LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retourkosten voor geweigerde bestelling

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
BarbaraD
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2020 07:14

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door BarbaraD »

Komkommertijd schreef:
30 jul 2020 20:34
De 73eHenk?

ik heb vooraf mijn voorwaarden en door te kopen accepteerde je die....
De Topic starter noemde geen naam dus geen idee wat deze heeft.

Elke verkoper mag onder zijn eigen voorwaarden leveren.
Zomaar roepen dat niet mag... elke webshop bepaalde zelf de voorwaarden en bij niet goed vooraf lezen, jammer dan!

Ik verkocht voldoende en kreeg zelden retouren... 99% defect en dat vergoede leverancier weer dus bleef mijn winst gelijk.
Ik werk voor mezelf, niet voor fabrieken of kopers mijn werk voor mijn winst, niet meer of minder....

Ik heb chloorgranulaat besteld maar het pakket is niet in mijn handen geweest. In hun voorwaarden staat niet dat zij kosten maken als ik de zending weiger en bovendien hebben hun tegen mij gezegd dat ik het pakket mocht weigeren aan de deur aangezien deze dus al verzonden was omdat het door extreme drukte niet mogelijk was dit op tijd te annuleren!

BarbaraD
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2020 07:14

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door BarbaraD »

PANTAMusic schreef:
30 jul 2020 17:23
Om welke webshop gaat het? Dan kijk ik met je mee naar de voorwaarden.

Heb je in de chat, het hier over gehad? Hoe laat heb je het besteld en hoe laat wilde je annuleren?
Om 16.00 twee x gemaild en 1x chatgesprek gehad! Vanwege extreme drukte konden zij niet annuleren of wijzigen. Mijn issue is dat ik, met toestemming van de webshop, de zending mocht weigeren aan de deur! Bovendien heeft post.nl mij laten weten dat een ongeopende zending kosteloos retour afzender gaat.
In hun retour voorwaarden staat wel dat de kosten voor een retourzending voor mijn rekening komt maar zijn deze kosten daadwerkelijk gemaakt aangezien post nl zegt van niet!

BarbaraD
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2020 07:14

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door BarbaraD »

Lady1234 schreef:
30 jul 2020 20:31
Daar wordt verschillend over gedacht, of er kosten in rekening gebracht mogen worden bij het weigeren van een pakket aan de deur. Blijkbaar rekenen vervoerders kosten aan de originele verzender voor het terugbrengen.
Post nl zegt dat dat dus niet zo is!

BarbaraD
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2020 07:14

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door BarbaraD »

ElleFlowers schreef:
30 jul 2020 21:08
Indien je besteld en het is al verzonden en je neemt het pakket niet aan. Ik moest even goed kijken en heb de wet er even bijgepakt. 230 bw Het herroepingsrecht gaat in beginsel in op de dag van ontvangst.Diensten ligt het anders dan gaat het direct in op dag sluiten van de overeenkomst (sommige zaken kun je niet herroepen maar daar is er lijkt me hier geen sprake van).

Indien je dan herroept moet verkoper de volledig betaling inclusief verzendkosten terugbetalen. De kosten van terugzending hoeft die niet te vergoeden. Al zijn veel shops daar soepel in en geven een retourlabel.l

Eerder dan de ontvangst ben ik van mening dat je niet kan herroepen. De verkoper en koper hebben in beginsel een koopovereenkomst en dat recht dat je hebt gaat in als je het ontvangt. Indien je het niet aanneemt lijkt me dat postkantoor het terugstuurt en dan betaalt verkoper de verzend en retourkosten.

Ik ben altijd graag bereid mee te denken maar ik vrees dat dit niet gaat werken. Je recht heb je niet. Je hebt meestal betaalt al en ze zullen het bedrag inhouden op je terugbetaling. Ik zou denk ik het pakket maar aannemen en zelf terugzenden want je weer dan beter aan welke kosten je toe bent. Verkoper kan extra kosten ook rekenen voor het gedoe en je hebt geen herroepingsrecht. Kijk maar eens ook op de site van Aroud Engelfriet van ICT recht. Het is denk ik een uitgemaakte zaak vrees ik.


