LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
vvm
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2020 11:58

mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door vvm »

-Als je een bod plaatst krijg je standaard te zien dat je bent overboden maar als je later in je lijst kijkt, ben je ineens de hoogste bieder. Daarom kan het gebeuren dat de klant foutief zijn bieding verhoogd. Of loopt er mogelijk een algo (software prog. zoals bij Diesel auto's) mee aan BVA zijde om de prijs op te drijven, als dit niet werkt dan bent u weer de beste bieding, IK zie zoveel consument klachten over dit bedrijf

Radar het is tijd dat U een grootschalig onderzoek te starten naar BVA Auctions

-Veel fouten in kavel beschrijving (opzet?) maar BVA beroept zich altijd op: Een Bieder aanvaardt dat het voor kan komen dat een omschrijving van een Kavel onjuist of onvolledig is. Dit laat heel veel ruimte open voor BVA om onzorgvuldig, mogelijk met op zet te zijn. BVA neemt geen enkele verantwoording incasseert allen het geld,

Ivo.w
Berichten: 1743
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Ik heb al heel wat keren geboden via BVA, maar heb wat u schrijft over 'het hoogste bod' echt nog nooit meegemaakt.

Ook in de omschrijving van de kavels heb ik nog geen echte fouten ontdekt.

Bij wat voor kavels komt u de genoemde problemen dan tegen? Wat zijn dan precies de 'fouten' in de omschrijving?

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Catawiki is hetzelfde die waarderen goederen voor 1200 euro en ik koop he voor 500 en zou er nog geen 50 voor geven. Ik had gelijk gekregen en daarna ineens niet mee want ze mogen volgens hun voorwaarden terugkomen op besluiten. Er staat in de alg voorw dat gebreken expliciet in de tekst moeten worden gemeld maar ja.

Ik vond het een aanbod dat ik heb geaccepteerd. Maar ok voor een rechter zou ik dit winnen maar vind het te vermoeiend. Er zijn leukere zaken en mensen die ik liever help. Ook als je de voorwaarden van die clubs doorleest staat er zoveel in dat in strijd is met consumentenrecht. Zou voor Radar een mooi onderwerp zijn en ze mogen me bellen!

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door hebra98 »

vvm schreef:
31 jul 2020 07:44
-Als je een bod plaatst krijg je standaard te zien dat je bent overboden maar als je later in je lijst kijkt, ben je ineens de hoogste bieder. Daarom kan het gebeuren dat de klant foutief zijn bieding verhoogd. Of loopt er mogelijk een algo (software prog. zoals bij Diesel auto's) mee aan BVA zijde om de prijs op te drijven, als dit niet werkt dan bent u weer de beste bieding, IK zie zoveel consument klachten over dit bedrijf

Radar het is tijd dat U een grootschalig onderzoek te starten naar BVA Auctions

-Veel fouten in kavel beschrijving (opzet?) maar BVA beroept zich altijd op: Een Bieder aanvaardt dat het voor kan komen dat een omschrijving van een Kavel onjuist of onvolledig is. Dit laat heel veel ruimte open voor BVA om onzorgvuldig, mogelijk met op zet te zijn. BVA neemt geen enkele verantwoording incasseert allen het geld,
>>
Als u een bod heeft geplaatst bent u dan op dat moment wel de hoogste bieder met dat bod?
Als dat zo is lijkt het mij dat dit wellicht een "verwerkingsfout is", zeker als u eerder ook had geboden.
U bent immers overboden, door uzelf. (denk dat iedereen dat bericht / email krijgt?)

