LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Nogalwiedes
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 dec 2019 16:54

Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door Nogalwiedes »

Op Facebook komen regelmatig advertenties voorbij van Airsoftie.nl met gezondheidsproducten zoals bijvoorbeeld Acupunctuur pennen, nek kussens, slaapkussens tegen rugklachten enzovoort. Er worden flinke kortingen geboden tot 75% van de originele prijs.
Echter zijn dit producten die zonder uitzondering ook aangeboden worden op Ali Express voor slechts enkele Euro,s .
Het kussen dat tegen rugklachten zou helpen kost bij Airsoftie.nl 25 euro ipv 69, maar bij Ali Express tussen 3 en 8 euro per stuk!!
Airsoftie.nl besteld dus in grote getale bij Ali om dit tegen woekerwinsten te verkopen hier in Nederland.
Vaak gaat het om pijnbestrijding producten die mensen die chronische pijnklachten hebben hoopvol bestellen maar helaas van slechte kwaliteit zijn en nergens in de medische wetenschap worden beschreven. Ik vind dit pure oplichting , mensen valse hoop geven en veel geld ervoor laten betalen. Ook wordt er bij de advertentie vermeld : Nog maar 3 te koop, iets wat volgens de ACM ook niet toelaatbaar is en misleidend! Hopelijk kunt u iets met deze informatie en denkt u goed na voordat u een aankoop doet bij Airsoftie en kan RADAR een melding maken over de ze website die ten koste van de gezondheid van mensen flinke winsten wil maken.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Woekerwinsten nog wel. Heeft u enig idee wat de regelgeving in Nederland kost? Ja, u kunt rechtstreeks in China kopen voor €8,-. Geen garantie, geen zekerheid, geen herroepingsrecht, niets.
U kunt het ook in Nederland kopen voor €25,-. Binnen 14 dagen terug te sturen, wettelijke garantie, enz. Het is maar waar de klant zelf voor kiest. Van die €13,- marge wordt werk verricht, is een computer gekocht en moet de webshop zich houden aan wettelijke bepalingen. Zoveel winst blijft er dan niet over hoor.

Waarom zou Radar een melding moeten maken over deze webshop? Als u meent dat deze zich niet aan de Nederlandse wet houdt kunt u ook zelf een melding maken bij het ACM.

Verder is het altijd raadzaam om van te voren te kijken waar men gaat kopen. In dit geval gaat het om een woonhuis, geen telefoonnummer en levertijden van 1 tot 4 weken. Een blinde kan dus ruiken dat het om een dropshipper gaat. Daarnaast moet je ook rekening houden met invoerkosten.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ook de melding “nog maar drie te koop” mag overigens gewoon.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Daar zitten toch al die bolle blauwe mannetjes die kussens te breien?

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Verkeerde titel van dit topic. Graag aanpassen naar “Sommige mensen zijn te stom om even te zoeken voor ze klakkeloos een vaag artikel kopen”

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Apple verkoopt spullen uit China?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door kuklos »

Toch wat kanttekeningen:
Nogalwiedes schreef:
03 dec 2019 17:13
Airsoftie.nl besteld dus in grote getale bij Ali om dit tegen woekerwinsten te verkopen hier in Nederland.
Weet jij hoeveel kosten Airsoftie heeft gemaakt? Het kan best wel eens zo zijn dat Airsoftie nauwelijks winst hierop maakt. Let wel, kan, want ik heb geen idee hoeveel kosten ze maken.
Nogalwiedes schreef:
03 dec 2019 17:13
Vaak gaat het om pijnbestrijding producten die mensen die chronische pijnklachten hebben hoopvol bestellen maar helaas van slechte kwaliteit zijn en nergens in de medische wetenschap worden beschreven. Ik vind dit pure oplichting , mensen valse hoop geven en veel geld ervoor laten betalen.
Wat is precies de claim die ze doen? Als ze geen medische claim doen en bij pijnbestrijding zeggen dat het kan helpen, dan overtreden ze geen wetten. Bij medicijnen hoor je bij tv reclames "verlicht de pijn". Maar dat is iets anders dan "het kan helpen bij pijnbestrijding".
Nogalwiedes schreef:
03 dec 2019 17:13
Ook wordt er bij de advertentie vermeld : Nog maar 3 te koop, iets wat volgens de ACM ook niet toelaatbaar is en misleidend!
Kan je ons laten zien waar de ACM zegt dat dit niet mag?

