LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Sahri
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 jun 2015 11:41

Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Sahri »

Ik had een product besteld bij Aliexpress op 25 mei en op 8 juni kwam ie binnen bij Liege-Linehaul en daar zit ie dus al 3 weken. Als ik op die naam google dan kom ik verscheidene topics tegen van mensen die ook al vrij lang wachten op hun zending, vaak nog langer dan ik. Zijn er nog meer mensen die al weken wachten op hun pakketje van Aliexpress omdat ie is blijven hangen op dat punt? En ik wil geen posts van "dan had je maar uit Europa/Nederland moeten bestellen" want daar kan niemand wat mee en die rapporteer ik dan ook.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bij Luik is een trailer gestolen vol met pakjes van Ali. Deze is op een verlaten stuk terug gevonden. Vele pakjes waren al geopend, danwel verdwenen. De kans is groot dat ook uw pakjes daar tussen zit.

En mocht dat niet zo zijn, ook postverwerkers werken met minder mankracht op de werkvloer ivm de onderlinge afstand. Dat samen met meer pakjes ivm de vele online bestellingen geeft een enorme werkdruk en vertragingen.

Sahri
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 jun 2015 11:41

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Sahri »

NeoDutchio schreef:
30 jun 2020 10:58
Bij Luik is een trailer gestolen vol met pakjes van Ali. Deze is op een verlaten stuk terug gevonden. Vele pakjes waren al geopend, danwel verdwenen. De kans is groot dat ook uw pakjes daar tussen zit.

En mocht dat niet zo zijn, ook postverwerkers werken met minder mankracht op de werkvloer ivm de onderlinge afstand. Dat samen met meer pakjes ivm de vele online bestellingen geeft een enorme werkdruk en vertragingen.
Wanneer was dat? En is er een link naar het artikel die evt ook in het Engels is? Dan kan ik dit bij de verkoper neerleggen en zo m'n geld terugkrijgen.

Update: Heb al artikel gevonden.
Laatst gewijzigd door Sahri op 30 jun 2020 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door de auditu »

Als u forumleden meteen al dicteert wat u niet wilt horen, is het handig er bij te vertellen wat u wel wilt horen.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Verwacht je binnenkort een pakketje van AliExpress? Dan is het nog maar de vraag of je bestelling wel geleverd gaat worden. Jan van der Kraan uit Sittard vond namelijk zondag een verlaten vrachtwagen met duizenden opengesneden pakketjes die waren bedoeld voor Duitsland en Nederland.

https://www.ad.nl/binnenland/duizenden- ... ~a386d873/

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door crazyme »

Sahri schreef:
30 jun 2020 10:53
En ik wil geen posts van "dan had je maar uit Europa/Nederland moeten bestellen" want daar kan niemand wat mee en die rapporteer ik dan ook.
De toon maakt de muziek...

DeZevendeHenk
Berichten: 791
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Je hoeft niets te rapporteren, dat heeft geen nut. Iedere order van Ali heeft een deadline en als die overschreden wordt kun je je geld terugvragen, tot die tijd doen onze Chinese vrienden niets.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Mijn nieuwe tablethoesje ligt mogelijk ook daar. Precies diezelfde was hier in NL 4x zo duur :lol:
Is enkele dagen voor ontdekking van die berg aangekomen in Luik en sindsdien geen beweging meer in de tracking.
Tsja, daar lig ik niet zo heel erg wakker van verder. Waardevollere artikelen bestel ik niet meer uit China.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het wordt hoog tijd dat de Chinezen normale internationale posttarieven gaan betalen. Dat gaat ook gebeuren. Bestellen in China wordt dan een stuk duurder. Hopelijk komt er dan minder rommel deze kant op.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

wat dacht je van 10 weken....

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Irene van Houte schreef:
30 jun 2020 11:44
wat dacht je van 10 weken....

Inderdaad, levertijden zijn met freeshipping sinds Corona vertigvoudigd. Tsja, dan maar wat langer wachten op de gadgets, als maar aankomt.

Wish, Ebay ...allemaal duurt lang momenteel. heb bij 1 zending verzendkosten betaald en deze kwam binnen 10 dagen aan.
Was nog steeds 3 keer goedkoper dan in NL.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door hebra98 »

Bob Schurkjens schreef:
30 jun 2020 11:42
Het wordt hoog tijd dat de Chinezen normale internationale posttarieven gaan betalen. Dat gaat ook gebeuren. Bestellen in China wordt dan een stuk duurder. Hopelijk komt er dan minder rommel deze kant op.
>>
Ik vraag mij wel af waar nu precies deze vreemde gang van zaken ontstaat.
Hoe kan het zijn dat er over deze grote afstand geen portokosten worden betaald, terwijl in NL/BE je er vanuit gaat dat er altijd portokosten worden betaald,
Zelfs als in NL verzenden gratis is, betaald de verkoper volgens mij gewoon portokosten,...... toch?

