LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht bij ViaGogo

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
MiriamMeijerin2
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2018 12:46
Contacteer:

Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door MiriamMeijerin2 »

Viagogo lijkt n degelijk buro in de koop/verkoop tickets. Op 6/12/17 tickets gekocht en via iDeal betaald voor een voetbalwedstrijd op 11/2/18. keurig via mail op de hoogte gehouden en week coor aanvang zoals belooft digitaal de tickets ontvangen. Zondag aangekomen bij t stadion blijken de tickets niet geldig!!! En we waren niet de enige/eerste. Viagogo is niet te bereiken. Pas dus op!!!

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is toch oud nieuws. Dit is een wederverkoper en als de tickets op naam gesteld zijn, komt u niet binnen. Wordt al jaren en jaren voor gewaarschuwd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door mahadma »

A: U bent NIET ogelicht, u heeft gekocht bij een wederverkoper tegen woekerprijzen.
B: Effe lezen en je ziet dit: viagogo is een wereldwijd online platform voor live-sport, muziek en entertainment tickets. viagogo's missie is om kopers een zo breed mogelijk ticketaanbod voor events over de hele wereld te bieden, en helpt de verkopers van de tickets, variërend van mensen met een extra ticket tot grote multinationale event-organisatoren, toegang te bieden tot een wereldwijd publiek.
C: Al ze kwaad willen, kunt u een aanklacht wegens smaad verwachten (hoewel ze een olifantenhuid hebben.
D: voor contact https://www.viagogo.nl/Help/Buyer/246
Laatst gewijzigd door mahadma op 13 feb 2018 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door renewouters »

Het toont maar weer aan dat voorlichting aan consumenten compleet zinloos is. Al jaren lopen er allerlei campagnes voor problemen die dit forum dagelijks vullen en het lijkt allemaal aan dovemansoren gericht.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

renewouters schreef:Het toont maar weer aan dat voorlichting aan consumenten compleet zinloos is. Al jaren lopen er allerlei campagnes voor problemen die dit forum dagelijks vullen en het lijkt allemaal aan dovemansoren gericht.
Voorlichting bereikt blijkbaar niet 17 miljoen Nederlanders.
Bijvoorbeeld ook niet de schrijfster van het bericht die voor de eerste keer op dit forum is.
Heel menselijk dat dat iemand een keer kan gebeuren.
En goed dat ze hier nog eens waarschuwt.

lyndans
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2018 12:27

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door lyndans »

Hallo , wij hebben 2 kaarten gekocht voor andre rieu in juli , wij zijn70 en ik heb dit voor mijn man gekocht en lang gespaart , nu zag ik de uitzending van viagogo en ben nu erg bang dat ze niet goed zijn , ik heb totaal 267 euro betaald of kan ik nog hoop hebben ?

lyndans
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2018 12:27

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door lyndans »

Ik heb wel degelijk gekeken of het veilig was , is de eerste keer dat ik iets bestel op internet en dan is het niet leuk als mensen negatief reageren , ik ben echt niet dom.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door R. Proctor »

lyndans schreef:Ik heb wel degelijk gekeken of het veilig was , is de eerste keer dat ik iets bestel op internet en dan is het niet leuk als mensen negatief reageren , ik ben echt niet dom.
Je hebt niet gekeken anders zou je het bestellen bij de officiële verkoopsites en is dat niet duidelijk kijk je bij de site van de artiest zelf

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door mahadma »