Post nl zegt deze kosten niet door te berekenen aan de webshop aangezien het een ongeopende zending was. Ook even gevraagd of dit ook voor webshops van toepassing is en er werd hierin stellig bevestigd dat een ongeopende zending kosteloos retour gaat en dat ik het bedrijf eventueel moest doorsturen naar post nl!

BarbaraD
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2020 07:14

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door BarbaraD »

Heb net even een eigenaar van een webshop gesproken en deze bevestigd wederom dat de kosten niet worden doorberekend door post nl.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door tttlocke »

ElleFlowers schreef:
31 jul 2020 08:06
Wetsgeschiedenis en de letterlijke tekst overtuigen hem niet. Ja dan houdt het op.
Als die discussie in de verwijderde berichten stond, heb ik 'm gemist.

Citaten spreken niet voor zich.
Doorgaans worden ze aangehaald als onderbouwing van een argument dat te berde gebracht is.
Wellicht is het probleem dat uw argument ontbrak? Of dat u dat niet wilde geven 'omdat het voelt als verdedigen'?

Ik denk dat alfatrion de zaken prima heeft uitgelegd.
Er staat mij bij dat er zelfs jurisprudentie over is (meerdere), zoals:
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 1%3aBS1751
Weliswaar onder de oude wetgeving, maar toch:

ECLI:NL:RBARN:2011:BS1751
Waar de koper het recht heeft na ontvangst van een zaak de koop te annuleren, moet voorts aangenomen dat hij dat recht ook heeft nog voor de ontvangst van de zaak.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door tttlocke »

BarbaraD schreef:
31 jul 2020 13:22
Heb net even een eigenaar van een webshop gesproken en deze bevestigd wederom dat de kosten niet worden doorberekend door post nl.
Wat 'een eigenaar' van 'een webshop' zegt, dat voor hem geldt, is niet relevant.
BarbaraD schreef:
31 jul 2020 12:15
Inmiddels heeft post.nl laten weten dat het pakket kosteloos retour is gegaan.
Is dat voldoende om te kunnen concluderen dat er geen kosten zijn? 'Gratis' bestaat immers niet.

Bovendien: Post.nl zal geen uitspraken doe over de inhoud van contracten die met klanten afgesloten zijn.
Dat je een vraag kunt stellen aan een medewerker van Post.nl en dat er antwoord gegeven zou kunnen worden in de zin van 'ja, kosteloos retour gegaan', dat geloof ik echter direct.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door alfatrion »

alfatrion schreef:
30 jul 2020 22:10
Ik zou aangeven dat u denkt dat ze geen extra kosten hebben gemaakt als gevolg van uw weigering, maar dat u bereid bent om de kosten te betalen indien ze aantonen dat ze deze kosten extra hebben betaald.
Heeft u dit gedaan? Kan per e-mail of in de chat. En dan even een kopietje vaststellen. Mochten ze naar de rechter gaan (zeer onwaarschijnlijk) dan komt u over als de partij die redelijk is. Ondertussen heb je natuurlijk nog steeds geen cent betaald, want zij komen niet met een onderbouwing.
tttlocke schreef:
31 jul 2020 14:00
ElleFlowers schreef:
31 jul 2020 08:06
Wetsgeschiedenis en de letterlijke tekst overtuigen hem niet. Ja dan houdt het op.
Als die discussie in de verwijderde berichten stond, heb ik 'm gemist.
Elle heeft alleen het wetsartikel integraal geciteerd. De wetsgeschiedenis is niet geciteerd door Elle. De overweging is deels door mij geciteerd en door Radar verwijderd. Ik heb hem maar weer teruggeplaatst, want het is toch relevant voor TS en inhoudelijk. Daaruit komt toch echt een ander beeld naar voren. En tja, als dat het geval is, dat overtuigd dat mij niet van het tegenovergestelde standpunt.
tttlocke schreef:
31 jul 2020 14:00
Er staat mij bij dat er zelfs jurisprudentie over is (meerdere), zoals:
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 1%3aBS1751
Weliswaar onder de oude wetgeving, maar toch:

ECLI:NL:RBARN:2011:BS1751
Waar de koper het recht heeft na ontvangst van een zaak de koop te annuleren, moet voorts aangenomen dat hij dat recht ook heeft nog voor de ontvangst van de zaak.
Klopt. Toen het standpunt van Elle -dat er pas vanaf een bepaald moment kan worden herroepen- wel in de wet stond gold deze niet, dus nu er geen startdatum in de wet staat, kun je al helemaal op ieder moment herroepen. Ik heb overigens de indruk dat ik hiervan inmiddels wel -voorzover dat nodig was- (bijna) iedereen daarvan heb weten te overtuigen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts heeft volgens mij al betaald, dus moet terugbetaling zien te krijgen van die shop.