En, als uw ingegeven bod gewoon correct wordt weergegeven is het wellicht handig om hier rekening mee te houden.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

vvm schreef:
31 jul 2020 07:44
-Als je een bod plaatst krijg je standaard te zien dat je bent overboden maar als je later in je lijst kijkt, ben je ineens de hoogste bieder. Daarom kan het gebeuren dat de klant foutief zijn bieding verhoogd. Of loopt er mogelijk een algo (software prog. zoals bij Diesel auto's) mee aan BVA zijde om de prijs op te drijven, als dit niet werkt dan bent u weer de beste bieding,
Iemand kan een automatisch bod instellen. Dat mijn overboden bod ineens weer de hoogste zou zijn heb ik nog nooit meegemaakt.
vvm schreef:
31 jul 2020 07:44
IK zie zoveel consument klachten over dit bedrijf
De enige echte klachten die ik lees zijn van commerciële veilingen waarbij er 1 verkoper zit die zelf mee biedt en later het niet verkochte of met te lage opbrengst opnieuw aanbiedt.
vvm schreef:
31 jul 2020 07:44
Radar het is tijd dat U een grootschalig onderzoek te starten naar BVA Auctions
Omdat?
vvm schreef:
31 jul 2020 07:44
-Veel fouten in kavel beschrijving (opzet?) maar BVA beroept zich altijd op: Een Bieder aanvaardt dat het voor kan komen dat een omschrijving van een Kavel onjuist of onvolledig is. Dit laat heel veel ruimte open voor BVA om onzorgvuldig, mogelijk met op zet te zijn. BVA neemt geen enkele verantwoording incasseert allen het geld,
BVA is niet de verkoper en is afhankelijk van wat de opdrachtgever zegt. Bij de dure fysieke veilingen wordt er vooraf onderzoek gedaan naar een kavel, maar bij dergelijke online massale veilingen echt niet. Het is dus aan de koper/bieder om naar de kijkdagen te gaan en bij commerciële veilingen gebruik te maken van het herroepingsrecht.
Overigens vallen mij die vele fouten niet op. Wel eens een verkeerde foto, maar bij de laatste veiling waar ik kwam waren er ook zoveel kavels dat een foutje wel eens kan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik de melding zie; Overboden kan ik mijn geld elders gebruiken en heb ik niets meer.....

Sla bewijs op en ga weg....
Ze hopen blijkbaar op uw hogere bod maar dat mag, niet verplicht.

Na overboden ben ik vrij om weg te gaan en vervalt mijn bod dus.

Ze vergeten blijkbaar dat als ik op een Boot biet en overboden word...
Een andere op Marktplaats kan kopen en geen 2 boten wilde.
Dan ga ik het schip in......

Als een bod word geweigerd of ingetrokken, doe ik het ook wel....
BVA vergeet blijkbaar dat ik van veel dingen maar 1x wilde en geen dubbele....

De Boot, Vleugel, Cabrio, Kampeerauto en nog veel meer, alles 1x en ik heb dan wel geld voldoende maar geen ruimte voor dubbele zaken!

Hopelijk heb je bewijs van Overboden en dan vervalt jou bod ooit.

Ook Vakantie veiling zelfde... als ik als ooit geboden alle jaarvoorraad Vaatwas tabletten zou krijgen heb ik 100 jaren genoeg!
Overboden is jammer en doei....
De E mail Overboden is voor mijn elders verder zoeken omdat het anders te duur werd....

En mee bieden om de prijs op te drijven, krijg je tegen die kosten je eigen zooi geleverd!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

BVA onderzoek?

Met dit 1x gemelde is er geen uitzending mogelijk.
Bij hoogste bod intrekken geld jou hoogste bod niet meer....

zie mijn verhaal van ik hoef na Marktplaats geen 2e boot, steiger te klein!
U is overboden is reden om elders te zoeken en niets meer bij BVA te zoeken.
Radar heeft onderwerpen zat en dit uitzoeken koste maanden.

1 foutje hier gemeld is niet voldoende voor TV uitzending, alleen als er erg veel mensen komen met delfde bewijzen kan er iets...

Als ik geen €6,00 maar €600 bied per ongeluk voor Komkommer snijder op Vakantie veilingen krijg ik ook die factuur!
Dan is mijn Hoogste bod ook niet terug te halen en verwacht ik hier 0,0% steun van forum leden!
BVA is hier hetzelfde... elk bod geld en je zit er aanvast....