lyndans schreef:Ik heb wel degelijk gekeken of het veilig was , is de eerste keer dat ik iets bestel op internet en dan is het niet leuk als mensen negatief reageren , ik ben echt niet dom.
Nee, maar er staat altijd bij wederverkoopadressen (bovenaan in google met de toevoeging (ADV)) dat het een doorverkoopsite betreft.
En voor een eerste keer wel begrijpbaar, maar in de toekomst worden de kaarten OP NAAM gezet en moet je een id tonen bij de entree, geen gelijke naam? Dag! Dus ga goed zoeken. Alle radio en TV uitzendingen ten spijt, "men" leest niet, doet en klaagt ipv goed lezen.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Nee, maar er staat altijd bij wederverkoopadressen (bovenaan in google met de toevoeging (ADV)) dat het een doorverkoopsite betreft.
En voor een eerste keer wel begrijpbaar, maar in de toekomst worden de kaarten OP NAAM gezet en moet je een id tonen bij de entree, geen gelijke naam? Dag! Dus ga goed zoeken. Alle radio en TV uitzendingen ten spijt, "men" leest niet, doet en klaagt ipv goed lezen.
Dat is sowieso een feit.
De kaartverkopers zijn ook schuldig want die faciliteren dit.
Als de mogelijkheid gewoon beperkt was om meerdere kaarten aan te schaffen gewoon per 100 want dat komt gewoon voor dan was het probleem ook niet zo groot.
Elk ticket op naam incl. geboortedatum, dan kan je nog bv met 10 man gaan maar zal je toch de volledige naam en geboortedatum moeten hebben, incl. ID bij ingang zet je meteen al de verkoopsites buiten spel.

Maar ja zolang de officiële sites gewoon aan wederverkopers blijven leveren houden ze het ook zelf in stand.

Buiten dat moeten consumenten ook goed opletten en bij dit soort doorverkopers niks kopen

Cayou
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2018 11:14

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door Cayou »

Gister twee kaartjes gekocht voor een Marco Borsato Concert. 250 euro betaald per CC. Geen bevestigingsmail. In mijn account alle gegevens te vinden behalve dat ik kaartjes heb gekocht. Proberen per mail contact op te nemen, maar nergens is een mailadres te vinden. Bij "contacteer klantenservice" word je steeds maar weer naar een centraal menu terug gestuurd. Waardeloos! En frustrerend, zeker als er op de website vermeld wordt dat je "maar op de button hoeft te klikken om met een medewerker te communiceren". DUBBEL waardeloos.

Geprobeerd met een PB via Facebook, maar het hele verhaal getikt en verzonden. En daar krijgt je meteen antwoord bericht dat ze deze PB's niet gaan beantwoorden maar dat je dat makkelijk kunnen doen via de website. FOEI! De negatieve cirkel is rond. DRIEDUBBEL WAARDELOOS.

Nu hoop ik maar dat er geen geld van mijn CC wordt afgeschreven.

Viagogo is een belabberende website. Bij hen bestel ik dus NOOIT meer iets!

Groet John

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had dus beter eerst naar een mailadres kunnen zoeken. En afgezien daarvan, had u beter bij de officiele verkoopsite kunnen kopen. Maar ja, nadien klagen is , makkelijker dan voordien lezen.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Cayou schreef:Gister twee kaartjes gekocht voor een Marco Borsato Concert. 250 euro betaald per CC. Geen bevestigingsmail. In mijn account alle gegevens te vinden behalve dat ik kaartjes heb gekocht. Proberen per mail contact op te nemen, maar nergens is een mailadres te vinden. Bij "contacteer klantenservice" word je steeds maar weer naar een centraal menu terug gestuurd. Waardeloos! En frustrerend, zeker als er op de website vermeld wordt dat je "maar op de button hoeft te klikken om met een medewerker te communiceren". DUBBEL waardeloos.

Geprobeerd met een PB via Facebook, maar het hele verhaal getikt en verzonden. En daar krijgt je meteen antwoord bericht dat ze deze PB's niet gaan beantwoorden maar dat je dat makkelijk kunnen doen via de website. FOEI! De negatieve cirkel is rond. DRIEDUBBEL WAARDELOOS.

Nu hoop ik maar dat er geen geld van mijn CC wordt afgeschreven.

Viagogo is een belabberende website. Bij hen bestel ik dus NOOIT meer iets!

Groet John
Bedankt voor de aanvullende waarschuwing die al in februari 2018 is geplaatst. Helaas heeft u deze zelf ook niet vooraf gelezen.

MariëllePOST
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2018 10:28

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door MariëllePOST »

lyndans schreef:
06 mar 2018 12:36
Hallo , wij hebben 2 kaarten gekocht voor andre rieu in juli , wij zijn70 en ik heb dit voor mijn man gekocht en lang gespaart , nu zag ik de uitzending van viagogo en ben nu erg bang dat ze niet goed zijn , ik heb totaal 267 euro betaald of kan ik nog hoop hebben ?
Goedemorgen,
Ik ben ook zo stom geweest om bij viagogo te bestellen, en kan er misselijk van worden, dus ik ben erg benieuwd hoe het met jullie af is gelopen.
Alvast bedankt voor het antwoord

sjakie1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2018 15:55

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door sjakie1961 »

Ook ik ben er ingetuind, stom van mij.

