LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Imsim
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2018 19:28

Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Ongelezen bericht door Imsim »

Als je ervaring hebt met oplichters en incassobureaus, neem dan alsjeblieft de tijd voor mijn verhaal en help mij met deze kwestie.

Afgelopen september kreeg ik online een leuk aanbod van http://www.supervoordeelshop.nl. Ik kon gratis scheermesjes ontvangen. Nou heb ik het niet breed dus dit soort acties doe ik graag aan mee. Wel weet ik dat er vaak een addertje onder het gras zit. Een abonnement, alleen verzendkosten betalen, een creditcardnummer achter laten etc. Wanneer ik zulke gevallen tegen kom doe ik ook niet meer mee. In dit geval was dat niet zo dus ik nam aan dat het puur voor het winnen van mailadressen was, waar ik prima aan mee wil werken. Ik doe momenteel marketing dus weet dat dit vaker gebeurt.

Nou heb ik meegedaan aan deze actie en ik kreeg netjes begin oktober de scheermesjes binnen. Vervolgens krijg ik een brief dat ik 16,98 moet betalen voor een lidmaatschap dat ik zou hebben afgesloten. Nu blijkt dat op het moment dat je je gegevens invult voor verzending, je akkoord gaat met het afsluiten van een lidmaatschap. Dit staat nergens duidelijk vermeld en ik vind het erg misleidend. Ik heb nog nooit een aanmaning ontvangen, en betaal altijd mijn rekeningen op tijd. Ik heb alleen nooit met opzet akkoord gegeven voor een lidmaatschap en zal dus ook niet betalen. Ik heb telefonisch en via de mail contact gehad met dit bedrijf en mijn situatie uitgelegd. Ze doen echter alsof hun neus bloed en ik citeer "je gelooft toch zelf niet dat je in deze tijd nog iets gratis kan krijgen". Een bewijs van het aanschaffen van een lidmaatschap kunnen zij mij echter niet geven.

Ik laat me niet graag besodemieteren en ik voel me hier echt machteloos onder. Ik heb werkelijk geen idee waarom je überhaupt een lidmaatschap op zo'n site nodig zou moeten hebben.

Nu hebben ze mij bij een incassobureau gemeld en heb ik een aanmaning van ! 56 euro ! voor een stel scheermesjes. Ik wil absoluut niet in problemen komen om een openstaande rekening, maar ik ga deze niet betalen, want ik sta er niet achter om een rekening te betalen voor een lidmaatschap waarvoor ik geen akkoord heb gegeven.

Wie kan mij helpen?? :(

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Ongelezen bericht door tampie74 »

U bent degene die uw email adres hebt ingevuld en akkoord bent gegaan met de voorwaarden.
U bent verblind door het woord GRATIS.
Als u naar beneden gaat op de pagina staat er duidelijk welk pakket je kan kiezen en dat het maandelijks is.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zie toch echt het volgende op hun website staan:

"Na uw aanmelding kunt u kiezen uit drie abonnementsvormen. Natuurlijk heeft elk abonnement zijn eigen unieke kenmerken en voordelen! Bekijk snel wat het beste bij u past."

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Ongelezen bericht door michieldejong »

Ik lees toch echt wat anders op hun site:
Meld u nu vrijblijvend aan en krijg meteen 15 credits cadeau! Deze credits kunt u direct inwisselen voor producten. Kies daarna optioneel en dus niet verplicht voor een van onze maandelijks opzegbare abonnementen oplopend in voordeel.
En ook:
gratis /voor altijd
Gratis aanmelden
100% gratis, ook geen verzendkosten!

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Ongelezen bericht door Lowieze »

michieldejong schreef:Ik lees toch echt wat anders op hun site:
Meld u nu vrijblijvend aan en krijg meteen 15 credits cadeau! Deze credits kunt u direct inwisselen voor producten. Kies daarna optioneel en dus niet verplicht voor een van onze maandelijks opzegbare abonnementen oplopend in voordeel.
En ook:
gratis /voor altijd
Gratis aanmelden
100% gratis, ook geen verzendkosten!
Als bovenstaande zou kloppen, dan heeft TO schijnbaar toch een abonnement aangevinkt bij het aanmelden. Anders zou hij/zij nu niet aan een abonnement vastzitten.

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Ongelezen bericht door michieldejong »

Je lijkt hier ervan uit te gaan dat de fout bij TS ligt. Ik zie niet waar je dit op baseert, aangezien TS zelf aangeeft geen abonnement afgesloten te hebben. Het zou bijvoorbeeld net zo goed kunnen dat de site je standaard op een betaald abonnement zet (je moet een soort van opt-out doen om te voorkomen dat je aan een betaald abonnement vast zit) terwijl de tekst op de site een soort van opt-in suggereert.

Gezien wat de site biedt vind ik de site an sich sowieso twijfelachtig (maandelijks abonnement voor credits voor een website die slechts zo'n 50 producten aanbiedt) en ook bij afsluiten/aanmelden is mij totaal niet duidelijk wat je nu precies afsluit. Er staan weliswaar AV op de site maar deze zijn amper meer dan een copy-paste van een standaard set AV die in ieder geval niet aangeven hoe het nu zit met dat abonnement (hoogstens op de met credits aangeschafte goederen).