BarbaraD
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2020 07:14

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door BarbaraD »

Lady1234 schreef:
31 jul 2020 15:11
De Ts heeft volgens mij al betaald, dus moet terugbetaling zien te krijgen van die shop.
Ik heb nog niet betaald! Was afterpay!😊

BarbaraD
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2020 07:14

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door BarbaraD »

alfatrion schreef:
31 jul 2020 14:43
alfatrion schreef:
30 jul 2020 22:10
Ik zou aangeven dat u denkt dat ze geen extra kosten hebben gemaakt als gevolg van uw weigering, maar dat u bereid bent om de kosten te betalen indien ze aantonen dat ze deze kosten extra hebben betaald.
Heeft u dit gedaan? Kan per e-mail of in de chat. En dan even een kopietje vaststellen. Mochten ze naar de rechter gaan (zeer onwaarschijnlijk) dan komt u over als de partij die redelijk is. Ondertussen heb je natuurlijk nog steeds geen cent betaald, want zij komen niet met een onderbouwing.

Ik heb dat idd gezegd! En uiteraard ook een bewijs van! Ik ben zeer zeker niet onredelijk en bereid maar dan wel alleen als het onderbouwt is!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Chloor Granulaat bestellen en retour?

Ik zie nog steeds niet waar besteld is en hun voorwaarden.
en wat is er mis met product?

Zodra betaald gaat in magazijn iemand de verpakking in kar doen en terug zoeken is heel veel werk als ze het nog weten.
Die kosten zijn vermoedelijk niet vergoed, alleen de porto.

Maar met zoveel zwembad leveranciers die dit verkopen, graag even de winkel zodat wij de voorwaarden kunnen lezen of dit wel of niet mag.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door Boesta »

Komkommertijd schreef:
30 jul 2020 20:34

Elke verkoper mag onder zijn eigen voorwaarden leveren.
Zomaar roepen dat niet mag... elke webshop bepaalde zelf de voorwaarden en bij niet goed vooraf lezen, jammer dan!
.
Alle voorwaarden dienen te voldoen aan de Nederlandse wet. De ondernemer kan wel allerlei onzin in haar/zijn voorwaarden zetten, maar als die niet voldoen aan de Nederlandse wet dan gelden ze niet.

BarbaraD
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2020 07:14

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door BarbaraD »

Komkommertijd schreef:
31 jul 2020 16:59
Chloor Granulaat bestellen en retour?

Ik zie nog steeds niet waar besteld is en hun voorwaarden.
en wat is er mis met product?

Zodra betaald gaat in magazijn iemand de verpakking in kar doen en terug zoeken is heel veel werk als ze het nog weten.
Die kosten zijn vermoedelijk niet vergoed, alleen de porto.

Maar met zoveel zwembad leveranciers die dit verkopen, graag even de winkel zodat wij de voorwaarden kunnen lezen of dit wel of niet mag.

Het product bleek niet nodig!
Zwembadenwebshop.

Ik begrijp niet zo goed wat je uit de voorwaarden kan lezen over het annuleren van een bestelling?
Nogmaals ik heb 2x gemaild om 16.10 en 16.12 en daarna gelijk een chat gesprek gevoerd. In het chatgesprek is gezegd dat ik bij de deur het pakket mag weigeren. En op de mail kreeg ik pas de volgende dag antwoord en daarin werd gezegd dat ze door extreme drukte niet konden niet konden annuleren of wijzigen. Ook een discussie over dat hun pakketten om 17 u de deur uit gaan en dat ik om 18 uur had geannuleerd! DAT IS DUS NIET ZO en heb daar ook bewijzen van!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het terugzenden van de geleverde zaken komt geheel voor rekening en risico van de afnemer.

