LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl Shop/Google misleidende advertentie

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Anihalas
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2018 10:59

Lidl Shop/Google misleidende advertentie

Ongelezen bericht door Anihalas »

Als je op google naar lidl shop zoekt is de eerste pagina een nepsite die je geld afhandig wilt maken. Op het eerste gezicht lijkt het een slecht marktonderzoek waarbij je kans kan maken op een lidl voucher van 500 euro. Als je op je telefoon kijkt vallen de kleine lettertjes helemaal niet op omdat deze vaak op een stukje scrollen afstand liggen. En aan het eind van de vragenlijst lijken de meldingen over spellen en betalen los te staan van het versturen van een sms. Als je er in trapt en de sms verstuurt om uit te vinden of je de voucher hebt dan kost je dat 9 euro.

Ik vraag me af hoe het kan dat google dit soort misleidende advertenties doorlaat als eerste resultaat. Ik heb lidl al gemaild maar nog niet vernomen welke actie zij ondernemen. Is er nog iets wat ik bij google kan doen?

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Lidl Shop/Google misleidende advertentie

Ongelezen bericht door Lowieze »

Anihalas schreef:Als je op google naar lidl shop zoekt is de eerste pagina een nepsite die je geld afhandig wilt maken. Op het eerste gezicht lijkt het een slecht marktonderzoek waarbij je kans kan maken op een lidl voucher van 500 euro. Als je op je telefoon kijkt vallen de kleine lettertjes helemaal niet op omdat deze vaak op een stukje scrollen afstand liggen. En aan het eind van de vragenlijst lijken de meldingen over spellen en betalen los te staan van het versturen van een sms. Als je er in trapt en de sms verstuurt om uit te vinden of je de voucher hebt dan kost je dat 9 euro.

Ik vraag me af hoe het kan dat google dit soort misleidende advertenties doorlaat als eerste resultaat. Ik heb lidl al gemaild maar nog niet vernomen welke actie zij ondernemen. Is er nog iets wat ik bij google kan doen?
Ik denk dat Lidl niets te zeggen heeft over wat er als eerste op Google tevoorschijn komt.
Ik krijg zelf trouwens de webshop van Lidl te zien als eerste.

Maar als u de Lidl-webshop zoekt, snapt u toch wel dat er iets niet klopt als u een marktonderzoek en een vragenlijst te zien krijgt?

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Lidl Shop/Google misleidende advertentie

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

Anihalas schreef: Ik vraag me af hoe het kan dat google dit soort misleidende advertenties doorlaat als eerste resultaat.
Omdat deze adverteerder het hoogste bedrag biedt voor deze positie.
Anihalas schreef: Is er nog iets wat ik bij google kan doen?
Flauw, maar meerdere advertenties zetten waarbij je hoger biedt dan de adverteerder om deze zo naar de tweede pagina te plaatsen.

Anihalas
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2018 10:59

Re: Lidl Shop/Google misleidende advertentie

Ongelezen bericht door Anihalas »

Lowieze schreef: Ik denk dat Lidl niets te zeggen heeft over wat er als eerste op Google tevoorschijn komt.
Ik krijg zelf trouwens de webshop van Lidl te zien als eerste.

Maar als u de Lidl-webshop zoekt, snapt u toch wel dat er iets niet klopt als u een marktonderzoek en een vragenlijst te zien krijgt?
Nee dat snap ik niet. Er zijn genoeg bedrijven die op de site eens vragen aan een onderzoek deel te nemen. Ik was ook moe en ben er onfortuinlijk ingetuimd.

De advertentie is alweer verdwenen. Dat is dan al wel weer snel gegaan.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lidl Shop/Google misleidende advertentie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En persoonlijke gegevens ingevuld, mailadres telnr etc.?

Gesloten