LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ik zie onder vraag 5.3 dat de activatiedatum van het contract bepalend is, dus als u de verlenging na 6 oktober in laat gaan geldt de actie niet.
Wanneer dat bij niet het geval was zou ik maar een klacht indienen, heeft u dat al gedaan?

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door Icasheb »

In principe is er 3 euro meer bijgekomen, want je maandelijkse prijs is goedkoper.Uiteindelijk is GSMweb een tussenpersoon. Zolang de telefoon niet geleverd kan worden, start het contract niet (contract is gebonden aan IMEI). Het kan zijn dat t-mobile de proposities heeft gewijzigd en dat het dus simpelweg niet meer kan of dat t-mobile de voorwaarden naar GSMweb heeft gewijzigd.

Heb je al eens nagedacht hoe het zit bij t-mobile zelf of andere tussenpersonen? Misschien dat het daarbij wel mogelijk is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U heeft ook al een review op Tweakers geplaatst. Dit bedrijf krijgt erg veel slechte reviews. Ze nemen het duidelijk niet zo nauw en ik denk dat dit hun normale oneerlijke werkwijze is.

https://tweakers.net/shopreview/3199/gs ... opreviews/

De vraag dringt zich op of je met zulke mensen nog wel zaken wil doen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er wordt weer lekker gereageerd op irrelevante aannames. Nergens staat dat TS die 183 niet kán betalen, er staat alleen dat ze het niet zomaar op tafel legt. En terecht.

Juist als je oplet waarom je je geld op tafel legt, houd je geld over...

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, drie euro.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door john18 »

MaraPM schreef:
17 okt 2019 12:09
Ten eerste is dat niet een bedrag wat je nou gewoon op tafel leg, maar buiten dat ondanks dat ze zelf op hun website zetten dat als je een bestelling doet deze vaststaat, veranderen ze dat dus toch.
Nergens in hun voorwaarden staat dat ze dit zomaar mogen doen. En ik accepteer dit dus ook echt niet, ik wil gewoon mijn bestelling.
Bij een toestel op afbetaling boven de 250 euro word er getoetst of u het wel kan en mag lenen.
Vanaf 1 mei 2017 geldt de BKR registratie voor nieuwe toestellen die in maandelijkse termijnen bij een telefoonabonnement worden verstrekt. Het betreft alleen gevallen wanneer de lening voor het toestel hoger is dan 250 euro. Deze lening wordt door de telecomaanbieder bij het BKR-geregistreerd. Kredietaanbieders hebben dan inzicht in uw leningen. Er is een uitzondering: wanneer u een aanbetaling doet bij het afsluiten van uw abonnement waardoor de kosten van de lening lager uitvallen dan 250 euro krijgt u geen BKR registratie. De kredietaanbieder, in dit geval de provider, is verplicht om te toetsen of u de maandelijkse lasten kunt betalen. De regelgeving staat vast in de Wet op het financieel toezicht (Wft), waarop wordt toegezien door het Autoriteit Financiële Markten (AFM).
bron: https://www.bkr.nl/telefoonkrediet

Waarschijnlijk kon u niet het volledige bedrag lenen en moet u 183 bij betalen omdat u anders boven de maximale te lenen bedrag uit komt volgens de regelgeving.

LectoriSalutem
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Baf!

MaraPM
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2019 12:00

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door MaraPM »

Er worden allemaal aannames gedaan die helemaal niks met deze situatie te maken hebben. Klein beetje begrijpelijk want het is een rare situatie.
Ik heb een verlenging afgesloten met 0,- bijbetaling. Niet omdat ik niet meer kan of mag lenen maar gewoon omdat dat op dat moment de aanbieding was. Dat is alles.
Het heeft niks te maken met bkr, of niet kunnen betalen of wat dan ook.
Op het moment van leveren ( naar mijn weten was de telefoon die dag van de mail eindelijk op voorraad) veranderen ze gewoon opeens de verlenging ( abonnement) en doen ze er opeens 183,- bijbetaling bij. Dat is het.
En de reden dat ik deze klacht neerleg is gewoon het feit dat ze dat zomaar uit het niets doen terwijl ik de overeenkomst dus al gesloten heb.
Zie het zo als je iets koopt voor een x bedrag en betaald heb, dan komen ze opeens zeggen nee sorry er komt nog bijna 200,- bovenop. Dan zeg je toch ook nee sorry de overeenkomst is al gesloten je kan nu niet opeens achteraf dingen gaan veranderen.
En dat is de reden dat ik zei die 183,- leg je niet zomaar neer. Je gaat niet zomaar achteraf nog ff dat geld neerleggen terwijl dat niet de afspraak is.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar gelukkig ging/gaat het maandbedrag wel naar beneden. Is het bedrag wat u na 24 maanden nog zou moeten betalen wel gelijk gebleven?