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door Brahms »

ElleFlowers schreef:
31 jul 2020 08:16
Catawiki is hetzelfde die waarderen goederen voor 1200 euro en ik koop het voor 500 en zou er nog geen 50 voor geven.
Het is een nogal forse beschuldiging aan het adres van Catawiki. Hoop niet dat ze meelezen. Snap je het zelf ?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je een product voor €295,- winkelwaarde voor maar €109,- in aanbieding in de krant ziet...
Bij Action normaal maar €59,- koste en op Ali incl gratis ooit bezorgen voor maar €29,- Welk product is dit en wat is de echte waarde!

En vermoedelijk halen alle 3 een winstmarge maar hoeveel omzet draaien deze nu?

Maar naast Elle Flowers kan ook mijn kleindochter dit verhaal herhalen....

Ali €0,79 Action €2,98 en Media Markt €14,95 en ze had een nieuw hoesje nodig voor haar I phone 5s en die van mijn was zo goor geworden...

Ook 3 prijzen voor dezelfde hoesjes.... Zij is toch niet gek!

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Brahms schreef:
31 jul 2020 14:54
ElleFlowers schreef:
31 jul 2020 08:16
Catawiki is hetzelfde die waarderen goederen voor 1200 euro en ik koop het voor 500 en zou er nog geen 50 voor geven.
Het is een nogal forse beschuldiging aan het adres van Catawiki. Hoop niet dat ze meelezen. Snap je het zelf ?
Dat is prima want er is een conflict en ze hebben dat ook aangegeven dat het niet klopte maar een tegoedbon van 50 euro ben ik niet mee geholpen. Een beschuldiging is het zeker ja maar dat is hier dagelijks aan de orde en ook waar Radar zich mee bezig houdt en over bericht op TV. De tegoedbon is inmiddels 200. Waarom zouden ze dat geven als ik volstrekt ongelijk heb? Het is alleen een vage bedoeing en ik waarschuw er wel echt voor dat het daar vaak misgaat want ze hebben de items nooit gezien en daarnaast heb je geen recht als consument omdat zij de verkoper niet zouden zijn. Echter in hun reclame richten ze zich wel op consumenten maar ze geven echt niet thuis als je iets waardeloos krijgt gestuurd. Ik heb dat ervaren en het is de waarheid. Het is niet de eerste keer dat daar iets over is gezegd. Je moet ze als consument wel een fee betalen terwijl je zelf niet de opdrachtgever bent dat klopt ook niet en is geen nieuws dat dat vaker gebeurt.

Ik ben niet bang voor dit soort zaken want bedreiging en beledigingen van mensen zijn aan de orde van de dag. Je vertegenwoordigt nu eenmaal een standpunt. Indien er geen zaken worden aangekaart zou het hele juridische systeem niet werken. Bedreiging bedoel ik aan client maar ook soms aan mij. Niet iedereen heeft een bepaalde moraal helaas en het werk binnen de grenzen van de wet altijd.

Zoals ik al vaker heb gezegd zijn de ogenschijnlijke kansloze zaken ooit op velen gebieden zeer belangrijk geweest en de wet is aangepast. Dat is ook wat Radar doet.

Zoek maar eens op Zutphense Juffrouwn en Lindebaum cohen, Hollende kleurling, baris/riezenkmap, Booy/wisman, Haviltex etc en sommigen zijn oud maar zeer relevant en in die tijd waren er weinig die het hiermee eens waren en lastig sons een advocaat te vinden. Dit is allemaal standaard kost hoor maar enorme key geweest. En ik vind het nog steeds leuk om te lezen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door alfatrion »

