LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
gerrit185
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 jul 2015 10:06

Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door gerrit185 »

Beste Radar/Forum leden.
Ik zit namelijk met een groot probleem. Zal het zo kort mogelijk uitleggen.

Heb namelijk via Youtube gezien dat er youtubers waren die spullen kochten via Wish.
Toen dacht ik leuk en ging naar wish.com Vaak waren er spullen voor 1€ Dan kocht ik dat vaak ook leuke spullen.
Waar ik me vaak aan ergerde was dat het zo lang duurde voordat je het in huis had of je kreeg het niet in huis. of het was een verkeerde item die ze hadden opgestuurd Foto maken en daarvoor ook een Refund aanvragen. (Er zijn in het begin veel verkopers verwijderd via Wish.com)
Dan vroeg ik via de app een Refund aan en kreeg ik me geld netjes terug. Tot ik ook wat duurdere items wilden kopen via wish. Het is altijd een risico en zag vaak bij betalen Klarna Aankoopbescherming. Heb je problemen wij lossen het op staat duidelijk na onderzoek op hun website. Dus bestelde ik items en deed ik Klarna als achteraf betalen. Zo voelde ik me veilig mocht het fout gaan. En helaas het ging fout. Na veel refunds aanvragen. wat ik niet wist heeft Wish mij geblokkeerd.
Via email geprobeerd dan krijg je steeds standaart email terug van Wish dat ik via de app een refund aan kon vragen.
Wat niet meer ging. Toen had ik contact opgenomen via Klarna. Het probleem uitgelegd dat wish mij had geblokkeerd Ik moest van klarna alle bewijzen via email opsturen. Daarbij vertelde ze mij dat ze contact zouden opnemen met Wish.
Enige tijd later kreeg ik van Klarna te horen dat Wish klanten mag blokkeren Terwijl ze het eerst niet wisten. Dus met andere woorden Klarna zeg wij bieden geen Aankoop bescherming bij wish. Los het zelf maar op. Bepaalde medewerkers bij Klarna zijn grof asociaal. Totaal niet klantvriendelijk. Ik weet niet meer wat ik hier aan kan doen. :?

Enige wat ik wel weet is dat er veel meer consumenten de dupe zijn En klarna geeft niet thuis.
Klachtenkompas en Klacht.nl staat vol met klachten over Klarna BV. Hoop echt dat Radar TV hier aandacht aan gaat besteden. Zelf probeer ik contact te krijgen met andere Gedupeerde om eventueel een zaak aan te spannen tegen Klarna.nl Wat nog niet gelukt is. Hoop dat er iemand hier een oplossing weet wat ik hier aan kan doen.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door thecure »

Ik snap er eigenlijk niet veel van. Waarom vraag je refunds aan? Je besteld iets om het terug te sturen?
En hoezo grof asociaal? Wat zeiden ze dan?

Thermiekgek
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2018 23:32

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door Thermiekgek »

Het blijft me fascineren hoe mensen de grootste baggerzooi voor de allerlaagste prijzen uit China bestellen en dan nog klagen over de kwaliteit of levertijden. En dan ook nog het service niveau van een Europeese webwinkel verwachten. Geloof me nou, als een item goedkoper is dan wat het kost om naar je op te sturen, dan kun je het beter laten liggen of je eisen naar het prijsniveau bijstellen.

Ook hier is goedkoop uiteindelijk duurkoop.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door sylvesterb »

thecure schreef:
05 feb 2019 05:40
En hoezo grof asociaal? Wat zeiden ze dan?
En wat zei jij hiervoor? Verbaas me altijd dat klantenservice medewerkers zonder rede spontaan asociaal worden en dat TS niets heeft gedaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door berndv »

sylvesterb schreef:
05 feb 2019 08:18
thecure schreef:
05 feb 2019 05:40
En hoezo grof asociaal? Wat zeiden ze dan?
En wat zei jij hiervoor? Verbaas me altijd dat klantenservice medewerkers zonder rede spontaan asociaal worden en dat TS niets heeft gedaan.
Ik heb 10 jaar ervaring in de klantcontact-wereld (van agent naar supervisor, floormanager en teamleider), ben er sinds een jaar of 2 weg, maar geloof mij, de meeste medewerkers beginnen het gesprek niet asociaal :wink:

