LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
UdoC
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2018 09:51

Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door UdoC »

Op kerstavond 24-12-2017 een tv meubeltje besteld op de site van Made.com.
Helaas geeft de site een heel andere levereringstermijn op t.o.v. mijn bevestigingmail vd bestelling.
Er wordt gesproken over 9 dagen en de mail na bestellen staat leverdatum rond 1 april 2018 :shock:
Om hier over wat opheldering te krijgen even een belletje doen of een mailtje schrijven...dacht ik..
Even de site bezoeken want daar staat een telefoonnummer van de klantenservice.
Te bereiken tussen 10:00-12:00uur... not :evil:
Na het bellen van het nummer krijg je steevast het afwimpel-bandje te horen dat ze niet bereikbaar zijn.
Ook een vriendelijk mailtje naar de klantenservice levert niks op.
Bestaat dit bedrijf wel echt, of ben ik ook gewoon slachtoffer van sluwe internet-tijgers die consumenten lachend aan het lijntje houden?

Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Wat te doen nu? Kan mn geld niet stoneren omdat er met Ideal betaald is.
Iemand de gouden tip?
Help help help :cry:

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk kunt u niet storneren. Dat kan alleen bij een incasso.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door Brahms »

Bellen heeft ook geen nut, op de site staat dat ivm personeelsgebrek ze niet telefonisch bereikbaar zijn........
Onze telefoonservice is wegens onderbezetting op het moment inactief.
Contacteer ons graag via mail. Onze klantenservice zal alle aanvragen zo spoedig mogelijk beantwoorden.
[email protected]

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door HADES2001 »

HOE KAN IK EEN BESTELLING ANNULEREN?
Neem contact op met onze klantendienst om je bestelling te annuleren. Dat kan kosteloos als de bestelling nog niet verzonden werd vanuit ons distributiecentrum. Wanneer je de bestelling na verzending annuleert, zal je de retourkosten voor je rekening moeten nemen

Je kan proberen de bestelling te annuleren? (altans krijg geen beeld van wat voor mail u gestuurt hebt naar de klantenservice)
De winkel bestaat in ieder geval wel denk ik gezien de 2000+ recensies op trustpilot
https://nl.trustpilot.com/review/made.com/nl
positief over snelle leveringen en negatief over slechte leveringen en slechte communicatie

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door alloallo »

Made.com bestaat zeker! Zij hebben o.a. een pop up store op schiphol.

De oorsprong van dit bedrijf ligt in GB en is een typische online speler. Alle goederen komen uit China.

Indien goederen niet voorraadig zijn, dan is de levertijd eeuwigheid.

De kwaliteit is niets bijzonder. Waarom online bestellen indien men dergelijk producten tegen competitieve prijzen bij Ikea, Woonexpress kopen kan.

Strikje52
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2018 12:58

Re: Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door Strikje52 »

Ik heb onlangs een bestelling gedaan bij made.com, een Ikea achtig bedrijf uit Engeland met een winkel in Amsterdam en een Nederlandstalige website.
Mijn bestelling kwam keurig binnen de vooraf gestelde termijn, maar bij het openen van de verpakking bleek het product zwaar beschadigd (Spiegel gebroken op diverse plaatsen).
Ik heb keurig volgens de in de voorwaarden gestelde procedure gereclameerd. Dit was via email naar de klantenservice. In 2 weken 3 mails verstuur en alleen een automatische bevestiging gekregen, verder niets. Ook diverse malen geprobeerd te bellen, maar daar wordt gewoon niet opgenomen.
Op internet lees ik nu dat iedereen die wat wil retourneren, dezelfde ervaringen heeft.
Kortom Made.Com houdt zich niet aan zijn eigen Algemene Voorwaarden en ook niet aan de in Nederland geldende wetten.
Gelukkig heb ik betaald met PayPal via mijn credit kaart en hoop via hen nog wat geld terug te krijgen, maar zal wel een lang proces zijn.

Hopelijk reageren meer mensen met gelijke ervaring op dit bericht en zou ook Radar dan hier aandacht aan kunnen besteden zodat niet nog meer mensen hun geld hiermee verliezen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door renewouters »

alloallo schreef:Made.com bestaat zeker! Zij hebben o.a. een pop up store op schiphol.

De oorsprong van dit bedrijf ligt in GB en is een typische online speler. Alle goederen komen uit China.

Indien goederen niet voorraadig zijn, dan is de levertijd eeuwigheid.

De kwaliteit is niets bijzonder. Waarom online bestellen indien men dergelijk producten tegen competitieve prijzen bij Ikea, Woonexpress kopen kan.
De ontwerpen van made.com zijn wel een stuk anders dan het wat ikea biedt. Weliswaar een kwestie van smaak maar als je made.com mooi vind wordt het lastig om een equivalent ikea product te vinden.

Gé Teunissen
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2018 18:32

Re: Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door Gé Teunissen »

Ik heb precies hetzelfde. Een spiegel besteld die in scherven aankwam. Die heb ik meteen bij het grofvuil gezet. Wel foto’s gemaakt en naar Made gestuurd. Reageren niet. Is nu 1,5 week geleden. TROS Radar doe hier wat aan.

MijntjeH
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2018 11:01

Re: Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door MijntjeH »

Inderdaad NIET BETROUWBAAR!!
onze geleverde tafel had een productiefout, dat kan gebeuren. De tafel is retour gegaan en ons geld werd terug beloofd. Maar niet dus!!
Wéken later en we kunnen vrees ik naar honderden euros fluiten.
Klantenservice is volledig onbereikbaar, ze reageren gewoon nergens op
WAARDELOOS!!
Radar kunnen jullie er iets aan doen? Want wij blijken niet de enigen met problemen!!

devries2018
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2018 12:33

Re: Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door devries2018 »

De communicatie is zeer slecht. Als je kijkt naar het aantal mensen dat er werkt en de schaal waarop ze actief zijn, dan verwacht je toch een kwalitatieve klantenservice.

