Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
03 mar 2020 08:44
Moneyman schreef:
03 mar 2020 08:23
16again schreef:
02 mar 2020 23:51
In mijn beleving scoort dit item een ruime voldoende
Deze conclusie lijkt me aan herziening toe.
Wellicht ben ik bevooroordeeld….door de bevooroordeelde reacties in koor hier, nog voordat het item was uitgezonden
Die reacties waren anders wél gebaseerd op de realiteit in plaats van op datgene wat Radar verliest te laten zien... scheelt een slok op een borrel.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
02 mar 2020 23:51
tttlocke schreef:
02 mar 2020 22:33
Hetze is 'core business' voor Radar. Dat weten we toch?
Er was sprake van 500 klachten in 2 weken naar aanleiding van het vorige item. Dat was de aanleiding voor 2e uitzending.
Natuurlijk zijn er meer klachten, de benadering van Radar maakt dat klagen aantrekkelijk is en loont. Ook al heb je eigenlijk geen poot om op te staan. Radar helpt je je eigen verantwoordelijkheid af te wentelen op het bedrijf. Klant is niet tevreden, maar hoeft de hand niet in eigen boezem te steken en te leren van zijn fouten. Je kunt, samen met Radar, gemakkelijker de andere partij de schuld geven.
Dat geeft kennelijk een goed gevoel.
Als Radar zich zou beperken tot de feiten in plaats van de stemmingmakerij, dan zou het aantal klachten wellicht gedaald zijn. De oplossing is natuurlijk niet dat Bol.com iets verandert, maar dat de klant gaat begrijpen dat hij gewoon beter op moet letten of gaat inzien dat hij alle informatie al had, die nodig was om te begrijpen wat hij aan het doen was. Als de boodschap van Radar blijft, dat het nooit aan de klant ligt, en dat de klant 'winst' kan behalen door (onterecht) te blijven klagen, dan zullen de klachten inderdaad toenemen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door witte angora »

berndv schreef:
03 mar 2020 08:25
Dat wordt straks nog wat als Amazon echt in Nederland komt. Die winkel hangt aan elkaar van externe aanbieders.
Dan wordt het een regenwoud aan klachten. Maar gelukkig zijn daar Radar, Kassa, de Consumentenbond en verschillende andere organisaties.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Ik bestelde een tijdje geleden een DECT telefoon op het platform.
Die kwam ook, keurig op tijd.
Alleen was het een totaal andere kleur dan het exemplaar op de advertentie van Bol.com.
Verder zat er geen enkele in NL passende stekker bij. En geen NL handleiding.
We hebben de telefoon maar gehouden en de technische problemen opgelost.
Tot zover geen klagen, eigen keuze tenslotte.

Echter, vervolgens tot twee keer toe een mail met uitleg en foto's naar het platform en de platformgebruiker gestuurd.
En een recensie bij de advertentie geplaatst waar meer mensen vergelijkbare ervaringen hadden.
Wel reacties op de berichten gehad maar geen enkele actie.
De advertentie stond er nog maanden op.
Slordig van beide partijen.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door Eres »

Wel of niet bij een externe verkoper uiteindelijk de koop aan te gaan, staat redelijk duidelijk vermeld.
Van Bol Com mag je verwachten met alleen betrouwbare externe verkopers een relatie te hebben, gelet op de klachten schort het hier kennelijk nog wel aan.
De info of je bij Bol Com te maken hebt met een nieuw of ander product is niet altijd duidelijk, heb ik uit eigen ervaring mogen merken, de melding tweedehands of demo model wordt niet altijd vermeld.
Voor mij oa een reden om achteraf te kunnen betalen na accepteren van de goederen een gewone Bol Com regeling.
Ik heb niet veel bij Bol Com besteld en heb daarover ook geen klachten gehad, na goede ontvangst altijd direct alles betaald met boeken of dvd’s kan niet veel mis gaan.
Ongeveer 2 jaar geleden wilde ik een elektronisch apparaat bestellen en kon bij verder gaan met bestellen, niet meer achteraf betalen.
Via een account van een ander veroorzaakte het totaal geen probleem.
Het resultaat na telefonische uitleg van Bol Com luidde, een echte oorzaak konden zij niet vinden, er werd gezegd, ik ben geen groot afnemer en het zal de oorzaak voor niet achteraf betalen zijn.
Voor Bol Com ben ik een geen interessante klant en dat laat men op deze manier blijken, mag hun beleid zijn, prima ik koop wel bij een ander.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik dubieuze zooi of foute stekkers kreeg, tot 30 dagen de tijd om net als ontvangst ook gratis terug te sturen.