ElleFlowers schreef:
01 aug 2020 00:17
Dat is prima want er is een conflict en ze hebben dat ook aangegeven dat het niet klopte maar een tegoedbon van 50 euro ben ik niet mee geholpen. Een beschuldiging is het zeker ja maar dat is hier dagelijks aan de orde en ook waar Radar zich mee bezig houdt en over bericht op TV. De tegoedbon is inmiddels 200. Waarom zouden ze dat geven als ik volstrekt ongelijk heb?
Dat is goedkoper.
ElleFlowers schreef:
01 aug 2020 00:17
Ik ben niet bang voor dit soort zaken want bedreiging en beledigingen van mensen zijn aan de orde van de dag. Je vertegenwoordigt nu eenmaal een standpunt. Indien er geen zaken worden aangekaart zou het hele juridische systeem niet werken. Bedreiging bedoel ik aan client maar ook soms aan mij. Niet iedereen heeft een bepaalde moraal helaas en het werk binnen de grenzen van de wet altijd.
Ik heb een andere ervaring, maar ik denk dat dit grotendeels wordt ingegeven doordat jij onder bedreiging en belediging iets heel anders verstaat dan de doorsnee jurist.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Komkommertijd schreef:
31 jul 2020 17:19
Als je een product voor €295,- winkelwaarde voor maar €109,- in aanbieding in de krant ziet...
Bij Action normaal maar €59,- koste en op Ali incl gratis ooit bezorgen voor maar €29,- Welk product is dit en wat is de echte waarde!

En vermoedelijk halen alle 3 een winstmarge maar hoeveel omzet draaien deze nu?

Maar naast Elle Flowers kan ook mijn kleindochter dit verhaal herhalen....

Ali €0,79 Action €2,98 en Media Markt €14,95 en ze had een nieuw hoesje nodig voor haar I phone 5s en die van mijn was zo goor geworden...

Ook 3 prijzen voor dezelfde hoesjes.... Zij is toch niet gek!
Nu ga je te ver we hebben het over bijna 500 euro en je begint over je kleindochter en de action. Catawiki heeft nu toch aangegeven dat het non-conform is en beschadigd dit is trollen!. Even 500 spenderen aan iets wat niet ok is zou jij niet leuk vinden. Het is kapot welk welk deel begrijp je niet?

Ik walg hier van en je overschrijdt echt grenzen om mensen bewust af te schilderen alsof ze niet sporen en het hier om een aanbiedingkje zou gaan. ik heb geen zin in juriedische colleges te geven of mijn mening verder te verdeigen te geven aan anderen dan TS of mensen die een vraag stellen. Volgens mij snap je het best wel, waarom je zo doet is mn een0 raadsel maar het is bekend dat als je je kan verschuilen mensen heel vervelend kunnen zijn.

Ik denk dat het beter is dat julile hier zelf en onderling de oorlog weer aan elkaar verklaren maar ik haal hier niet en echt minder dan niets. Heel er respectloos en zo ga je niet met mensen om.

het beste

mh73

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door mh73 »

Het is geen verplichting voor de Nederlandse burger om hier op het forum mee te lezen en te reageren. Dus als het hier niet bevalt...

Daarbij is de reactie van kkt helemaal niet aanvallend bedoeld. Verre van. Wat hij op geheel eigen wijze probeert te vertellen (denk ik) is dat een prijs van iets niet de waarde hoeft te vertegenwoordigen. Die is variabel, ook door het eraan voorafgaande traject en de omstandigheden waarin het aangeboden wordt.

Toevallig weet ik dat de producten op catawiki wel altijd voor plaatsing gezien worden door de veilingmeester. Dat ze de waarde van het product aan de hoge kant schatten, tja, het werkt niet anders dan bij reclame hè. Ze maken het natuurlijk altijd wat mooier dan het is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Elle , ik val jou niet aan...maar noemde 2 voorbeelden van wat de waarde is.

Mijn en Kleindochter... 2 totaal andere prijzen en producten ....

Een advies prijs en nog 2 verkoop prijzen!
Bij Koop je Deal vind je dagelijks een Advies en verkoop prijs en elders vaak nog voordeliger!

Mijn Headset, nee, ik ga geen Call Center beginnen.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ,
Vandaag bij de Action betalen en gebruiken of een week of 6 met gratis bezorgen ooit van Ali binnen krijgen?

Dat de Action al ruim 2x duurder is, mag ik ze dan dure oplichters noemen? Nee dat gaat echt te ver.....
En de Media Markt heeft ze ook.... ik zal maar niet zeggen wat je daar moet betalen!
Vooral als je die binnen 24 uren thuis liet bezorgen, dan is de bezorgkosten hoger dan aankoop Action + Ali bij elkaar! :evil:

Iedereen mag het over een prijs hebben en geen enkele aanbieder kan hier over klagen!

