LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Johja
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2018 15:51

Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Johja »

Hallo. onlangs heb ik wat gekocht bij Aliexpress, maar ik begin nu erg te twijfelen of ik al mijn geld kwijt zal zijn. ik wacht nog even af, maar ik heb op ervaringen.nl veel negatieve reacties gezien, vooral van mensen die niks hadden ontvangen, na geld te hebben overgemaakt. lijkt mij een goed onderwerp voor Radar om dit uit te zoeken. trouwens, er zijn ook wel veel mensen tevreden (op YouTube), dus ik weet het niet meer. ik wacht nog een week of 2 af. mvg, John

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Waarom zou radar moeten uitzoeken wat u al weet? Tik 'klacht aliexpress' en u weet alles. Nog even geduld dus.

HansieZant

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door HansieZant »

Je weet dat AliExpress slechts een platform is waar heel veel verschillende verkopers hun waar proberen te verkopen? Ik bestel met enige regelmaat bij Ali en ik heb nog nooit problemen gehad. Heel veel spul komt uit Azië en daardoor duurt het soms een week of 4 voor je het binnen hebt. En zoals iemand hierboven al zegt heb je kopersbescherming. Als je een klacht hebt treedt Ali als bemiddelaar op tussen jou en de verkoper. Ik hoor er vooral positieve verhalen over. Helemaal als je ook nog eens met Paypal betaalt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hun eigen betaalsysteem alipay is ook betrouwbaar.

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Ik betaal altijd via iDeal bij Aliexpress en als een product op het einde van de leveringstermijn (kan makkelijk 60 dagen zijn) niet binnen is, of het is kapot bij aankomst, open je een zgn. Dispute met een omschrijving van de klacht (in het Engels) en dan krijg je normaliter als de klacht gegrond is, binnen enkele dagen je geld teruggestort of er wordt gratis een nieuwe verzendpoging gedaan.

Ik heb trouwens onlangs meegemaakt dat volgens de pakketcode de bestelling door PostNL was afgeleverd, maar ik had niets ontvangen. Navraag bij PostNL leerde dat het pakket ergens aan de andere kant van het land was bezorgd bij een mij totaal onbekend adres. Dispute aangemaakt bij Ali en toen bleek volgens de verkoper dat de pakketcode van de bestelling onjuist was door een systeemfout en kreeg ik een andere pakketcode door. Enkele dagen later ontving ik de bestelling alsnog. Soms kan het dus ook gewoon een computerfout zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Radar is geen helpdesk voor consumenten.
Het is wel te hopen dat u onder de € 22,- besteld hebt, anders krijgt u nog een verrassing aan de deur. Invoerrechten en btw liggen op de loer dan.

Maar bij het product staat een levertermijn. Ook als u kijken bij mijn bestellingen ziet u een track en trace en in welk termijn u een dispute kan openen.

Niks mis met de site.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door renewouters »

Alibaba is 1 van de grootste e-commerce bedrijven ter wereld. Dat wordt je niet als je onbetrouwbaar bent. Dan houd je het misschien 1 of 2 jaar vol, maar niet zo lang als Alibaba.

mh73

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door mh73 »

Zombiemaster schreef:Ik betaal altijd via iDeal bij Aliexpress en als een product op het einde van de leveringstermijn (kan makkelijk 60 dagen zijn) niet binnen is, of het is kapot bij aankomst, open je een zgn. Dispute met een omschrijving van de klacht (in het Engels) en dan krijg je normaliter als de klacht gegrond is, binnen enkele dagen je geld teruggestort of er wordt gratis een nieuwe verzendpoging gedaan.
Nou ben ik vrij goed bekend met iDeal en afgezien van het feit dat je er niet bij veel buitenlandse webshops mee kunt betalen, kun je hier niet een zogenaamd 'dispute' plaatsen. Dat kan wel bij Paypal, waarmee je wereldwijd kunt betalen. Is dat misschien het bedoelde betaalmiddel?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt in Aliexpress zelf een dispute plaatsen. De betaling wordt door Aliexpress opgeschort en na de uitspraak van een dispute gedaan.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Johja schreef:Hallo. onlangs heb ik wat gekocht bij Aliexpress, maar ik begin nu erg te twijfelen of ik al mijn geld kwijt zal zijn. ik wacht nog even af, maar ik heb op ervaringen.nl veel negatieve reacties gezien, vooral van mensen die niks hadden ontvangen, na geld te hebben overgemaakt. lijkt mij een goed onderwerp voor Radar om dit uit te zoeken. trouwens, er zijn ook wel veel mensen tevreden (op YouTube), dus ik weet het niet meer. ik wacht nog een week of 2 af. mvg, John
Kortom U hebt voor U zelf uw gedachten opgeschreven. Maar wat is nu de vraag eigenlijk. Wanneer heeft U iets besteld. Voor welk bedrag. Ik bestel regelmatig spullen op AliExpress. De nazorg is heel goed. Als er problemen waren (geen levering, verkeerde levering of defecte levering) heb ik tot nu altijd mijn geld terug gekregen. Het enige wat je moet hebben is geduld. Soms heb je de spullen binnen 14 dagen en soms pas na 6 weken. Je moet gewoon geen haast hebben.
En je moet niet vergeten dat tevreden mensen geen enkele behoefte hebben om dit te melden op ervaringen.nl (wist niet eens dat deze bestond). Alleen ontevreden mensen zullen dit gaan doen, vandaar dat er veel negatieve reacties zullen staan.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door grun »

