[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
Pagina 1 van 2

Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 29 apr 2019 14:25
door Shermon
Afgelopen weekend een nieuwe telefoon met abonnement besteld, volgens de website kwam dit op 18,10 p.m.
3,10 voor het abonnement (via kpn)en 15,00 p.m voor de telefoon een Samsung s 10 e. Het afsluiten hiervan is via Media markt gegaan.
de benodigde papieren opgestuurd, waaronder het gedownloade contract waarin ook 3,10 abonnementskosten staat. Ik heb daar verder niet op gelet en de prijs sprak me aan. Nu achteraf begrijp ik dat het niet 3,10 maar 31,00 euro had moeten zijn. Ik heb er wel een foto van gemaakt, en op het contract staat dus ook netjes 3,10. Maar nu krijg ik allemaal overzichten enz, met 46,00 euro p.m wat voor mij veel te veel is.
En je snapt ik word van KPN naar Mediamarkt gestuurd en weer terug. en ondertussen vragen ze wel allerlei bevestigingen om het e.e.a in gang te zetten, waar ik nu eerst niet op reageer natuurlijk, maar hoor ondertussen ook van beide partijen niets.
Vraag me af wat in dit geval mijn rechten zijn? En wat ik hiermee moet/kan doen?

Vr groet
Anna

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 30 apr 2019 12:29
door NeoDutchio
U weet natuurlijk wel dat €3,10 niet kan per maand. En helaas voor u, als u zou kunnen weten dat de prijs niet kan, dan hoeft er niet geleverd te worden voor dat bedrag.
U kunt 2 dingen doen, accepteren of annuleren.

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 30 apr 2019 13:05
door berndv
Hier sluit ik mij volledig bij aan:
NeoDutchio schreef:
30 apr 2019 12:29
U kunt 2 dingen doen, accepteren of annuleren.
En als u al aangeeft dat 46 euro teveel is, lijkt mij de keuze makkelijk.

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 12:02
door Jfelst
De prijs is weliswaar, naar nu blijkt, fout, maar wel bevestigd in een contract.
Waarom moet de consument altijd bloeden voor een fout van de leverancier, in dit geval Mediamarkt?
Waarom mag de consument niet eens profiteren van een, voor de leverancier, zo duidelijke fout?

De leveranciers/providers controleren niets meer, ze kunnen het toch altijd herroepen.
Ik persoonlijk zou zeggen: Mediamarkt, jammer van de fout, maar gewoon het afgesloten contract nakomen.

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 12:07
door fonsflons
Jfelst schreef:
01 mei 2019 12:02

Waarom moet de consument altijd bloeden voor een fout van de leverancier...

De leveranciers/providers controleren niets meer, ze kunnen het toch altijd herroepen.
De consument hoeft niet te bloeden, die kan gewoon annuleren.

Het tweede deel van je verhaal laat zien dat je niet erg objectief bent en maar wat roept om te roepen.

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 12:16
door berndv
Jfelst schreef:
01 mei 2019 12:02
De leveranciers/providers controleren niets meer, ze kunnen het toch altijd herroepen.
Ik persoonlijk zou zeggen: Mediamarkt, jammer van de fout, maar gewoon het afgesloten contract nakomen.
Nee, een leverancier kan niet zomaar altijd herroepen, dit moeten ze wel goed onderbouwen. De afnemer, de consument hoeft dit niet, die mag kosteloos en zonder reden annuleren binnen 14 dagen.

Ik geef je 1 tip, zoek eens op "otto arrest". 90% goedkoper komt naar mijn mening wel redelijk in de buurt van dit verhaal.

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 12:47
door NeoDutchio
Jfelst schreef:
01 mei 2019 12:02
Waarom moet de consument altijd bloeden voor een fout van de leverancier, in dit geval Mediamarkt?
Waarom mag de consument niet eens profiteren van een, voor de leverancier, zo duidelijke fout?
De consument heeft helemaal niet altijd te bloeden. Er zijn legio voorbeelden te noemen dat een bedrijf moet leveren voor de prijs die aangeboden is. Echter, om misbruik van fouten te voorkomen is het Otto arrest gekomen. Waarom zou er hier ver onder kostprijs geleverd moeten gaan worden? Iedereen weet dat het een fout is en dat die prijs simpelweg niet kan.

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 13:38
door Icasheb
Jfelst schreef:
01 mei 2019 12:02
De prijs is weliswaar, naar nu blijkt, fout, maar wel bevestigd in een contract.
Waarom moet de consument altijd bloeden voor een fout van de leverancier, in dit geval Mediamarkt?
Waarom mag de consument niet eens profiteren van een, voor de leverancier, zo duidelijke fout?

