LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
simone4444
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2018 11:44

Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door simone4444 »

Mijn dochter heeft perrongeluk iets kapot gemaakt is een winkel ze is 14 jaar.
Er lag een stressbal zonder verpakking in de schappen, mijn dochter knijpt erin en de bal gaat stuk.
Mijn dochter geeft aan dat het een ongeluk was en dat er al een gat in de bal zat, ook wijst ze nog naar andere kapotte ballen in de schappen.
De medewerker schreeuwt en laat haar de rommel opruimen. De winkelmedewerker verteld dat ze dit met opzet heeft gedaan en verplicht haar tot het kopen van de bal.
Ik heb de manager gesproken en deze geeft aan in zijn recht te staan omdat ze het met opzet heeft gedaan.
Hij kan geen bewijs van opzet overleggen.
Ik vindt dat mijn dochter nooit zo voor het blok gezet mag worden op de manier zoals het is gegaan.
Het gaat maar om een bal maar emotioneel doe dit veel met een 14 jarige.
N.M.I. had de manager mij als ouder moeten informeren omdat ze minderjarig is.
Ze hadden de koop naar mening niet mogen afdwingen des te meer omdat ze niet kunnen bewijzen dat ze het met opzet heeft gedaan en mijn dochter aangeeft dat het een ongeluk was. En dan nog is er altijd een WA.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door mahadma »

Een WA verz zal voor de prijs van een stressbal niet betalen vermoed ik wegens minimum bedrag. Wat kostte die stress bal?

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik begrijp dat die dochter het artikel meteen heeft moeten afrekenen in de winkel?
Het zal dan ook geen mega-bedrag zijn geweest.

Vervelend dat dit gebeurt, maar ook weer geen ramp. Een meisje van 14 zal er echt geen trauma aan op lopen dat er iemand in een winkel tegen haar heeft staan schreeuwen. Het had niet mogen gebeuren, maar dit bied je de kans om je dochter uit te leggen dat volwassenen ook wel eens een slechte dag hebben en dat ze zo niet met klanten horen om te gaan (ook niet als het pubers zijn).

Ik zou zeggen, geef je dochter het bedrag voor die bal terug ( er vanuit gaande dat het echt een ongeluk was ) en ga daarna met de betrokken medewerker en/of de bedrijfsleider in gesprek over dit vooral waarbij je aangeeft dat je vooral valt over de manier waarop dit is afgehandeld. Ik ga er dan vanuit dat elke fatsoenlijke bedrijfsleider je de bal met excuses erbij zal vergoeden en dat het in vervolg niet meer zal voorkomen. Mocht dit toch niet gaan gebeuren ben je echt niet ineens bankroet en hebben je dochter en jij geleerd welke winkel je in vervolg beter kan mijden.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door Lowieze »

angel1978 schreef:Ik begrijp dat die dochter het artikel meteen heeft moeten afrekenen in de winkel?
Het zal dan ook geen mega-bedrag zijn geweest.

Vervelend dat dit gebeurt, maar ook weer geen ramp. Een meisje van 14 zal er echt geen trauma aan op lopen dat er iemand in een winkel tegen haar heeft staan schreeuwen. Het had niet mogen gebeuren, maar dit bied je de kans om je dochter uit te leggen dat volwassenen ook wel eens een slechte dag hebben en dat ze zo niet met klanten horen om te gaan (ook niet als het pubers zijn).