Maar uiteindelijk heb ik toch mijn geld teruggekregen! Hoe?

De kaartjes heb ik met mijn creditcard betaald. Ik heb bij de creditcard maatschappij aangedrongen op het indienen van een klacht wegens oplichting, en mijn geld van de creditkaartmaatschappij terug geëist.
Na lang aandringen hebben zij met Viagogo contact opgenomen, en een week later had ik mijn geld terug!

Inmiddels heb ik ook een e-mail adres achterhaald waar wél op gereageerd wordt, op een keurige manier ook nog.

Het e-mail adres is; [email protected] en het volgende e-mail adres wordt ook beantwoord; orders.viagogo.com

Succes

paulreijman
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2018 16:45

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door paulreijman »

in reactie op sjakie1961 » 22 dec 2018 18:47:

Had je de tickets al ontvangen ?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sjakie1961 schreef:
22 dec 2018 18:47
De kaartjes heb ik met mijn creditcard betaald. Ik heb bij de creditcard maatschappij aangedrongen op het indienen van een klacht wegens oplichting, en mijn geld van de creditkaartmaatschappij terug geëist.
Na lang aandringen hebben zij met Viagogo contact opgenomen, en een week later had ik mijn geld terug!
En wat is dan precies de oplichting geweest?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door mahadma »

Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen
(artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht). Oplichting is een strafbaar feit, terwijl het civiele recht
mogelijkheden kent om rechtshandelingen die door middel van dwaling, misbruik van omstandigheden of bedrog tot stand
gekomen zijn te vernietigen.

Oplichting valt juridisch te onderscheiden van misbruik van vertrouwen. Bij oplichting doet de fraus (Latijn voor het bedrog)
zich eerst voor en wordt daarna pas het goed verkregen. Bij misbruik van vertrouwen wordt eerst het goed verkregen, waarna
het bedrog gepleegd wordt. In België wordt oplichting gestraft overeenkomstig art. 496 e.v. Sw.

Smaad is opgenomen in de zestiende titel met opschrift belediging van het tweede boek van het Wetboek van Strafrecht.
Smaad is een strafbare vorm van belediging waarbij de eer of goede naam van het slachtoffer wordt gekwetst.
Het onderscheidt zich van andere vormen van belediging, zoals de eenvoudige belediging, doordat smaad altijd gepleegd
moet worden door telastlegging van een bepaald feit en met het doel om daaraan ruchtbaarheid te geven.
Wil er sprake zijn van smaad en niet slechts belediging, dan moet het feit wel een bepaalde mate van concreetheid bezitten,
een vage beschuldiging is niet voldoende; het moet voldoende duidelijk zijn op welke handeling van het slachtoffer
de beschuldiging ziet.

Smaad gepleegd door middel van verspreiding van een geschrift of afbeelding (daartoe wordt ook een video- en geluidsdrager
gerekend) valt onder de strafverzwarende vorm smaadschrift. Laster is in het Nederlandse recht een gekwalificeerde vorm
van smaad, waarbij de dader weet dat de beschuldiging niet waar is. In tegenstelling tot de laster, waar altijd sprake
van een bewuste leugen dient te zijn, kan de beschuldiging bij smaad zowel uit een onwaarheid als een waarheid bestaan.
Men kan zich dus strafbaar maken aan smaad door tenlastelegging van een waar feit, doorslaggevend is of de eer of goede
naam wordt aangerand door het ten laste gelegde feit.

bron: wikipedia

adviesje: Wees blij dat ze geen aanklacht wegens smaad hebben ingediend!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mahadma, dat laatste deel van jouw tekst past ook in een ander actueel topic!

moozoe89
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 dec 2018 01:11

Re: Opgelicht bij ViaGogo

Ongelezen bericht door moozoe89 »

Is Viagogo niet een tussenpersoon?

Gesloten