Pagina 1 van 1

Slechte Ervaring met webwinkel SmileLiving.nl

Geplaatst: 08 okt 2018 17:03
door cabrinha
Op 16 augustus j.l heb ik een ladekast besteld op SmileLiving.nl besteld en betaald met iDeal, kosten 679,00 Euro.

Sindsdien niets meer gehoor (wel een factuur gekregen per email), het telefoonnummer wat op de web site staat is afgesloten, en op emails wordt niet gereageerd.

Hebben er nog meer mensen een slechte ervaring met SmileLiving.nl ?

Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie van oplichting.

Re: Slechte Ervaring met webwinkel SmileLiving.nl

Geplaatst: 08 okt 2018 17:16
door Moneyman
cabrinha schreef:
08 okt 2018 17:03
Op 16 augustus j.l heb ik een ladekast besteld op SmileLiving.nl besteld en betaald met iDeal, kosten 679,00 Euro.

Sindsdien niets meer gehoor (wel een factuur gekregen per email), het telefoonnummer wat op de web site staat is afgesloten, en op emails wordt niet gereageerd.

Hebben er nog meer mensen een slechte ervaring met SmileLiving.nl ?

Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie van oplichting.
Aangifte heeft geen nut, je hebt gewoon een civielrechtelijk geschil. Je kunt de Stichting Webwinkelkeur inschakelen (zie de website van SmileLiving).

Re: Slechte Ervaring met webwinkel SmileLiving.nl

Geplaatst: 08 okt 2018 17:22
door Lowieze
Moneyman schreef:
08 okt 2018 17:16
cabrinha schreef:
08 okt 2018 17:03
Op 16 augustus j.l heb ik een ladekast besteld op SmileLiving.nl besteld en betaald met iDeal, kosten 679,00 Euro.

Sindsdien niets meer gehoor (wel een factuur gekregen per email), het telefoonnummer wat op de web site staat is afgesloten, en op emails wordt niet gereageerd.

Hebben er nog meer mensen een slechte ervaring met SmileLiving.nl ?

Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie van oplichting.
Aangifte heeft geen nut, je hebt gewoon een civielrechtelijk geschil. Je kunt de Stichting Webwinkelkeur inschakelen (zie de website van SmileLiving).

Dit keurmerk is ingetrokken per 5-9-2018. https://www.webwinkelkeur.nl/meldingen/74324/

Re: Slechte Ervaring met webwinkel SmileLiving.nl

Geplaatst: 08 okt 2018 17:23
door Moneyman
Even langs gaan dan maar?

Re: Slechte Ervaring met webwinkel SmileLiving.nl

Geplaatst: 08 okt 2018 17:43
door NeoDutchio
SmileLiving, te bereiken via een 06 nummer(?) die overigens op google niet te vinden is.
Nederlands is erg moeilijk:
SmileLiving.nl is een onderdeel van HandelsOnderneming Zutphen gevestigd in Zutphen, die enkel en alleen online opereert vanuit onze kantoor aan de Marsweg 117b. Aangrenzend hebben wij een interne magazijn van ruim 350 m2 vloeroppervlakte waar wij een selectie van ons assortiment voorradig hebben.

Dat laatste impliceert dat ze via dropshipping kunnen werken. Al met al een winkel waar ik aan voorbij zou lopen.

Volgens de KVK heeft dezelfde eigenaar ook smilekidz.nl en smilewonen.nl, maar beide sites bestaan niet meer.
Het enige dat u kunt doen is langs gaan en hopen dat er nog iets te vinden is.

Re: Slechte Ervaring met webwinkel SmileLiving.nl

Geplaatst: 09 okt 2018 07:01
door crazyme
Op uw afschrift staat de naam van de betaalprovider. Misschien kunt u daar contact mee krijgen en het verhaal uitleggen.

Dan stoppen ze mogelijk met hun dienstverlening en het mogelijk duperen van toekomstige klanten.

Re: Slechte Ervaring met webwinkel SmileLiving.nl

Geplaatst: 10 okt 2018 06:30
door crazyme
fonsflons schreef:
09 okt 2018 09:02
crazyme schreef:
09 okt 2018 07:01
Op uw afschrift staat de naam van de betaalprovider. Misschien kunt u daar contact mee krijgen en het verhaal uitleggen.

Dan stoppen ze mogelijk met hun dienstverlening en het mogelijk duperen van toekomstige klanten.
Dan zul je toch een behoorlijk sterk verhaal moeten hebben. Geen enkele bank of betaalprovider gaat zomaar een klant afsluiten vanwege een klacht van een consument.
Ts zal vast niet de enige zijn.
En tegoeden bevriezen tot er meer duidelijk is kan ook een optie zijn.