Ik zou zeggen, geef je dochter het bedrag voor die bal terug ( er vanuit gaande dat het echt een ongeluk was ) en ga daarna met de betrokken medewerker en/of de bedrijfsleider in gesprek over dit vooral waarbij je aangeeft dat je vooral valt over de manier waarop dit is afgehandeld. Ik ga er dan vanuit dat elke fatsoenlijke bedrijfsleider je de bal met excuses erbij zal vergoeden en dat het in vervolg niet meer zal voorkomen. Mocht dit toch niet gaan gebeuren ben je echt niet ineens bankroet en hebben je dochter en jij geleerd welke winkel je in vervolg beter kan mijden.
Ben het helemaal met u eens, maar waarom zou men ineens die winkel moeten vermijden? Dochter heeft een fout gemaakt, betaal die stressbal en zand erover.

simone4444
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2018 11:44

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door simone4444 »

Het gaat niet om het geld Het kost 2 euro.
Het gaat mij op de manier hoe dit is gegaan en de afgedwongen koop. Ik heb de manager gesproken hij geeft aan geen bewijs te hebben dat zij de bal met opzet stuk heeft gemaakt Hij geeft aan stuk is stuk dus betalen met of zonder bewijs. De winkelbediende zet een kruis op de bal zodat ze hem niet mag ruilen. In haar naïviteit koop ze ook nog het cadeau waar ze voor kwam de winkelbediende weigert ook nog een bon te geven zodat ze beide artikelen niet kan ruilen
Laatst gewijzigd door simone4444 op 25 jun 2018 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat wilt u?

Een koopovereenkomst kan vernietigd worden als deze niet uit vrije wil is gedaan. Een koopovereenkomst kan ook vernietigd worden als de ouder geen toestemming heeft gegeven en het niet normaal is dat een kind een dergelijke aankoop doet. Tot slot kunt u zich altijd op het standpunt stellen dat de stressbal non-conform is en u recht heeft op een nieuwe stressball. De bewijslast daarvoor ligt bij de verkoper.
simone4444 schreef:Ik heb de manager gesproken en deze geeft aan in zijn recht te staan omdat ze het met opzet heeft gedaan.
Als u iets wilt dan moet u bewijs hebben. Stuur een hele aardige brief met als doel om dit verhaal op schrift te krijgen.

Het standpunt van de verkoper dat je een product moet kopen, als je het kapot hebt gemaakt is onjuist. Je bent hooguit een schadevergoeding verschuldigd (het bedrag waar de verkoper het product voor heeft ingekocht).

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
angel1978 schreef:Ik begrijp dat die dochter het artikel meteen heeft moeten afrekenen in de winkel?
Het zal dan ook geen mega-bedrag zijn geweest.

Vervelend dat dit gebeurt, maar ook weer geen ramp. Een meisje van 14 zal er echt geen trauma aan op lopen dat er iemand in een winkel tegen haar heeft staan schreeuwen. Het had niet mogen gebeuren, maar dit bied je de kans om je dochter uit te leggen dat volwassenen ook wel eens een slechte dag hebben en dat ze zo niet met klanten horen om te gaan (ook niet als het pubers zijn).

Ik zou zeggen, geef je dochter het bedrag voor die bal terug ( er vanuit gaande dat het echt een ongeluk was ) en ga daarna met de betrokken medewerker en/of de bedrijfsleider in gesprek over dit vooral waarbij je aangeeft dat je vooral valt over de manier waarop dit is afgehandeld. Ik ga er dan vanuit dat elke fatsoenlijke bedrijfsleider je de bal met excuses erbij zal vergoeden en dat het in vervolg niet meer zal voorkomen. Mocht dit toch niet gaan gebeuren ben je echt niet ineens bankroet en hebben je dochter en jij geleerd welke winkel je in vervolg beter kan mijden.
Ben het helemaal met u eens, maar waarom zou men ineens die winkel moeten vermijden? Dochter heeft een fout gemaakt, betaal die stressbal en zand erover.
Omdat je zo niet met klanten om gaat!

Als er iets kapot gaat in een winkel ( wat nog niet is afgerekend ), dan gooi je het weg en ruimt evt. de rotzooi op en je geeft de klant een nieuwe ( er vanuit gaande dat deze dit artikel wilde kopen ). Je brengt het niet in rekening, tenzij je duidelijke aanwijzigen hebt dat het met opzet gebeurd is.