Dit staat in 4.1 en het kwam retour.....
Dat U geen kosten maakte, zij wel en hoe ze dat doen.... die regel is voer voor juristen.

hier even gehele punt 4 even voor duidelijkheid;

4. Zichttermijn / herroepingsrecht
4.1 Indien er sprake is van een consumentenkoop, overeenkomstig de Wet verkopen op Afstand (artikel 7:5 BW), heeft de afnemer het recht (een deel van) de geleverde goederen binnen een periode van 14 werkdagen zonder opgave van reden te retourneren. Deze termijn begint op het moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd. Indien de afnemer na afloop van deze termijn de geleverde zaken niet aan ZwembadenWebshop.nl heeft teruggezonden, is de koop een feit. De afnemer is gehouden, alvorens over te gaan tot terugzending, daarvan binnen de termijn van 7 werkdagen na aflevering schriftelijk melding te maken bij ZwembadenWebshop.nl. De afnemer dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van postbezorging. Terugzending van de zaken dient te geschieden in de originele verpakking (inclusief accessoires en bijbehorende documentatie) en in nieuwstaat verkerend. Indien de zaken bij de afnemer zijn gebruikt, bezwaard of op enige wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op ontbinding in de zin van dit lid. Met inachtneming van hetgeen is bepaald in de vorige zin, draagt ZwembadenWebshop.nl zorg voor dat binnen 30 dagen na goede ontvangst van de retourzending, het volledige aankoopbedrag inclusief de berekende verzendkosten aan de afnemer wordt terugbetaald. Het terugzenden van de geleverde zaken komt geheel voor rekening en risico van de afnemer.
4.2 Het recht op ontbinding, zoals omschreven in het vorige lid, heeft slechts betrekking op de geleverde zaken en zal in geen geval betrekking hebbend op diensten.
4.3 Het herroepingsrecht geldt niet voor:

diensten waarvan de uitvoering, met instemming van de consument, is begonnen voor de termijn van zeven werkdagen
goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt, waarop de leverancier geen invloed heeft
goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, bijvoorbeeld maatwerk, of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben
voor goederen of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, bijvoorbeeld i.v.m. hygiëne of die snel kunnen bederven of verouderen


Ik heb op de website deze gevonden en normaal mag je binnen enkele weken retour sturen op jou kosten...
Dat je bij de deur weigerde, ik weet niet hoe de bezorgdienst dit doet... ook niet of Post NL of andere hier kosten voor berekenden...

BarbaraD
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2020 07:14

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door BarbaraD »

Komkommertijd schreef:
31 jul 2020 17:43
Het terugzenden van de geleverde zaken komt geheel voor rekening en risico van de afnemer.

Dit staat in 4.1 en het kwam retour.....
Dat U geen kosten maakte, zij wel en hoe ze dat doen.... die regel is voer voor juristen.

hier even gehele punt 4 even voor duidelijkheid;

4. Zichttermijn / herroepingsrecht
4.1 Indien er sprake is van een consumentenkoop, overeenkomstig de Wet verkopen op Afstand (artikel 7:5 BW), heeft de afnemer het recht (een deel van) de geleverde goederen binnen een periode van 14 werkdagen zonder opgave van reden te retourneren. Deze termijn begint op het moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd. Indien de afnemer na afloop van deze termijn de geleverde zaken niet aan ZwembadenWebshop.nl heeft teruggezonden, is de koop een feit. De afnemer is gehouden, alvorens over te gaan tot terugzending, daarvan binnen de termijn van 7 werkdagen na aflevering schriftelijk melding te maken bij ZwembadenWebshop.nl. De afnemer dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van postbezorging. Terugzending van de zaken dient te geschieden in de originele verpakking (inclusief accessoires en bijbehorende documentatie) en in nieuwstaat verkerend. Indien de zaken bij de afnemer zijn gebruikt, bezwaard of op enige wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op ontbinding in de zin van dit lid. Met inachtneming van hetgeen is bepaald in de vorige zin, draagt ZwembadenWebshop.nl zorg voor dat binnen 30 dagen na goede ontvangst van de retourzending, het volledige aankoopbedrag inclusief de berekende verzendkosten aan de afnemer wordt terugbetaald. Het terugzenden van de geleverde zaken komt geheel voor rekening en risico van de afnemer.
4.2 Het recht op ontbinding, zoals omschreven in het vorige lid, heeft slechts betrekking op de geleverde zaken en zal in geen geval betrekking hebbend op diensten.
4.3 Het herroepingsrecht geldt niet voor:

diensten waarvan de uitvoering, met instemming van de consument, is begonnen voor de termijn van zeven werkdagen
goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt, waarop de leverancier geen invloed heeft
goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, bijvoorbeeld maatwerk, of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben
voor goederen of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, bijvoorbeeld i.v.m. hygiëne of die snel kunnen bederven of verouderen