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Veel refunds ook nog. Of er moet belachelijk veel besteld zijn wat inhoudt dat u niet particulier bezig bent, of het zal wel meevallen. De bedragen zullen onder de 22 euro zijn vanwege de kosten, dus hoeveel zou de schade kunnen zijn?
Accepteer dat je niet voor een duppie op de eerste rang kan zitten en dat rechten hebben in China heel anders is dan de rechten hier.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door yan »

Je kiest toch voor achteraf betalen?
Dan betaal je toch ook pas als je het spul hebt ontvangen, waarom dan nog een refund

Thermiekgek
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2018 23:32

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door Thermiekgek »

Zoals ik het lees, bestellen met achteraf betaling, en dan een refund vragen waarbij je de items vaak nog mag houden ook. Leuk verdienmodel wel.
Niet zo raar dat dat niet heel lang geaccepteerd wordt.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

gerrit185 schreef:
05 feb 2019 02:30
Beste Radar/Forum leden.
Ik zit namelijk met een groot probleem. Zal het zo kort mogelijk uitleggen.

Heb namelijk via Youtube gezien dat er youtubers waren die spullen kochten via Wish.
Toen dacht ik leuk en ging naar wish.com Vaak waren er spullen voor 1€ Dan kocht ik dat vaak ook leuke spullen.
Waar ik me vaak aan ergerde was dat het zo lang duurde voordat je het in huis had of je kreeg het niet in huis. of het was een verkeerde item die ze hadden opgestuurd Foto maken en daarvoor ook een Refund aanvragen. (Er zijn in het begin veel verkopers verwijderd via Wish.com)
Dan vroeg ik via de app een Refund aan en kreeg ik me geld netjes terug. Tot ik ook wat duurdere items wilden kopen via wish. Het is altijd een risico en zag vaak bij betalen Klarna Aankoopbescherming. Heb je problemen wij lossen het op staat duidelijk na onderzoek op hun website. Dus bestelde ik items en deed ik Klarna als achteraf betalen. Zo voelde ik me veilig mocht het fout gaan. En helaas het ging fout. Na veel refunds aanvragen. wat ik niet wist heeft Wish mij geblokkeerd.
Via email geprobeerd dan krijg je steeds standaart email terug van Wish dat ik via de app een refund aan kon vragen.
Wat niet meer ging. Toen had ik contact opgenomen via Klarna. Het probleem uitgelegd dat wish mij had geblokkeerd Ik moest van klarna alle bewijzen via email opsturen. Daarbij vertelde ze mij dat ze contact zouden opnemen met Wish.
Enige tijd later kreeg ik van Klarna te horen dat Wish klanten mag blokkeren Terwijl ze het eerst niet wisten. Dus met andere woorden Klarna zeg wij bieden geen Aankoop bescherming bij wish. Los het zelf maar op. Bepaalde medewerkers bij Klarna zijn grof asociaal. Totaal niet klantvriendelijk. Ik weet niet meer wat ik hier aan kan doen. :?

Enige wat ik wel weet is dat er veel meer consumenten de dupe zijn En klarna geeft niet thuis.
Klachtenkompas en Klacht.nl staat vol met klachten over Klarna BV. Hoop echt dat Radar TV hier aandacht aan gaat besteden. Zelf probeer ik contact te krijgen met andere Gedupeerde om eventueel een zaak aan te spannen tegen Klarna.nl Wat nog niet gelukt is. Hoop dat er iemand hier een oplossing weet wat ik hier aan kan doen.

Mijn ervaring met PayPal icm creditcard bestellingen op dit soort sites, Wish, Ebay, Alie, Gearbest, werkt perfect bij reclamaties.
Wish was lastiger maar uiteindelijk wel gelukt.

En natuurlijk duurt het langer, 4 tot 6 weken gemiddels is vrij normaal hoor. Als je sneller wilt hebben, koop lokaal.

Klarna AB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2014 14:08

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door Klarna AB »

Beste Gerrit,

Om te beginnen vind ik het erg jammer dat u uw contact met een medewerker van onze kantenservice niet op een positieve manier heeft kunnen ervaren.
In iedere situatie verwachten wij van onze klantenservice medewerkers dat ze op een vriendelijke en behulpzame manier de klant op weg helpen naar de juiste oplossing.
We zullen uw feedback gebruiken om onze klantenservice te verbeteren op de punten waar dat nodig blijkt te zijn.