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Ongelezen bericht door HADES2001 »

heb voor de grap is op de gratis gedrukt en er staat daar nergens een maandprijs

"Bestel uw eerste product -GRATIS-
De SuperVoordeelShop is een unieke webshop waarmee u met uw eigen credits geweldige producten kunt kopen. Bij aanmelding krijgt u direct 15 credits cadeau. Deze credits kunt u direct inwisselen voor producten. Kies daarna optioneel (en dus niet verplicht) voor een van onze maandelijks opzegbare abonnementen. Meld u nu vrijblijvend aan en krijg meteen 15 credits cadeau!"
in het tweede kopje staat zelfs
"Onze voordelen:
Bij aanmelding 15 gratis credits
Geen verzendkosten
Geen verplicht abonnement
14 dagen bedenktijd
Keurmerk webwinkel Gecertificeerd door Stichting WebwinkelKeur"

Als TS deze heeft genomen snap ik het verhaal voledig en zou ook ik me misleid voelen.
Hopelijk heeft TS iets om te bewijzen dat het om de gratis 15 credits ging en niets anders, anders kan de discussie nog lastig worden

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Er staat GRATIS AANMELDEN. Blijkbaar is het niet gratis.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Ongelezen bericht door Lowieze »

HADES2001 schreef:heb voor de grap is op de gratis gedrukt en er staat daar nergens een maandprijs

"Bestel uw eerste product -GRATIS-
De SuperVoordeelShop is een unieke webshop waarmee u met uw eigen credits geweldige producten kunt kopen. Bij aanmelding krijgt u direct 15 credits cadeau. Deze credits kunt u direct inwisselen voor producten. Kies daarna optioneel (en dus niet verplicht) voor een van onze maandelijks opzegbare abonnementen. Meld u nu vrijblijvend aan en krijg meteen 15 credits cadeau!"
in het tweede kopje staat zelfs
"Onze voordelen:
Bij aanmelding 15 gratis credits
Geen verzendkosten
Geen verplicht abonnement
14 dagen bedenktijd
Keurmerk webwinkel Gecertificeerd door Stichting WebwinkelKeur"

Als TS deze heeft genomen snap ik het verhaal voledig en zou ook ik me misleid voelen.
Hopelijk heeft TS iets om te bewijzen dat het om de gratis 15 credits ging en niets anders, anders kan de discussie nog lastig worden
Het ging TS om "gratis" scheermesjes, niet om de credits.
Bij het bestellen van deze scheermesjes is misschien gevraagd om akkoord te gaan met de voorwaarden.

Imsim
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2018 19:28

Re: Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Ongelezen bericht door Imsim »

Ik kon kiezen uit 15 credits OF het product van die maand, wat scheermesjes waren. Ieder bedankt voor de reactie. Mensen die reageren dat ik het niet goed gelezen heb hebben mijn verhaal niet goed gelezen want zoals anderen opmerkten staat er duidelijk dat ik nergens aan vast zit. Supervoordeelshop heeft gezegd dat wanneer je op "e-mail bevestigen" klikt, je automatisch akkoord gaat met een lidmaatschap. Dit is dus duidelijk misleiding.

Wie o wie weet wat ik moet doen met mijn onterechte aanmaning?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ze geven zelf in hun voorwaarden aan dat u hier een klacht kunt indienen:

"Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie."

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Ongelezen bericht door michieldejong »

Ze hebben de AV van webwinkelkeur weliswaar gekopieerd maar via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/ ... el-zoeken/ kan ik ze niet terugvinden. Ook kopie-site https://mountainsdeals.com/ is niet terug te vinden. Een extra teken aan de wand voor deze webwinkel.

Verder interessant is dat het telefoonnummer op hun site (020 - 891 2986) ook het telefoonnummer is van deze incasso-dreig-site: http://www.laatstebetaalkans.nl/

stofzuigertje

Re: Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Maak een onduidelijk verhaal als valkuil met gratis product en als je tijdig kon opzeggen maar misleiding.....
Of dat is toegestaan, onduidelijke voorwaarden en het bedrijf in incasso met zelfde telefoon op zelfde adres is wel legaal.

Maar als ze niet te vinden zijn als aangesloten bij terwijl je het wel melden op hun site is fraude dus is deze claim hiermee ook waardeloos geworden.
Niets betalen want je mag niet een keurmerk vermelden als je niet aangesloten bent.

Zodra je geroyeerd zou worden binnen redelijke tijd verwijderen dus daar gaan ze de fout in waardoor ze een eventuele rechtszaak zeker verliezen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vind de site misleidend.
Wie o wie weet wat ik moet doen met mijn onterechte aanmaning?
Niet betalen.

Verwijderd

Re: Ongewenst lidmaatschap via Supervoordeelshop

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Gewoon niet betalen. Laat ze er maar een zaak van maken. Vraag om een contract van het afgesloten abonnement waar uw handtekening onder staat. Dat hebben ze niet, dus is er ook geen overeenkomst.

Gesloten