Ik heb op de website deze gevonden en normaal mag je binnen enkele weken retour sturen op jou kosten...
Dat je bij de deur weigerde, ik weet niet hoe de bezorgdienst dit doet... ook niet of Post NL of andere hier kosten voor berekenden...

Post nl blijft aangeven dat ze kosteloos terug sturen. Als ik het pakket had aangenomen dan had ik de kosten bij post nl moeten betalen. In dit geval is er geweigerd om het aan te nemen en ging het ongeopende pakket retour afzender.

BarbaraD
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2020 07:14

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door BarbaraD »

Post nl reactie :
Hi, Barbara! Een ongeopend pakket kan kosteloos retour worden gestuurd. Dat is bij een weigering aan de deur dus inderdaad van toepassing. Als het pakket geopend is komen hier wel retourkosten bij kijken. Groetjes, Dennis Post NL

Mijn extra vraag ...Een webshop beweert dat post.nl dit declareert bij hun? Is het bij een zakelijke weigering anders dan bij een consument? Lijkt me echt onwaarschijnlijk

En als antwoord: Dit is inderdaad erg onwaarschijnlijk, Barbara. Zoals ik zei kan een ongeopend pakket kosteloos worden bezorgd. Voor een geopend pakket wordt de retourzending betaald door degene die het pakket retour stuurt. Dit is ook niet achteraf. Ik raad je aan om het bedrijf door te sturen naar PostNL in dit geval. Groetjes, Dennis Post NL

hbwillems
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2017 16:28

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door hbwillems »

Barbara, natuurlijk worden er kosten gemaakt bij een online-bestelling:
* de order wordt geaccepteerd door de administratie
* er wordt een factuur gemaakt
* het artikel wordt verwijderd van de site
* de factuur wordt doorgestuurd naar het magazijn
* het artikel wordt ingepakt en beplakt met adresgegevens, etc
* er volgt een aanmelding bij de vervoerder
* de vervoerder haalt het pakket op
* de vervoerder stuurt bericht van verzending en tijdstip van aflevering
* de vervoerder bezorgt het pakket bij je thuis, komt eventueel nog een keer terug bij niet thuis zijn
* als het pakket wordt geweigerd, moet het artikel weer retour gebracht worden naar de afzender
* daar moet her weer worden uitgepakt en retour gebracht naar het magazijn; het verpakkingsmateriaal kost
ook geld, maar wordt waarschijnlijk weggegooid
* er moet weer een retourbetaling worden verricht

