LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belsimpel - Slechte service, gebroken beloftes en meer.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mrenkema
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2018 21:17

Belsimpel - Slechte service, gebroken beloftes en meer.

Ongelezen bericht door Mrenkema »

Geachte lezers,

Ongeveer anderhalf maand geleden begon voor mij een constante stroom van ellende met Belsimpel, toen ik op aanraden van Tele2 mijn telefoon ter reparatie heb opgestuurd. Mijn toestel heb ik in november 2017 aangeschaft en valt dus nog binnen de garantie.

1e reparatie: Mijn toestel heb ik aangemeld bij Belsimpel voor reparatie op aanraden van mijn provider Tele2. Dit omdat ik na afloop van een telefoongesprek zo'n 30 seconden tot een minuut geen netwerk meer heb. Ook kampt mijn toestel al enige tijd met wat Bluetooth problemen. Enkele dagen nadat ik mijn toestel op de post heb gedaan kan ik via mijn Track&Trace code van PostNL zien dat het toestel is ontvangen door Dynafix. Echter blijft op de statuspagina van mijn reparatie bij Dynafix nog zeker 4 werkdagen staan dat het toestel nog niet binnen is. Ik neem als gevolg hiervan contact op met Dynafix en die bevestigen dat het toestel nog niet binnen is. Als gevolg hiervan neem ik contact op met Belsimpel en deze gaan aan de slag. Nog geen uur later wordt de status op de reparatiepagina van Dynafix bijgewerkt dat het toestel binnen is en reparatie ondergaat. Het "mainboard" in het toestel wordt vervangen en daarbij wordt een sticker met het nieuwe IMEI nummer op de achterkant van mijn toestel geplakt. Enkele dagen later ontvang ik mijn toestel weer thuis.

2e reparatie: Na het wederom ontvangen van mijn toestel van de 1e reparatie constateer ik dat de batterij niet meer functioneert zoals deze dat voorafgaand aan de reparatie deed. De batterij loopt zelfs in standby stand veel sneller leeg. Vermoedelijk komt dit door voorgaande reparatie. Ik kijk het probleem enkele dagen aan en besluit dan toch telefonisch mijn toestel nog een keer aan te melden voor reparatie en geef duidelijk mijn problematiek aan. Ik stuur mijn toestel nog een keer op naar Dynafix. Enkele dagen later ontvang ik een email van Dynafix dat het aangemelde IMEI nummer niet overeenkomt met het IMEI nummer van het toestel en Dynafix hierdoor niet verantwoordelijk is voor eventuele schade die aangericht is tijdens de reparatie. Blijkbaar is tijdens de 1e reparatie het nieuwe IMEI nummer niet gecommuniceerd door Dynafix naar Belsimpel en bijgewerkt in het systeem? Als gevolg hiervan neem ik nogmaals contact op met Belsimpel. Belsimpel verzoekt mij om de mail van Dynafix door te sturen. Enkele uren later ontvang ik een mail dat ik mij geen zorgen hoef te maken over dit probleem en dat de reparatie in behandeling genomen wordt. Enkele dagen is mijn toestel gerepareerd en tot mijn grote verbazing lees ik op de reparatie pagina dat het display van het toestel vervangen is. Enkele dagen later ontvang ik mij toestel weer in huis en constateer al vrij snel dat het batterij probleem niet is opgelost.