HansieZant schreef:Ik bestel met enige regelmaat bij Ali en ik heb nog nooit problemen gehad. [...] Ik hoor er vooral positieve verhalen over. Helemaal als je ook nog eens met Paypal betaalt.
Hoe betaal je bij Ali met Paypal? Die mogellijkheid zie ik nooit staan, wel Ideal of creditcard.

HansieZant

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door HansieZant »

grun schreef:
HansieZant schreef:Ik bestel met enige regelmaat bij Ali en ik heb nog nooit problemen gehad. [...] Ik hoor er vooral positieve verhalen over. Helemaal als je ook nog eens met Paypal betaalt.
Hoe betaal je bij Ali met Paypal? Die mogellijkheid zie ik nooit staan, wel Ideal of creditcard.
Je hebt gelijk, ik haalde het even door de war met andere webshops.

wouterbijl
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2018 07:44

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door wouterbijl »

Niet betrouwbaar wacht al een jaar op een bestelling

atlas1302

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Dan ben je vergeten en dispuut te openen, daar komt altijd uitsluitsel van.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door renewouters »

wouterbijl schreef:Niet betrouwbaar wacht al een jaar op een bestelling
1 bestelling op de miljoenen bestellingen die ze per jaar afhandelen kan je niet echt als bewijs gebruiken om aan te tonen dat ze onbetrouwbaar zijn.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Niks dan lof over Ali, zelf voor het kleinste bedrag, gratis geleverd. En gaat het een keer mis even het Dispute invullen en het komt alsnog goed.
Je moet wel een beetje Engels kunnen.

stofzuigertje

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kijk bij bestellen op maximale levertijd en schrijf die op kalender... vlak voor die datum even melden en je geld komt terug binnen 2 weken!
Meestal moet ik veel eerder dit weer doorstrepen als het binnen komt, en 2% is melden en te laat of zoek geraakt bij Post hier of daar????

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Dirkie »

wouterbijl schreef:Niet betrouwbaar wacht al een jaar op een bestelling
Dus U registreert zich op dit forum enkel en alleen om te vertellen dat U al een jaar wacht op een bestelling. Volkomen nutteloos wat na het verstrijken van de afhandel termijn van enige weken kunt U gewoon een dispute openen en krijgt U uw geld gewoon terug.

Johja
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2018 15:51

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Johja »

eindelijk na bijna 3 weken mijn pakket bezorgd, maar moest gvd wel 72 euro betalen aan de bezorger van UPS. free shipping, dus ik dacht gratis, maar vergeet het maar. ook nog eens de verkeerde kleur en niet de juiste, maar ik ben allang blij dat ik iets kreeg en niet al mijn geld kwijt was. dit was 1x maar nooit meer. ik bestel wel wat bij Amazon.de. binnen 5 dagen en zonder enige verdere kosten. bedankt voor alle reacties. o ja, ik heb nog wel een dispute en contact opgezocht met de seller, maar hoor (uiteraard) helemaal niets meer (al 4 dagen niet), want ik eis wel een vergoeding. kan ik wel naar fluiten, denk ik zo.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Johja schreef:eindelijk na bijna 3 weken mijn pakket bezorgd, maar moest gvd wel 72 euro betalen aan de bezorger van UPS. free shipping, dus ik dacht gratis, maar vergeet het maar. ook nog eens de verkeerde kleur en niet de juiste, maar ik ben allang blij dat ik iets kreeg en niet al mijn geld kwijt was. dit was 1x maar nooit meer. ik bestel wel wat bij Amazon.de. binnen 5 dagen en zonder enige verdere kosten. bedankt voor alle reacties. o ja, ik heb nog wel een dispute en contact opgezocht met de seller, maar hoor (uiteraard) helemaal niets meer (al 4 dagen niet), want ik eis wel een vergoeding. kan ik wel naar fluiten, denk ik zo.
Free shipping betekend dat het transport vanuit China naar Nederland gratis is. Echter, douanekosten vallen hier niet onder. U importeert vanuit buiten Europa en dan bent u kosten verschuldigd aan de Nederlandsche staat.

Gesloten