En Catawiki, die haalde een echt goede jurist moeiteloos onderuit....
Er zijn namelijk geen vaste prijzen dus mag je altijd over hun Taxatie klagen!

En kapotte zooi mag je alleen sturen als je er iets bij vermelde... met gebruikssporen is helaas dan al voldoende!
Anders gewoon retour en niets betalen.

Een antieke vaas met verzekeringswaarde €1200,- aanbieden mag....
Als Elle dan €500,- heeft geboden met foto en je kreeg een zakje puin met tube lijm voor in elkaar te zetten?
Dat is geen €50,- waard.... en dan mag het retour!

En een Juriste die een zaak weigerde, vaak is een zaak aankondigen voldoende om gerechtskosten te voorkomen!
1 brief bij geen geld terug van een Juriste/ Advocaten kantoor is meestal met spoed betalen en bloemetje erbij voor Excuus.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door Radar »

Hoi, bij dezen het verzoek om elkaar niet verder in de haren te vliegen, zowel in dit topic als daarbuiten.

Ik moet daar overigens aan toevoegen dat ik felheid van de reactie van ElleFlowers niet helemaal begrijp: als het aan mij gericht was, zou ik het schouderophalend van me af laten glijden.

Groeten, Radar^SK

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Ik vond je reactie echt erg voor 500 het schip in gaan is erg. Kom jij met een action voorbeeld. Die 500 was al erg genoeg en Catawiki geeft me cadeaubon voor de ellende heb ik dan totaal geen punt?

Waarom zet je me zo in de hoek? Heb jij even 500 om in de sloot te gooien?

Ik heb laten zitten teveel negatieve ernergie en geen zin in ik help graag anderen. Als bedrijf geef je gelijk of ongelijik maar excuses en cadeaubon zijn gewoon een erkenning van schuld. Indien je gelijk hebt bied je geen excuses aan.

Maar ok iedereen mag oneens zijn.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Radar schreef:
01 aug 2020 10:44
Hoi, bij dezen het verzoek om elkaar niet verder in de haren te vliegen, zowel in dit topic als daarbuiten.

Ik moet daar overigens aan toevoegen dat ik felheid van de reactie van ElleFlowers niet helemaal begrijp: als het aan mij gericht was, zou ik het schouderophalend van me af laten glijden.

Groeten, Radar^SK

Omdat het woorden zijn en geen gesprekken kunnen zaken anders overkomen. Mijn felheid wellicht kan zo worden gezien dat is ok. Maar Radar jullie zijn nu aan t schipperen. Het is A of B. Ik hou niet meer van persoonlijke aanvallen. Ik was zeer geraakt door de 500 waar ik feitelijk niets voor kreeg, je verwacht een gebruitkt tapijt en geen rotzooi. Verder dat bedrag houd t niet iedereen ff over iedere maand het gaat om een serieus bedrag en ik heb uitgelegd en dan met een action voorbeeld komen alsof ik voor een dubbeltje op de voorste rang wil zitten. Verder alsof ik een idioot ben. Ik ben geen idioot Catawiki heeft mis gerepresenteert en dat door cadeabon opgelost (ok wil ik niet maar teveel negativiteit). Wat zit ik dan te zeuren? Denken dat ik recht heb op nieuw kleed? Neeeeee. Een pers uit Iran is meestal heel duur, en EUR 1100 duid op een redelijke prijs na 20 jaar, maar als de helft bijna wit is en andere helft roze is het toch echt afval. Ook geen 500 waard. Niemand wil het overnemen voor nog geen 50 euro. Mastercard heeft het aangeduid als fraude cq oplichting/bedrog. Ze zijn het ermee eens dat Catawiki met 1100 dagwaarde dat het niet klopt. De algemene voorwaarden van catawiki stellen ook dat gebreken omschreven moeten worden in de tekst en niet alleen uit fotos mogen blijken. Zoals jullie weten hebben tapijten een veeg en is de kleur aan ene kant lichter en andere kant donkerder. Dat is hier niet het geval. Ik kan alles terughalen dus en volledig schadeloos gesteld worden door mastercard. Wat zitten jullie nou? Ik klaag niet echt maar geef voorbeeld en ik heb besloten de cadeaubon aan te nemen. Klaaar....