Winkels die zo met hun klanten om gaan kun je dus beter mijden!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef: Een koopovereenkomst kan vernietigd worden als deze niet uit vrije wil is gedaan. Een koopovereenkomst kan ook vernietigd worden als de ouder geen toestemming heeft gegeven en het niet normaal is dat een kind een dergelijke aankoop doet.
De stressbal is een paar euro, daarvoor is er geen sprake van benodigde toestemming.
alfatrion schreef: Tot slot kunt u zich altijd op het standpunt stellen dat de stressbal non-conform is en u recht heeft op een nieuwe stressball. De bewijslast daarvoor ligt bij de verkoper.
Dit is het enige punt waarop je je kunt beroepen. De stressbal is door normaal gebruik defect gegaan of heeft dus gewoon recht op garantie. De vraag is of je deze discussie voor een paar euro wilt voeren en of je hem gaat winnen.

De vraag is echter ook of de stressbal is gekocht of dat uw dochter de schade heeft vergoed die is ontstaan aan het eigendom van de winkel. Dan wordt het weer lastig om non-conformiteit te claimen.

De winkelier heeft een ander standpunt en wij zijn er niet bij geweest. U verhaal is eenzijdig en als het klopt dan zegt dit iets over de winkelier en de kwaliteit van de producten.
Laatst gewijzigd door sylvesterb op 25 jun 2018 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, die stessbal kwam dan goed van pas.

U hoort natuurlijk ook maar het verhaal van wat er gebeurd is van één kant. En het gaat hier niet over een kleuter, maar een meid van 14. U weet helemaal niet zeker wat zij gezegd heeft in die winkel.

stofzuigertje

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een stressbal die zo snel kapot gaat dat alleen relaxte rustige mensen deze langer kunnen gebruiken?

Deze horen redelijke tijd mee te gaan, of is er iemand die ze met mesje bewerkte en daarom?
Ik zou dergelijke Action kwaliteit zeker niet betalen en ook geen andere kopen als ze een dergelijk korte levensduur hebben.

Ik zou juist stress krijgen als je ballen zo snel sneuvelen!
En zelf had ik het liefste alle ballen door de gehele winkel gepleurd!
Vooral nooit betalen want moeten ze maar goede producten inkopen..... nog even de gratis met reclame bal van verzekeraar getest maar zelfs met mijn volle gewicht en voeten krijg ik ze niet stuk na enkele jaren in huis dus iets verouderde!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door mahadma »

Zou er in die winkel geen camera meegelopen hebben als "derde" onpartijdige partij? Vraag die eens op. Dàn weet u zeker wat uw dochter heeft gezegd/gedaan en wat de verkoper heeft gezegd/gedaan.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door Lowieze »

mahadma schreef:Zou er in die winkel geen camera meegelopen hebben als "derde" onpartijdige partij? Vraag die eens op. Dàn weet u zeker wat uw dochter heeft gezegd/gedaan en wat de verkoper heeft gezegd/gedaan.
Een klant mag de camerabeelden van een winkel niet nakijken.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door mahadma »

Lowieze schreef:
mahadma schreef:Zou er in die winkel geen camera meegelopen hebben als "derde" onpartijdige partij? Vraag die eens op. Dàn weet u zeker wat uw dochter heeft gezegd/gedaan en wat de verkoper heeft gezegd/gedaan.
Een klant mag de camerabeelden van een winkel niet nakijken.
Dat lijkt mij in dit geval toch wel evident dat de vader van de minderjarige dit kan claimen en anders doet de vader aangifte en moet de politie in de winkel die beelden bekijken.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door Lowieze »

mahadma schreef:
Lowieze schreef:
mahadma schreef:Zou er in die winkel geen camera meegelopen hebben als "derde" onpartijdige partij? Vraag die eens op. Dàn weet u zeker wat uw dochter heeft gezegd/gedaan en wat de verkoper heeft gezegd/gedaan.
Een klant mag de camerabeelden van een winkel niet nakijken.
Dat lijkt mij in dit geval toch wel evident dat de vader van de minderjarige dit kan claimen en anders doet de vader aangifte en moet de politie in de winkel die beelden bekijken.
Serieus? En dat allemaal voor een balletje wat een 14-jarige kapot heeft gemaakt?
Laten we aub de tijd en het geld beter besteden dan aan deze flauwekul.
Ik heb het vermoeden dat de ouder(s) hier mee moeite mee hebben dan de 14-jarige zelf.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door mahadma »

