun 'geldretour' of 'klantenservice' laat me ook steeds hetzelfde rondje maken zonder een aanspreekpunt/contactpunt te krijgen. Ben ik nu mijn € 162 zomaar kwijt? Ik heb de radio die die UPS man bij zich had niet aangenomen omdat ik die niet vermelde € 45,00 invoerrechten ook nog eens wilde betalen.

DennisVenray
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 aug 2014 12:27

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door DennisVenray »

Saraaa schreef:Weet iemand waar ik het nummer van Lightinthebox kan vinden? Overal gezocht. En ik kan alleen maar mailen, maar ze geven geen antwoord. Ze zijn heel onbetrouwbaar. Zomaar extra geld betalen en veel te laat mijn pakketje binnen gekregen...
Saraaa als je dit nog leest, reageer op mijn topic. Ik heb hetzelfde probleem met die Lightinthebox en wil graag mijn geld retour (€ 162,00), maar ik weet niet hoe. Het is een vicieuze cirkel die 'klantenservice' van Lightinthebox.

DennisVenray
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 aug 2014 12:27

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door DennisVenray »

HermannAugust, reageer aub op mijn topic over Lightinthebox. Ik heb precies een identiek probleem als jou. Ze presenteren zich als betrouwbaar Westers bedrijf, maar adverteren met prijzen (zonder importheffingen, en melden dit dan ook niet). Ze hanteren ook iDeal, dan denk je dat het ook al betrouwbaarder is. Dus jij hebt geld teruggekregen, maar niet volledig?
HermannAugust schreef:Ik heb nog nooit zo'n slechte winkel meegemaakt. Leveren echt vreselijke kwaliteit, de maten kloppen van geen kanten. Naheffingen door de fiscus omdat je blijkbaar buiten de EU bestelt (dit was vantevoren niet kenbaar gemaakt!!!) en importkosten.

Men is niet telefonisch bereikbaar, alleen per email. Mijn echtgenote bestelde een trouwjurkje voor onze dochter met bijbehorend jasje. Maten klopten niet. Na lange emails kon mijn vrouw een tegemoetkoming krijgen van 40% van de aankoopwaarde. Akkoord gegaan met dat aanbod, al enkele maanden geleden.

Moet het geld nog krijgen. Men reageert niet meer op onze emails.

Tip: koop hier echt nooit iets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het zijn echt oplichters, als je kijkt op hun site zie je ook dat ze bij geen enkele organisatie zijn aangesloten waardoor je bij een geschil daar kunt aankloppen.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door Dirkie »

DennisVenray schreef:Wat ik je eigenlijk wilde vragen is, wat is het telefoonnummer van dat Lightinthebox? Ik kan het nergens vinden, en hun 'geldretour' of 'klantenservice' laat me ook steeds hetzelfde rondje maken zonder een aanspreekpunt/contactpunt te krijgen.
Persoonlijk denk ik niet dat je naar China wil gaan bellen, maar dat is puur persoonlijk.
Als ik kijk bij de contact gegevens ben je er ongeduldig. Het streven is om binnen 1 dag (dus niet een paar uur) te reageren. Wacht dus een dag of wat. En vermeld vervolgens hier wat er aan gedaan is.
Ik heb echter een flauw vermoeden, dat het wel even kan gaan duren. Immers je geweigerde pakket moet nu ook weer terug naar China en dat kan wel even duren. En volgens hun eigen FAQ op de website is de kans groot dat er nog bijkomende kosten bijkomen, zoals invoerrechten. Of het weigeren van een pakket vanwege kosten, die niet van de webshop, maar van de transporteur (UPS) komen, een geldige reden is, weet ik niet.

PBBS Beveiliging
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 okt 2013 18:29

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door PBBS Beveiliging »

In oktober ledlampen besteld in verschillende uitvoeringen.

Van het type 5pcs e27 9W 15 smd 5630 warm is nu al 70% defect , zwarte brand afdruk aan de binnenzijde.
Heb bovendien een flinke smak invoerrechten betaald.
Ik betaal liever iets meer voor kwaliteit en gratis garantie. Ik koop daar niets meer.

suzanne.helsloot
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2016 21:21
Contacteer:

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door suzanne.helsloot »

Ja, ik heb ook tegoedertrouw een bestelling gedaan van 2 leren jassen. Een 3XL voor de man en een Xl voor de vrouw. Bleken uiteeindelijk L te zijn en S.
Lightinthebox zegt dat ik het mag terugsturen naar Polen op mijn eigen kosten en wilt alleen geld terug betalen als er een kwaliteitsprobleem is. Deze site heeft er geen moeite mee om mensen het verkeerde beeld te schetsen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Aankoop bij Lightinthebox.com

Ongelezen bericht door Julie4444 »

suzanne.helsloot schreef:Ja, ik heb ook tegoedertrouw een bestelling gedaan van 2 leren jassen. Een 3XL voor de man en een Xl voor de vrouw. Bleken uiteeindelijk L te zijn en S.
Lightinthebox zegt dat ik het mag terugsturen naar Polen op mijn eigen kosten en wilt alleen geld terug betalen als er een kwaliteitsprobleem is. Deze site heeft er geen moeite mee om mensen het verkeerde beeld te schetsen.
Misschien is die L wel een XXXL voor Chinese begrippen?
Ik snap niet dat mensen kleding niet gewoon in winkels kopen, dan kun je ze passen en weet je of ze goed zijn voor je ze koopt.

Gesloten