Mensen valse hoop bieden, zoals indertijd de Biostabil deed mag. Helaas, maar het mag, mits binnen de grenzen van de wet. Verder sluit ik me aan bij NeoDutchio.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik dit bericht op nos.nl lees, krijg ik de indruk dat "nog 3 beschikbaar" niet is toegestaan, tenzij er écht nog maar drie beschikbaar zijn.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door kuklos »

Erthanax schreef:
03 dec 2019 21:38
Als ik dit bericht op nos.nl lees, krijg ik de indruk dat "nog 3 beschikbaar" niet is toegestaan, tenzij er écht nog maar drie beschikbaar zijn.
Je hebt gelijk, maar dit staat er ook:
De nieuwe leidraad van de ACM is nog niet definitief. Bedrijven, belangenorganisaties en andere betrokkenen mogen nog tot 16 januari reageren op de conceptversie.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er staat ook in dat de regels zelf niet veranderd zijn, alleen dat de leidraad wordt aangepast. Erg helder vind ik het niet; voer voor juristen! (Wat schrijf ik nu toch weer? :shock:)

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
03 dec 2019 21:38
Als ik dit bericht op nos.nl lees, krijg ik de indruk dat "nog 3 beschikbaar" niet is toegestaan, tenzij er écht nog maar drie beschikbaar zijn.
Precies. En dat laatste weet je niet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nog maar 3 te koop mag, als je nadat iemand dit gekocht en betaald heeft de tekst naar nog maar 2 te koop gaat.
Dit mag enige tijd duren dus volgende dag?


Verder weet ik hier de plaatselijke kosten voor bezorgen, als je nu iets bij mijn kocht en morgen wilde hebben word het erg duur aan porto, gratis verzenden lukt dan niet meer....

Als ik elke verkoper die iets in China verkocht boycot blijft alleen de afhaal Chinees over, dat is 100% Puur made in Holland... want anders zou het niet meer goed zijn na zoveel tijd.

mh73

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik zal het nog een keer uitleggen. In Nederland is het gebruikelijk dat de producten in de winkel ingekocht worden via een eigen leverancier/fabrikant of een groothandel. De groothandel koopt de producten in bij fabrieken in het buitenland of grotere overkoepelende bedrijven.

Veel van die fabrieken, ook van de eigen leveranciers, staan in China. Goedkope arbeidskrachten en zo. Dus veel producten die we in Nederland kopen komen via tussenhandel uit China en zijn van dezelfde bedrijven die rechtstreeks zelf verkopen via Ali. Daar komen via de tussenhandel dan nog verzendkosten bovenop, kosten van invoer, kosten van opslag in Nederland en personeelskosten.

Nogalwiedes schreef:
03 dec 2019 17:13
Airsoftie.nl besteld dus in grote getale bij Ali om dit tegen woekerwinsten te verkopen hier in Nederland.

Wat doet Airsoftie anders dan die andere bedrijven? Helemaal niets. Ik ben zelf winkelier en importeer veel producten zelf uit China. Daarmee sla ik de groothandel over en ik ben dus goedkoper dan veel collega's. Aan de andere kant wordt ik soms oplichter genoemd wanneer mensen daarna bij Ali gaan kijken en roepen dat het daar veel goedkoper is. Logisch, want daar koop je zowat direct van de fabriek.

HIer een voorbeeld. De kweker brengt zijn bloemen naar de veiling. De veiling wil natuurlijk geld hebben voor het doorverkopen van de bloemen, want kan anders niet bestaan. De bloemist koopt de bloemen op de veiling, brengt zelf met zijn auto de bloemen naar de winkel (of laat dat doen) en verkoopt ze in zijn winkel als mooie boeketjes aan de klant.
Die bloemist verkoopt de bloemen ook niet door voor dezelfde prijs als hij ze op de veilig gekocht heeft, laat staan voor het bedrag wat de kweker ervoor gekregen heeft, want eet ook graag zijn boterhammetje en wil graag een dak boven zijn hoofd. Dus die bloemen zijn dan inmiddels al minstens drie keer zo duur geworden. Maakt de bloemist dan ook woekerwinsten? Of is hij een eerlijk onderdeel van de verkoopketen...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door berndv »

Nogalwiedes schreef:
03 dec 2019 17:13
Airsoftie.nl besteld dus in grote getale bij Ali om dit tegen woekerwinsten te verkopen hier in Nederland.
Of het een woekerwinst is kan jij niet bepalen. Hoe groot zijn marge is wordt bepaald door de verdere bedrijfskosten en zonder inzicht in zijn boekhouding kan jij niet bepalen hoe groot zijn winst is. Daarnaast is er naar mijn weten ook geen overheidsorgaan dat bepaalt hoeveel marge of winst een bedrijf over een commercieel product mag maken. Gelukkig niet zeg.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door Radar »

Arizonakid schreef:
03 dec 2019 20:49
Verkeerde titel van dit topic. Graag aanpassen naar “Sommige mensen zijn te stom om even te zoeken voor ze klakkeloos een vaag artikel kopen”
Doen we toch maar niet :wink: ^FG

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door tttlocke »

Komkommertijd schreef:
03 dec 2019 22:44
Nog maar 3 te koop mag, als je nadat iemand dit gekocht en betaald heeft de tekst naar nog maar 2 te koop gaat.
Het mag als het waar is.
Dat er na jouw koop ééntje afgaat (2), betekent niet dat het aantal dat gepresenteerd werd ten tijde van jouw koop (3), klopte.