Een onderdeel van mijn bestelling was defect, waarna ik dit per mail heb doorgegeven. Hierop kreeg ik geen bericht (+/-2 weken). Nadat ik na een reminder wederom geen bericht kreeg, heb ik een berichtje geplaatst onder een van hun instagram foto's met het verzoek contact op te nemen. Dit was het geval, iemand van het NL team nam contact op met vragen omtrent het defecte onderdeel. Wat er gebeurde nadat ik hierop geantwoord had? Drie keer raden. Niets.

Na enig onderzoek online bleek dat made.com hun klantcontact blijkbaar niet erg serieus neemt. Wellicht eens de moeite waard om hier verder onderzoek naar te doen?

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door juliomariner »

devries2018 schreef: Wellicht eens de moeite waard om hier verder onderzoek naar te doen?
Wat moet er dan worden onderzocht? Er staan inmiddels meerdere negatieve beoordelingen op internet wat moet er dan nog onderzocht worden?

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

devries2018 schreef: Wellicht eens de moeite waard om hier verder onderzoek naar te doen?
Een buitenlandse webwinkel waar genoeg revieuws over te lezen. Contact via mail of een Engels telefoonnummer. Bij bestellen in het buitenland zit altijd een risico. En helaas is het Nederlandse recht niet van toepassing dan.

Wat moet er onderzocht worden dan? Er zijn lijstjes zat te vinden op internet waar op te letten bij het online kopen. Zolang mensen dit nog steeds blijven negeren blijven dit soort problemen.

devries2018
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2018 12:33

Re: Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door devries2018 »

NeoDutchio schreef:
devries2018 schreef: Wellicht eens de moeite waard om hier verder onderzoek naar te doen?
Een buitenlandse webwinkel waar genoeg revieuws over te lezen. Contact via mail of een Engels telefoonnummer. Bij bestellen in het buitenland zit altijd een risico. En helaas is het Nederlandse recht niet van toepassing dan.

Wat moet er onderzocht worden dan? Er zijn lijstjes zat te vinden op internet waar op te letten bij het online kopen. Zolang mensen dit nog steeds blijven negeren blijven dit soort problemen.
Misschien heeft het er mee te maken dat van de 1000 aankopen zich er bij 1 a 2 dergelijke problemen voordoen. Dat maakt dat men, lees ik, gemakkelijker met aankopen omgaat. Wellicht naief als je het zwart wit bekijkt en voor iedere aankoop lijstjes gaat doornemen, maar niet meer dan menselijk aan de andere kant.

Onderzoek is wellicht niet de juiste bewoording. Ik doelde meer op een bundeling van klachten (krachten) via een medium als Radar. Dan blijken bedrijven toch wel opeens snel terug te kunnen komen op de onstane problemen.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

devries2018 schreef: Onderzoek is wellicht niet de juiste bewoording. Ik doelde meer op een bundeling van klachten (krachten) via een medium als Radar. Dan blijken bedrijven toch wel opeens snel terug te kunnen komen op de onstane problemen.
Hoeveel indruk denkt u dat het in Engeland maakt als er een een televisieprogramma uit een klein land als Nederland met een paar klachten langs komt. Als überhaupt Radar de moeite zou nemen om het kanaal over te gaan zwemmen.

De basis bij het online bestellen is kijken naar contactgegevens, een kvk nummer en de prijzen. Als het contact via het buitenland loopt, er geen kvk gegevens bekend zijn, waarom zou je dan bij deze webshop gaan bestellen?

devries2018
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2018 12:33

Re: Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door devries2018 »

NeoDutchio schreef:
devries2018 schreef: Onderzoek is wellicht niet de juiste bewoording. Ik doelde meer op een bundeling van klachten (krachten) via een medium als Radar. Dan blijken bedrijven toch wel opeens snel terug te kunnen komen op de onstane problemen.
Hoeveel indruk denkt u dat het in Engeland maakt als er een een televisieprogramma uit een klein land als Nederland met een paar klachten langs komt. Als überhaupt Radar de moeite zou nemen om het kanaal over te gaan zwemmen.

De basis bij het online bestellen is kijken naar contactgegevens, een kvk nummer en de prijzen. Als het contact via het buitenland loopt, er geen kvk gegevens bekend zijn, waarom zou je dan bij deze webshop gaan bestellen?
Radar heeft ook een radioprogramma en een belletje vanuit een land waar zij haar volle focus op heeft kan zeker iets teweeg brengen. Zwemmen zou ik niet aanraden, er zijn zat lijstjes online die aangeven dat dit gevaarlijk kan zijn.

Ik probeer het nog eens via de sociale media, wellicht hebben ze enkel een reminder nodig. Bedankt voor de tips, NeoDutchio.

Monzon
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2018 21:34

Re: Made.com-klantenservice onbereikbaar! Iemand tips/ervaring?

Ongelezen bericht door Monzon »

Waarom niet met alle gedupeerden naar de winkel op het Rokin in Amsterdam met alle kapotte producten en/of mailverkeer met klachten? Bij voorkeur op zaterdag als er klanten in de winkel zijn, ik denk dat ze dan wel reageren. Ik ben geen klant of gedupeerde maar zie dit toevallig staan en ben wel eens bij Made in Amsterdam geweest toen ze nog op een andere locatie zaten, leek me een prima zaakje toen. Had niet de indruk dat het een 'slechte' winkel was. Succes!

Gesloten