[offtopic deel en persoonsgegevens door moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 09 aug 2020 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: offtopic deel en persoonsgegevens door moderator verwijderd

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

06 nummer vermelden en niet je naam willen noemen?
Zou die nooit plaatsen.

en mijn voorbeeld liet alleen maar zien, iets met een genoemde waarde dat elders voor veel lager te koop is , komt vaker voor.

Dat je €500,- voor oude zooi die nog geen €50,- waar is betaalde , jammer maar bij foute omschrijven moet je terug gaan...
Of goed de foto kijken...

Boos worden werkte contra, en we weten niet eens wat je kocht... hoef ook niet.
Verder is het maar de vraag welke prijs ze genoemd hebben....
Een ooit dure Apple I phone 5S was erg dure en nu maar €5,- op marktplaats...
De nieuwprijs, vraagprijs of werkelijke waarde?

Catawiki noemde iets maar je besliste zelf of en voor welke prijs je kocht.
Vooral als het niet nieuw is moet je voorzichtig zijn.
En dat je wel kon maar geen zaak start hiervoor, dat is je eigen keuze en dat mag.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

[offtopic deel door moderator verwijderd]

Ik heb mbt tapijt de hele boel aan mn kant dus tis goed zo en wat jij vindt is wat jij vindt ik betaal voor aankoopverzekering bij creditc. Daarnaast is het duidelijk schending ovk Catawiki en erkennen ze schuld....wat wil je nou?. De prijs is de dagwaarde die ze noemen was 1100 en op 500 heb ik gekocht dasn mag ik iets verwachten. Een goed tapijt in zeer goede cq nieuwstaat kost tussen 6000-20.000. Deze is 20 jaar oud en ga af op de informatie die me gegeven wordt. Een koopje is dit niet hoor, maar weet je ik kan die 500 best hebben en laat maar. Cadeaubon ok, maar erkenning van schuld van Catawiki (beetje dom van ze)

Fotos bestuderen met dergelijke pixels je ziet echt geen moer. Tapijten, veeg en licht zijn zeer bepalend en slecht te fotograferen is mijn conclusie en ook wat de tyfusdure handelaar in Den Haag me zei. Tsja was beetje dom.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 aug 2020 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: offtopic deel door moderator verwijderd

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: mogelijke misstanden bij BVA Auctions

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Tapijt 6 tot 20.000? Dat is wel erg ruime marge....

Maar een tapijt op foto, ik ga eerst ruiken en kijken want ik weet hoe goor ze worden bij vochtig oprollen...
Wel terecht dat je koop ontbond en geld terug eiste....

Maar Taxatie en koopprijs, Taxatie is wat hun denken en geen garantie voor die waarde....
En een vage foto, dan hard weglopen....

Ik was ooit naar een verkoop voor ¼ van echte waarde...
Het enige handknoopwerk waren de misleidende prijskaartjes, gewoon oude fabriekszooi en beperkte levensduur wegens fout opslag in vochtige vrachtwagens die gehele land door gesjouwd werden!

Echt nep Perzische en bij kringloop mocht ik voor €10,- een mooie vieze meenemen, na reinigen bleek dit een echte handgeknoopte te zijn en heb er nu 10 jaren later nog plezier van... moet je net tegenaan lopen en deze was te groot en zwaar voor de meeste...
De kleine verkoper beter voor hogere prijzen rond de €125,- maar deze kon vrijwel niemand kwijt!

Met 3 personen opgehaald, en dat was niet volgens de ARBO regels....
En hier even een foto zetten? Hoe maak je foto van 5x8 meters en vol met meubels?

Ja, ik kreeg voor €10,- de Kilo Knaller...!
Denk dat een nieuwe voor €20.000,- een koopje zou zijn....

Vermoedelijk duur voor verzekering maar waardeloos als ik er ooit vanaf wilde.

Gesloten