Ik begrijp ook dat de bezorger voor gratis China verzendingen geen vergoeding krijgt.
Klopt dat en hoe kan dat?

Dat zal niet "motiverend" zijn om dit pakket goed te bezorgen.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door MaaikeM »

China profiteert nog van een kortingsregeling mbt posttarieven, ontstaan in de tijd dat het nog als ontwikkelingsland gezien werd. Iets dat nu natuurlijk niet meer van toepassing is. De regeling gaat ook veranderen binnenkort. Ook schijnt men subsidie vd Chinese overheid te krijgen, dit alles om export te stimuleren.

Postbedrijven hier verdienen weinig aan deze zendingen. PostNL bezorgt een deel gewoon niet meer aan huis en schuift een deel door naar de gewone postbezorger. Ook zendingen die niet door de bus passen, reden die ze geven is om de druk bij de pakketbezorging te verlagen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

PostNL maakt verlies op deze zendingen. De postzegelprijs zou lager kunnen als ze deze verliespost niet hadden.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Wat betreft de aliexpress standard shipping, waar je als klant wel voor betaalt (snellere verzending), heeft PostNL wel een of andere deal met ze. Maar ik weet de details hiervan verder niet. Dat zijn ook pakjes met redelijke tracking, die hier gescand moeten worden (ook bij de brievenbuspost).

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Volgens mijn gaan nu vele juist extra veel bestellen en dan hopen dat het langer dan de afgesproken tijd gaat duren.

Krijgen we klachten dat ze de volle Ali prijs moesten betalen omdat het op tijd binnen kwam.
En door Covid 19 is daar veel opgeslagen omdat er tekort transporten naar DE of NL gingen, Lock Down was dat!

En een gesloten Kameleon, ja geen Tracking in de laadbak gedaan, en bij ontdekken van verkeerde oplegger gaat iedereen graaien en snuffelen als de Flikken zo traag zijn voor die goedkope waardeloze zooi.

We kochten meer en laat daar nu de ruimte iets minder ruim te zijn dan ze dachten....
en de uitbreiding stopte ook door Corona virus... of lezen jullie geen Gazet van ons Belgen?

De Boeing 747 van ABC vlieg tenminste vaker dan jullie KLeM toestellen.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hé, komkommer, klopt het dat je na je "emigratie" bent overgestapt op bierbrouwen en vandaag aan het proeven bent geweest?

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zie anders geen verandering in de reactie van kkt, deze is net zo onleesbaar als we van hem gewoon zijn

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

juliomariner schreef:
30 jun 2020 20:32
Ik zie anders geen verandering in de reactie van kkt, deze is net zo onleesbaar als we van hem gewoon zijn
Ik wist nog niet dat er een flinke lading lees brillen is gestolen.

Vladdermuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

Bob Schurkjens schreef:
30 jun 2020 11:42
Het wordt hoog tijd dat de Chinezen normale internationale posttarieven gaan betalen. Dat gaat ook gebeuren. Bestellen in China wordt dan een stuk duurder. Hopelijk komt er dan minder rommel deze kant op.
Dat vind ik wel heel kort door de bocht, ik wil het wel eens zien als jij toevallig wat nodig hebt, of laat je je dan toevallig niet kennen? Diezelfde 'rommel' wordt ook door Nederlandse ondernemingen verkocht alleen dan 25x keer duurder. Ik word een beetje doodmoe dat het alleen maar rommel is wat er daar te koop is, want je hebt geen flauw benul hoeveel made in China er in Nederland is. Als het niet made in China is, dan worden de onderdelen en materiaal wel uit China gehaald. Tenzij je een plaatselijk vervaardigd maatpak draagt,dan komt ook de kleding die je nu aanhebt wel uit Vietnam, Bangladesh en en en, gaat dan misschien een ander labeltje ingenaaid van de winkelketen, dan staat er op het etiket [nederlands bedrijf] direct daaronder [made in vietnam]. Hoe krom is dat. Rebranding heet dat, ik zou het eens onderzoeken.

vind U trouwens tarief van 19.90 naar België normaal? of 32 USD voor pakketpost vanuit UK en USA. Het is vooral hier, zeker niet te duur hoor....

zo heb ik me laten vertellen dat het distributiecentrum Luik deels wordt bestuurd door Aliexpress, het magazijn gedeelte is in hun handen, het kan goed zijn dat uw pakketjes worden gegijzeld als ontmoedigingsbeleid door bemoeienis EU, maar over een tijdje worden er vervelendere regeltjes van kracht. geniet er nog maar van zo lang het kan.

Gesloten