De leveranciers/providers controleren niets meer, ze kunnen het toch altijd herroepen.
Ik persoonlijk zou zeggen: Mediamarkt, jammer van de fout, maar gewoon het afgesloten contract nakomen.
Waarschijnlijk kan het systematisch niet eens in orde worden gemaakt, daar alles word ingeregeld door KPN.

Om maar een voorbeeld te noemen zonder digitale diensten. Mijn moeder was bij de praxis en ze zat te kijken naar een boom die ze al heel lang wilde. De desbetreffende boom is normaal €175,-. Toevallig zag mijn moeder er 1 met een foutieve prijs kaart ertussen (€17.50, een 0 vergeten dus). Mijn moeder is niet dom, die weet dat dit niet kan. Toch probeert ze het. Bij de kassa hebben ze niks door en geven ze het mee. Het had zo kunnen zijn dat de dame bij de kassa zag dat deze prijs niet klopte, dan had ze het niet mee hoeven te geven. Want redelijkerwijs had mijn moeder kunnen weten dat de prijs niet klopte. In feite geld het hier natuurlijk ook, alleen dan met digitale diensten. Overal bij wie je kijkt (los van de telefoon) is het abonnement gewoon de juiste prijs (€31,-). 100GB data en onbeperkt bellen kan bij geen enkel provider in nederland voor €3,10. U wilde profiteren van een overduidelijke fout en is teleurgesteld dat het niet kan.

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 13:52
door alfatrion
Shermon schreef:
29 apr 2019 14:25
Vraag me af wat in dit geval mijn rechten zijn? En wat ik hiermee moet/kan doen?
U heeft aanbod ontvangen voor een nieuwe telefoon van 15 euro per maand met abonnement voor 3 euro per maand. U hoeft onder geen beding meer te betalen dan 18 euro per maand. ALS het hier om een kenbare fout, dan zou de andere partij kunnen annuleren. Ik heb zelf een abonnement voor 7 euro per maand, dus het is voor mij niet duidelijk dat 3 euro per maand niet zou kunnen. Kunt u wat meer aangeven om wat voor soort abonnement het gaat? Is het top segment of budget?
NeoDutchio schreef:
30 apr 2019 12:29
U weet natuurlijk wel dat €3,10 niet kan per maand.
En dat kan niet omdat?
NeoDutchio schreef:
30 apr 2019 12:29
U kunt 2 dingen doen, accepteren of annuleren.
De derde optie is niets doen (slechts 18,10 euro betalen per maand). De vierde optie (maar daar heeft niemand recht op) om de verkoper heel lief aan te kijken en vragen of hij een goedkoper abonnement met korting wilt geven op dit toestel.
berndv schreef:
01 mei 2019 12:16
Ik geef je 1 tip, zoek eens op "otto arrest". 90% goedkoper komt naar mijn mening wel redelijk in de buurt van dit verhaal.
Nee, het Otto arrest komt niet in de buurt op basis van het geen TS heeft geschreven. Wat we weten is dat het telefoonabonnement voor € 3,10 is aangeboden en de aanbieder € 31,- voor wilt hebben. Daarmee betreft het nog niet een kenbare fout. Het aanbod moet in zijn geheel worden geoordeeld en je moet dan vergeten wat de aanbieder nu wilt ontvangen. Kun je op basis van het aanbod weten dat de verkoper dit niet wilde aanbieden voor € 3,10?

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 14:34
door NeoDutchio
alfatrion schreef:
01 mei 2019 13:52
NeoDutchio schreef:
30 apr 2019 12:29
U weet natuurlijk wel dat €3,10 niet kan per maand.
En dat kan niet omdat?
Kent u 1 abonnement bij KPN voor dat bedrag? Uberhaupt in de buurt van dat bedrag?

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 14:50
door 16again
Is 3,10 euro niet duur? SIM only voor 2,50 :

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 15:00
door breien
Een KPN-abbonement wat normaal €31.- kost per maand is niet te vergelijken met een Simpel abbonement van €2.50.

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 15:51
door Lady1234
16again schreef:
01 mei 2019 14:50
Is 3,10 euro niet duur? SIM only voor 2,50 :
Maar dan moet men wel een twee-jarig abonnement nemen en dat is onredelijk bezwarend, want éénjaar kan niet. :mrgreen:

