De webcare van Wehkamp

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Theotrucker

Re: De webcare van Wehkamp

Ongelezen bericht door Theotrucker » 16 feb 2020 17:54

Ja, daar hebben we dan ferratum saldodipje en consorten voor. Half legaal, maar altijd beter dan een lening bij de plaatselijke Chinees. Die hebben hun eigen incassocolonne.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 16 feb 2020 18:07

Kees2850 schreef:
16 feb 2020 17:49
(...) En dat het dan verschuift naar het zwarte circuit lijkt mij geen probleem. Dan worden de hardleersen wellicht gescheiden van de onnozele.
Hoe ziet u dat voor zich? Wie komen dan bij de "echte boeven" terecht, de hardleersen of de onnozelen? Ik zie dat onderscheid niet zo.

Als kopen op krediet niet meer mag, moeten dan ook alle (kleine) kredieten van financiële aanbieders worden verboden?

Moet dan ook niet het leasen en huurkoop aan banden worden gelegd, bv. van bedden, fietsen, cv-ketels, enz.? En wat te doen met telefoons op afbetaling, "abonnementen" op scheermesjes, onderbroeken, sokken?

Van mij mag het hoor, ik zie helemaal niets in dergelijke constructies, maar zou men dat niet zien als ongewenste overheidsbemoeienis?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 feb 2020 18:41

Men wil pas bemoeienis als de schulden ver boven het hoofd gegroeid zijn. Dan is de schuldeiser ineens een boef, zijn het wurgkredieten, is het schandelijk dat dat zomaar kan, maar men is vooral zielig en schuldeloos aan de situatie.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 16 feb 2020 18:56

Daarom willen ze liever meteen de boeven gebruiken, saldodipje, de Chinees of de plaatselijke hennepkwekerij organisatie. Dan is de webwinkel tenminste losgekoppeld van de bank.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 16 feb 2020 19:37

Kees2850 schreef:
16 feb 2020 17:49
@angel1978 ben het met je eens dat kopen op krediet verboden zou moeten worden. Of tot een maximale limiet van bv € 500,- en gekoppeld aan bepaald percentage van je inkomen bv. En dat het dan verschuift naar het zwarte circuit lijkt mij geen probleem. Dan worden de hardleersen wellicht gescheiden van de onnozele.

Tja hier wordt half Nederland even weg gezet als hardleers OF onnozel. Maar alle kredieten worden geregistreerd en je moet ook nog je gehele inkomen overleggen .. bed, auto, telefoon,niets meer mogelijk voor velen.

Hoe kom je er overigens bij dat ik vind dat het verboden moet worden?

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 16 feb 2020 19:56

@angel1978 paar berichten terug zeg je dat dat misschien beter zou zijn maar dan gaan veel het zwarte circuit zeg je. Mijn reactie was op dat bericht van jou.
En ja in mijn ogen zijn mensen die kopen op krediet en schuld op schuld stapelen alleen maar om weer iets te hebben hardleers of onnozel.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 16 feb 2020 20:55

Kees2850 schreef:
16 feb 2020 19:56
@angel1978 paar berichten terug zeg je dat dat misschien beter zou zijn maar dan gaan veel het zwarte circuit zeg je. Mijn reactie was op dat bericht van jou.
En ja in mijn ogen zijn mensen die kopen op krediet en schuld op schuld stapelen alleen maar om weer iets te hebben hardleers of onnozel.
Het woord ‘als’ maar compleet negerend.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 17 feb 2020 13:10

Bij een verbod zou je ook de mensen treffen die goed nagedacht hebben over het aangaan van zo'n krediet en hun verplichtingen keurig nakomen.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 17 feb 2020 17:19

@Angel1978: Het woordje ALS maakt toch geen verschil met de inhoud van je bericht waarop ik reageerde? Citaat uit jou bericht: "als je mensen echt tegen zichzelf wil beschermen dan moet je op krediet kopen gewoon geheel verbieden. Dan verschuift het echter naar het zwarte circuit dus of je daar dan iets mee opschuift is de vraag."