Reden te meer om de bewaking beelden te zien en te horen en bovendien geen bon bij de andere aankoop mee te geven. Wettelijk verplicht.
Laatst gewijzigd door mahadma op 25 jun 2018 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

simone4444
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2018 11:44

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door simone4444 »

Ik heb er als ouder zeker moeite mee dat mijn dochter als een crimineel wordt behandeld in de winkel zij moest verplicht alles opruimen, waneer ze aangeeft dat het een ongeluk was. Terwijl iedereen stond te kijken dat vind ik al niet netjes. Je gaat gewoon niet zo met mensen om en je kan niet een minderjarige op deze manier afdwingen om te betalen. Ook al gaat het maar om 2 euro gaat het hier om fatsoen.
Laatst gewijzigd door simone4444 op 25 jun 2018 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door reggie2 »

simone4444 schreef:Ik heb er als ouder zeker moeite mee dat mijn dochter als een crimineel wordt behandeld in de winkel zij moest verplicht alles opruimen. Terwijl iedereen stond te kijken dat vind ik al niet netjes Je gaat gewoon niet zo met mensen om en je kan niet een minderjarige op deze manier afdwingen om te betalen Ook al gaat het maar om 2 euro gaat het hier om fatsoen



Waarom liet je dat dan toe?? Als ouder zijnde ga je daar dan toch tegenin?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zou juist stress krijgen als je ballen zo snel sneuvelen!
Geen 14-jarige in laten knijpen dan :wink:

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door angel1978 »

simone4444 schreef:Ik heb er als ouder zeker moeite mee dat mijn dochter als een crimineel wordt behandeld in de winkel zij moest verplicht alles opruimen. Terwijl iedereen stond te kijken dat vind ik al niet netjes Je gaat gewoon niet zo met mensen om en je kan niet een minderjarige op deze manier afdwingen om te betalen Ook al gaat het maar om 2 euro gaat het hier om fatsoen
Helemaal mee eens, maar wat verwacht je nu precies eraan te gaan doen?
Je kunt niet afdwingen dat ze anders met klanten om gaan, ook niet bij een rechter. Wat je kan afdwingen is dat je die bal alsnog vergoedt krijgt, maar dan is het de vraag om je die strijd over 2 euro waard is. Verder rest je alleen nog om je dochter uit te leggen waar dit is misgegaan en waarom.
Enige manier waarop je de winkel kan 'terugpakken' is door er niet meer heen te gaan en wellicht wat anti-reclame te maken ( maar dat doe je dus al ).

Tenzij je dus heel veel moeite wilt doen voor 2 euro zou ik zeggen, schouders ophalen en door...

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dochter (14) verplicht tot aankoop na kapotmaken artikel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
simone4444 schreef:Ik heb er als ouder zeker moeite mee dat mijn dochter als een crimineel wordt behandeld in de winkel zij moest verplicht alles opruimen. Terwijl iedereen stond te kijken dat vind ik al niet netjes Je gaat gewoon niet zo met mensen om en je kan niet een minderjarige op deze manier afdwingen om te betalen Ook al gaat het maar om 2 euro gaat het hier om fatsoen



Waarom liet je dat dan toe?? Als ouder zijnde ga je daar dan toch tegenin?
Volgens mij was de Ts er helemaal niet bij en heeft het verhaal alleen van dochter gehoord.

Gesloten