LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht Used products Apeldoorn

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Draxter
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 feb 2012 12:10

Opgelicht Used products Apeldoorn

Ongelezen bericht door Draxter »

Onlangs had ik via Used products Apeldoorn een smart tv gekocht via internet. Na wat contact over en weer, waarin ik herhaaldelijk heb gevraagd werkt alles op de tv ook goed, dus ook de wifi inc bijhorende apps, want daar koop je natuurlijk zo’n dure smart tv voor, bijkt dat de wifi en apps spontaan vastlopen.

Uiteraard ben ik eerst opzoek gegaan naar de mogelijkheden, smart hub update en resetten het werkt allemaal niet. Ik kan nu dus de tv niet naar wens gebruiken. Ik heb dit probleem aangekaart bij Used products per mail (Meerdere malen) Maar tot nog toe bleef een reactie uit. Zodra men kan verkopen reageert men heel snel, zoals vandaag is gebleken via een ander mail adres interesse te tonen om een product te kopen.

Wel ben ik gebeld door Used products en ben ik heel onbeleefd en op bedreigende toon te woord gestaan, klant is blijkbaar geen koning bij Used products in Apeldoorn, en hun zogenaamde garantie termijn van 14 dagen tot 1 maand schijnt niets van waar te zijn.

Used products heeft mijn heel onbeschoft benaderd en negeert al het contact wat ik met hun probeer te maken. Ik wil mensen dan ook waarschuwen omtrent dit bedrijf, zodra ze willen verkopen heb je binnen 1 minuut reactie, maar zodra er iets mis is met hun producten geven ze niet thuis!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Opgelicht Used products Apeldoorn

Ongelezen bericht door moederslink »

Een smart tv ' blind ' kopen via internet, of dat nou van Used Products komt of van MP , is sowieso niet verstandig vind ik.
U had beter in dit geval naar zo.n filiaal kunnen gaan om dat ding werkend te zien.

Dat ze u , in uw woorden , onbeschoft te woord staan klopt niet natuurlijk, maar vergis je niet Used Products verdient goud geld aan arme sloebers die hun spullen verpanden. Het is keiharde business.
En garantie? " Lou loene " ....

Probeer bij de plaatselijke winkel of in een repair café of zij het e.e.a nog kunnen repareren.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Opgelicht Used products Apeldoorn

Ongelezen bericht door Appie83 »

In principe heb je recht op een werkende televisie. Als er de eerste 6 maanden iets defect gaat dan is het aan Used Products om te bewijzen dat dit niet komt door een gebrek die al aanwezig was tijdens de verkoop. Bij een smart tv zou de WIFI moeten werken. Vraag is alleen of je ook recht hebt op werkende apps. Ik denk van niet. Helaas is het bij smart televisies zo dat ze hun Smart functionaliteit door de jaren heen verliezen.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... gdelijk-is

Mogelijk kan je het probleem van de Wifi ook verhelpen door de tv een update hebben. Je hebt dan wel kans dat er nog meer apps niet meer werken. Je kan in het televisie menu (via een internetkabel) kijken of er een update is uitgekomen. Andere mogelijkheid is op de site van de fabrikant kijken of er een update is uitgekomen, deze update op USB stick en in je tv pluggen.

Blijft Used Products vinden dat je geen rechten hebt of reageren ze überhaupt niet en je wil geen juridische procedure opstarten, dan kan je ook kiezen om een Chromecast aan te sluiten op je televisie.

Draxter
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 feb 2012 12:10

Re: Opgelicht Used products Apeldoorn

Ongelezen bericht door Draxter »

Niet opgelicht? Sterker nog ik heb de verkeerde tv geleverd gekregen ik heb eens na het modelnr aan de achterkant gekeken, maar deze komt niet overeen met de tv die geadverteerd werd op de site... Ik heb hier dus een totaal andere tv staan.

@Snuffel1: Niet naar wens? Volgens Used products heb ik recht op 1 maand garantie, dus kan men het vast repareren ook.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Opgelicht Used products Apeldoorn

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Draxter schreef:
18 nov 2018 11:50
Niet opgelicht? Sterker nog ik heb de verkeerde tv geleverd gekregen ik heb eens na het modelnr aan de achterkant gekeken, maar deze komt niet overeen met de tv die geadverteerd werd op de site... Ik heb hier dus een totaal andere tv staan.

@Snuffel1: Niet naar wens? Volgens Used products heb ik recht op 1 maand garantie, dus kan men het vast repareren ook.

Bij oude smart t.v.'s zijn veel apps verdwenen, daaraan valt niets te repareren. Dat wifi het niet goed doet, ligt waarschijnlijk niet aan de t.v.

Welke t.v. stond geadverteerd en welke heb je gekocht? En waarom neem je een verkeerde t.v. mee naar huis?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht Used products Apeldoorn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Draxter schreef:
18 nov 2018 11:50
Volgens Used products heb ik recht op 1 maand garantie, dus kan men het vast repareren ook.
Garantie is op productklachten, niet op producteigenschappen. En garantie wil niet zeggen dat iets te repareren is, dat is slechts een optie dan.
Uw tv is van een oudere soort waar niet alle apps meer kunnen werken. Dat was ook gebeurt als u de tv nieuw gekocht had en een paar jaar in huis had staan. Idem met de wifi verbinding. Die kan trager worden zoals eerder al vermeld. Dat kan niet gerepareerd worden en is een eigenschap van de tv.

Dat u een andere tv gekregen heeft dat besteld is wel een reden om de hoop te ontbinden. Tenzij het exact dezelfde tv is met alle eigenschappen die er bij verkocht zijn.

Gesloten