Wanneer u wilt dat wij deze kwestie nogmaals voor u bekijken willen wij u vragen om ons via [email protected] te informeren over de betalingsomschrijving, uw volledige naam en ter controle uw geboortedatum.
Dan kunnen wij de factuur erbij nemen en kijken wat er gebeurd is.

Alvast bedankt!

Een fijne dag gewenst.

Groet, Marleen

gerrit185
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 jul 2015 10:06

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door gerrit185 »

Om even te reageren over dat ik veel refunds via wish dat ging net even wat anders.
Om te beginnen heb ik veel items besteld veel kleine bedragen en wat hoger. 90% heb ik ontvangen en netjes betaald via ideal en Klarna.
Het is zeker niet zo dat als ik iets ontvangen hebt een refund gaat doen. In het begin had ik veel refunds moeten doen

Reden hiervan is dat het items waren die ik niet had besteld.
Deze verkopers zijn ook later door Wish verwijderd van de platform. En natuurlijk moet je ook geduld hebben tot dat het aankomt. Daar ben ik me zeker van bewust. Ik ben nu geblokkeerd door juist refunds die ik in het begin had gedaan. + Dat er spullen waren die echt niet aankwamen.

Inmiddels koop ik niet meer via wish en klarna BV nu koop ik via aliexpress +aliexpress standaard verzending. Binnen 2 weken in huis zonder problemen. Het gaat er mij nu om dat Klarna mij niet wilt helpen alle bewijzen verstuurd via email.

Nogmaals heb ik echt geen dingen besteld en ontvangen en denken van oh laat ik refund aanvragen.
Zo ben ik totaal niet.

gerrit185
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 jul 2015 10:06

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door gerrit185 »

Klarna AB schreef:
05 feb 2019 14:44
Beste Gerrit,

Om te beginnen vind ik het erg jammer dat u uw contact met een medewerker van onze kantenservice niet op een positieve manier heeft kunnen ervaren.
In iedere situatie verwachten wij van onze klantenservice medewerkers dat ze op een vriendelijke en behulpzame manier de klant op weg helpen naar de juiste oplossing.
We zullen uw feedback gebruiken om onze klantenservice te verbeteren op de punten waar dat nodig blijkt te zijn.

Wanneer u wilt dat wij deze kwestie nogmaals voor u bekijken willen wij u vragen om ons via [email protected] te informeren over de betalingsomschrijving, uw volledige naam en ter controle uw geboortedatum.
Dan kunnen wij de factuur erbij nemen en kijken wat er gebeurd is.

Alvast bedankt!

Een fijne dag gewenst.

Groet, Marleen
Ik zal jullie nog een email sturen. Ik vraag me echt af of het nog zoveel zin heeft na zoveel emails te hebben verstuurd. Ik wil een oplossing waarbij ik te vrede kan zijn.

gerrit185
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 jul 2015 10:06

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door gerrit185 »

Update: Inmiddels Contact gehad met Klarna Ze doen er totaal niks aan.
Waar het op neer komt is Wish mag je gewoon blokkeren En klarna zegt zoek het maar uit.

Klarna doet niks aan Aankoop bescherming. Terwijl het wel op hun website staat.

Echt oplichters.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien willen ze Wish beschermen?

gerrit185
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 jul 2015 10:06

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door gerrit185 »

Daar lijkt het wel erg op. Ik zal nooit meer iets via Wish Of met Klarna kopen.

Ik zit echt te denken om een zaak aan te spannen tegen Klarna BV.

Alleen zoek ik meer consumenten die zelf ook tegen deze problemen aanlopen. Klacht.nl en KlachtenKompas staan meer Consumenten die de zelfde ervaringen hebben.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En als u er dan nog meer gevonden hebt, wat gaat u dan doen? Als u een zaak aan wilt spannen, gaat dat echt alleen over uw eigen zaak.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Klarna is toch alleen maar het geldin bedrijf van Wish!

gerrit185
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 jul 2015 10:06

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door gerrit185 »

Klarna bied aankoop bescherming met achteraf betalen.

Lady1234 Ik wil alle zaken die met Wish Klarna te maken hebben 1 uitspraak via de rechter.
Niet alleen mijn zaak. Volgens de ACM Waar mee ik contact hebt gehad is Klarna verkeerd bezig.
Ze zeggen het te willen onderzoeken.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat gaat u dus niet lukken in Nederland.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan zul je in China moeten zijn. Maar daar kun je niets buiten de partij. Anders verdwijn je.

Gesloten