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 15:54
door Lady1234
alfatrion schreef:
01 mei 2019 13:52
Shermon schreef:
29 apr 2019 14:25
Vraag me af wat in dit geval mijn rechten zijn? En wat ik hiermee moet/kan doen?
U heeft aanbod ontvangen voor een nieuwe telefoon van 15 euro per maand met abonnement voor 3 euro per maand. U hoeft onder geen beding meer te betalen dan 18 euro per maand. ALS het hier om een kenbare fout, dan zou de andere partij kunnen annuleren. Ik heb zelf een abonnement voor 7 euro per maand, dus het is voor mij niet duidelijk dat 3 euro per maand niet zou kunnen. Kunt u wat meer aangeven om wat voor soort abonnement het gaat? Is het top segment of budget?
NeoDutchio schreef:
30 apr 2019 12:29
U weet natuurlijk wel dat €3,10 niet kan per maand.
En dat kan niet omdat?
NeoDutchio schreef:
30 apr 2019 12:29
U kunt 2 dingen doen, accepteren of annuleren.
De derde optie is niets doen (slechts 21,10 euro betalen per maand). De vierde optie (maar daar heeft niemand recht op) om de verkoper heel lief aan te kijken en vragen of hij een goedkoper abonnement met korting wilt geven op dit toestel.
berndv schreef:
01 mei 2019 12:16
Ik geef je 1 tip, zoek eens op "otto arrest". 90% goedkoper komt naar mijn mening wel redelijk in de buurt van dit verhaal.
Nee, het Otto arrest komt niet in de buurt op basis van het geen TS heeft geschreven. Wat we weten is dat het telefoonabonnement voor € 3,10 is aangeboden en de aanbieder € 31,- voor wilt hebben. Daarmee betreft het nog niet een kenbare fout. Het aanbod moet in zijn geheel worden geoordeeld en je moet dan vergeten wat de aanbieder nu wilt ontvangen. Kun je op basis van het aanbod weten dat de verkoper dit niet wilde aanbieden voor € 3,10?

Waarom zou de Ts volgens u dan € 21,10 moeten betalen? € 3,00 fooi?

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 16:06
door Cornelis7
berndv schreef:
01 mei 2019 12:16
Ik geef je 1 tip, zoek eens op "otto arrest". 90% goedkoper komt naar mijn mening wel redelijk in de buurt van dit verhaal.
€ 18,10 per maand i.p.v. € 46,- per maand is slechts 61 % goedkoper.

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 16:12
door Lady1234
Cornelis7 schreef:
01 mei 2019 16:06
berndv schreef:
01 mei 2019 12:16
Ik geef je 1 tip, zoek eens op "otto arrest". 90% goedkoper komt naar mijn mening wel redelijk in de buurt van dit verhaal.
€ 18,10 per maand i.p.v. € 46,- per maand is slechts 61 % goedkoper.
Nog even een keer rekenen, € 15,00 heeft betrekking op het toestel, niet op het abonnement.

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 16:14
door berndv
Cornelis7 schreef:
01 mei 2019 16:06
berndv schreef:
01 mei 2019 12:16
Ik geef je 1 tip, zoek eens op "otto arrest". 90% goedkoper komt naar mijn mening wel redelijk in de buurt van dit verhaal.
€ 18,10 per maand i.p.v. € 46,- per maand is slechts 61 % goedkoper.
Bijna goed, discussie is niet over die 15 euro die ts voor het toestel betaalt, maar voor het onderliggende mobiele abonnement, dat zou ts graag zien voor 3,10 en kpn rekent daarvoor 31,00 euro, wat op mijn rekenmachine toch echt een verschil maakt van 90%.

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 16:27
door alfatrion
Kun je het telefoonabonnement ook los krijgen voor 31 euro?

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 16:32
door berndv
alfatrion schreef:
01 mei 2019 16:27
Kun je het telefoonabonnement ook los krijgen voor 31 euro?
ja
https://mobielshop.kpn.com/mobiel/sim-o ... sms/1-jaar
er van uitgaande dat het om dit abonnement gaat, maar dan in de niet-sim-only variant

edit: ook in de variant met toestel biedt kpn deze aan:
https://mobielshop.kpn.com/mobiel/samsu ... sms/1-jaar

Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN

Geplaatst: 01 mei 2019 16:58
door NeoDutchio
alfatrion schreef:
01 mei 2019 16:27
Kun je het telefoonabonnement ook los krijgen voor 31 euro?
U strooit altijd met wetteksten en regeltjes, maar uit deze reaktie blijkt dat u dus niet inhoudelijk kijkt. U hebt geen KPN abonnement en u heeft ook geen notie genomen van de abonnementen bij KPN. En dan toch TS de hoop willen geven dat het niet om een vergissing zou kunnen gaan.
Een abonnement van €31,00 per maand kan niet ineens in de uitverkoop naar €3,10 per maand. Zelfs bij low budget aanbieders kan je geen 15gb internet en onbeperkt bellen krijgen voor een paar euro per maand.

Iedereen hier weet dat het niet zou kunnen en natuurlijk wist TS dat ook wel.