Maakt niet uit welk product, als meer dan 10% terug kwam komt deze verkoper van foute Ali Express inkopen in de problemen en word ook Bol. com weer beter van.

Dus foute stekker of geen NL of Engelstalige instructie.... gewoon retour en dat werkte het beste.

jamaldevries1
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2020 16:35

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door jamaldevries1 »

ik heb laatst ook een bestelling gedaan via bol.com. ook deze bestelling was niet wat ik had verwacht. er was van alles fout aan. de bestelling was niet compleet. ik kon de telefoon die ik had besteld niet opladen door een buitenlandse stekker. ik had misschien ook beter moeten opletten dat het een externe verkoper was...

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door markmark1974 »

Ik merk dat "die gastjes" (die in de uitzending ook te zien waren) die allemaal meuk uit china halen negatief zijn voor de handel over Bol. Ze weten ook niet half wat voor ellende ze zich op de hals halen als er een telefoonladertje in brand zou vliegen en schade veroorzaakt bij hun klant ....... Ik ben benieuwd of de klantenservice van Bol dan nog steeds gaat bemiddelen, en hoe ze dat dan doen.

wat me steeds vaker irriteert is dat Antoinette steeds maar mensen de woorden in de mond legt en niet laat uitpraten. Die man in rode trui wilde zeggen dat een keurmerk van Thuiswinkel Waarborg hem niet veel boeit, maar Antoinette vond van wel. Ik merk dat vaker, ook met andere onderwerpen .

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wat ik echt super irri vind aan kopen bij een externe verkoper, is als de retourvoorwaarden nergens worden vermeld, en je er bij retourneren ineens achter komt dat je labels moet gaan uitprinten. Aangezien ik geen printer heb baal ik daar behoorlijk van.

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door markmark1974 »

sephora30 schreef:
03 mar 2020 19:46
Wat ik echt super irri vind aan kopen bij een externe verkoper, is als de retourvoorwaarden nergens worden vermeld, en je er bij retourneren ineens achter komt dat je labels moet gaan uitprinten. Aangezien ik geen printer heb baal ik daar behoorlijk van.
Dat hoeft dus niet. Het retourlabel kun je op je telefoon laden en het label zal dan bij Postnl geprint worden (kan niet met DPD labels voor België). Exact hetzelfde dus als retourneren naar bol zelf

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door juliomariner »

markmark1974 schreef:
03 mar 2020 19:25

wat me steeds vaker irriteert is dat Antoinette steeds maar mensen de woorden in de mond legt en niet laat uitpraten. Die man in rode trui wilde zeggen dat een keurmerk van Thuiswinkel Waarborg hem niet veel boeit, maar Antoinette vond van wel. Ik merk dat vaker, ook met andere onderwerpen .
Mrs voordeel hadden ze jaren geleden al van de buis moeten halen of beter nog nooit een programma moeten laten presenteren. Maar ja niet uit laten praten en bevooroordeeld zijn is tegenwoordig de standaard in de media

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
03 mar 2020 09:37
16again schreef:
03 mar 2020 08:44
Wellicht ben ik bevooroordeeld….door de bevooroordeelde reacties in koor hier, nog voordat het item was uitgezonden
Die reacties waren anders wél gebaseerd op de realiteit in plaats van op datgene wat Radar verliest te laten zien... scheelt een slok op een borrel.
Die reacties hielden niet meer in, dat op de bol.com site te zien is dat bij een partner gekocht wordt.
En de uitzending bevat natuurlijk veel meer dan dat. Zo krijgen sommige van die partners (zolderkamer ondernemers in mijn beleving) een gezicht, en wordt duidelijk sommigen de goede merknaam , klanten en vertrouwen in Bol.com alleen als middel zien om snel geld te verdienen

En is er wat mis, dan stapt bol erg makkelijk achteruit (na wel commissie opgestreken te hebben), en wordt consument aan lot overgelaten, en mag die met Nederlandse wet in handen zelf proberen die partner aan te pakken.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door 16again »