MaraPM
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2019 12:00

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door MaraPM »

Nee totaal maandbedrag blijft ongeveer hetzelfde. Scheelt nog geen 2,-

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Eerst schrijft u dat het toestelkrediet met € 7,50 per maand naar beneden gaat?

MaraPM
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2019 12:00

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door MaraPM »

Ja daarom zei ik het totaal maandbedrag scheelt nauwelijks.
Toestel krediet is omlaag, maar je betaalt ook voor belminuten/ sms en internet.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar misschien lees ik uw reactie van 18 oktober dan verkeerd, want daar staan volgens mij hetzelfde aantal belminuten en Mb’s. En 24 keer € 7,50 is toch € 180,00.

MaraPM
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2019 12:00

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door MaraPM »

Mijn verwarring is net zo groot. Want het maandbedrag zou lager moeten zijn maar dat is het dus niet. En zelfs al zou het lager zijn mijn probleem is gewoon dat ze het abonnement na het afsluiten ervan opeens willen veranderen. En daar heb ik moeite mee. Ik doe nog 1 poging om te krijgen wat ik besteld heb daarna ben ik klaar met ze. En dan bestel ik gewoon nooit meer via hun.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

MaraPM schreef:
17 okt 2019 12:09
Nergens in hun voorwaarden staat dat ze dit zomaar mogen doen. En ik accepteer dit dus ook echt niet, ik wil gewoon mijn bestelling.
De voorwaarden blinken niet uit in duidelijkheid. Als je wat beter leest dan is echter wel duidelijk dat GSMWEB een tussenpersoon is. U geeft aan dat u op 2 oktober een aanbod heeft aanvaard dat tot 6 oktober geldig was. GSMWEB had dit aanbod direct moeten doorsturen. Als GSMWEB dat heeft gedaan dan is er een overeenkomst tussen de aanbieder en u tot stand gekomen. Als GSMWEB dat niet heeft gedaan dan is ze te kort geschoten in de overeenkomst die ze met u heeft. In de voorwaarden lees ik overigens nergens dat een aanvaarding pas met een handtekening geldig is.

thecure
Berichten: 2704
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door thecure »

Hmm hier zijn berichten verdwenen....

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door Mark1992 »

MaraPM schreef:
20 okt 2019 21:37
Mijn verwarring is net zo groot. Want het maandbedrag zou lager moeten zijn maar dat is het dus niet. En zelfs al zou het lager zijn mijn probleem is gewoon dat ze het abonnement na het afsluiten ervan opeens willen veranderen. En daar heb ik moeite mee. Ik doe nog 1 poging om te krijgen wat ik besteld heb daarna ben ik klaar met ze. En dan bestel ik gewoon nooit meer via hun.
Het maandbedrag is wel degelijk lager. Het kredietbedrag is van €37,50 naar €30,00 per maand gegaan. Uw normale abonnement, dus internet/SMS blijft hetzelfde á €15,00 per maand. Daarnaast dient u nu €183,00 aan te betalen (vandaar dat het kredietbedrag dus omlaag is gegaan. Uw maandelijkse kosten zijn dus nu €45,00 per maand, in plaats van €52,50 per maand.

Mocht u via de website, zoals u aangaf, een bevestiging hebben gekregen dat ze uw contract hebben ontvangen voor 6 oktober, dan is dat geldig. Dan moet dit echter wel ergens staan, zoals in een bevestigingsmail of een eventuele portal (wanneer GSMWeb dat gebruikt).

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Gsmweb komt aanbiedingsprijs niet na

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ligt volgens mij toch iets anders dan velen denken, zij doen een aanbieding en ts tekent hiervoor, op dat moment is de de overeenkomst afgesloten en niet later als de aanbieder ook getekend heeft, dat heeft die namelijk al op het moment dat ie de aanbieding doet!!!

Als je wil kun je ze er dus aan houden wil je niet naar de rechter juridische loket of advocaat hard weglopen en een ander zoeken...

Gesloten