Je zou kunnen zeggen dat het erop op lijkt dat het niet klopte als de verandering van '3' naar '2' niet doorgevoerd wordt. Maar zelfs dat kun je niet met zekerheid zeggen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
03 dec 2019 19:52
Ook de melding “nog maar drie te koop” mag overigens gewoon.
Erthanax schreef:
03 dec 2019 21:38
Als ik dit bericht op nos.nl lees, krijg ik de indruk dat "nog 3 beschikbaar" niet is toegestaan, tenzij er écht nog maar drie beschikbaar zijn.
Was dat nou nodig om de clou te verklappen? :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

5 minuten fietsen of 10 minuten lopen en ik haal bij de Action een 128 Gb Micro SDXc kaart van goed merk....
Kosten €19,95 en Zwarte Vrijdag was het €14,95....

Maar op Ali is het maar €8,04 en 1 weken wachten op de post, meestal langer!
Dan wel minder merk maar werkte prima.

Wel heeft Action ; Personeel, Pand, Verwarming, Verlichting, Voorraad, transportkosten, Invoer rechten en BTW...
Omdat ze niet per stuk maar per Container meestal inkopen voor geheel Europa... zullen ze minder als mijn betalen daar...
maar ook rente verlies tussen inkoop en laatste verkocht is.

Bovendien, als ik op Ali Express een foute kreeg is veel werk en wachten tot geld terug krijgen...
Bij retour moeten sturen is dat op mijn kosten en risico, Action ruilde gratis om of geld terug naar keuze!

Als ik zie dat er maar €12,- verschil zit, is de Action ondanks 2½ keer duurder beslist niet te duur!
Vooral als ik zie wat Witgoed en Telecom winkels voor de 128 Gb kaarten van 't zelfde merk vragen!
Alles koste geld, ook voorraad en gelijk meenemen, en betere garantie!

ellobo64
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2010 21:16

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door ellobo64 »

Zo zijn er nog legio bedrijven die dit doen, zelf een nare ervaring met nuindereclame.com, kerstman op laddertje besteld a € 29,95 incl. verzendkosten 20 dagen wachten want dit bedrijf besteld in China en laat het dan bij jouw bezorgen, tot zover prima.
Helaas het artikel werkte voor geen meter want er bleek een veertje van de min pool niet in te zitten, bellen en mocht het terug sturen op eigen kosten € 6,95 wat vreemd is als deze firma een defect artikel levert, maar dacht dat krijg ik wel terug bij het aankoopbedrag, niet dus, na vele malen bellen en mailen gelukkig na 30 dagen het aankoop bedrag terug maar geen verzendkosten, na reclameren krijg je dan te horen staat in de wet (welke?) weer mail gestuurd dan flauw bericht als u het ergens anders koopt dan krijgt u ook de buskosten niet vergoed, dus achteraf had ik het dus beter rechtstreeks in China kunnen bestellen voor € 8,95 waar je dan ook wanneer het defect is zonder problemen ook je geld terug krijgt.
Dus bedenk je 2x voor je bij nuindereclame.com bestel en het defect is dan ben je aan de goden overgeleverd.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Airsoftie verkoopt spullen van AliExpress

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ellobo64 schreef:
09 dec 2019 15:41
Dus bedenk je 2x voor je bij nuindereclame.com bestel en het defect is dan ben je aan de goden overgeleverd.
Waar kende ik dat telefoonnummer van? O ja,
*overschotten.com
*dekoopjeshoek.com
*kleineprijsjes.com
*wowzogoedkoop.com
*turbokoopjes.com
*bijnavoorniks.com
*overschottenuitverkoop.com

De herroepingsvoorwaarden zijn onwettig. In de AV staat het adres, de Dunckellaan 53, 6132 BK te Sittard. Hey, weer een bekend adres.
*bespaarguru.nl
*annexus international
*griffin groep bv
*allesmoetweg.shop
*magazijnopruiming.store
*restpartijen.store

Enz, enz, enz.

En dat allemaal vanuit een woonhuis.

Gesloten