En dit allemaal gratis, omdat een klant eerst bestelt en dan toch maar besluit het pakket niet aan te nemen?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Komkommertijd schreef:
31 jul 2020 17:43
4.1 Indien er sprake is van een consumentenkoop, overeenkomstig de Wet verkopen op Afstand (artikel 7:5 BW), heeft de afnemer het recht (een deel van) de geleverde goederen binnen een periode van 14 werkdagen zonder opgave van reden te retourneren. Deze termijn begint op het moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd. Indien de afnemer na afloop van deze termijn de geleverde zaken niet aan ZwembadenWebshop.nl heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Dit is onjuist. Ten eerste, kun je binnen 14 dagen ontbinden. Als je dat niet doet dan is de koop een feit. Vervolgens heb je nog eens uiterlijk 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Als je dat niet doet dan is de koop nog steeds ontbonden.
Komkommertijd schreef:
31 jul 2020 17:43
De afnemer is gehouden, alvorens over te gaan tot terugzending, daarvan binnen de termijn van 7 werkdagen na aflevering schriftelijk melding te maken bij ZwembadenWebshop.nl.
En nu heeft de klant 12 maanden de tijd.
Komkommertijd schreef:
31 jul 2020 17:43
De afnemer dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van postbezorging. Terugzending van de zaken dient te geschieden in de originele verpakking (inclusief accessoires en bijbehorende documentatie) en in nieuwstaat verkerend. Indien de zaken bij de afnemer zijn gebruikt, bezwaard of op enige wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op ontbinding in de zin van dit lid.
Onjuist.
Komkommertijd schreef:
31 jul 2020 17:43
Met inachtneming van hetgeen is bepaald in de vorige zin, draagt ZwembadenWebshop.nl zorg voor dat binnen 30 dagen na goede ontvangst van de retourzending, het volledige aankoopbedrag inclusief de berekende verzendkosten aan de afnemer wordt terugbetaald.
En dat moet dus onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen.
Komkommertijd schreef:
31 jul 2020 17:43
4.2 Het recht op ontbinding, zoals omschreven in het vorige lid, heeft slechts betrekking op de geleverde zaken en zal in geen geval betrekking hebbend op diensten.
Onjuist dan wel onzorvuldig.
Komkommertijd schreef:
31 jul 2020 17:43
4.3 Het herroepingsrecht geldt niet voor:
diensten waarvan de uitvoering, met instemming van de consument, is begonnen voor de termijn van zeven werkdagen
Volgens mij ook onjuist. Behalve dat de termijn langer is, heb je dan m.i. wel recht om te ontbinden, maar dit zou ik moeten nazoeken.
Komkommertijd schreef:
31 jul 2020 17:43
voor goederen of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, bijvoorbeeld i.v.m. hygiëne of die snel kunnen bederven of verouderen
En die is zeker onjuist.
hbwillems schreef:
31 jul 2020 18:28
Barbara, natuurlijk worden er kosten gemaakt bij een online-bestelling:
* de order wordt geaccepteerd door de administratie
* er wordt een factuur gemaakt
* het artikel wordt verwijderd van de site
* de factuur wordt doorgestuurd naar het magazijn
* het artikel wordt ingepakt en beplakt met adresgegevens, etc
* er volgt een aanmelding bij de vervoerder
* de vervoerder haalt het pakket op
* de vervoerder stuurt bericht van verzending en tijdstip van aflevering
* de vervoerder bezorgt het pakket bij je thuis, komt eventueel nog een keer terug bij niet thuis zijn
Niets hiervan mag in rekening worden gebracht.
hbwillems schreef:
31 jul 2020 18:28
* als het pakket wordt geweigerd, moet het artikel weer retour gebracht worden naar de afzender
Als dat kosten met zich meebrengt d.w.z. dat de vervoeder kosten in rekening brengt, dan mag dat in rekening worden gebracht. Maar het ziet er nu naar uit dat hier geen kosten voor inrekening zijn gebracht, dus ja, dan is het gratis.
hbwillems schreef:
31 jul 2020 18:28
* daar moet her weer worden uitgepakt en retour gebracht naar het magazijn; het verpakkingsmateriaal kost
ook geld, maar wordt waarschijnlijk weggegooid
* er moet weer een retourbetaling worden verricht
Niets hiervan mag in rekening worden gebracht.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het terugzenden van de geleverde zaken komt geheel voor rekening en risico van de afnemer.

Deze regel in de voorwaarden, ik lees geen porto of zo maar geheel voor rekening....en risico....
Bij transport schade is het dus niet verzekerd, en ze zouden dan alle gemaakte kosten in rekening kunnen brengen...

Porto 2x in en uitpakken, sticker plakken, administratie maar is dat redelijk?

Ik zie ook geen bedrag staan en wat er niet onder viel.
De dikke tekst is voorwaarden van Website geplukt, niet mijn tekst.. en mag dat en is dit redelijk?

Vooral het stukje; voor risico afnemer?
Dan kun je een foto van gekreukelde doos maken en geld houden? ongeacht hoe het aankwam want je hebt geen bewijs.

Deze firma heeft dus voorwaarden die zwemmen in risico gebied....
Even afwachten of ze omdat ik begreep achteraf betalen wat ze doen, alleen retour kosten of niets....
Welke brief ze kreeg moeten we even afwachten.... ik twijfelde en zeg nog niets hierover.

Gesloten