LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht Marktplaats door Veilingen.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
KirstKE
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2018 19:12

Opgelicht Marktplaats door Veilingen.nl

Ongelezen bericht door KirstKE »

Via Marktplaats 2 authentieke Chanel tassen gekocht bij verkoper Veilingen.nl
Meerdere malen terugkoppeling gekregen en overleg gehad over de authenticiteit. Stonden meerdere items te koop, verkoper was al drie jaar betrouwbare gebruiker van MP en ook de ervaringen waren goed.
Koop gesloten en betaald. En toen begonnen de berichten online te veranderen. Ervaringen werden slechter en opeens werden alle advertenties verwijderd. Toen ik daarnaar vroeg was het antwoord dat de veiling afgelopen was. En dat de tassen verstuurd werden. Heb ook een track en trace code gekregen en gisteren 1 tas ontvangen.. die was dus nep.
Nu geen reacties meer op mijn vragen en als ik de naam icm het rekeningnummer Google kom ik op een bericht dat hij ook op catawiki actief is geweest.
Ik heb aangifte gedaan bij de politie maar ik vrees dat ik naar mijn geld, 1400 euro, kan fluiten...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Opgelicht Marktplaats door Veilingen.nl

Ongelezen bericht door sylvesterb »

KirstKE schreef:
30 nov 2018 19:16
Via Marktplaats 2 authentieke Chanel tassen gekocht bij verkoper Veilingen.nl
Meerdere malen terugkoppeling gekregen en overleg gehad over de authenticiteit. Stonden meerdere items te koop, verkoper was al drie jaar betrouwbare gebruiker van MP en ook de ervaringen waren goed.
Koop gesloten en betaald. En toen begonnen de berichten online te veranderen. Ervaringen werden slechter en opeens werden alle advertenties verwijderd. Toen ik daarnaar vroeg was het antwoord dat de veiling afgelopen was. En dat de tassen verstuurd werden. Heb ook een track en trace code gekregen en gisteren 1 tas ontvangen.. die was dus nep.
Nu geen reacties meer op mijn vragen en als ik de naam icm het rekeningnummer Google kom ik op een bericht dat hij ook op catawiki actief is geweest.
Ik heb aangifte gedaan bij de politie maar ik vrees dat ik naar mijn geld, 1400 euro, kan fluiten...
Vrees het ook.

De site www.veilingen.nl is niet actief en veelal zegt het aantal jaren actief op Markplaats weinig over de betrouwbaarheid. Marktplaats geeft veel advies hoe je oplichting kunt voorkomen, maar helaas vergeten mensen dit als ze denken dat ze extreem goedkoop een Chanel tas kunnen krijgen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht Marktplaats door Veilingen.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Is € 1.400,00 “extreem goedkoop”?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Opgelicht Marktplaats door Veilingen.nl

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:
02 dec 2018 08:46
Is € 1.400,00 “extreem goedkoop”?
Voor 2 Chanel Tassen wel, heb het Gegoogled (voor een gebruikte betaal je +/- € 1.500) dus € 1.400 voor twee struks is dus extreem goedkoop.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Opgelicht Marktplaats door Veilingen.nl

Ongelezen bericht door Revoked »

Moneyman schreef:
02 dec 2018 08:46
Is € 1.400,00 “extreem goedkoop”?
Ik heb een vrouwelijke klant die tassen heeft van over de €10.000,-
Dat ik daar ook elke keer mijn multifunctionele rode Wibra-tas-van-tyvek naast zet vindt ze erger dan een stel vandalen die haar Beierse wagen zouden slopen.
Ieder zijn afwijking, zullen we maar zeggen....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Opgelicht Marktplaats door Veilingen.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

3 jaren betrouwbaar kan een slapende adres zijn en na 1 aanbieding en verkocht aan je familie en dan pas bedrijf starten....
Dus die 3 jaren is niets, gewoon tijdig voldoende gebruikersnamen aanvragen, en er zijn ook mensen die dat te koop aanbieden.

Omdat oude adressen geld waard zijn kan ik mijn nu 9 jaren oude goed doorverkopen.
Helaas is het bieden op merkproducten een risico en afhalen is beste, niets betalen, gewoon contant en afhalen en bij nep of niet leveren gewoon weglopen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Opgelicht Marktplaats door Veilingen.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Stofzuiger.nl?

sake1987

Re: Opgelicht Marktplaats door Veilingen.nl

Ongelezen bericht door sake1987 »

Waarom niet gebruik gemaakt van gelijk oversteken ?

Gesloten