3e reparatie: Dit keer besluit ik om mijn toestel aan te melden voor reparatie in de winkel en niet telefonisch, gezien voorgaande problematiek met de geleverde reparaties/service. Ik neem bijlages van voorgaande reparaties mee en tevens ook screenshots van het toestel van mijn partner (die beschikt over exact hetzelfde toestel maar dan één jaar ouder). Met de bijlages die ik meeneem kan ik in de winkel aantonen dat het batterij gebruik van mijn toestel niet functioneert zoals deze zou moeten. Ik geef duidelijk aan dat ik niet tevreden ben over de reparaties van Dynafix en de medewerker in de winkel verteld mij dat hij het toestel nogmaals zal opsturen voor reparatie maar dit keer naar een andere reparateur. Ook verteld de medewerker mij dat ik diezelfde dag nog een email zal ontvangen dat mijn toestel is aangemeld voor reparatie, deze email heb ik echter nooit ontvangen. Na 3 dagen na mijn bezoek aan de Winkel ontvang ik een e-mail van Belsimpel (als reactie op een review van mij op de 2e reparatie) dat mijn toestel is binnen gekomen op het hoofdkantoor en dat ik binnen 1-3 werkdagen bericht ontvang over een mogelijke alternatieve oplossing. Ik wacht netjes 3 werkdagen af maar hoor niks van Belsimpel. Op de 4e werkdag bel ik Belsimpel over de status van mijn toestel. Tot mijn grote verbazing hoor ik van de medewerker dat mijn toestel weer voor reparatie bij Dynafix ligt, ook al was mij een andere reparateur beloofd. De medewerker geeft aan alle informatie omtrent de reparaties te willen opvragen bij Dynafix om vervolgens te kunnen kijken naar alternatieve oplossingen. Ik wacht dit enkele dagen af en aangezien ik nog steeds niets van Belsimpel hoor, besluit ik hen te mailen met bovenstaand verhaal. Daarbij voeg ik alle bijlages (reparatie orderbonnen, kopie's van mailgeschiedenis, bijlages van Dynafix) toe aan de mail. Tevens stel ik hun een deadline om voor 1 Augustus met een passende oplossing te komen.

Ik krijg de eerstvolgende werkdag daarna een mail van Belsimpel dat zij nogmaals de informatie omtrent alle voorgaande reparaties opgevraagd hebben bij Dynafix (iets wat eerder ook al gedaan is). Ik herinner Belsimpel nogmaals aan de gestelde deadline. Waarop ik vervolgens een reactie krijg dat zij hun best doen om voor de gestelde deadline tot een passende oplossing te komen, maar dit niet kunnen garanderen omdat zij afhankelijk zijn van een externe partij.

Inmiddels heb ik zojuist nogmaals met Belsimpel gebeld om te vragen naar de status omtrent deze zaak en of zij mij vandaag nog (einde van de gestelde deadline) een passende oplossing kunnen bieden. De telefonische medewerker van Belsimpel verteld mij dat tijdens de reparatie bij Dynafix, slechts alleen een factory reset en een software update is uitgevoerd op het toestel en dat vervolgens gebleken is dat het probleem daarmee verholpen is. Ikzelf vind dit zeer onwaarschijnlijk omdat ik dit zelf ook al meerdere malen heb uitgevoerd en tevens deze actie in de Winkel van Belsimpel ook al is uitgevoerd. De telefonische medewerker van Belsimpel wil wachten totdat zij het toestel ontvangen op het hoofdkantoor om vervolgens nogmaals door hun te laten testen of het probleem verholpen is tijdens de "reparatie". Tevens vermeld hij mij geen andere oplossing te kunnen bieden, de zaak niet intern te kunnen escaleren en geeft aan dat ik reactie van Belsimpel moet afwachten (iets waarin zij hun beloftes al meerdere malen niet in nagekomen zijn).

Ik ben nu ten einde raadt met de service die ik van Belsimpel ontvang en de daarbij geboden "oplossingen". Ik zit nu bij elkaar al zo'n anderhalf maand zonder mijn toestel en dit hindert mij enorm in mijn dagelijkse bezigheden. Dus tips over hoe ik voortgang in deze zaak kan krijgen worden enorm gewaardeerd.

Alvast bedankt.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belsimpel - Slechte service, gebroken beloftes en meer.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dien schriftelijk of per mail een klacht in bij Belsimpel niet meer bellen en schrijf daarin ook dat als de problemen niet binnen 14 dagen verholpen zijn, u de zaak aanhangig maakt bij de geschillencommissie.

Gesloten