markmark1974 schreef:
03 mar 2020 19:25
wat me steeds vaker irriteert is dat Antoinette steeds maar mensen de woorden in de mond legt en niet laat uitpraten. Die man in rode trui wilde zeggen dat een keurmerk van Thuiswinkel Waarborg hem niet veel boeit, maar Antoinette vond van wel. Ik merk dat vaker, ook met andere onderwerpen .
In plaats van kort en bondig antwoord, wordt vaak geprobeerd dit in de bedrijfspromo te verpakken. Ook een manier om de tijd vol te krijgen, en verdere moeilijke vragen te ontlopen.
Prima als dat afgekapt wordt.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik heb vorig jaar via een partner van Bol iets besteld, na een paar dagen nog niks ontvangen. Dus rechtstreeks contact opgenomen met de externe verkoper, kreeg artikel alsnog opgestuurd, geen enkel probleem. Eerste (verdwenen?) pakket overigens nooit meer ontvangen.
Dus het kan ook wel goed gaan.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
04 mar 2020 11:46
Moneyman schreef:
03 mar 2020 09:37
16again schreef:
03 mar 2020 08:44
Wellicht ben ik bevooroordeeld….door de bevooroordeelde reacties in koor hier, nog voordat het item was uitgezonden
Die reacties waren anders wél gebaseerd op de realiteit in plaats van op datgene wat Radar verliest te laten zien... scheelt een slok op een borrel.
Die reacties hielden niet meer in, dat op de bol.com site te zien is dat bij een partner gekocht wordt.
En de uitzending bevat natuurlijk veel meer dan dat. Zo krijgen sommige van die partners (zolderkamer ondernemers in mijn beleving) een gezicht, en wordt duidelijk sommigen de goede merknaam , klanten en vertrouwen in Bol.com alleen als middel zien om snel geld te verdienen

En is er wat mis, dan stapt bol erg makkelijk achteruit (na wel commissie opgestreken te hebben), en wordt consument aan lot overgelaten, en mag die met Nederlandse wet in handen zelf proberen die partner aan te pakken.
We hadden het over de vraag of het duidelijk was dat je met een partner zaken doet. Nu je die discussie niet kunt winnen, verdraai en verbreedt je de discussie weer tot iets waar we niet over in discussie waren. Vermoeiend.
16again schreef:
04 mar 2020 11:51
markmark1974 schreef:
03 mar 2020 19:25
wat me steeds vaker irriteert is dat Antoinette steeds maar mensen de woorden in de mond legt en niet laat uitpraten. Die man in rode trui wilde zeggen dat een keurmerk van Thuiswinkel Waarborg hem niet veel boeit, maar Antoinette vond van wel. Ik merk dat vaker, ook met andere onderwerpen .
In plaats van kort en bondig antwoord, wordt vaak geprobeerd dit in de bedrijfspromo te verpakken. Ook een manier om de tijd vol te krijgen, en verdere moeilijke vragen te ontlopen.
Prima als dat afgekapt wordt.
Dat is echt veel te kort door de bocht. De overduidelijk zichtbare realiteit is dat Antoinette geen "bedrijfspromo" afkapt, maar juist uitermate relevante informatie uit de uitzending houdt. Daarmee misleidt ze de kijkers - en heel doelbewust, want ze weet donders goed dat het punt wat ze probeert te maken onderuit gehaald wordt als ze de mensen wél zou laten uitpraten.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door scontra »

markmark1974 schreef:
03 mar 2020 20:06
sephora30 schreef:
03 mar 2020 19:46
Wat ik echt super irri vind aan kopen bij een externe verkoper, is als de retourvoorwaarden nergens worden vermeld, en je er bij retourneren ineens achter komt dat je labels moet gaan uitprinten. Aangezien ik geen printer heb baal ik daar behoorlijk van.
Dat hoeft dus niet. Het retourlabel kun je op je telefoon laden en het label zal dan bij Postnl geprint worden (kan niet met DPD labels voor België). Exact hetzelfde dus als retourneren naar bol zelf
Geprobeerd, maar mooi van niet !!!

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scontra schreef:
04 mar 2020 12:09
markmark1974 schreef:
03 mar 2020 20:06
sephora30 schreef:
03 mar 2020 19:46
Wat ik echt super irri vind aan kopen bij een externe verkoper, is als de retourvoorwaarden nergens worden vermeld, en je er bij retourneren ineens achter komt dat je labels moet gaan uitprinten. Aangezien ik geen printer heb baal ik daar behoorlijk van.
Dat hoeft dus niet. Het retourlabel kun je op je telefoon laden en het label zal dan bij Postnl geprint worden (kan niet met DPD labels voor België). Exact hetzelfde dus als retourneren naar bol zelf
Geprobeerd, maar mooi van niet !!!
Mooi van wel!!!

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
04 mar 2020 12:16


Mooi van wel!!!
Kan alleen met de PostNL app toch?

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@lowieze: nee hoor. Van Bol krijg je de 'retour label' in je mailbox, smartphone mee naar afleverpunt en daar wordt je label gescand.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
04 mar 2020 12:35
@lowieze: nee hoor. Van Bol krijg je de 'retour label' in je mailbox, smartphone mee naar afleverpunt en daar wordt je label gescand.
Oké, ik print ze altijd zelf, maar vroeg het me af hoe dat dan werkt.

Gesloten