Jammer dat bijna niemand echt ingaat op de rol die de klantenservice van Wehkamp speelt door klanten wel vriendelijk te woord te staan maar ondertussen proberen hun op te zadelen met nog meer schulden in bepaalde situaties. Dat vind ik persoonlijk bijzonder kwalijk.
In het algemeen zijn mensen, ook die niet hardleers of onnozel zijn best gemakkelijk te manipuleren. Niet de bekende wijsneuzen van dit forum, die weten wel om te gaan met manipulatie enz. maar vele anderen wel denk ik. Daarom vind ik dat artikel van Jeroen van Bergeijck interessant.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 17 feb 2020 17:27

Kees, met alle respect, maar Wehkamp doet " in principe " niets verkeerd, ze bieden dát aan waar mensen gebruik van ( kunnen ) maken. En helaas zijn dat idd de zwakkere broeders.
Zij houden dit beiden in stand , van 2 kanten dus.
Verbieden is zinloos . Het is voor sociale minima een manier ( ws de énige manier ) om aan spullen te komen 🤨 met alle ellendige gevolgen vandien en met grove rentekosten.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 17 feb 2020 17:30

@Angel1978: Het woordje ALS maakt toch geen verschil met de inhoud van je bericht waarop ik reageerde? Citaat uit jou bericht: "als je mensen echt tegen zichzelf wil beschermen dan moet je op krediet kopen gewoon geheel verbieden. Dan verschuift het echter naar het zwarte circuit dus of je daar dan iets mee opschuift is de vraag."
Dat woordje 'als' geeft aan dat ik vind dat het geen zin heeft alleen maar kredieten boven de 500 euro te verbieden ( jouw zin ) omdat je daarmee effectief niets oplost. Het is dus helemaal niet de enige oplossing die je zelf aangeeft. Daarmee geef ik helemaal niet aan dat het een goed idee is. In tegendeel, ik zeg daarna zelfs dat het alleen maar opschuift.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 17 feb 2020 17:31

moederslink schreef:
17 feb 2020 17:27
Kees, met alle respect, maar Wehkamp doet " in principe " niets verkeerd, ze bieden dát aan waar mensen gebruik van ( kunnen ) maken. En helaas zijn dat idd de zwakkere broeders.
Zij houden dit beiden in stand , van 2 kanten dus.
Verbieden is zinloos . Het is voor sociale minima een manier ( ws de énige manier ) om aan spullen te komen 🤨 met alle ellendige gevolgen vandien en met grove rentekosten.
Kees vindt dat de klantenservice de klanten eigenlijk moet afblaffen en ze moet wijzen op hoe dom ze eigenlijk bezig zijn.. Ze uitmaken voor onnozel.. Net alsof ze dan ineens wel luisteren..

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 17 feb 2020 17:41

Ik blijf mij erover verbazen, zie ook het eerder genoemde artikel, hoeveel mensen met de kop in het zand leven, blind zijn voor risico's en pas achteraf nadenken. Ik weet dat het veelvuldig gebeurd, maar het staat zover van mijn wereld af. Ok, ieder maakt wel eens een fout of verrekend zich, maar ik kan mij echt niet inleven in de denkwijze van mensen die zichzelf in de nesten werken op deze manier. Daarbij heb ik het niet over de gevallen waarbij door onvoorziene omstandigheden zaken compleet anders lopen dan ingeschat.

Ik prijs mij, mijn familie en mijn vriendenkring gelukkig dat wij zonder financiële stress door het leven kunnen. En heel kortzichtig gedacht ben ik toch echt van mening dat de grondslag daarvan volledig terug te brengen is naar 'logisch nadenken.'

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 17 feb 2020 18:28

Kees2850 schreef:
17 feb 2020 17:19

Jammer dat bijna niemand echt ingaat op de rol die de klantenservice van Wehkamp speelt door klanten wel vriendelijk te woord te staan maar ondertussen proberen hun op te zadelen met nog meer schulden in bepaalde situaties. Dat vind ik persoonlijk bijzonder kwalijk.
In het algemeen zijn mensen, ook die niet hardleers of onnozel zijn best gemakkelijk te manipuleren. Niet de bekende wijsneuzen van dit forum, die weten wel om te gaan met manipulatie enz. maar vele anderen wel denk ik. Daarom vind ik dat artikel van Jeroen van Bergeijck interessant.
Volgens mij bellen die klanten zelf naar Wehkamp om iets te bestellen. Wat verwacht u nu eigenlijk van een klantenservice?
Zou ik daar al iets willen kopen en zo’n medewerker zou tegen mij zeggen, zou u dat nou wel doen; of waarom neemt u niet iets goedkopers, of woorden van gelijke strekking, dan zou mijn reactie zijn “ waar bemoeit u zich mee?”

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 18 feb 2020 09:07

Ik vind het bijzonder dat je verbaasd kunt zijn over medewerkers die precies doen wat je van hen kunt verwachten.

Dit topic heeft ook niet veel nut, afgezien dat het wel heel mooi zichtbaar maakt waar het echte probleem zit: in de perceptie van de TS.
Kees2850 schreef:
17 feb 2020 17:19
Niet de bekende wijsneuzen van dit forum, die weten wel om te gaan met manipulatie enz. maar vele anderen wel denk ik.

Plaats reactie