LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met reourzending van Belsimpel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
yep123
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mei 2011 10:03

Re: Probleem met reourzending van Belsimpel

Ongelezen bericht door yep123 »

Beste mensen

Ik heb vorige week rechtsbijstand ingeschakeld, deze hebben een brief naar Belsimpel gestuurd. Vandaag de reactie gekregen met daarin excuses. Ik moet zeggen een nette mail met een prima oplossing. Morgen krijg ik alsnog een nieuwe telefoon opgestuurd

case closed

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem met reourzending van Belsimpel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, dat is gelukkig netjes opgelost. Fijn dat u het even meldt.

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: Probleem met reourzending van Belsimpel

Ongelezen bericht door willywalter »

Een TIP van mijn kant, vanuit een soortgelijke eigen ervaring als Belsimpel-klant (ik kreeg een ongerepareerd en zelfs zwaar beschadigd toestel retour):
Als je een Belsimpel-toestel terug moet zenden wegens een te repareren defect, dan kun je latere onenigheid over de conditie van het toestel op het moment van verzending voorkomen als volgt:

Inderdaad: het toestel niet rechtsreeks naar een reparateur sturen maar naar Belsimpel zelf.
Het toestel niet per Post versturen naar Belsimpel, maar het toestel persoonlijk afgeven bij een Belsimpel-winkel.

De procedure daar is als volgt: op het door beide partijen te ondertekenen "Formulier afgeven product" noteert de winkelmedewerker standaard het door de klant gemelde probleem wat gerepareerd moet worden. Dat kan bv gewoon een softwareprobleem zijn.
In mijn geval keek de winkelmedewerker nauwelijks naar de telefoon - ik zei nog "Hij ziet er goed uit, he" - en hoogstwaarschijnlijk heeft hij ook de opdracht van zijn bazen om zich te beperken tot notitie van het door de klant gemelde probleem.

Maar.....voordat je jouw handtekening op het "Formulier afgeven product" zet kun je ter plekke wel gewoon eisen (wat ikzelf helaas niet deed) dat op het Formulier wordt genoteerd wat op dat moment de uiterlijk zichtbare conditie van het toestel is.

Als een autoverhuurder een auto uitleent, dan wordt meestal ook in een door beide partijen te ondertekenen formulier genoteerd welke uiterlijke schade er aan de uit te lenen auto zit. Dat is voor beide partijen de enige manier om te voorkomen dat er later, bij retournering van de auto, onduidelijkheid ontstaat over welke partij verantwoordelijk is voor welke schade.

Groet willywalter

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Probleem met reourzending van Belsimpel

Ongelezen bericht door olaf79 »

Inderdaad netjes opgelost, maar jammer dat het via de RbV moest. Een tip voor iedereen, mocht je met CC betaald hebben, dan ben je in vrijwel alle gevallen 180 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal of beschadiging van je product dat je online hebt gekocht. Je kunt dus als de verkoper niet meewerkt altijd beroep doen op die verzekering

Gesloten